Aihe: Klasarikitaraketju
1
JulliH
04.02.2006 16:54:38

Rohkean rokan syö ja uhkarohkea hernerokan.

Eli jos tästä sitten saataisiin alulle klassisen kitaran soittoon yms. liittyvä ketju, johon voisi myös postailla mahdollisia demopätkiä ja sen sellaisia. Kaikkein antoisinta tietysti olisi kattava keskustelu aiheen ympäriltä! Kun tuolla varsinaisilla kitaraosastoilla saa marsusta tai Laiho-esp:stä päähänsä jo erehtyy mainitsemaan sanat klassinen ja nailon. Lisäksi ajattelin että jos nyt sitten klasaria soittavat laittaisivat vaikka tänne pienen klasari-CV:n, niin tietäisi tämmöinen tumpelokin keneltä kysyä ja kenelle kumartaa.

Olen itse vasta-alkaja klasarin kanssa, vaikka kitaransoiton joskus -99 aloitinkin. Vajaan vuoden olen aktiivisesti naikkaria soittanut ja haen kovasti pätevää opettajaa.

Siinä se, olkaa hyvät ja jatkakaa
Älä viitti olla tollanen
northern
05.02.2006 13:00:34

Itse olen kitaraa ylipäätään soittanut kuusi vuotta ja nyt vasta lähiaikoina olen alkanut klassisesta oikein kunnolla kiinnostumaan ja jonkn verran olen itsekkin klassista säveltänyt pienille kokoonpanoille.

Sellaisen jutun muuten huomasin kun yritin nauhoittaa yhtä kappalettani kitaralla ja keskityin oikein siihen että saan oikein tunnelman siihen, niin meni helposti "ylitulkitsemiseksi". Huomasin sen vasta nauhaa kuunnellessani. Olisikohan jollain jotain "tulkitsemisohjeita".

Voin muuten laittaa kyseisen pätkän nettiin kunhan saan sen mikattua valmiiksi ensin.
Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä.
Esko Piirimäki
06.02.2006 16:44:04 (muokattu 06.02.2006 16:44:52)
Tua. Musiikkiopistossa soitellut, nyt seitsemäs vuosi menossa klassisella kitaralla (suoritin keväällä 3/3 pois alta). Koko ajan soitellut sellaisella pyöreän 350€ alhambralla ja alkaa peli käymään vähän turhan kankeaksi... Rahoitussuunnitelma pyörii ja nyt pitäis kevään aikana ostaa sellanen parin tonnin liikanen. Kaikki sitä on kehunut ja itsekin päässyt soittamaan open vastaavalla kitaralla. Uskaltaako joku sanoa omia kommenttejaan kyseisestä skitasta? (joo, kyllä sitä täältä muiltakin sivustoilta löytyisi juttua mutta en vain laiskuuttani jaksa kattoa... ;).

Että mä olen rakastunut :P
Ira furor brevis est.
18is9
07.02.2006 11:30:54 (muokattu 07.02.2006 11:32:51)

Klasarikitaraa olen soitellut jostain vuodesta -94 lähtien, joten kymmenen vuotta on tullut täyteen jo jokin aika sitten. En soita ammatikseni enkä edes tähtää siihen. Vuosia sitten suoritin vanhan I-tutkinnon soittopuolelta. Käyn soittotunneilla aina silloin tällöin kun olen saanut opeteltua jotain uutta. Lähinnä minua kiinnostaa klassinen kitaramusiikki yleensä, ei niinkään tekninen osaaminen tai esiintyminen.

Konserteissa käyn aina kun mahdollista, ja kuuntelen jonkin verran levyjä. Jonkinasteista keskustelua yritän myös viritellä alan harrastajien kanssa.

Soittimenani on Kari Niemisen tekemä kuusikantinen Versoul-kitara. Liikasiin verrattuna soundi on erilainen, jotenkin pelkistetympi eikä niin paksu, mutta kaunis ja musikaalinen yhtälailla.

Viimeksi olen katsonut läpi Villa-Loboksen Preludit (kaksi osaa joita en ollut opetellut aiemmin), Brouwerin 20 etydiä, ja ihan viimeisin soittoprojekti on ollut Villa-Loboksen viisi choroa. Gavotta-Choro on ollut soiton alla tällä viikolla. Vähän on sellainen fiilis että tämän jälkeen taidan antaa Heitorin olla nyt jonkin aikaa... jos vaikka Bachia katsoisi seuraavaksi?
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Kapt. Bratislava
10.02.2006 00:11:17 (muokattu 10.02.2006 00:12:10)
Klassista kitaraa erinäisiä vuosia soittanut. Tällä hetkellä lusmuilen Piramkissa Tampereella B-tutkinnon kanssa. Sivuaineena rämpyttelen luuttua josta on 3/3 (en mä sitä oikeasti osaa soittaa...) keväällä tehtävänä. Omia oppilaita paimennan parhaani mukaan.

Kitaristillisiin harrastuksiin kuuluu Tampereen Kitaraseuran toiminnot ja kaikenlaiset kitarakonsertit. Muuhun ei oikein riitä aikaa.

Kamoina on Tammisen kuusikantinen ja Liikasen A-mallinen, myös kuusikansi. Sähkökitaraa soitin joskus skidinä, mutta en minä sitä enää oikein osaa soittaa, vasuri toimii, mutta plektran kanssa on vähän niin ja näin. Sen verran kuitenkin niistä ajoista tarttunut, että Megadeth ja vanha Metallica saa vähintäänkin vilunväristyksen kulkemaan selkäruodossa.

Musiikillisista intohimoista wanha musiikki nousee etusijalle. Ehkä jonain päivänä osaan sitä soittaakin kunnolla.

Työn alla Barrioksen biisejä. La Cathedral on rok.
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen
Pentinpuro
28.02.2006 12:10:27 (muokattu 28.02.2006 12:11:10)

Klassista paukutettu karvan yli 20 vuotta, B-kurssin soitin kiitettävästi nelisen vuotta sitten. Tällä hetkellä omat tosisoittelut ollut aika vähäisiä, mutta pitelen vanhoja ohjelmistoja yllä. Lauron valssit pitäisi opetella viihdeohjelmistoon, kun ovat niin hienoja. Lattarit kolisee aina.
Kepit mainitaan omalla sivulla, Asturiaksen saa joku ostaa pois, jos välttämättä haluaa. Siinä on kuulkaas kohtuuhinnalla voimakkaasti ja tukevasti soiva ja helpposoittoinen kitara.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)