Aihe: Rush
1 2 3 4 5 6 7 8 9122 123 124 125 126
Salaud
04.02.2006 10:47:15
Veikkaan, että huomattavan suuri osa niistäkin on tullut paikalle poikaystävän painostuksesta.

Hyvin ne tuntuvat kuitenkin sanat osaavan ulkoa. Varmaan on poikaystävät painostaneet opettelemaan ne ulkoa.
- I feel like an astronaut in a submarine -
Fortune
05.02.2006 10:53:48
Hyvin ne tuntuvat kuitenkin sanat osaavan ulkoa. Varmaan on poikaystävät painostaneet opettelemaan ne ulkoa.

Niin. Ja eikä siinä vielä kaikki: YYZ:kin on pitänyt opetella riffiä myöten laulamaan :)
Look behind you, a three-necked guitar!
a-ksu
05.02.2006 22:17:46
Joo loistava bändi on, vaikkakin kuuntelemisen aloitin vasta tuossa joulukuun aikaan. Omistan loistavan The Spirit of Radio - kokoelman, Moving Picturesin ja Hemispheresin, joista jälkimmäinen on yksi upeimmista levyistä koskaan. Seuraavaksi hankintalistalla on mm. 2112, Permanent Waves ja varmaankin Farewell To Kings.
Lempibiisit ovat ainakin mahtava Subdivisions, aliarvostettu(ko?) Working Man ja Spirit of Radio, jonka "...in concert hall..!" kohta saa kylmät väreet ainakin allekirjoittaneelle. Myös Distant Early Warning kuuluu lempibiiseihini kyseiseltä yhtyeeltä.
Kyseessä on kyllä aivan mahtava bändi, jolla ei tunnu yhtään _huonoa_ levyä löytyvän.
Newsted85
06.02.2006 17:34:22
Tänään tuli postista 2112. Kerran olen ehtinyt kuunnella läpi ja täytyy sanoa että aivan loistava levy on kyseessä. Ei yhden kuuntelun perusteella voi vielä tietystikään sanoa paljoa, mutta kyllä 2112 tuntuisi menevän vähintään samalla tasolle kuin Permanent Waves ja Moving Pictures.
Progressor
06.02.2006 17:48:30
Tänään tuli postista 2112. Kerran olen ehtinyt kuunnella läpi ja täytyy sanoa että aivan loistava levy on kyseessä. Ei yhden kuuntelun perusteella voi vielä tietystikään sanoa paljoa, mutta kyllä 2112 tuntuisi menevän vähintään samalla tasolle kuin Permanent Waves ja Moving Pictures.

Minusta se levyn "B-puoli" on hieman epätasainen. A Passage to Bangkok ja Something for Nothing ovat hyviä ja Tears menettelee, mutta The Twilight Zone ja Lessons ovat minulle vähän sellaista levyn täytettä. Nimikappale on tietenkin loistava ja jo yksinään riittävä syy hankkia levy.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Black Star
06.02.2006 18:54:51

Oikein analyysikin on tehty 2112:sta.
http://en.wikipedia.org/wiki/2112_(album)
Look back and turn back, look at yourself.
etnopoju
06.02.2006 22:54:40

pop- jutut ihan hyviä, mutta se progeilu ei sitten oikein kolahda.
carnation
07.02.2006 14:44:08
Niissä vanhemmissa Rush-levyissä kyllä vähän tökkii ne Geddy Leen älyttömän korkealta vedetyt laulusuoritukset. Antaumuksellahan se tuntuu vetävän, mutta kun kuulostaa niin hassulta. Ei ihme, että moni on erehtynyt luulemaan häntä naispuoliseksi. Minua kyllä miellyttää enemmän Geddyn nykyinen laulutyyli, ei ole enää niin teatraalista kiekumista.
"Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ!
Progressor
07.02.2006 15:02:21
Niissä vanhemmissa Rush-levyissä kyllä vähän tökkii ne Geddy Leen älyttömän korkealta vedetyt laulusuoritukset. Antaumuksellahan se tuntuu vetävän, mutta kun kuulostaa niin hassulta. Ei ihme, että moni on erehtynyt luulemaan häntä naispuoliseksi. Minua kyllä miellyttää enemmän Geddyn nykyinen laulutyyli, ei ole enää niin teatraalista kiekumista.

Minäkin pidän huomattavasti enemmän siitä hillitymmästä laulutavasta. Aluksi en itse asiassa voinut sietää vanhoja kappaleita laulun takia, mutta Hemispheresin myötä opin kuuntelemaan niitäkin. Nykyään se kimitys ei enää pahemmin häiritse.

Permanent Waveshan oli jonkinmoinen käännekohta tuossa suhteessa. Sen aikaan Geddy alkoi laulaa selkeästi matalammalta kuin aiemmin.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Salaud
07.02.2006 20:41:54
Geddy Leen talvisia vinkkejä:

http://tinyurl.com/cqzye
- I feel like an astronaut in a submarine -
Black Star
07.02.2006 22:55:16

Geddy Leen talvisia vinkkejä:

http://tinyurl.com/cqzye

Kiitos linkistä! +
Look back and turn back, look at yourself.
etnopoju
09.02.2006 15:14:46

mäkin luulin sitä ensiksi naiseksi.

mua se laulutyyli ei kyllä häiritse. musta se on oikeastaan aika makea.
Dirk
09.02.2006 16:12:25
Hoho, Geddy on kuningas.

Yksi kohta, joka joskus huvitti oli exit...stage left:n Freewill, jossa olikohan se kitarasoolon jälkeen Geddy läväytti laulua jostain 2viivasen G:n paikkeilta.
Mun mielestä miehen ääni vain paranee näin iän karttuessa.
Petrukki
10.02.2006 19:23:28
Millä levyllä Rushinh kuuntelu kannattaa aloittaa? Kiinnoistuin niin perkeleesti. Minkälainen oli se neljän DVD:n setti, jossa oli se plekukin mukana?
Komppaus ei lopu!
sn
10.02.2006 19:27:36 (muokattu 10.02.2006 19:28:22)
Minkälainen oli se neljän DVD:n setti, jossa oli se plekukin mukana?

2 X DVD & 2 X CD. Plekujen takia juuri ostin, tuli vähän tyyriiksi, niitä ei viiti paljon käyttää. Musta Rush in Rio oli parempi DVD-pläjäys. Aloita vaikka Moving Picturesilla.
Deino
11.02.2006 12:31:00

Millä levyllä Rushinh kuuntelu kannattaa aloittaa?

Liikkuvilla Kuvilla.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
Capman
11.02.2006 13:38:01
Itse aloitin Rushin kuuntelun Roll The Bonesista. Sen jälkeen aloinkin sitten ostaa niiden levyjä ihan kronologisessa järjestyksessä. Taisin mä tosin kokoelman lainata kirjastosta vielä siinä välissä.
Progressor
11.02.2006 17:22:49
Moving Pictures on se "legendaarinen" Rush-levy, jota aina suositellaan aloituslevyksi. Hyvä se onkin. Mutta on niitä muitakin. Jos pitää 80-luvun kosketinmeiningistä, niin Signals tai Power Windows on hyvä valinta. Hard rockin ystäville voisi sopia esimerkiksi Fly By Night, 2112 tai uudemmista Counterparts. Kaikkein "progeimmat" levyt ovat ehkä A Farewell to Kings ja Hemispheres.
Artturi
01.03.2006 11:52:35
Jaahas, että Test for echo-kiertueelta dvd:tä ja sen lisäks katumapäälle ovat tulleet R30 dvd:n poisjätettyjen piisien suhteen ;-) No, kyllähän maailmaan dvd:itä mahtuu, heh!

New Life for Test For Echo Concert DVD and "complete" R30 Release: In the March issue of the Dutch Heavy Metal magazine Aardschok, Geddy Lee states that the long shelved Test For Echo concert film, originally intended for release as the Different Stages DVD, may eventually be released as soon as later this year (the project was shelved in 1999 when it was discovered there were problems with the sound recording). Later in the interview, Lee states that the band made a mistate not releasing the full Frankfurt concert on R30, and that the show may be reissued in the future in its entirety.
"Alex Lifeson has made the DVD reissues his personal project. Some of it will be the recordings we just discussed, but we have other things in the vault as well, such as a concert that we recorded on the Test For Echo tour, with which we weren't satisfied at the time, but that's been replaced by its historical value...The lion's share will come out in 2006...Some of the songs were dropped from R30 due to technical reasons but also we didn't want to have too many similarities with Rush In Rio. Why not? Well, I think now that it was a dumb decision of ours. In fact I regret not having put the whole show on those disks. But I promise you, all those songs that were cut will eventually see the light of day, in some shape or form." - Geddy Lee, Aardschok Magazine, March 2006
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)