Aihe: Epiphone Les Paulien kaulat
1
Mudhoney
15.08.2003 20:03:41
Tällä palstalla on käyty paljon keskusteluja eri valmistajien Les Pauleista, mutta alla olevaan kysymykseen en ole vastausta löytänyt. Eli onko Epiphonen Les Pauleissa erilaisia kaula profiileja vai onko kaikissa malleissa sama? Harkitsen Epin LP:n ostoa, mutta olisin kiinnostunut lähinnä slim taper tyylisestä kaulasta. Onko Epillä tällaista? Itselläni ei juuri nyt ole mahdollisuutta henkilökohtaisesti käydä asiaa tarkistamassa, joten olisin kiitollinen tiedosta. Mikäli Epi ei valmista kyseistä kaulamallia niin mitenkäs muut LP kopiot.
Kitaraan olisi tarkoitus sijoittaa n. 500 - 600 €.
Olli S.
15.08.2003 20:27:58

Onko tuo Slim Taper-kaula muuten paljonkin ohuempi kuin se tukki 50´? Lähinnä mitä se muistuttaa Strato, RG...?
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
leather rebel
15.08.2003 20:56:54
Kaverin Epiphone Lessissä on ainakin ihan hemmetin ohut kaula. Tiedä sitten onko se juuri tuota slim taper-mallia...

Mene musakauppaan ja kokeile eri malleja.
Fortune
16.08.2003 08:25:14
Onko tuo Slim Taper-kaula muuten paljonkin ohuempi kuin se tukki 50´? Lähinnä mitä se muistuttaa Strato, RG...?

On se parhaassa tapauksessa melkein puolet ohuempi kuin 50's -kaula, paha verrata noihin mainitsemiisi pitkäskaalaisiin, mutta ehkä se on semmoista straton ja RG:n välimuotoa tuossa 5. nauhan tienoilla (tai jotain).

Käy koittamassa.
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
Olli S.
16.08.2003 08:53:24

On se parhaassa tapauksessa melkein puolet ohuempi kuin 50's -kaula, paha verrata noihin mainitsemiisi pitkäskaalaisiin, mutta ehkä se on semmoista straton ja RG:n välimuotoa tuossa 5. nauhan tienoilla (tai jotain).

Käy koittamassa.

Joo ehkä ne pitkäskaalaiset oli vähän huono vertaus, mutta tarkoitin lähinnä profiilia. Päteekö sama myös Gibsonin kaulaan, johon tuota tietoa lähinnä tarvitsin?
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
Fortune
16.08.2003 11:21:04
Joo ehkä ne pitkäskaalaiset oli vähän huono vertaus, mutta tarkoitin lähinnä profiilia. Päteekö sama myös Gibsonin kaulaan, johon tuota tietoa lähinnä tarvitsin?

Siis Giban kauloistahan minä puhuinkin. Slim taper on IMHO sen paksuinen, että jos ohuemmaksi mennään niin ollaan jo liian ohuita :) Minä tykkään.
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
trih
16.08.2003 15:57:05
Mun hallussa olleissa Epin LP:ssä on ollu aika "medium" kaulat. Toisaalta ne on ollu näitä vanhempia valmistuseriä. Luulisin että niissä on kaikissa sama kaulamalli. Ja muistaakseni kun olen uusia malleja kokeillu niin niissä on ollut ohuempi kaula. Mulla olis kyllä yks lawsuitlespa osina missä on erittäin ohut ja kapea kaula ;)

Epiphone Les Paul standard Thomann 459€
Epiphone Les Paul standard Suomalainen-soitinkauppa 544€

Ei enää hirveän paha hintaero. Pääkaupunkiseudun liikkeissä noista pyydetään päättömiä. Esim pulttikaula Epi LP standard on ollu käytettynä 400€ hinnalla eräässä paikassa :D
Saahan sitä tyhmä maksaa... Ja pyydetäänhän niistä uusistakin "itkeä vai nauraa"-hintoja tän seudun liikkeissä.
Oh,been out rolling On the Blessed Hellride...
Gypsy
16.08.2003 19:31:48
Paksu kaula se olla pitää.Niin kun zakk wylde sano:''Ohuet kaulat sopii hinteille'' ;)

No, Wyldellä on kuitenkin itellään helvetin ohut kaula les paulin kaulaks niissä sen bulls eye 70 luku customeissa
mrk
17.08.2003 01:39:18
Epiphone Les Paul standard Thomann 459€
Epiphone Les Paul standard Suomalainen-soitinkauppa 544€
Ei enää hirveän paha hintaero.

Vielä parempi:
Epiphone Les Paul standard www.soitinkeskus.com 469€
j7pm
17.08.2003 02:02:10
Itse omistin joskus Epi Lekkerin, mallia standard, kaula oli kapea kuin Ladan ohjaustanko. Asiaan palatakseni myös juoppo-kaverini omisti lekkeri-customin, jossa kaula oli stanuanikin ahtaampi, ei kuitenkaan niin ahdas kuin vanhassa Korea-Jacksonissani (r.i.p.)

Jooh, Epin kaulat on kautta linjat kapeita, vasta Tokaihin tarttuessa kyseeseen saapui vastaava tunne kuin alushousuihin kättä tunkiessa. Kapeitahan ne on, slim tapereista liekö paskankaan väliä kun skitta on vitun vaneria...

Hmmh

Älä osta epiä, lähe Haaparantaan, osta bisseä, kännit, jne, varmaan jokunen ploiro jää taskuun panteista, niillä käyt ostaan Viron Maidenia Anttilasta 9e kipale
samueld
17.08.2003 03:27:53

No, Wyldellä on kuitenkin itellään helvetin ohut kaula les paulin kaulaks niissä sen bulls eye 70 luku customeissa

Olet varmaan kokeillut.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Mudhoney
17.08.2003 15:08:13
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Lähinnä olen katsellut sitä Heritage Honey Burst väriä. On hieman mustaa kalliimpi, mutta myös niin paljon komiampi.-)

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=e965168f7e431fb68b56e22053f41335
Gypsy
17.08.2003 16:14:25
Olet varmaan kokeillut.

No olen ihan varmaan kokeillu samanlaista 70 luvun customia mistä wyldekin on omansa modannu. Ja sitäpaitsi kyllähän sen näkee kuvistakin, että ei sillä mikään halko 50 luvun alun gibson kaula ole
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)