Aihe: MITÄ kaikkea ohjelmatoimistojen KUULUISImaksaa?
1
WanhaWetäjä
13.08.2003 10:46:54

Vaan ei maksa tietääkseni monikaan toimisto:
-matkat esiintymispaikalle(maksetaan vain kulukorvauksina brutosta vähentäen)
-korotettu lauantai jos oot minimipalkalla
-korvaus ylimääräisestä roudauksesta
-säestyspalkkio
-kesälomakorvaukset(näitäkin on)
-sossut(ei tarvi,jos palkka maksetaan kulukorvauksina)

Ja varmaan on paljon muutakin,ja nää kaikki hoitamattomat maksut varmasti kompensoivat sen parjatun luottamusmiesmaksun moninkertaisesti!

Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä!On toki toimistoja jotka asiansa hoitaa OK,mutta kuten eräs toimitusjohtaja totesi alasta :"Ei meistä kukaan taivaaseen pääse,mutta me yritetään kuitenkin tehdä homma SUURINPIIRTEIN niin kun pitäs!".
Neljä Ruuvia
13.08.2003 17:09:49
Vaan ei maksa tietääkseni monikaan toimisto:
-säestyspalkkio

Ja varmaan on paljon muutakin,ja nää kaikki hoitamattomat maksut varmasti kompensoivat sen parjatun luottamusmiesmaksun moninkertaisesti!

Miten niin?
Luottamusmies maksu menee liittoon. Noi sun esittämät korvaukset tulis sulle itelles.Sä siis luovutat noi niinku pois???

-Tarkoitatko että toimiston/managerin kuuluu maksaa matkat sitten prosentistaan?
-säestyspalkkio

Näistä en oo sun kanssa eri mieltä muuten paitsi että
mikä tulkitaan ylimääräiseksi roudaukseksi?
Ja sit mä haluan tietää että vieläkö täällä kulkee paljonkin artisteja mapit kainalossa Volvollaan/Express-Bussilla pitkin Suomea?

Lomakorvauksethan lähes kaikki maksaa nykyään palkan yhteydessä.On vain sovittava että se myös näkyy niissä papereissa. Olenko väärässä?
Tää sossu kysymys on itestä kiinni,näköjään. Totta vitussa ne pitää työnantajan maksaa...
Jos ei maksa ni on rikollinen.
Viime aikoina suomalaisessa rata-autoilussa on saavutettu menestystä monissa F-1stä pienemmiskin luokissa.
Oho ajatus pomppas,miten se noin heittelee...
Nii no mull ei tähä nyt oikeestaan ollu muuta,tällä erää.
isojussi
14.08.2003 10:24:19
-Tarkoitatko että toimiston/managerin kuuluu maksaa matkat sitten prosentistaan?

Se on ihan toimiston oma häpeä, jos niin käy. Palkka on palkka ja matkakorvaus ei saa olla osa palkaa! Myydään ne keikat niin, että voidaan valittamatta maksaa soittajille, mitä niille kuuluu.
Osta mut - ma olen kaupan!
Neljä Ruuvia
14.08.2003 11:24:49
Se on ihan toimiston oma häpeä, jos niin käy. Palkka on palkka ja matkakorvaus ei saa olla osa palkaa! Myydään ne keikat niin, että voidaan valittamatta maksaa soittajille, mitä niille kuuluu. Isojussi.Nyt taas pomppaa.Kahteenkytviiteen vuoteen tota ei oo tehny ainakaan polar,extra,kansanviihde,rocktops,welldone,scanshow,texi hannula ja lukemattomat muut joiden töissä oon ollut.
niko
14.08.2003 11:51:05 (muokattu 14.08.2003 11:51:41)
Isojussi.Nyt taas pomppaa.Kahteenkytviiteen vuoteen tota ei oo tehny ainakaan polar,extra,kansanviihde,rocktops,welldone,scanshow,texi hannula ja lukemattomat muut joiden töissä oon ollut.

Ehdotappa oikeastaan minkätahansa muun ammatin harjoittajalle, että pitäisi lähteä matkahommiin Helsingistä Ouluun. Että päiväpalkasta vähennetään kilometrirahat, päivärahat ja kulukorvaukset, jotka saat sitten puhtaana käteen. Pihalle nauravat ja liiton agitaattorin usuttavat kimppuun ilman viivettä.

Itse kuulun siis kategoriaan "muun ammatin harjoittaja".
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
PL
14.08.2003 11:58:25 (muokattu 10.12.2003 11:06:53)
..................
Le Haba
14.08.2003 12:10:46 (muokattu 14.08.2003 12:43:40)
Ehdotappa oikeastaan minkätahansa muun ammatin harjoittajalle, että pitäisi lähteä matkahommiin Helsingistä Ouluun. Että päiväpalkasta vähennetään kilometrirahat, päivärahat ja kulukorvaukset, jotka saat sitten puhtaana käteen. Pihalle nauravat ja liiton agitaattorin usuttavat kimppuun ilman viivettä.

Eihän ohjelmatoimistot voi omasta pussista eli siitä prossasta ruveta kustantamaan soittajien kyytejä. Olen ollut huomaavinani, että moni tanssibändi koostuu kavereista, jotka asuvat eri puolilla Suomea. Keikalle tullaan useasta eri suunnasta. Pitäiskö jokaisen autoilijan saada kilsat palkan päälle ja vielä keikkamyyjän taskusta?

Itse olen monta kertaa muusikkona tehnyt töitä firmoille , jotka mukisematta korvaa kulut liksan päälle. Kyse on ollut ihan jopa matkahommista ja nimenomaan Hki-Oulu pituisista ( ja pitemmistäkin) matkoista
Neljä Ruuvia
14.08.2003 12:41:43

Itse kuulun siis kategoriaan "muun ammatin harjoittaja".

Ei päiväpalkasta vaan ns.ISOSTA brutosta eli keikkahinnasta. Eihän siellä sen enempää ole rahaa jaossa:)
Le Haba
14.08.2003 13:06:57 (muokattu 14.08.2003 13:07:43)
Ei päiväpalkasta vaan ns.ISOSTA brutosta eli keikkahinnasta. Eihän siellä sen enempää ole rahaa jaossa:)

Niinpä, mistä se ylimenevä summa raha otetaan kun ns päiväliksat, päivärahat ja kulukorvaukset yhteenlaskettuna tekisikin enemmän kuin sovittu keikkahinta on?
baron
14.08.2003 14:04:53

Taas päästiin tähän vanhaan juttuun:

tai kysy muusikolta lähtisikö tämä pistokeikalle Kuusamoon 100€:n liksalla omalla autollaan.

Vastaukset ????

Niin, milloin se Kuusamon keikka taas olikaan? ;-))
R.W. Piuha
14.08.2003 17:11:41
Isojussi.Nyt taas pomppaa.Kahteenkytviiteen vuoteen tota ei oo tehny ainakaan polar,extra,kansanviihde,rocktops,welldone,scanshow,texi hannula ja lukemattomat muut joiden töissä oon ollut.

Vihdoinkin löytyi asia josta olemme samaa mieltä,tosin esim. Polarin keikoista täytyy aina jäädä MINIMIBRUTTO JOS olet liiton mies,ja saat korvauksia ja/tai liittoon täytyy lähettää palkkatodistus,sen sijaan liittoon kuulumaton voi liksansa ottaa vaikka pelkkinä kuluina,näin olen asian ymmärtänyt ja nähnyt ja hiljattain kokenut!Eli ei nekään maksa matkoja PALKAN PÄÄLLE,joskus voi saada se 10 € jostain Kokkolan keikasta,matkaa rapiat 300/suunta;-/

Extra-viihdepalvelusta sanoisin että ei nekään taivaaseen pääse,ja joitain Scanin keikkoja oon tehnyt,mutta siitä on aikaa...

Olishan se hianoo kun olis bruttopalkka+kesälomat,matkat maksettaisiin esiintymispaikalle,OLETTAEN että kyyti on sama eli kuljetaan yhellä autolla,sossut maksettais niikuin pitäis...niin se ylim. roudaus 4Ruuvia;se on sitä kun Trio Forrester joutuu kapakassa siirtämään kamansa pois kun tähtiesiintyjä tulee kehiin,eli 2 ylimääräistä roudausta,eli se ois jotain 10€/per ukko liiton tariffien mukaan,itse moista liksaa en muista ikinä saaneeni...enkä säestyspalkkioita,enkä korotettua lauantailiksaa........
R.W. Piuha
14.08.2003 17:23:52 (muokattu 14.08.2003 17:24:30)
Eihän ohjelmatoimistot voi omasta pussista eli siitä prossasta ruveta kustantamaan soittajien kyytejä. Olen ollut huomaavinani, että moni tanssibändi koostuu kavereista, jotka asuvat eri puolilla Suomea. Keikalle tullaan useasta eri suunnasta. Pitäiskö jokaisen autoilijan saada kilsat palkan päälle ja vielä keikkamyyjän taskusta?

Itse olen monta kertaa muusikkona tehnyt töitä firmoille , jotka mukisematta korvaa kulut liksan päälle. Kyse on ollut ihan jopa matkahommista ja nimenomaan Hki-Oulu pituisista ( ja pitemmistäkin) matkoista

Tanssibändien liksat ovat pääsääntöisesti paremmat kuin kapakkaosastojen,juttelin just yhen tutun basistin kanssa,vetää kyllä melko kuuluisassa bändissä ja keikkaa on,liksaa jää kuulemma keskimäärin 120 € kännyyn/keikka,ARTISTI omistaa keikkabussin/PA:t,maksaa naftat,auton huollot yms...eikös kuulostakkin hyvältä???mutta kuten kaikki ymmärtävät,näitä bändejä ei ole montaa,itse saat matkasi maksaa...

Mitkähän firmat näin hyvin asian hoitaa,ei ainakaan mikään ohjelmatoimisto minkä minä tiedän,etkä taida kyllä tanssikeikkaa tehdä;-)))
Le Haba
14.08.2003 19:47:23

Mitkähän firmat näin hyvin asian hoitaa,ei ainakaan mikään ohjelmatoimisto minkä minä tiedän,etkä taida kyllä tanssikeikkaa tehdä;-)))

Eivät ole olleet ohjelmatoimistoja eivätkä ole olleet tanssikeikkoja
Neljä Ruuvia
14.08.2003 20:42:42 (muokattu 14.08.2003 20:44:53)

niin se ylim. roudaus 4Ruuvia;se on sitä kun Trio Forrester joutuu kapakassa siirtämään kamansa pois kun tähtiesiintyjä tulee kehiin,eli 2 ylimääräistä roudausta,eli se ois jotain 10€/per ukko liiton tariffien mukaan,itse moista liksaa en muista ikinä saaneeni...enkä säestyspalkkioita,enkä korotettua lauantailiksaa........

Silloin kun noita tuli enempi tehtyä niin oltiin yleensä niin ryytteisissä paikoissa ettei niihin tähtiesiintyjät paljoa eksyneet.
Siitäkin on aikaa vierinyt vähän kun tuli aktiivisesti oltua Polarin töissä,mutta mä muistasin kyllä että joskus "ennen vanhaan" kyllä noi säestysrahat ja muut saatiin. Hyvin mahd. ettei enää nykyään makseta. En osaa sanoa.
R.W. Piuha
15.08.2003 01:21:52
Silloin kun noita tuli enempi tehtyä niin oltiin yleensä niin ryytteisissä paikoissa ettei niihin tähtiesiintyjät paljoa eksyneet.
Siitäkin on aikaa vierinyt vähän kun tuli aktiivisesti oltua Polarin töissä,mutta mä muistasin kyllä että joskus "ennen vanhaan" kyllä noi säestysrahat ja muut saatiin. Hyvin mahd. ettei enää nykyään makseta. En osaa sanoa.

Ennen oli ennen,nyt on nyt,niin paljon muutakin on joskus maksettu,vaan ei enää...kokemuksia Polarista on vuodelta 2000-2001,kapakkaa...joskus kysyttiin asiaa itse toimitusjohtajalta,kun lauantailiksaa ei maksettu korotettuna:vastaus oli :"Ei niitä oo enää maksettu"
Se työehtosopimuksesta;-)))))
Viking
15.08.2003 03:15:17
Teillä tais unohtua sellainen juttu, että monen bändin raflakeikat on myyty jopa kahdenkin toimiston kautta ,joten
provikan imijöitä riittää tässä maassa. Eipä paljon ilostuta isot brutot kun bändin palkkiosta häviää 30%.
jogo3000
18.08.2003 11:24:51 (muokattu 18.08.2003 11:25:10)

Joku toinen on tän täällä aiemminkin todennu, mutta on säälittävää, että me soittajat ollaan niin munattomia, että vaikka joku haluaisi pitää sovituista asioista kiinni, niin aina löytyy toisia, jotka on vaikka valmiita vähän maksamaan, että pääsevät keikalle. Jos mulla olis ohjelmatoimisto, niin näitä lampaita minäkin hyväkseni käyttäisin.

Nyt kun on muutama keikka takana, niin voi helpommin vastustaa kiusausta. Pitäähän siitä saada jonkilaista palkkaa, jos ihmisiä viihdyttää siellä. Kokeilisivatpa itse joskus tehdä ilmaiseksi tuntikaupalla töitä toisen rahapussin hyväksi.
I'm a whiskey rock'n'roller.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)