voltasparta 09.09.2005 16:50:07 | |
---|
hyvä kirjoitus ja mahtava bändi :) Consume my love, devour my hate
Only powers my escape
The moon is out the, stars invite
I think i'll leave tonight. |
Exhausted 09.09.2005 19:07:20 | |
---|
Muistan Guitar Worldista lukeneeni että Sludge Factoryn rosoinen kitarasaundi saatiin aikaan juuri 5150:lla. Muista biiseistä en tiedä. Jerryn luottoefekteihinhän muuten kuuluin Wahin lisäksi talk-box, jota kuullaan ainakin Man in the Boxissa ja Rotten Applessa. Lisäksi chorusta kuulee aika monessa, etenkin puhtaassa saundissa. |
DSC 09.09.2005 20:20:50 | |
---|
Luulempa että nuo 5150:t tuli käyttöön vasta Alice In Chains lätyllä koska Dirtin kiertuaallahan Jerry herra Van Haleniin tutustui. No näinhän se taisi ollakin. Eihän näitä muista enää kunnolla eikä voi tarkastaakaan, kun mun AIC-levyt on kaikki sulla ja vanhat Guitar Worldit homehtuu varastossa ..kele ;). Pakko vielä sanoa, että se sustainer-efekti muutamissa Tripod ja Boggy Depot sooloissa on mahtava. Madu kertonee kyseisen laitteen nimen, kun kiireiltään ehtii. Kyllähän nuo Laynen ja Jerryn laulusaundit olivat täydellisesti yhteensopivat harmonioissa aijaijai, ei löydy parempaa hakemallakaan. Tuo Tavastian keikan missaus kirvelee ikuisesti ja uusinta mahdollisuudesta voisi tehdä aikamoisia uhrauksia. Varvas lähtis heleposti ja vasenta kivestäkin on harkittu. |
hjukke 09.09.2005 20:48:53 | |
---|
Täytyy kävästä Cornerissa sitä settilistaa ihmettelemässä... "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
HaloOfFlies 09.09.2005 22:49:49 (muokattu 09.09.2005 23:07:57) | |
---|
Täytyy sanoa että tuo Jar Of Fliesin ykköstila jenkkilistoilla vuonna 1994 (huomatkaa, kyseessä on EP) on huikea saavutus. Varsinkin kun siihen ei yksikään toinen bändi tai artisti AIC:n jälkeen ole kyennyt. First they steal your mind and then they steal your soul |
disarm 10.09.2005 10:52:32 | |
---|
Pitkästä aikaa AiC - MTV unplugged soimassa, nostalgisia fiiliksiä.. Pitää varmaan hakea Jäänsärkijästä tuo Jar of Flies, kun sitä siellä tulee aina välillä hyppysissään pyöritteltyä. emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
Mrezzye 10.09.2005 12:25:15 | |
---|
Itse en aliarvosta, vaan yliarvostan. Jos jostain löydän joskus Layne Staleyn tasoisen laulajan, niin jätän päivätyöni ja alan täyspäiväisesti musiikkia vääntämään. Eikä se Cantrell myöskään mikään ihan turha biisintekijä ole. Tosin kyllä Staleyllakin oli erittäin tärkeä osa sävellystyössä. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
etnopoju 11.02.2006 02:52:39 (muokattu 11.02.2006 02:55:15) | |
---|
AIC on mun mielestä metal- yhtye post punk- vaikutteilla, kuten sitä alun perin markkinoitiinkin ja se grunge- leima nyt tuli vain siitä syystä, että ne sattu olemaan seattlesta, kuten jo todettu onkin. layne oli ehkä näistä tunnetuimmista 90- luvun rock/metal bändien laulajista parhaimmistoa, tosin livenä homma meni välillä vituiksi huumeiden tms. vaikutuksesta. helvetin kovia riffejä ja rankka meininki, mut mua vähän vituttaa ne "poppikertsit". ensiks ollaan niin helvetin rankkoja ja sit yhtäkkiä tuleekin kiva pikku kertsi, että tytötkin pääsee mukaan laulamaan, esimerkkinä vaikkapa junkhead. |
etnopoju 11.02.2006 02:54:20 (muokattu 11.02.2006 02:57:46) | |
---|
Muistan Guitar Worldista lukeneeni että Sludge Factoryn rosoinen kitarasaundi saatiin aikaan juuri 5150:lla. Muista biiseistä en tiedä. Jerryn luottoefekteihinhän muuten kuuluin Wahin lisäksi talk-box, jota kuullaan ainakin Man in the Boxissa ja Rotten Applessa. Lisäksi chorusta kuulee aika monessa, etenkin puhtaassa saundissa. jerry on van halen mies. sillä on samat kamat, kuin esikuvallansa: peaveyn "van halen" mallinen kitara ja 5150 nuppi (van halen!) EDIT: äh, todettu jo kaikki aiemmin, mut olkoot. |
etnopoju 11.02.2006 02:56:16 | |
---|
kuunnelkaa ihmeessä cantrellin soololevyt, degeneration trip 1&2(siis se tupla) ja boggy depot. loistavia levyjä. hirveetä potaskaa. kerran kuuntelin läpi enkä toiste kyennyt. mad season, todella kaunista ja veret seisauttavaa musiikkia. tämän bändin syntyyn vaikutti pitkälti kuningas heroiini ja vieroitushoitolat. narkkarit vetää bluesia; todella mullistavaa. |
miscage 11.02.2006 03:38:38 | |
---|
Hyvä Etnis. Onko AIC:n biiseissä kertsi? |
käsi 11.02.2006 08:12:16 | |
---|
jerry on van halen mies. sillä on samat kamat, kuin esikuvallansa: peaveyn "van halen" mallinen kitara ja 5150 nuppi (van halen!) EDIT: äh, todettu jo kaikki aiemmin, mut olkoot. tarinahan kertoo että eddie van halen osti aic:n pojille vähän vaatteita sun muuta kun olivat yhteisellä kiertueella. Jonkun kitarankin jerry taisi saada eiddieltä jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Tuli tuossa eilen pitkästä aikaa kuunneltua Dirtia, ja kyllä se vaan on loistoalbumi alusta loppuun, ei voi muuta sanoa. First they steal your mind and then they steal your soul |
etnopoju 11.02.2006 11:36:08 | |
---|
Hyvä Etnis. Onko AIC:n biiseissä kertsi? kerro sä sit parempi musiikin teoreettinen termi. pointti on joka tapauksessa se, että se kuulostaa väkisin väännetyltä, jos yhtäkkiä mennään helvetin rankasta johonkin mukavan melodiseen. |
etnopoju 11.02.2006 11:43:48 | |
---|
tarinahan kertoo että eddie van halen osti aic:n pojille vähän vaatteita sun muuta kun olivat yhteisellä kiertueella. Jonkun kitarankin jerry taisi saada eiddieltä mä luin jostain, et kim thayil olis esitellyt cantrellille matalan vireen, jonka puolestaan itse pölli melvinsiltä. sen jälkeen AIC:sta tuli yhtäkkiä raskas ja synkkä aiemman glämin sijaan. |
hjukke 11.02.2006 12:24:25 (muokattu 11.02.2006 12:25:38) | |
---|
mä luin jostain, et kim thayil olis esitellyt cantrellille matalan vireen, jonka puolestaan itse pölli melvinsiltä. sen jälkeen AIC:sta tuli yhtäkkiä raskas ja synkkä aiemman glämin sijaan Vastataan yhtä asialliseseen tyyliin: Tarkoitatko tuota sikaraskasta puolikkaan alas -virettä mikä enimmäkseen Aic:lla käytössä? Ja tiedän että huimaa droppiakin on käytetty, mutta tuskin sitäkään on ollut vaikea keksiä 80-luvun lopussa/90 luvun alussa, ainakaan niin vaikea että Thayilin olisi tarvinnut sitä Jerry-sedälle opettaa. Ja nuo "poppiskertsit" ovat makuasia, omasta mielestä sitä sanotaan dynamiikaksi kun ei koko aikaa juntata tasapaksusti. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
etnopoju 11.02.2006 12:31:45 | |
---|
Vastataan yhtä asialliseseen tyyliin: Tarkoitatko tuota sikaraskasta puolikkaan alas -virettä mikä enimmäkseen Aic:lla käytössä? Ja tiedän että huimaa droppiakin on käytetty, mutta tuskin sitäkään on ollut vaikea keksiä 80-luvun lopussa/90 luvun alussa, ainakaan niin vaikea että Thayilin olisi tarvinnut sitä Jerry-sedälle opettaa. Ja nuo "poppiskertsit" ovat makuasia, omasta mielestä sitä sanotaan dynamiikaksi kun ei koko aikaa juntata tasapaksusti. thayil itse sanoi haastattelussa näyttäneensä cantrellille sen matalan vireensä ja jerry oli kuulemma ihan innoissaan kokeilemaan sitä itse. siinä kontekstissa se oli jotain uutta, koska kaikki muut kilpailivat nopeudesta ja nopeista sooloista. sitten yhtäkkiä pari bändiä alkoikin tehdä täysin päinvastoin, joka tuntui juuri siihen aikaan todella innovatiiviselta. ne on makuasia, mutta minusta se vie mehuja pois biisistä. en mä tarkoita, että biisin pitäisi olla jotain junttausta koko ajan, mutta kun ensin luodaan hemmetin synkkä draivi ja sitten tuleekin yhtäkkiä "kiva" osa, niin se vie puhdin pois koko hommasta. |
hjukke 11.02.2006 12:42:07 | |
---|
thayil itse sanoi haastattelussa näyttäneensä cantrellille sen matalan vireensä ja jerry oli kuulemma ihan innoissaan kokeilemaan sitä itse. siinä kontekstissa se oli jotain uutta, koska kaikki muut kilpailivat nopeudesta ja nopeista sooloista. sitten yhtäkkiä pari bändiä alkoikin tehdä täysin päinvastoin, joka tuntui juuri siihen aikaan todella innovatiiviselta. ne on makuasia, mutta minusta se vie mehuja pois biisistä. en mä tarkoita, että biisin pitäisi olla jotain junttausta koko ajan, mutta kun ensin luodaan hemmetin synkkä draivi ja sitten tuleekin yhtäkkiä "kiva" osa, niin se vie puhdin pois koko hommasta. No niin, nyt on paremmat perustelut. Näin näin. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
punk s blood 11.02.2006 12:46:33 | |
---|
Minusta AIC:n heikoin puoli oli juurikin melkeimpä aina tuo Cantrellin kitarointi ja riffittely (joka ei ole kovin erikoista tai mielenkiintoista). Mikä bändistä teki erilaisen ja hyvän on juuri Laynen ja Cantrellin stemmalaulut, laulumelodiat ja hyvät biisit (ja tietenkin se tietty tunnelma mikä bändistä välittyi aikoinaan). |
hjukke 11.02.2006 12:49:38 | |
---|
Minusta AIC:n heikoin puoli oli juurikin melkeimpä aina tuo Cantrellin kitarointi ja riffittely (joka ei ole kovin erikoista tai mielenkiintoista). Mikä bändistä teki erilaisen ja hyvän on juuri Laynen ja Cantrellin stemmalaulut, laulumelodiat ja hyvät biisit (ja tietenkin se tietty tunnelma mikä bändistä välittyi aikoinaan). Minusta taas Jerryn kitaroinnissa erikoista on se ettei se ole erikoista :) Ts. siis ei soita yli kykyjensä/kikkaile liikaa, ja on saanut sorvailtua näppäriä simppeleitä riffejä. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |