Aihe: Hughes&Kettner switchblade
1
Rakoni
10.02.2006 16:58:06 (muokattu 10.02.2006 17:03:54)
Elikkä Kettneriltä on ilmeisesti tulossa justiinsa ulos uusi putkivahvarisarja. En tiedä onko kukaan muu näitä huomannut mutta ääninäytteetkin ovat lupaavia. Laitteesta löytyy myös sisäänrakennetut efektit, efektilenkki, midi jne. Hintaa nupilla on thomannilla n.1300 €

http://www.hughes-and-kettner.com/#
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
Antti1
10.02.2006 20:59:27
Eikös joku jutellut, että toi ois jotain jatkoa Trilogylle? Mikäli soundi on samaan suuntaan, niin se muistuttaa mun mielestä vähän paksumpaa ja yläpäästään reilusti kesympää Screameria, joka rouskii kivan harvahampaisesti keskialueelta. Ei kuitenkaan nyt ihan mikään näkkileipäsoundi, vaan nojaa aavistuksen enemmän Jenkkeihin, kuin Britteihin. Saksalainen soundi ainakin tuossa Trilogyssa on.

Pistäkää joku testiajoon? Thomannilta ei kannattane tilailla, sillä mä sain kaksikin tarjousta Trilogysta, jotka oli 200€ Thomannia halvempia. Enkä edes kovin paljoa jaksanut vääntää hinnoista.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
LaXu
10.02.2006 21:00:11
Ihan kivaltahan tuo kuulostaa ja ominaisuuksia on juuri sopivasti. Vaikka omaan makuun Huttukettusen soundit ei ihan istu, niin kyllä tuo oikein käyttökelpoiselta vahvarilta vaikuttaa, eikä hintakaan ole tolkuton. Kun vielä olisivat pistäneet esim. Yamahan DG-vahvareista löytyvät motorisoidut potikat niin olisi ollut aika oiva peli.
kimurantti1
10.02.2006 21:03:09 (muokattu 10.02.2006 21:07:48)
Jotenkin mä vaan vierastan tollasia "all in one"-tyyppisiä laitteita. Aina on jäänyt sellanen fiilis, että on jostain tingitty (pahimmassa tapauksessa soundista) että saadaan kaikki yhteen pakettiin. Kokeilemisen arvoisia varmasti, pitää käydä koeajamassa joskus.

Triamp on Trilogyn isoveli, mutta kuinka paljon noiden soundi muistuttaa toisiaan? Triamp jätti ainakin musakaupan äänenvoimakkuuksilla tosi kylmäksi.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Antti1
10.02.2006 21:13:23
Triamp on Trilogyn isoveli, mutta kuinka paljon noiden soundi muistuttaa toisiaan? Triamp jätti ainakin musakaupan äänenvoimakkuuksilla tosi kylmäksi.

No muistuttaa ne ehkä siinä määrin, mitä vahvistimien soundit nyt ylipäätään. Triamp on huomattavasti pörisevämpi soundiltaan mun mielestä. Siitä ei mitään hajua miltä kumpikaan kuulostaa helvetin lujaa luukutettuna. Trilogy on mun mielestä hyväsoundinen jo ainakin rauhallisilla bändivoimakkuuksilla.
Aki
10.02.2006 21:19:48

Jotenkin mä vaan vierastan tollasia "all in one"-tyyppisiä laitteita.

Ymmärrän kyllä, mutta monille meistä se on elinehto. Kaikilla meillä ei ole mahdollisuutta soittaa omaa musaa leipämme eteen. Oma kategoriansa nämä monityydyttävät vehkeet tietty on, itse nimenomaan tulen vertaamaan tota mallintaviin vahvistimiin.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
Antti1
10.02.2006 21:23:53
itse nimenomaan tulen vertaamaan tota mallintaviin vahvistimiin.

Mä en jostain syystä osaa verrata tuollaisia ihan mallintaviin. Mä käsittäisin ton yrityksenä tehdä peli, jossa on oma soundimaailmansa (kanavien määrästä päätellen monipuolinen soundimaailma haussa), mutta sen käyttökelpoisuus eri juttuihin, omien soundiensa rajoittamana, on koitettu hioa maksimiinsa sisällyttämällä yksiin kuoriin monenlaista lisäominaisuutta. Mä en ainakaan näe tuossa ainuttakaan huonoa puolta, mikäli homma on tehty laadukkaasti. Lipsahduksen vaara on olemassa, mutta huttukettuseen luottaisin kyllä melkein silmät sidottuinakin.
kimurantti1
11.02.2006 00:02:15 (muokattu 11.02.2006 00:11:36)
Aki:
Ymmärrän kyllä, mutta monille meistä se on elinehto. Kaikilla meillä ei ole mahdollisuutta soittaa omaa musaa leipämme eteen. Oma kategoriansa nämä monityydyttävät vehkeet tietty on, itse nimenomaan tulen vertaamaan tota mallintaviin vahvistimiin.

No jos tälle linjalle lähdetään, niin mä katsoisin paljon halvempiin mallintaviin päin, vaikka niihin sunkin "hieman" ;) hypettämiin Valvetronixeihin. Joka tapauksessa Switchbladea tuskin on suunniteltu kilpailemaan niiden kanssa. Mä olin just vähän aikaa sitten yhdessä projektissa mukana jossa vedettiin cover-keikkoja ja materiaali oli ihan kirjaimellisesti Britneyn ja Michael Jacksonin kautta Driim Tiitteriin, ja olisin kyllä ollut kusessa ilman mallintavaa härveliä:)

Antti:
(kanavien määrästä päätellen monipuolinen soundimaailma haussa)

Niinpä. Valitettavasti tuli juuri Triampia testatessa huomattua, että kanavien määrä ei kerro monipuolisuudesta mitään. Se pörisevä oli aika omiaan kuvaamaan Triampin säröjä.

Mä en ainakaan näe tuossa ainuttakaan huonoa puolta, mikäli homma on tehty laadukkaasti. Lipsahduksen vaara on olemassa, mutta huttukettuseen luottaisin kyllä melkein silmät sidottuinakin.

Jep, toki ei ole ollenkaan huono juttu. Se lipsahduksen vaara vaan on... Enpäs sano mitään kun en ole testannut. Toivotaan että Switchbladen efektit sun muut ominaisuudet ei ole tulleet soundin kustannuksella, Triampissa jäi kanavien määrästä vähän sellainen fiilis.

Edit: Oikeastaan Triamp on ainoa laite jota kunnolla oon HK:lta testannut ja se jätti niin pahan maun suuhun että suhtaudun ehkä vähän liiankin kriittisesti ko. valmistajaan. Edition Tube kuulosti klippien perusteella ihan erilaiselta ja paljon terveemmältä.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Aki
11.02.2006 13:15:58 (muokattu 11.02.2006 13:16:59)

No jos tälle linjalle lähdetään, niin mä katsoisin paljon halvempiin mallintaviin päin, vaikka niihin sunkin "hieman" ;) hypettämiin Valvetronixeihin.

Mä jäsennän vahvistimet kategorioihin pääosin sen mukaan, miten monikäyttösiä ne on. Yksipuolisilla yhden soundin vehkeillä on paikkansa, mutta itselläni on vahvistintarve aina jäsentynyt laitteen monipuolisuuden mukaan. Taannoin funkrock-touhuissa riitti simppeli peli, nykyhommissa ei. Jokaisessa kategoriassa on toki useita hintahaarukoita. Switchblade on monipuolisen vahvistinkategorian tyyriimmästä päästä.

vedettiin cover-keikkoja ja materiaali oli ihan kirjaimellisesti Britneyn ja Michael Jacksonin kautta Driim Tiitteriin, ja olisin kyllä ollut kusessa ilman mallintavaa härveliä:)

Sama täällä. Living on a Prayerin talk-box-riffi on ainut soundi joka on täytynyt korvata aika erilaisella, pelkällä wahilla. Muut soundit löytyy AD60VTX:stä riittävällä tarkkuudella. Myös varispeed tremolo Gimmelin biisissä "Etsit muijaa seuraavaa".
:oP

Edit: Kimurantti, toivottavasti sun H&K kokeilut ei jää tohon. Firmalta löytyy paljon aivan mainiota laitteistoa.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
kimurantti1
11.02.2006 13:33:52
Living on a Prayerin talk-box-riffi on ainut soundi joka on täytynyt korvata aika erilaisella, pelkällä wahilla.

Näin mäkin jouduin tekemään kun LOP vedettiin:)

Edit: Kimurantti, toivottavasti sun H&K kokeilut ei jää tohon. Firmalta löytyy paljon aivan mainiota laitteistoa.

Ei jää ei. Edition Tubea on pakko päästä testaamaan ja ainakin Trilogya, jos sen särö ei kuulemma ole niin pörisevä kun Triampissa. Kaipa Switchbladekin pitää testata. Harvassa paikassa noita pääsee luukuttamaan ja testaamaan ajan kanssa.
Fjouza
12.02.2006 04:34:55
Onnellisena Trilogyn omistajana voin sanoa, että parempaa nuppia saa ettiä kissojen ja koirin kanssa. Säätö varaa on ihan helvetisti jos vaan jaksaa vähän kikkailla.

Tuo switchblade vaikuttaa aika kovalta vehkeeltä jos efektit toimivat kunnolla. Aika monipuoliselta vehkeeltä vaikuttaa. Heti kun joku rohkea sielu pääsee kokeilemaan kyseistä nuppia niin laittakaa heti feedbackkiä niin kuullaan mikä meininki.

ROK
efunkelist
12.02.2006 12:19:11

Säätö varaa on ihan helvetisti jos vaan jaksaa vähän kikkailla.

Sepä se. Pitäisi olla sellaiset laitteet että jäisi enemmän aikaa rokkaamiselle tuolta kikkailulta ja säätelyltä. Ite kun oon vielä parantumaton säätönihilisti...

Ollapa kaksi madprofessor-stäkkiä ja A/B-kytkin... 50v-lahjaksi mulle jo lupailtiin mad professoria, että YKSI sellainen ois jo sitten 24 vuoden kuluttua. Jee! Pärjäänköhän siihen asti microcubella?
Spike
12.02.2006 21:10:33
Sepä se. Pitäisi olla sellaiset laitteet että jäisi enemmän aikaa rokkaamiselle tuolta kikkailulta ja säätelyltä. Ite kun oon vielä parantumaton säätönihilisti...

Itse ainakin kun kokeilin Trilogya, niin equn potikat oli jossain klo 12 paikkeilla, eipä tarvinnut yhtään säädellä, saundi oli miellyttävä ja tasapainoinen.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)