Janus 05.02.2006 12:03:32 (muokattu 05.02.2006 15:02:32) | |
---|
Mullakin on paperit menossa Lahteen... Odotellaan soittokokeeseen pääsyä. Ajattelin pyrkiä klassisella sisään, koen olevani vahvimmillani siinä. Toi ei paljoa auta siinä vaiheessa, kun Lahteen pyrkii joka vuosi klasaripianistiksi myös lähemmäs kolmekymppisiä, jo pianonsoiton maisteriksi valmistuneita klasarisoittajia. Kevyen musiikin pianistiksi pääsee varmemmin. Hyvällä prima vistalla tekee varmasti vaikutuksen soittokokeessa. Ja sivusoittimesta on suunnaton hyöty (miel. joku puhallin). EDIT: Mutta tietysti monipuolisuudesta on etua. Pisteitä nostaa varmasti se, että hyvän kevyen musiikin tuntemuksen ja soittotaidon lisäksi pystyy liruttelemaan parit Chopinit tosta vaan. |
KMT 06.02.2006 10:02:37 | |
---|
Tikkakoskelta ei ainakaan mun saapumiserästä päässy P-kauden valinnoilla Ilmavoimien soittokuntaan, olis pitäny hakee erikseen... Tällä kertaa lakkaat ilmoittamasta itsellesi, milloin teillä on treenit? Baarimikko |
Wonder 10.02.2006 18:39:13 | |
---|
Voi perse, vala on vannottu, 3 viikkoa p-kautta jäljellä, eikä vieläkään ole kuulunut mitään... :/ |
cubasisti 10.02.2006 23:22:28 | |
---|
Minä sain kuulla sijoittumiseni soittokuntaan, kun P-kautta oli jäljellä 1 päivä. Deadline tekee mestarin. |
Nojoo mutta kun ei oo ollut mitään pääsykokeitakaan vielä... |
joel.makinen 13.02.2006 20:33:15 | |
---|
Soittokunnassa olleet kaverini sanovat, että Hennalassa tapahtuvista pyrkimisistä voidaan myös suoraan määrätä muihin soittokuntiin, ei tarvitse erikseen pyrkiä alokasajan jo alettua. |
tarmo 13.02.2006 23:10:40 (muokattu 13.02.2006 23:14:20) | |
---|
Totta tuokin. Itse suoritin varusmiessoittajakoulutukseni Lappeenrannassa. Hain kesän erään ja meidät sijoitettiin suoraan Lappeenrantaan. Silloin oli tehty päätös perustaa kunnon bändi myös Lappeenrantaan ja rahaa ei ollut säästelty bändikamojen hankinnassa. Itselläni oli mahdollisuus käydä keskusteluja siitä, menenkö LPR: aan vai voinko jäänkö Lahteen. Tämä siksi, että raadissa oli henkilöitä, jotka tunsivat soittoani suht hyvin. Muuten en olisi ollut yhtään vahvoilla sen keväisen hakuporukan kanssa, johon lukeutuivat juurikin aiemmin mainittu yksi jazz sekä kaksi klasaria. En tiedä oliko peliliike ottaa myös basso mukaan koesoittoon, sillä vaikka hainkin pianistina, soitin palvelusaikani käytännössä bassoa. Eipä siinä, varusmiessoittajan homma on juurikin pitkälti muuntautumista ja paskahommien tekemistä. Oma palvelukseni kului pelkästään soittaen. Jatkoimme yhdessä silloisen pianistimme kanssa opintoja sittemmin arabialla ja tuli siinä muutamat hauskat inttimuistot kertailtua. Sillä, mitä kukakin soittokunnassa teki, ei ole tähän päivään mennessä ollut yhtään mitään merkitystä soittohommien suhteen. Tahtoo sanoa, että varaudu kaikkeen, mutta varmimmin varaudut menemällä soittokokeisiin. Silloin saat varman päätöksen, eikä tarvitse enää p-kaudella arpoa soittokuntapaikkaa. Jos joudut triangelistiksi, taikka tuuramaan kaupunginorkesteriin malletistia (kuten allekirjoittanut), ei se mitään. Se on SA-intin henki. EDIT: Kuulin että Lappeenrannan komento on muuttunut. Enää ei Lappeenrannan varusmies pääse sotilasmusiikkikoulun johtajanakin toimineen majuri Ramin kouluun. Tämän vuoksi LPR: n meininki saattaa olla muuttunut. Onkohan kellään kokemuksia ajasta jälkeen Ramsesin? |
Anonymous-jazz 14.02.2006 21:00:13 | |
---|
Voi perse, vala on vannottu, 3 viikkoa p-kautta jäljellä, eikä vieläkään ole kuulunut mitään... :/ Puhelin vaan käteen ja soitto Hennalan kasarmin varusmiessoittokuntaan. Mustiikkikapteeni "Jyns" vastaa puhelimeen ja uskoisin että asia voisi järjestyä Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
Wonder 25.02.2006 16:21:06 | |
---|
Joku, joka on päässyt P-kauden jälkeen soittokuntaan (eli siis EI lahden pääsykokeista): Miten pääsit sinne? Miten se homma järjestyi? Soititko ite soittokuntaan...? Kapteenin mukaan mun kannattais lähettää joku siirtoanomus johonkin ens viikolla, joka on p-kauden vika viikko...mut en sit tiiä :/ |
mr.muzak 25.02.2006 16:50:14 | |
---|
Joku, joka on päässyt P-kauden jälkeen soittokuntaan (eli siis EI lahden pääsykokeista): Miten pääsit sinne? Miten se homma järjestyi? Soititko ite soittokuntaan...? Kapteenin mukaan mun kannattais lähettää joku siirtoanomus johonkin ens viikolla, joka on p-kauden vika viikko...mut en sit tiiä :/ Ei ku soitat ite sinne soittokunnan päälikölle ja kerrot että haluisit tulla sinne. Sovitte pääsykoeajoista yms. Se soittokunnan kapu pystyy kyllä järkkää sut vapaaksi vaikka mistä mutta ne alokaskauden omat esimiehet eivät kyllä tee asian eteen yhtään mitään, se on varma. Eli ihan on omasta aktiivisuudesta kysymys. Ei kannata turhaan odotella tekemättä mitään. |
Wonder 25.02.2006 18:04:08 (muokattu 26.02.2006 11:21:01) | |
---|
Joo...no maanantaina pitää soitella ainakin hämeenlinnan ja lahden soittokuntiin. Mites tuo kaartin soittokunta? Tai Niinisalo? Tarvitaanko siellä pop&jazz-pianisteja/kosketinsoittajia/laulajia? Johonkin viihdebändiin mut voitaisiin ottaa, mutta en tiiä onko kaikissa soittokunnissa sellasia...big band taitaa olla liian "vaikeeta" mulle, oon aika aloittelija jazzissa viel. |
mr.muzak 25.02.2006 18:10:15 | |
---|
Joo...no maanantaina pitää soitella ainakin hämeenlinnan ja lahden soittokuntiin. Mites tuo kaartin soittokunta? Tai Niinisalo? Tarvitaanko siellä pop&jazz-pianisteja?Johonkin viihdebändiin mut voitaisiin ottaa, mutta en tiiä onko kaikissa soittokunnissa sellasia...big band taitaa olla liian "vaikeeta" mulle, oon aika aloittelija jazzissa viel. Kaartiin voi olla aika hankala päästä, mutta niinisaloon kannattaa kyllä yrittää. |
Wonder 25.02.2006 20:38:27 | |
---|
Jooh...no toi Niinisalo on jo aika kaukana, mutta Hämeenlinna olis aika kova sana. Asun pääkaupunkiseudulla. |
Wonder 26.02.2006 17:08:57 | |
---|
Niin onko Lappeenranta tosiaan muuttunut jotenkin tiukemmaksi? Tietääkö kukaan mitään tästä...? |
Wonder 27.02.2006 10:06:58 (muokattu 27.02.2006 10:07:46) | |
---|
Ei ku soitat ite sinne soittokunnan päälikölle ja kerrot että haluisit tulla sinne. Sovitte pääsykoeajoista yms. Se soittokunnan kapu pystyy kyllä järkkää sut vapaaksi vaikka mistä mutta ne alokaskauden omat esimiehet eivät kyllä tee asian eteen yhtään mitään, se on varma. Eli ihan on omasta aktiivisuudesta kysymys. Ei kannata turhaan odotella tekemättä mitään. Mistä löytyy soittokunnan päällikön numero? Soitin Hämeenlinnaan ja siellä vastas joku nainen, joka neuvo mua puhumaan asiasta omalle yksikköupseerille ("jee"). Tuolla nettisivuilla on vaan keskuksen puhelinnumero. |
mr.muzak 27.02.2006 14:01:52 | |
---|
Mistä löytyy soittokunnan päällikön numero? Soitin Hämeenlinnaan ja siellä vastas joku nainen, joka neuvo mua puhumaan asiasta omalle yksikköupseerille ("jee"). Tuolla nettisivuilla on vaan keskuksen puhelinnumero. Kyllähän ne sieltä puhelun sinne soittokuntaankin ohjaa kunhan vaan pyydät nimeltä. |
Anonymous-jazz 27.02.2006 20:51:32 | |
---|
Mistä löytyy soittokunnan päällikön numero? Soitin Hämeenlinnaan ja siellä vastas joku nainen, joka neuvo mua puhumaan asiasta omalle yksikköupseerille ("jee"). Tuolla nettisivuilla on vaan keskuksen puhelinnumero. Lahteen vaan... Siellä on meininkiä. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
freeze 05.03.2006 00:39:34 | |
---|
aion kanssa hakee lahteen kun aikani koittaa ja aijon vetää chopinin vallankumouksellisen cm:llin ja kevyellä puolella nyt tuskin tulee olemaan ongelmia! |
Psc. im Schach 05.03.2006 19:48:54 (muokattu 05.03.2006 19:54:15) | |
---|
Nuotinlukukykyni tekee soittokunnan silkaksi unelmaksi mutta onnistuin hankkimaan timanttisen duunin varusmiesbändin keyboardin soittajana. Vapautuksia pitäisi kuulemma saada kunhan vehkeen- ja rintakarvojen hajuista rockia pursuavaa keikkaa erilaisissa juhlissa alkaa puskemaan. Vapautukset tarkoittavat luultavasti sitä että voi ryömiä niskat kantamuksista kipeänä soittamaan sormet pakkasen kohmettamina paskaa mistä ei nauti, jonka jälkeen täytyy ryömiä takaisin taisteluharjoituksiin, joista sentään nauttii vielä huomattavasti vähemmän. Ainoa lohtuni on unelma säväyttää upseeriston konservatiivisia kantoja vetämällä keikkani armeijan upeissa pikkumustissa, henkseleissä ja suojanaamiossa. Ansaitse paremmasta hommasta parempaa liksaa, nuku yösi haisevien miesten sijasta tyttöystäväsi vieressä ja tee työtä jolla saattaa ihan oikeasti olla tarkoitus: mene siviilipalvelukseen. Toivoo eräs viikonloppua kasarmilla viettävä, hyvin, hyvin, hyvin masentunut aliupseerioppilas (aliupseerioppilas tahtomattaan, tietysti). |
JaZzRaT 08.03.2006 19:11:56 | |
---|
Mekin soitettiin yks jazz-keikka pampuille silleen, et piano,basso,rummut ja laulu... no ei paljoo meihin huomiota kiinnitetty, joten vaihdoimme basistin kanssa paikkaa (osaan soittaa basssolla ukkonooan.... ehkä), ja keikan jälkeen kovasti kehuttiin!! =) |