JMzz 10.02.2006 23:31:15 | |
---|
Irtoaako tosta vehkeestä muuten rankemmat säröosastot mitenkä hyvin. Sellaisen käsityksen olen kirjoituksista saanut että toi vehje on suuntautunu enemmän tähän puhdas-kevytroso-osastoon - |
Irtoaako tosta vehkeestä muuten rankemmat säröosastot mitenkä hyvin. Sellaisen käsityksen olen kirjoituksista saanut että toi vehje on suuntautunu enemmän tähän puhdas-kevytroso-osastoon No empä nyt menis sanomaan, että se kevytroso ois mitenkään se toinen ääripää. Paksua ja jykevämpää säröä kyllä irtoaa, mutta en ehkä menis sanomaan, että jotain kunnon hevijunttausta irtoaa ilman erillistä pedaalia. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
JMzz 10.02.2006 23:59:41 (muokattu 11.02.2006 00:01:26) | |
---|
No empä nyt menis sanomaan, että se kevytroso ois mitenkään se toinen ääripää. Paksua ja jykevämpää säröä kyllä irtoaa, mutta en ehkä menis sanomaan, että jotain kunnon hevijunttausta irtoaa ilman erillistä pedaalia. Nii en tarkottanu että se olis toinen ääripää vaan lähinnä sitä, että tässä vehkeessä olisi keskitytty ja panostettu muuhun kuin mättöön. Kevytroso tuli nyt vaan ekana mieleen koska se on dynaamiseesti ollut paljon hankalampi mallinettava kuin noi rankemmat säröosastot. Näihän on ollu jo mallintavien alkuajoilta asti - ja valvetronixin pitäs just dynaamiselta puolelta olla aika kunkku mallintavissa. Tältä pohjalta tuli sit mieleen että luulisi ton vahvarin hallitsevan myös säröt melko hyvin kuitenkin. - |
P-Nut 11.02.2006 12:27:40 | |
---|
Nii en tarkottanu että se olis toinen ääripää vaan lähinnä sitä, että tässä vehkeessä olisi keskitytty ja panostettu muuhun kuin mättöön. Kevytroso tuli nyt vaan ekana mieleen koska se on dynaamiseesti ollut paljon hankalampi mallinettava kuin noi rankemmat säröosastot. Näihän on ollu jo mallintavien alkuajoilta asti - ja valvetronixin pitäs just dynaamiselta puolelta olla aika kunkku mallintavissa. Tältä pohjalta tuli sit mieleen että luulisi ton vahvarin hallitsevan myös säröt melko hyvin kuitenkin. Aijjoo. Itselläni ei heviä ole tapana soitella ja voisin sen sanoa, että ei tuo varmasti siihen olekkaan suunniteltu niinkuin sanoitkin. Tosin sellaista mukavaa 80-säröä tuosta mielestäni irtoaisi hyvinkin ja jos ei potku riitä niin pedaalia eteen niin johan luulisi se hevimpikin musa irtoavan mikäli sellaista haluaa. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
Ocean Boulevard 11.02.2006 13:56:11 | |
---|
Tosin sellaista mukavaa 80-säröä tuosta mielestäni irtoaisi hyvinkin UK 80's mallinnos, manuaalilla asetukset, + delay. strato käteen ja Pink Floyd-soolot lähtee. |
JMzz 11.02.2006 15:04:14 | |
---|
Aijjoo. Itselläni ei heviä ole tapana soitella ja voisin sen sanoa, että ei tuo varmasti siihen olekkaan suunniteltu niinkuin sanoitkin. Tosin sellaista mukavaa 80-säröä tuosta mielestäni irtoaisi hyvinkin ja jos ei potku riitä niin pedaalia eteen niin johan luulisi se hevimpikin musa irtoavan mikäli sellaista haluaa. Kuulostaa lupaavalta. Pakko tuota on nyt kyllä mennä ite testimään. Hintansa puolesta kuitenkin aika halpa. Hevithän voi aina repiä jostain muualta. Varsinkin toi ac30 mallinnus himottais kuulla. - |
Rakoni 11.02.2006 17:45:31 | |
---|
Kuulostaa lupaavalta. Pakko tuota on nyt kyllä mennä ite testimään. Hintansa puolesta kuitenkin aika halpa. Hevithän voi aina repiä jostain muualta. Varsinkin toi ac30 mallinnus himottais kuulla. Kyllä ne hevitkin kuulkaas siitä vehkeestä lähtee. En noista tuomiopäiväsäröistä tiedä mutta kuka niillä mitään oikeasti tekee? Sanokaa DT kun haluatte hyvää |
J.Hollström 11.02.2006 21:09:38 | |
---|
UK 80's mallinnos, manuaalilla asetukset, + delay. strato käteen ja Pink Floyd-soolot lähtee. Les Paulilla taas näin: http://www.juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/UK80S.mp3 (tehtaan esiasetuksilla) En tiedä millaisia tapposäröjä jengi näistä haluaa ulos, itse en edes noita kolmea jyrkempää mallinnosta (UK Modern, Numetal, US Higain) voi käyttää lain. |
Kasperi Tervonen 11.02.2006 21:55:27 | |
---|
Irtoaako tosta vehkeestä muuten rankemmat säröosastot mitenkä hyvin. Sellaisen käsityksen olen kirjoituksista saanut että toi vehje on suuntautunu enemmän tähän puhdas-kevytroso-osastoon Hyvin ainakin mun makuuni irtosi hevisaundit, mitä nyt vähän äffässä testalin. Ei tuosta mitään aivan hirveätä uber-sirinää välttämättä irtoa, mutta pitäisikö? "What do you mean I ain't kind?
Just not your kind." -Dave Mustaine |
Ziggy Bubba 11.02.2006 22:18:05 (muokattu 11.02.2006 22:18:31) | |
---|
Kyllä tuolla mun uudella AD30VT:llä lähtee hevitkin joten kuten, kunhan laittaa Bad Monkeyn tai Behringerin (TO800) eteen. Ei tämä vahvari nyt mitenkään loista tuolla saralla mutta kyllä päihittää vaikka mun Micro Cuben hevisiristykset helposti... Se '80-marsu on yllättäen kaikista parhaan kuuloinen, modernikaan ei kyllä ole hassumpi. Mesan Rectifier, tai siis "Nu-metal", on kyllä aivan karmea ampiais-sirinä. Eipä ole kait Voxin ominta aluetta tuo.. Mallintavat (ainakin Pod XT ja V-Amp 2) antavat kyllä reilusti parempaa hi-gain jyrää kuin nämä halvemmat kombot. Pitääkin vielä testata toimivatko nää multi-paavot yhtä hyvin laitteen kanssa kuin overdrivet.. Kyllä on tosiaan hyvä peli. Todella autenttisen tuntuista ja kuuloista "putkisoundia". EDIT: Ja naurettavan halpaan hintaan. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
meitu 11.02.2006 22:22:16 | |
---|
Ne jotka soittaa ne tietää |
P-Nut 12.02.2006 09:55:26 | |
---|
UK 80's mallinnos, manuaalilla asetukset, + delay. strato käteen ja Pink Floyd-soolot lähtee. Ei tässä muuta voi sanoa kun, että oon täysin samaa mieltä :) Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
NeonKnight 12.02.2006 11:04:45 (muokattu 12.02.2006 11:07:09) | |
---|
Mesan Rectifier, tai siis "Nu-metal", on kyllä aivan karmea ampiais-sirinä. Eipä ole kait Voxin ominta aluetta tuo..
Itse olen kyllä mielestäni juuri tuolla "Nu-metal" asetuksella saanut sellaiset mieleiset "hardrock" soundit. Käytän tosin erillistä compressoria, mikä hiukan muuntaa tuota soundia, mutta ei sirinöistä ole tietoakaan. Mutta makuasioita... EDIT: mutta itse kyllä eniten käytän tuota "UK modernia" |
P-Nut 12.02.2006 12:01:33 | |
---|
EDIT: mutta itse kyllä eniten käytän tuota "UK modernia" Näköjään se on itselläkin suurelta osin käytössä kun noita mallinnuksia kävin taas läpi :) Todella mieluisat säröt kun vielä vähän säätelee. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
efunkelist 12.02.2006 12:12:07 | |
---|
Se "Numetal" lienee paremminkin Soldano- kuin Rectifier-mallinnos. VT(x)60 ja 120-malleissa on vahvarimallinnosten lisäksi pedaalimallinnoksia jolloin saadaan tyyliin "tubescreamer+marshall" mistä voisikin odottaa irtoavan kohtuuta hevisoundiakin, tietenkin muitakin combinaatioita on. Ite haluaisin 120wattisen, oli se sitten nuppi tai äksä tai ihan sama - tehonsäädön ansiosta saa ne pienemmätkin irti ja akustisilta rummuilta ei heti ekassa erässä ota tyrmäystappiota. Vai pitäisköhän sitten jo melkein ottaa tonelab ja käyttää sitä nykyisten nuppien ja kaappien läpi? Ei tarttis sitte erikseen hommata ohjainpolkusinta joka on kyllä ehdoton livekäyttöön tällaisissa... Niin ja lisättäköön vielä: "Kallista se on vain köyhille" :) t. köyhä ja tosiköyhä |
Aki 12.02.2006 14:53:33 | |
---|
Se "Numetal" lienee paremminkin Soldano- kuin Rectifier-mallinnos. Numetal on Recto, "US HiGain" on Soldano. Käytän Rectoa sooloihin, Soldanoa mm Neljän baritonin Pop-musiikkia -kappaleeseen, Apulannan ja muiden mättösäröihin. Molemmat noista on tosi herkkiä sen gainin suhteen, klo 12:n yli ei parane mennä. En ollut aiemmin kokeillutkaan, mutta täällä heränneen kiinnostuksen myötä kokeilin AD60VTX:llä UK80's vahvarin eteen TubeScreameria, ja jestas! Sehän nykyttää tosi tiukasti. Saattaa joutua ens keikalle ottamaan erillinen wahi mukaan, ni pääsee käyttämään tota TS:ää. ja akustisilta rummuilta ei heti ekassa erässä ota tyrmäystappiota. Tuosta ei ole ollut 60VTX:llä pienintäkään vaaraa. Ei meidän rumpalit osaa niin kovaa soittaa! Mua jostain kierosta syystä hotsittais ostaa Tonelab SE ja Crate Powerblock, kaapiksi 1x12" 1x10". (Esim Tonker + Celestion Vintage10). "Kallista se on vain köyhille" :) t. köyhä ja tosiköyhä Juuri tuosta syystä, ja samat sanat! :oP |
Ziggy Bubba 12.02.2006 15:31:37 | |
---|
Noilla "tubescreamereilla" saa tosiaan boostattua mukavasti noita Voxin säröjä, tiukkuuttakin saa hienosti lisää. Ilman pedaaleita ei raskaampi mättö kovin uskottavasti irtoa, lähes kaikki muu kyllä. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
marklaar 12.02.2006 16:12:20 | |
---|
Sellaisen käsityksen olen kirjoituksista saanut että toi vehje on suuntautunu enemmän tähän puhdas-kevytroso-osastoon Tää voxihypetys alkaa uhkaavasti aiheuttamaan gas-oireilua..pakko taistella vastaan. Laittakaas klippiä missä särön määrää säädellään pikkausvoimalla tyyliin rokkisäröltä puhtaalle. Kiinnostais tietää onko dynamiikka sielläpäinkään kun on hypetetty. "Please, let these marklars stay where they can grow and prosper without any marklars, marklars, or marklars." |
Aki 12.02.2006 17:12:30 | |
---|
Kiinnostais tietää onko dynamiikka sielläpäinkään kun on hypetetty. Kyllä se on paras itse kokea se vuorovaikutus. Paras se on mitä mä olen vahvistimissa törmänny. Ääniklippejä pääsen tekemään joskus ensviikon loppupuolella. |
meitu 17.02.2006 15:09:17 | |
---|
Kävinpäs tilaamassa itselleni tuon ad50vt:n. Kullaksesta oli loppunut, mutta 27. päivä kuulemma saavat. Huntin maksoin etumaksuksi niin suostuivat laittamaan varaukseen.. 10% alen tinkaisin kun tilasin kanavanvaihtopedaalin siihen mukaan.. Nyt pitäis vaan jaksaa odotella reilu viikko. Ne jotka soittaa ne tietää |