Aihe: Hiukan erilainen telecaster pt2
1 2
Kakex
11.02.2006 02:18:09 (muokattu 11.02.2006 02:47:25)
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_pacifica_120s_bk_prodinfo.html

noita saat vaikka kaks. :D

Ihan tosissaan mitä mieltä olisitte tästä + uudet mikit, virittimet, potikat + fiksailua? Lähtis hemmetin halvalla, ja oon muutenkin kuullu tästä kehuja ja pacifica sarjasta yleensäkin. Tää muutenkin olis mun 2. kitara jonka ostaisin.
JHL
11.02.2006 10:38:44 (muokattu 11.02.2006 10:40:25)

Ei sitä humppariakaan välttämättä tarvitse, tiukan ulosannin omaava singlecoil tuntuu sopivan ainakin omaan soundiini erittäin hyvin, tällä hetkellä käytössä DiMarzion virtual hot tele bridge.

Jos halvalla haluaa selvitä, kannattaa tietysti ostaa käytetty budjettitele johon vaihtaa sen mikin tai muun hilavitkuttimen joka tuntuu sopivalta. Itselleni ostin syksyllä kakkosteleksi mnet torilta mexicon telen johon vaihtui mikki ja tallapalat, hyvin toimii.
Listen
11.02.2006 12:06:27 (muokattu 11.02.2006 15:49:15)
Ihan tosissaan mitä mieltä olisitte tästä + uudet mikit, virittimet, potikat + fiksailua? Lähtis hemmetin halvalla, ja oon muutenkin kuullu tästä kehuja ja pacifica sarjasta yleensäkin.

Mulla on muutaman vuoden vanha Pacifica 311MS, karvalakkimalli Mike Sternin
signature-Telestä. No jaa. Kyllä minä sillä tykkään kovasti soitella, soundi on
mikkien vaihdon jälkeen hyvä ja sustainiakin riittää.

Mutta halpuus ja Kauko-Idän liukuhihnatuotanto myös näkyvät: on leppärunko
mutta se on kasattu neljästä palasta, ja kaulan liitoksen väliin solahtaa extra
heavy-pleku hyvin *EDIT: eikun medium-paksuinen).

Kitara pysyy aika hyvin vireessä, mutta yon aikana saattaa laskea puolikkaan
askeleen. Tiedä sitten johtuuko virittimistä vai .011-kielille liian matalista urista (EDIT: siis liian ahtaista). Vakiomikit olivat suht OK, mutta kyllä ne kannatti vaihtaa.

Yamaha ei taidakaan enää tehdä perus-Telejä, ainoastaan noita kahden humpparin
keppejä, vai olisko nuokin jo vanhaa varastoa.
"If man is five, then the Devil is six, then God is seven, this monkey's gone to Heaven." (The Pixies)
Aki
11.02.2006 14:09:38

askeleen. Tiedä sitten johtuuko virittimistä vai .011-kielille liian matalista urista.

Mitä uria tarkoitat? Ei ole kitarassa uraa jonka korkeus tollasta voisi tehdä. Lähinnä tulee mieleen että onhan kielet venytetty kunnolla paikalleen, ja onhan vireeseen tultu alakautta.

Ja mainion hevi-Telen saisi varmasti myös DR.Parts -osista.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
Jag
11.02.2006 14:56:32

Ihan tosissaan mitä mieltä olisitte tästä + uudet mikit, virittimet, potikat + fiksailua? Lähtis hemmetin halvalla, ja oon muutenkin kuullu tästä kehuja ja pacifica sarjasta yleensäkin. Tää muutenkin olis mun 2. kitara jonka ostaisin.

ihan hyvä idea. Eikös noi Pacifigat ole perushyviä keppejä-
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Ze Kink
11.02.2006 15:24:32
ihan hyvä idea. Eikös noi Pacifigat ole perushyviä keppejä-

Onhan ne, mutta sillä ~500e saisi jo sen Fenderin humpparitelen mahonkibodyllä ja mahonkikaulalla, Seymour Duncanin humbuckereilla ja puolituksilla jne.
Olen sitä joskus testannutkin, ja hintaisekseen se oli erittäin hyvä keppi.

Elikkä tämä siis: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0262000520
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Listen
11.02.2006 15:43:09 (muokattu 11.02.2006 15:51:08)
askeleen. Tiedä sitten johtuuko virittimistä vai .011-kielille liian matalista urista.

Mitä uria tarkoitat? Ei ole kitarassa uraa jonka korkeus tollasta voisi tehdä. Lähinnä tulee mieleen että onhan kielet venytetty kunnolla paikalleen, ja onhan vireeseen tultu alakautta.

Meinasin tietysti yläsatulan uria. Ja taisin aamusta kirjoittaa pieleen: piti sanomani
".011-kielille liian _pienistä_ urista". Siis kielet eivät mene kunnolla yläsatulan urien
sisään, ainakin D-kielestä alastepäin. Muutenkin on tarkoitus tänä keväänä viedä
Jammu huoltoon.

On venytetty kunnolla ja tultu alakautta, ainakin toista vuotta nuo kielet ovat olleet
paikallaan... Ja tekee saman sekä uudella että vanhalla setillä.
If man is five, then the Devil is six, then God is seven, this monkey's gone to Heaven.
Kakex
11.02.2006 15:57:30 (muokattu 11.02.2006 15:59:17)
Tää kyllä vaikuttaa aika lupaavalta

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0262000520

mutta saako viiteensataan mistään tuota? Kyllä täytyy vielä muitakin telejä katella netistä mutta tuo nyt ois aika kova. Myös tuo pacifica kiinnostais mutta huolettaa vaan se että kestääkö se käytössä, ja tuosta bodystä vielä että Yamahan sivuilla kerrotaan tuossa olevan solid alder body, eli body yhdestä kappaleesta tehty?

E: Huomasin vielä että HevyDevy on ainakin vetäny telellä kun yhestä keikasta huomasin, niin täytyyhän munkin nyt sit vetää telellä. :D
Kakex
12.02.2006 02:50:14
Kokemuksia ja mielipiteitä tästä kitarasta

http://www.thomann.de/thoiw3_fender … quier_tele_special_ws_prodinfo.html

tääkin on kyllä näitä halpoja mutta vaikuttais kyllä ihan hyvältä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)