Aihe: Nauhojen vaihdosta..
1
Sami Koivisto
18.08.2003 12:31:00

Kysyppäs soitinrakennusa ja elektroniikkapalstalta.
"This goes to eleven"
Fortune
18.08.2003 12:33:28
Erkki Tolsa on kohtuuhintainen tiemmä. Löytyy puhelinluettelosta.
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
Heart Of Steel
18.08.2003 12:56:52

Mulla on 15. nauhassa lovi d-kielen kohdalla, 22. nauhassa tää ei niin haittais.

Onko mahdollista vaihtaa nauhat päikseen, vai onko nauha entinen, kun sen irrottaa?
"Nobody tells a Man how to play."
Fortune
18.08.2003 12:57:43
Mulla on 15. nauhassa lovi d-kielen kohdalla, 22. nauhassa tää ei niin haittais.

Onko mahdollista vaihtaa nauhat päikseen, vai onko nauha entinen, kun sen irrottaa?

Nauhahionta auttanee tuohon. Ja ota huomioon, että otelauta on eri levyinen 15. ja 22.nauhan kohdilta.
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
Heart Of Steel
18.08.2003 12:59:56

Siis se soi puol sävelaskelta korkeana siltä nauhalta ja lovi on aika syvä. Meinasitko että kaikki nauhat hiottais yhtä mataliks?
booster
18.08.2003 13:22:03
Minkä hintaluokan homma tuo nauhojen vaihto on?
Shoot me again, I ain't dead yet!
Juzzu
18.08.2003 13:35:36
Siis se soi puol sävelaskelta korkeana siltä nauhalta ja lovi on aika syvä. Meinasitko että kaikki nauhat hiottais yhtä mataliks?

Kyl kyl, mutta usko pois, ammattimiehen tekemänä et meinaa lopputuloksesta uskoa, että nauhoissa koskaan on mitään lovia ollutkaan. Kaikkia (tai melkein kaikkia) nauhoja pitää kuitenkin hio, että saa nauhoista tasomaiset koko kaulan pituudelta, ompi sitten taas keppi säädettävissä helpposoittoiseksi.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Heart Of Steel
18.08.2003 13:56:53

Kyl kyl, mutta usko pois, ammattimiehen tekemänä et meinaa lopputuloksesta uskoa, että nauhoissa koskaan on mitään lovia ollutkaan

Uskonhan minä, mutta ammattilainen maksaa selvää seteliä ja olen tämmönen köyhä opiskelija joka mieluummin tekisi homman itse vaihtamalla ne 15. ja 22. nauhat keskenään.
Juzzu
18.08.2003 14:01:45
Uskonhan minä, mutta ammattilainen maksaa selvää seteliä ja olen tämmönen köyhä opiskelija joka mieluummin tekisi homman itse vaihtamalla ne 15. ja 22. nauhat keskenään.

Ensinnäkin, nauhan pois ottaminen vaatii sen verran väkivaltaa, että saattaapi nauha mennä mutkalle - ei kiva enää laittaa takaisin.

22. nauha voi olla liian lyhyt 15. paikalle.

Joudut kuitenkin hiomaan nauhat, 15. nauha uudestaan laitettuna voi mennä liian syvälle tai jäädä liian 'pintaan' - osaatko hio nauhoja?

Ammattimies ottanee nauhojen hionnasta 50+ euroa ja samaan hintaan saat säädöt kohdalleen. Mie en säästäisi, mutta ymmärtäähän sen että rahat on tiukalla.
Heart Of Steel
18.08.2003 14:10:09

No toi on tommonen kakkosromu että en kyllä ala maksaan ton pikkuvian takia. Joo, kyllä mulla viila kädessä pysyy. Pitää kattoo jos sen nyt jaksais tempasta irti ja vaihtaa ja hioo vaikka uus nauha tilalle.
Fortune
18.08.2003 14:50:03
No toi on tommonen kakkosromu että en kyllä ala maksaan ton pikkuvian takia. Joo, kyllä mulla viila kädessä pysyy.

Kyllä se aika veijarin vaatii normaalilla viilalla tehdessä.

Se viisi kymppiä ei ole paha hinta kakkoskitaraankaan, se voi tuntua konsanaan eri soittimelta, mutta omapahan on asiasi.

Kaikkien nauhojen vaihtohan maksaa sitten 150 eurosta ylöspäin.
Heart Of Steel
18.08.2003 15:00:52

Kyllä se aika veijarin vaatii normaalilla viilalla tehdessä.

No en ihan ensimmäisenä tavallista 30-senttistä 3-millisillä hampailla varustettua jäysteenpoistajaa ajatellutkaan :-)
Fortune
18.08.2003 15:01:53
No en ihan ensimmäisenä tavallista 30-senttistä 3-millisillä hampailla varustettua jäysteenpoistajaa ajatellutkaan :-)

Meinaan että nauhaviilat ovat erikseen, jo radiuksen jne. takia.
Heart Of Steel
18.08.2003 15:05:15

Meinaan että nauhaviilat ovat erikseen, jo radiuksen jne. takia.

Tuttu juttu. Vaikka voishan sitä kapeella pienellä hienolla tavallisella viilallakin koittaa.
Shaft
18.08.2003 15:12:34
Itse en ole mitään spesiaaleja nauhaviiloja käyttänyt. Ensin nauhat tasoitetaan tuollaisella lyhennetyllä lattaviilalla ja sen jälkeen pyöristys hienohampaisella kolmioviilalla (jonka kulmia on vähän pyöristetty). Viimeistelyyn hienoa hiekkapaperia ja teräsvillaa.

Tähän mennessä tavalliset nauhojenhionnat ovat onnistuneet ihan ongelmitta. Ovatpahan nekin rahat säästyneet.
Juzzu
18.08.2003 15:30:28
Itse en ole mitään spesiaaleja nauhaviiloja käyttänyt. Ensin nauhat tasoitetaan tuollaisella lyhennetyllä lattaviilalla ja sen jälkeen pyöristys hienohampaisella kolmioviilalla (jonka kulmia on vähän pyöristetty). Viimeistelyyn hienoa hiekkapaperia ja teräsvillaa.

Tähän mennessä tavalliset nauhojenhionnat ovat onnistuneet ihan ongelmitta. Ovatpahan nekin rahat säästyneet.

Niin, suurin piirtein noin minäkin nauhat hion, mitä nyt lattaviila oli täyspitkä, eikös siten nauhoista saane vielä tasaisemmin viilattua jos kaula on vaan suorassa. Ja hiekkapaperikin käärittynä varmasti suoran pitkulaisen palan ympärille, että sekin syö nauhoja tasaisesti.
Shaft
18.08.2003 16:26:10
Niin, suurin piirtein noin minäkin nauhat hion, mitä nyt lattaviila oli täyspitkä, eikös siten nauhoista saane vielä tasaisemmin viilattua jos kaula on vaan suorassa.

Näin on. Ei se munkaan viila ole mitenkään radikaalisti lyhennetty- se kädensijalle tarkoitettu piikki on poistettu ja sitten siitä on pätkäisty pieni pala siltä varalta, että tarvitsee lyhyttä viilaa ongelmakohtien työstöön. Kaula on tosiaan säädettävä niin suoraksi kun vain mahdollista. Muuten hommassa ei ole paljon mieltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)