Aihe: Polyrytmit
1
Kugelmeister
09.02.2006 17:50:23
Kertokaahan jos tiiätte asiasta. On varmaan ollut topikki tästä ennenkin, mutta jos jaksatte vaivautua.. Löytysköhän jostain vaikka jotain harjotuksia mitä vois prötkytellä? Jos on tiedossa jotain hyviä linkkejä mistä asia avautuis hieman enemmän ni pistäkää.

p.s. selittäkää niin että apinakin ymmärtää
p.p.s. olen tyhmä
dictatorsh*t
09.02.2006 18:10:57
vernie
09.02.2006 18:12:31
Varmaan yksi helpoimmista on 3 vs. 4. Eli soitat isolla kirjoitetut tavut vasurilla: YY-kaa-koo YY-kaa-koo YY-kaa-koo YY-kaa-koo. Ja siihen päälle oikealla: YY-kaa-koo yy-KAA-koo yy-kaa-KOO yy-kaa-koo. Tuolleen ton asian voi ainakin ajatella, mutta kun tarpeeksi naputtelee nuottipyramidia, niin kyllä tuo jossain vaiheessa alkaa sujumaan ilman sen kummempia laskemisia.
kampela
09.02.2006 20:28:30

Kertokaahan jos tiiätte asiasta. On varmaan ollut topikki tästä ennenkin, mutta jos jaksatte vaivautua.. Löytysköhän jostain vaikka jotain harjotuksia mitä vois prötkytellä? Jos on tiedossa jotain hyviä linkkejä mistä asia avautuis hieman enemmän ni pistäkää.

p.s. selittäkää niin että apinakin ymmärtää
p.p.s. olen tyhmä

Kuuntelet Meshuggahin Destroy Erase Improve levyn monesti, rupeaa asia avartumaan.
Se koko lätty on melkeimpä täyttä nuita polyrytmejä, on ne muutkin niiden lätyt mutta tuo on just cool..
Tirlittan.
Magiz
10.02.2006 20:31:27
http://drummerworld.com/Videos/gavinharrison.html

siinä olis ainakin polyrytmejä. osu vahingossa kohalle. :D
Whatever happens, happens.
2kind
11.02.2006 15:18:49
Kyllä mäkin olin muna pystyssä kun sain ekaa kertaa käsiini Gavin Harrisonin Rhythmic illusionsin, mutta totuuden nimissä on sanottava että tuo drummerworld.comin video ei kuulostanut juuri miltään.

Mutta yleisesti äijän jutut ovat aika mielenkiintoisia, eivät toki kaikkia varten. Eikä tuollaista kamaa nähdäkseni kauhean paljoa musahommissa tarvitse, mutta onhan se sellainen jännittävä herrasmieslaji. Kannatta tsekata se Rhythmic illusions ainakin.
To see is not as easy as it seems to be.
kampela
11.02.2006 16:54:31

Meshuggah
Tirlittan.
hyperhamsteri
11.02.2006 17:39:26
Meshuggah

Ei vois paremmin tiivistää.
Yarr. Puujalka ja silmälappu.
moottorisaha
11.02.2006 18:12:41

Meshuggahin jätkät aina itse naureskelevat haastatteluissa noille polyrytmijutuille. Sanovat että suurinpiirtein kaikki heidän biisinsä menevät ihan normaalissa 4/4 rytmissä. :)
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
markkuliini
11.02.2006 18:17:51 (muokattu 11.02.2006 18:18:55)

Meshuggahin jätkät aina itse naureskelevat haastatteluissa noille polyrytmijutuille. Sanovat että suurinpiirtein kaikki heidän biisinsä menevät ihan normaalissa 4/4 rytmissä. :)

Nyt on puurot ja vellit oikein kunnolla sekaisin.
Tahtilajit ja polyrytmiikka ovat kaksi aivan eri asiaa!
www.vasamayhtye.com
kampela
11.02.2006 18:41:47

Polyrytmillä tarkoitetaan yhdistelmää, jossa aikayksikkö jaetaan eri äänissä (kahdessa tai useammassa) eri suuruisiin osiin niin että nämä osat eivät ole keskenään jaollisia, esimerkiksi niin että tahti jaetaan yhtäaikaa kolmen ja neljän mittaisiin osiin.

Kyllä siel mesen koneistossa sitä tapahtuu :)
Tirlittan.
ddrum54
12.02.2006 13:31:21

HOHO ! Mitäs jos kuuntelisit ko. bändiä, mieluummin, kuin jätkien naureskelua.
2`n 4
Davos
12.02.2006 16:27:05
Ei vois paremmin tiivistää.

Voi. Mike Mangini. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)