sync750 05.02.2006 15:26:27 | |
---|
Jep Tarttis tuohon loistavaan kesäbiisiin soinnut. Kuuntelemalla en itse niitä kyllä keksi. |
Marzi 08.02.2006 02:38:04 | |
---|
Dsus2/f# trarkoiittaa tässä Dsus2 sointua, jossa on pohjalla tuo f#-sävel. (teoriatietämys jyllää taas) Itse otan sävelen sinne peukalolla, mutta toiselle voi toisenlainen sormitus olla helpompi. intro: |D|Dsus2/f#|G|A|Hm|G|A| Säe: Kaupunkiin... |D|Dsus2/f#|G|A|Hm|G|A| |D|Dsus2/f#|G|A|Hm|G|A| Jos mun... |G|A|Dsus2/f#|G|G|A|Hm|Hm A| |G|A|Dsus2/f#|G|G|A|Dsus2/f#|G|G|A|Dsus2/f#|G| Soolon alla |Hm|A|G|A|:|| ->|G| Ihan loppukierto: |D|Dsus2/f#|G|A| :|| ->D Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
baron 08.02.2006 09:15:11 (muokattu 08.02.2006 09:20:03) | |
---|
Dsus2/F# Mä antaisin tolle soinnulle nimen Dadd9/F# (tai Dadd2/F#) Perusteena, että sus soinnussa periaatteessa ei oo terssiä ja sulla kuitenkin on se pohjasävelenä. Mä tiedän että tää on pilkunviilausta ja lopputulos ratkaisee, mutta kumminkin. My name is Baron, Sir Baron. |
larinparaske 08.02.2006 10:15:37 | |
---|
Mä antaisin tolle soinnulle nimen Dadd9/F# (tai Dadd2/F#) Perusteena, että sus soinnussa periaatteessa ei oo terssiä ja sulla kuitenkin on se pohjasävelenä. Mä tiedän että tää on pilkunviilausta ja lopputulos ratkaisee, mutta kumminkin. Varmaan noinkin, mutta mä ainakin, jos saisin eteeni Dadd9/F#-merkinnän, alkaisin hakea Dadd9:iä (jossa siis olis tuo fissä mukana) ja sitten yrittäisin siihen pohjalle vielä soittaa fissän. Sitten mahd tajuaisin, että eihän tät ehkä näin kannata. Mutta tolla sus2:lla menis heti oikein. I want to be the king and queen of cheese |
baron 08.02.2006 10:19:14 | |
---|
Varmaan noinkin, mutta mä ainakin, jos saisin eteeni Dadd9/F#-merkinnän, alkaisin hakea Dadd9:iä (jossa siis olis tuo fissä mukana) ja sitten yrittäisin siihen pohjalle vielä soittaa fissän. Sitten mahd tajuaisin, että eihän tät ehkä näin kannata. Mutta tolla sus2:lla menis heti oikein. Kitaristit on kitaristeja:-) Oleellistahan on, että merkinnästä näkee mitkä sävelet ja varmaan siinä suhteessa tuo originaali on hyvä. My name is Baron, Sir Baron. |
Marzi 08.02.2006 15:15:41 (muokattu 08.02.2006 15:16:48) | |
---|
Muistinhan mainita teoriatuntemuksestani...? :D Mutta asia välittyy. Pop. Edit: Eikös sävelet kirjoiteta pienellä ja soinnut isolla? ;D Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
baron 09.02.2006 08:51:32 (muokattu 09.02.2006 09:08:29) | |
---|
Muistinhan mainita teoriatuntemuksestani...? :D Mutta asia välittyy. Pop. Edit: Eikös sävelet kirjoiteta pienellä ja soinnut isolla? ;D Jos tarkoitat slash chordia/kautta sointua, jossa pohjasävel on merkitty erikseen: Mä oon siinä tapauksessa aina nähnyt sen isolla kirjoitettavan. Mä oon kyllä aika usein nähnyt myös sävelen nimen isolla kirjoitettavan, siinä on olemassa tapa, että sen mukaan mitä oktaavia tarkoitetaan se on joko iso tai pieni+numero, mutta en mä sitä osaa, c kuin C! Edit: http://cnx.rice.edu/content/m10862/latest/ Kävin lunttaamassa: Helmholtzin tapa nimetä pienen oktaavin sävelet on käyttää pikkukirjaimia ilman mitään lisiä. Isoja kirjaimia sellaisenaan käytetään tarkoittamaan säveltä oktaavista riippumatta. My name is Baron, Sir Baron. |
Ok. Mahtavaa. :D Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |