Härski 08.02.2006 11:28:45 (muokattu 08.02.2006 11:30:14) | |
---|
Hurriganes Remu oli Remu, mutta väitän, että esim. Cissen rooli Ganesin visuaalisena ilmeenä oli vähintään yhtä suuri. Oon aina ollu sitä mieltä, että Ganesissa on aina ollu yhtä monta kaulakuvaa, kuin siinä kulloinkin oli soittajia. Joka kundi oli samalla viivalla. EDIT: Että Cisse oli se, miltä Ganes näytti. Kitaristi se, miltä Ganes kuulosti. Remu taas se, mitä Ganes sai aikaan. Noi kolme yhteen ja se oli siinä. |
jawalami 08.02.2006 12:04:54 (muokattu 08.02.2006 12:05:38) | |
---|
Tervehdys! Oman lukunsa muodostavat varmaan nämä yhtyeet, joissa keulahamoina on kaksikko. Rollarit jo mainittiinkin, mutta itselleni tuli ensimmäiseksi mieleen Status Quo; jos toinen puuttuisi, ei yhtye olisi enää sama. Ja tavallaan myös Eagles, sillä onhan Glenn Frey soolovokalisti siinä missä Don Henleykin. Veikkaanpa, että näissä yhtyeissä, joissa johtopaikkaa pitää kaksikko, on ytimen kemian oltava todella hyvässä kunnossa. He tarvitsevat toisiaan enemmän, kuin esimerkiksi yksi vokalisti bändiä tai bändi vokalistia. Ainakin toisen jäsenen korvaaminen on haastavampi tehtävä kuin yksittäisen johtohahmon tapauksessa, tästä esimerkkinä vaikkapa Deep Purple. Jalo Walamies |
juici 08.02.2006 15:23:29 | |
---|
Tuleeko kellään mieleen bändejä, joissa spiikit hoitaa joku muu kuin laulaja? Nirvanassa Krist Novoselic lähinnä spiikkaili biisejä ja heitti taukoläppää. Ja Ramonesissa Dee Deehän se aina huusi mikkiin 1-2-3-4! Pätee myös The Misfitsiin. "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
ten 09.02.2006 19:09:23 (muokattu 09.02.2006 19:09:54) | |
---|
Bändien keulahahmot ...on mulukkuja. E: mutta oikeesti. On niistä jotku ihan mukaviakin. THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
strophe 10.02.2006 00:42:05 | |
---|
Niin, ranskan sanoja. "Minä 10 minä" vain ei suorastaan tarkoita mitään, onpahan vain coolisti sanottu. :-) Niin ja lausuttunahan tuon voi myös tulkita Minä, sano minulle. Moi (minä) ja mois (kuukausi) lausutaan samalla tavalla, kuten myös dix (10) ja dis (sano). Nimim. HRSK. Niin ja itse aiheesta sen verran, että mielestäni keulahahmo on sinänsä hyödyllinen, että bändi jää mieleen paremmin sillä tavalla. Mitä Strapping Young Lad olisi ilman Deviniä? Keulahahmo profiloi voimakkaasti, mutta sillä voi myös olla negatiivinen vaikutus, jos kyseessä on mulkku henkilö. Esimerkiksi Stam1nalla ei ole selkeää keulahahmoa, mutta keikalla Hyrde on aivan selvä johtaja. System of a Downin keulahahmo on jaettu Tankianin ja Malakianin persoonien kesken jne. Yksi vahva keulahahmo tekee mielestäni bändistä mielenkiintoisen, etenkin jos kyseessä on hieman häiriintynyt hahmo. Jos on viisi soittajaa, ei kaikista jaksa kaivaa tietoja ulos, mutta yhdestä ottaa helposti selvää. Säästää vaivaa... olen laiska... :D Helppoa kuin lapsen lyöminen! |
sepeli 10.02.2006 15:29:52 (muokattu 10.02.2006 15:30:43) | |
---|
Sanokaas joku bändi, jossa rumpali on keulahahmo. Ei tule yhtään mieleen. Magman Christian Vander. Frontmaniksi häntä yleensä kutsutaan. Phobos - one of two natural satellites that orbit Mars. Well, return to 1930 and discover that there's much more to our solar system that meets the eye. In fact, you may even become a sex slave of the Leather Goddesses of Phobos! |
miscage 10.02.2006 17:38:46 | |
---|
Sanokaas joku bändi, jossa rumpali on keulahahmo. Ei tule yhtään mieleen. Jussi69....Ei nyt keulahahmo, mutta melko paljon näkyvyyttä rumpaliksi. Eiks Remu ollu?!?!? |
TanoshiiMoominIkka 10.02.2006 18:42:32 | |
---|
Niin ja lausuttunahan tuon voi myös tulkita Minä, sano minulle. Moi (minä) ja mois (kuukausi) lausutaan samalla tavalla, kuten myös dix (10) ja dis (sano). Nimim. HRSK.
HRSK? |
Bonesaw 11.02.2006 17:00:23 | |
---|
Sanokaas joku bändi, jossa rumpali on keulahahmo. Ei tule yhtään mieleen. Autopsy. |
Meshuggahissa Tomas Haakea voisi pitää jonkinlaisena keulahahmona laulajan sijaan. |
baron 11.02.2006 20:15:02 | |
---|
Meshuggahissa Tomas Haakea voisi pitää jonkinlaisena keulahahmona laulajan sijaan. Mites toi Ringo Starr nykybändeissään. Tai Phil Collins? My name is Baron, Sir Baron. |
luopio 12.02.2006 00:09:11 | |
---|
Sanokaas joku bändi, jossa rumpali on keulahahmo. Ei tule yhtään mieleen. Max Weinbergin poppoo Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
mie 13.02.2006 15:28:43 | |
---|
Sanokaas joku bändi, jossa rumpali on keulahahmo. Ei tule yhtään mieleen. Tavallaan Antero Mertaranta Allstars. Jollain tavalla hieman epätoivoinen yritys saada julkisuutta mainostamalla bändin nimessä sitä, että yksi soittajista on julkkis muualla kuin musiikin saralla. Mutta jokainen tavallaan. |
salmivaara 14.02.2006 16:39:01 | |
---|
Off-topic Itseasiassa "minä 10 kuukausi" ;) Onhan noita. Dir en Grey, Die in Cries jne. mutta pankin räjäyttää silti Sex Machineguns. Hoho. Fuck On The Beach ja Rocky And The Sweden on mun suosikit. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Penasol 17.02.2006 20:19:17 | |
---|
Mun mielestä keulahahmo on sama juttu kuin entisaikojen purjelaivojen keulakuvat. Eli sellainen puusta veistetty koriste, joka vain näytti nätiltä. Kippari oli se joka päätti mitä tehdään ja miehistö hoiti loput. Samanlaisena mä ymmärrän myös nykypäivän keulakuvan perusroolin.
Ei se aina toimi niin. Jo mainittu ELP toimii vallan oivallisesti esimerkkinä. Kosketintaiteilija Emersonia siis yleensäkin bändin keulahahmona pidetään, eivätkä herran ulkoiset avut ehkäpä ole hänelle sitä titteliä suoneet. Taitava kosketintyöskentely ja energinen lavashow ennemminkin. Vai onko tämä vahvistava poikkeus? http://www.kingkoncert.com/Portals/ … -4596-974c-cd348ddfe15f/Emerson.jpg "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
Valokaari 17.02.2006 20:40:20 | |
---|
Ei se aina toimi niin. Näin on. Kuten mainitsin edellisessä viestissä, tokihan bändin keulahahmo voi tehdä muutakin kuin vain näyttää nätiltä. Halusin vain tähdentää miten mä ymmärrän termin "keulahahmo". Eli julkisuudessa voi paistatella ihan toinen tyyppi kuin se, joka ne biisit tekee. Tuleeko muuten kenellekään mieleen bändiä, jossa musiikillinen liideri olisi tarkoituksella jättäytynyt taka-alalle ja jättänyt PR-hommat muille? Rok rok. |
Deathrace King 18.02.2006 00:51:22 (muokattu 18.02.2006 00:52:30) | |
---|
Tuleeko muuten kenellekään mieleen bändiä, jossa musiikillinen liideri olisi tarkoituksella jättäytynyt taka-alalle ja jättänyt PR-hommat muille? No ei sen pienempi poppoo kuin Metallica. Ainakin jossain määrin. Lars "höpöttävä kääpiö" Ulrich hoiti/hoitaa(?) suurimmaksi osaksi kaiken. Hetfield ei koskaan ole erikoisemmin välittänyt julkisuudesta, vaikka maailman kovin bändin keulahahmo onkin. Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net |
Valokaari 18.02.2006 01:22:14 | |
---|
No ei sen pienempi poppoo kuin Metallica. Ainakin jossain määrin. Onko näin? Enpä olekaan sitä orkesteria juuri seurannutkaan enää Loadin julkaisun jälkeen kuin korkeintaan syrjäsilmällä, joten enpä ollutkaan tuota huomannut tai muistanut. Mulla oli tähän asti käsitys että kaikki ovat suurin piirtein yhtä paljon esillä mediassa. Hyvä tietää tämäkin. Höh, tajusin muuten juuri että mulla on nyt tällä hetkellä yllä Metallican t-paita. Rok rok. |
Deathrace King 19.02.2006 01:57:05 | |
---|
Onko näin? Enpä olekaan sitä orkesteria juuri seurannutkaan enää Loadin julkaisun jälkeen kuin korkeintaan syrjäsilmällä, joten enpä ollutkaan tuota huomannut tai muistanut. Mulla oli tähän asti käsitys että kaikki ovat suurin piirtein yhtä paljon esillä mediassa. Hyvä tietää tämäkin. Jep. Larssihan se innokkain bändin eteenpäinviejä on ollut alkuajoista lähtien. Kannattaa lukea Joel McIverin kirjoittama: "Metallica - Thrashtitaanien tie maailman mahtavimmaksi metallibändiksi... ja mitä sitten tapahtui" Siinä selviää yhtä sun toista. Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net |
IommI 21.02.2006 13:19:29 | |
---|
Hurriganes. Hyvin heitetty:) Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |