Aihe: Jukka Tolonen-soolotuotanto
1 2 3 4
Musta Arkipyhä
11.02.2006 20:14:52 (muokattu 11.02.2006 20:22:17)
Pistänpä pystyyn viimeviikkoisen loistavan pressakeikan tunnelmissa keskustelun ko.herrasta.Innostuneena hankin jo ekan Tolonen! ja kolmannen The Hook levyn.Hyviä levyjä molemmat.On aika uskomatonta ,että mies olis eka levyn aikoihin vasta 19 -vuotias - sen verran kypsän oloista on sävellysmateriaali.Nykyisinhän 19 -vuotias lupaava kitaristi pistää muut taustalle jumputtamaan ja vetää sooloa soolon perään(kärjistys!).

Tolonen taas antaa jo ekalla levyllä hyvin tilaa myös muille instrumenteille.Johtuisko osittain siitä ,että piano on myös hyvin hallinnassa.Tosin sen verran on tullut rockimpaa kamaa kuunneltua ,että jazz-henkisempi meininki vaatii taas totuttelua.Mutta huippuluokan kitaristi mies on - ja oli sitä edelleen Pressan keikalla.
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
Musta Arkipyhä
11.02.2006 21:09:25
Multa löytyy Tolonen! ja Summer Games hyllystä ja onhan ne suomalaisen kitaroinnin huipputeoksia. Biisitkin ovat aivan loistavia. Viime vuonna tuli nähtyä Tolonen livenä, kahden muun kitaristin kanssa vetivät hienosti, vaikka yleisöä olikin hävyttömän vähän. Kova jätkä vieläkin soittamaan.

Totta.Yllättävän kova edelleen - verrattuna tulee niihin juttuihin joita joskus kuulee.Ja kun ottaa miehen iän huomioon ekan levyn ja toki vielä Summer Games -levyn aikoihin niin onhan tuo sävellyksellisesti erittäin valmiin kuuloista tavaraa.Meinaan vaan ,että esim. melodian kehittelyn ja muun sellaisen osalta tuo levy osoittaa - ainakin minusta - aikamoista kypsyyttä ja kehittyneisyyttä.Soinnutuksetkaan kun eivät kuulosta ihan kaikkein tavallisimmilta.Tai no - miten tavallista tollanen matsku nyt siihen aikaan on ollut.
MK73
11.02.2006 21:12:19
Tolonen on Pekka Pohjolan ohella ehkä merkittävin kotimaisen progen ja rockjazzin pioneeri. Mulla on Summer games ja Hysterica, joista ensinmainittu aika köykäistä (jatsimpaa). Hysterica onkin puolestaan yllättävän tanakkaa menoa. Hienoja levyjä kummatkin. Säveltäjänä Tolonen ei tosin yllä lähellekään Pohjolan tasoa, minkä takia Pohjola on minulle suurempi nimi.
Aimo
12.02.2006 09:59:37
Tolonen on Pekka Pohjolan ohella ehkä merkittävin kotimaisen progen ja rockjazzin pioneeri. Mulla on Summer games ja Hysterica, joista ensinmainittu aika köykäistä (jatsimpaa). Hysterica onkin puolestaan yllättävän tanakkaa menoa. Hienoja levyjä kummatkin. Säveltäjänä Tolonen ei tosin yllä lähellekään Pohjolan tasoa, minkä takia Pohjola on minulle suurempi nimi.

Totta turiset.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
Kiksaus
12.02.2006 15:01:25

Kuunnelkaapa Tolosen High Flyin' ja JTB levyt. Aika pirun hyvää fuusio/funk/jazz-meinikiä! Mitä mieltä Tolosen kasari meiningeistä? Omasta mielestä ainakin Radio Romance on aika hirveetä kakkaa.
The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix
Capman
12.02.2006 15:49:51
Mitä mieltä Tolosen kasari meiningeistä? Omasta mielestä ainakin Radio Romance on aika hirveetä kakkaa.

Ei nyt ehkä kakkaa, mutta ajan leima on hieman turhan voimakas. Kyllä se wanha matsku putoaa erittäin paljon enemmän.

Mun lemppari on Passengers to Paramaribo levy.
BigPapa
12.02.2006 16:10:29

Hysterica...yess
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
aksiom
12.02.2006 17:19:57
Kova, kova, kova. Sellaiset jo mainitut levyt kuin Tolonen!, The Hook, Summer Games ja Hysterica ovat iskeneet kovasti. Todellakin poikkeuksellisia huippukitaristin soololevyjä, koska ovat nimenomaan upeita sävellyksiä ja hienosti soitettuja kappaleita - ei "kitarakappaleita".
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Kiksaus
12.02.2006 18:44:09

Mun lemppari on Passengers to Paramaribo levy.

Jos tykkäät Passengerista, niin tykkäät myös yllämainitsemistani levyistä. Samantyylistä jammailufiilistä, enemmän ehkä bändilevyjä.
The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix
J.Ahonen
12.02.2006 18:47:52
Juu, Tolonen osaa tehdä (No, kahden ekan perusteella) Musiikkia, eli ei mitään kitara masturbaatiota.
Simplex
12.02.2006 19:03:21

Tolonen.. yäks...
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
MadMatt
12.02.2006 19:25:23

Näin Tolosen keikalla Alibissa joskus 80-luvun loppupuolella.Siinä oli jotain Ruotsalaisia Muusikoita mukana.Musa oli hyvin blues pohjaista ja toimi kuin tauti.Löytyykö Toloselta levytettyä materiaalia tuolta poppoolta ja aikakaudelta.En nyt tarkoita niitä 90-luvun levyjä.
Kiksaus
13.02.2006 19:45:01

Näin Tolosen keikalla Alibissa joskus 80-luvun loppupuolella.Siinä oli jotain Ruotsalaisia Muusikoita mukana.Musa oli hyvin blues pohjaista ja toimi kuin tauti.Löytyykö Toloselta levytettyä materiaalia tuolta poppoolta ja aikakaudelta.En nyt tarkoita niitä 90-luvun levyjä.

Tolosen JTB:n aikaset levytykset, enemmän kyl ehkä fuusiota. Ruotsalaiset heebot olivat varmaan Coste Apetrea(kitara) ja Christer Eklund(saksofoni). Tsekkaa Tolosen discografia http://www.jukkatolonen.com/disco.html. Kirjastosta löytyy levyt.
AP
14.02.2006 13:48:24
Tolonen.. yäks...

Perusteluja, anyone?
K100 #7 Ärlä #011
voltasparta
14.02.2006 13:58:31
eiks se ollu joku 16v ku liitty pressoihin?
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Musta Arkipyhä
14.02.2006 14:58:13
eiks se ollu joku 16v ku liitty pressoihin?

Tais perustaa koko bändin rumpali Vesa Aaltosen kanssa muistelen Tolosen soololevyn remasterin lehtisestä lukeneeni.Ja jotain 16v. taisi olla.
shagriml
14.02.2006 16:48:45 (muokattu 14.02.2006 16:51:54)

Mun levyhyllyyn on päätyny tollanen 4 biisin Silva The Cat vinyyli. En oo mitää muuta Tolosta ikinä kuullu, edustaako tuo levy kuin hyvin tuon tyypin tuotoksia ?

edit: Silva The Cat, The Sea, Aurora Borealis ja Together näkyy olevan biisit. Vissiin Hookilta ja Hystericalta otettu ? Kolme kertaa oon varmaan ton levyn kuunnellu ja mitään ei oo jääny päähän :) Pitäsköhän vielä kerran....
Kiksaus
14.02.2006 17:10:25

Mun levyhyllyyn on päätyny tollanen 4 biisin Silva The Cat vinyyli. En oo mitää muuta Tolosta ikinä kuullu, edustaako tuo levy kuin hyvin tuon tyypin tuotoksia ?

edit: Silva The Cat, The Sea, Aurora Borealis ja Together näkyy olevan biisit. Vissiin Hookilta ja Hystericalta otettu ? Kolme kertaa oon varmaan ton levyn kuunnellu ja mitään ei oo jääny päähän :) Pitäsköhän vielä kerran....

Jos Aurora Borealis ei iske niin sit ei mikään. Yks Tolosen parhaimmista. Piano pitäs ainakin jäädä junnaamaan päähän ja sit siit ei pääse eroon...
Kiksaus
17.02.2006 09:48:33

Mites onko jengi kuunnellu muita levyjä Toloselta ku ne viis ekaa levyy? Omasta mielestä ainakin Monterux Boogie ja High Flyin' on hyviä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)