Aihe: 9v akkuja pedaaliin?
1
karkki
16.08.2003 18:53:07

Ostin akkulaturin, kun saksalainen lähikauppiaamme Lidl niitä halvalla myi. Tolkuttoman halvalla piti olla myös akkuja, mainoksen mukaan 9-volttisiakin. Niitä ajattelin hankkia muutaman Bossin käyttövoimaksi patterikuluissa säästääkseni. Laturin sain, akut olivat loppu jo puoli tuntia kaupan avaamisen jälkeen - jos niitä oli sitten ollutkaan.
Tänään kävin muista kaupoista etsimässä 9-volttisia NI-MH-akkuja ja löysinkin Vartan tekemiä, hinta oli yli 10 euroa kappale. Täytyy niitä halvemmallakin olla, täytyyhän? Mutta missä? Laittakaapa vinkkiä, kiitos.
Gypsy
16.08.2003 19:05:16 (muokattu 16.08.2003 19:06:01)
Ite olen nähny muitakin ja halvempia, mutta en muista missä. Mutta onko 10 euroo sitten niin kova hinta, jos lataat sen akun 1000 kertaa? Ja ite ostaisin just laadukkaan akkupatterin kerralla, se kun varmasti kestääkin paremmin kun halvemmat akut
Gypsy
16.08.2003 19:17:09
Niin joo, Tavallisia pattereitahan pystyy kanssa lataan. Tosin en suosittele. Kun voi käydä huonosti. Sitten siitä en tiedä mikä se oli kun jokunen vuos sitten mainostettiin jotain laturia millä pystyy lataan tavallisia pattereita.
karkki
16.08.2003 19:35:19

Ite olen nähny muitakin ja halvempia, mutta en muista missä. Mutta onko 10 euroo sitten niin kova hinta, jos lataat sen akun 1000 kertaa? Ja ite ostaisin just laadukkaan akkupatterin kerralla, se kun varmasti kestääkin paremmin kun halvemmat akut

Eihän sen nyt hirveä hinta ole, mutta kun tuo saksan helppoheikki olisi myynyt niitä noin kolmella eurolla. Siihen hintaan niitä olisi voinut ostaa useammankin. Yksi akku ei oikein riitä, kun latausaika on 15 tuntia.
Laadukkuudesta ei tiedä koskaan etukäteen. Minulla on ollut aikaisemmin käytössä kolme settiä AA-kokoisia akkuja. Niistä halvimmat ja vanhimmat kestivät pisimpään, kalleimmat Vartat kyrvähtivät ensimmäisinä - alkoivat vuotaa vanhojen pattereiden tapaan.
Gypsy
16.08.2003 19:38:52
Yksi akku ei oikein riitä, kun latausaika on 15 tuntia.
Laadukkuudesta ei tiedä koskaan etukäteen. Minulla on ollut aikaisemmin käytössä kolme settiä AA-kokoisia akkuja. Niistä halvimmat ja vanhimmat kestivät pisimpään, kalleimmat Vartat kyrvähtivät ensimmäisinä - alkoivat vuotaa vanhojen pattereiden tapaan.

Kyllä, mutta on olemassa pikalatureitakin missä ei kestä läheskään noin kauan. Ja sitten, akkua ei ikinä sais ladata ennenkö sen on päästäny tyhjäks ja sitä pitäis aina käyttää. Akusta ei silleen pitäs tulla nesteet ulos jos sitä käyttää oikein
karkki
16.08.2003 22:20:56

Kyllä, mutta on olemassa pikalatureitakin missä ei kestä läheskään noin kauan. Ja sitten, akkua ei ikinä sais ladata ennenkö sen on päästäny tyhjäks ja sitä pitäis aina käyttää. Akusta ei silleen pitäs tulla nesteet ulos jos sitä käyttää oikein

No, enpä mene heti uutta laturia ostamaan, kyllä aion tulla toimeen tuon pari päivää sitten ostetun kanssa :-)
Tuo tyhjennys kai koskee enemmänkin NI-CD-akkuja kuin NI-MH-kalikoita. Tuo uusi laturini myös purkaa akut, mutta manuaalissa puhutaan nimenomaan kadmiun- eikä hybridi-akkujen purkamisesta. Pedaalissahan akkua ei voi tyhjäksi käyttää: akku/paristo ei suinkaan vielä ole tyhjä, kun teho on jo niin heikko ettei siitä soittohommiin ole.
Gypsy
16.08.2003 22:35:58
No mutta monet tyhjentääkin akut silleen, että pistää lampun siihen kiinni. Ja ei ainakaan akkua sais käyttämättömänä hyllyllä pitää. Mulla ainakin on toiminu varta akut hyvin nykyään. Joskus kakarana kun käytin niin ainahan ne vuos nesteet ulos
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)