placebo 08.02.2006 22:13:26 (muokattu 08.02.2006 22:14:04) | |
---|
Itselläni on ollut ensinmainittu pedaali vuosikausia laudassa kiinni ja hyvin se on ajanut asiansa - Vire on ollut riittävän tarkka ja näytön LEDit ovat näkyneet joka olosuhteessa. Olen kumminkin harkinnut tuon 12H:n hankkimista; Sillä kun säätäisi hienovireenkin. Live-käyttöön soveltuvuus kumminkin askarruttaa. Näkyykö LEDit/viisari hyvin pimeässä/valoisassa/kun pedaali on boardissa? Onko ko mittarilla nopeaa tarkastaa vire laulujen välissä? A/B-boksin taaksehan (johon on rakennettu "bufferi") tuo luonnollisesti menisi.. Kokemuksia? Kiitos. "Puut ovat kummallisesti.
En keksi sanoa miten.
Se tekee minut levottomaksi."
Pentti Saarikosken runokokoelmasta 'En soisi sen päättyvän' (1968) |
kimurantti1 08.02.2006 22:18:19 | |
---|
Ruoho on aidan toisealla puolella aina vihreämpää;) Jos TU-2 on toiminut pitkään hyvin, niin miksi vaihtaisit toiseen? Tämän siis sanon ihan kumpaakaan testaamatta. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Explorer 08.02.2006 22:19:48 | |
---|
Sillä kun säätäisi hienovireenkin Ei hienovireen säätäminen edellytä erikoismittaria. Hienovireen säätää korvallakin. |
Jungleman 08.02.2006 22:27:14 | |
---|
Olen kumminkin harkinnut tuon 12H:n hankkimista; Sillä kun säätäisi hienovireenkin. Live-käyttöön soveltuvuus kumminkin askarruttaa. Näkyykö LEDit/viisari hyvin pimeässä/valoisassa/kun pedaali on boardissa? Onko ko mittarilla nopeaa tarkastaa vire laulujen välissä? A/B-boksin taaksehan (johon on rakennettu "bufferi") tuo luonnollisesti menisi.. Minulla on ollut molemmat, TU-12H yli 15 vuotta ja TU-2 kolme vuotta (kunnes hajosi - ja viime syksystä asti uusi samanlainen). Yleensä viritän ennen keikkaa, treenejä tai äänityksiä ensin TU-12H:lla, sitten tsekkailen biisien väleissä TU-2:lla. Keikalla TU-2 on selvästi parempi, stream-moodissa myös varsin nopea ja intuitiivinen: jos liikettä näkyy, vire on vinossa. TU-12H on tarkempi, mutta soveltuu paremmin kiireettömämpiin hetkiin. Sen omat ledit valaisevat kohtuullisen hyvin viisariakin, mutta pimeässä (ja savussa) voi mennä arvailuksi. Molemmat ovat hyviä, mutta eri tarkoituksiin, mielestäni. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
placebo 09.02.2006 20:21:46 (muokattu 09.02.2006 20:25:12) | |
---|
Minulla on ollut molemmat, TU-12H yli 15 vuotta ja TU-2 kolme vuotta (kunnes hajosi - ja viime syksystä asti uusi samanlainen). Yleensä viritän ennen keikkaa, treenejä tai äänityksiä ensin TU-12H:lla, sitten tsekkailen biisien väleissä TU-2:lla. Keikalla TU-2 on selvästi parempi, stream-moodissa myös varsin nopea ja intuitiivinen: jos liikettä näkyy, vire on vinossa. TU-12H on tarkempi, mutta soveltuu paremmin kiireettömämpiin hetkiin. Sen omat ledit valaisevat kohtuullisen hyvin viisariakin, mutta pimeässä (ja savussa) voi mennä arvailuksi. Molemmat ovat hyviä, mutta eri tarkoituksiin, mielestäni. Hieman tuohon suuntaan uskalsin arvatakin :) Entäs Storobostomp? Onko sillä nopea virittää/näkyykö näyttö hyvin eri valaistuksissa? Eikös siinä ollut valittavissa "bufferoitu/true bypass" -kytkentäkin...? "Extra tarkkuus" tosiaan hieman janottaisi :) Jostain olen lukenut, että Stobostompin jakit olisivat pedaalin heikoin lenkki. Strobostompista taitaa olla tulossa joku päivitetty versiokin. Mitäköhän uutta tarjoilee... EDIT: True bypass pelkästään, näemmä... "Puut ovat kummallisesti.
En keksi sanoa miten.
Jungleman 10.02.2006 17:04:50 | |
---|
Entäs Storobostomp? Onko sillä nopea virittää/näkyykö näyttö hyvin eri valaistuksissa? Strobostompia kokeilin - auringonpaisteessa - ja totesin ettei näyttö erotu ellei kumarru lähemmäs katsomaan. Käyttönopeudesta ei ole kokemusta, minulla kuitenkin kesti hetken aikaa hahmottaa, kuinka näyttö toimii. Strobot vaikuttivat pyörivän täysin satunnaisiin suuntiin, satunnaisilla nopeuksilla... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
placebo 11.02.2006 00:22:08 (muokattu 11.02.2006 00:41:27) | |
---|
Hehee :) Tuollaisen 12H:n voisin itsekin hommata TU-2:sen kaveriksi jossain vaiheessa... "Puut ovat kummallisesti.
En keksi sanoa miten.
pug205r 11.02.2006 03:32:44 (muokattu 11.02.2006 03:46:22) | |
---|
Tuollaisen 12H:n voisin itsekin hommata TU-2:sen kaveriksi jossain vaiheessa... Ennenkuin hommaat, niin tsekaa myös malli TU-15. Hinta T-kaupassa pari euroa alle TU-12H:n. Näkyykö LEDit/viisari hyvin pimeässä/valoisassa/kun pedaali on boardissa? Näyttäisi olevan samanlainen taulu kuin TU-15:ssä. Siinä nuo ledit näkyvät OK pimeässäkin, mutta 12:ssa ei webbisivujen mukan ole taustavaloa joten viisarin näkyvyys vähän kyseenalainen. 15:ssa se ei mun silmillä näy ilman taustavaloa. Ja kummankaan mallin 'pikkunamiskoja' ja niiden tekstejä ei kyllä pimeässä näe. |
Pertsi 11.02.2006 13:14:52 | |
---|
Ei hienovireen säätäminen edellytä erikoismittaria. Hienovireen säätää korvallakin. Korvan tarkkuus on luokkaa 5 centtiä, siitä voi arvioida riittääkö. |
Korvan tarkkuus on luokkaa 5 centtiä, siitä voi arvioida riittääkö. No tuo nyt riippuu ihan korvasta. Kyllä minulle ainakin 5 centin epävire jo kuuluu. Everyone is a per-son |
Pnctocn 11.02.2006 14:12:15 | |
---|
Ei hienovireen säätäminen edellytä erikoismittaria. Hienovireen säätää korvallakin. ...tai silmällä - salamamuotoon vain tallapalat ;) laadukkaalla mittarilla olen hienovireet viritellyt, ei omissa kultakorvissa riitä tarkkuus - tosin huonon hienovireen huomaamiseen riittää hyvinkin. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
placebo 13.02.2006 22:18:43 | |
---|
Ennenkuin hommaat, niin tsekaa myös malli TU-15. Good call. Täytyy tutustua tuohonkin vaihtoehtoon... "Puut ovat kummallisesti.
En keksi sanoa miten.
Zeni 13.02.2006 22:54:58 | |
---|
Olen aina vetänyt hienovireen ihan samalla mittarilla kun normaalinkin. Siis siten että pikkaan äänen 12. nauhalta. Selittäkää tyhmälle miksi tuohon tarvittaan jotenkin poikkeava mittari ? |
Pnctocn 14.02.2006 08:28:16 | |
---|
Olen aina vetänyt hienovireen ihan samalla mittarilla kun normaalinkin. Siis siten että pikkaan äänen 12. nauhalta. Selittäkää tyhmälle miksi tuohon tarvittaan jotenkin poikkeava mittari ? Hienovireen viritys onnistuu varmasti mittarilla kuin mittarilla, paremmalla (=tarkemmalla) saapi vireen paremmin kohdalleen. Lisäksi ainakin itseä ärsyttää virittäessä halvempien mittarien edestakainen "arpominen". Feitenin systeemissä erot hienoirityksessä ovat niin pieniä, ettei tavanomainen mittari kykene niitä havaitsemaan. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
BenGlenton 14.02.2006 11:22:30 | |
---|
Jungleman: Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten sait TU-2 rikki? www.supremecourtband.fi |
Jungleman 14.02.2006 12:34:33 | |
---|
Jungleman: Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten sait TU-2 rikki? Se kaatui. Tilttasi ja sekosi, näyttö alkoi vilkuttaa jotakin mystistä virheilmoitusta. Takuu oli mennyt umpeen, kuittikin hukassa enkä jaksanut ryhtyä säätämään korjausten kanssa. Ostin lopulta uuden. Mitään tavallisesta poikkeavaa ei varsinaisesti tapahtunut, vehje vain kieltäytyi yhteistyöstä eräänä kauniina päivänä. Olisiko ollut jokin varhaisimpien sarjojen valmistusvika, hankin tuon TU-2:n joskus -97, oitis sen ilmestyttyä markkinoille. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
Guitar Hero 14.02.2006 12:47:09 | |
---|
kuulin vähän huhua, että noiden valmistus olisi lopetettu?? "Jumalaut mä oon out" |