Aihe: The Rasmus
1 2
HaloOfFlies
15.08.2003 22:09:08

Laitoin tuossa yhtenä päivänä Rasmuksen debyyttilevyn soimaan ja hitto, kun oli tiukkaa tavaraa. Tuli sitten siinä mieleen, että mitähän bändille on oikein tapahtunut? Toki on hienoa, että menestyvät listoilla ympäri Eurooppaa, mutta kun vertaa uusinta Dead Letters-levyä Peepiin tai vaikka Hellofatesteriin, niin tuntuu että bändin musasta on tullut jotenkin väkinäistä. Tämä kuuluu varsinkin Laurin laulussa, ennen niin hienosta lauluäänestä on tullut jokseenkin väsynyt ja rasittava. Siitä paistaa sellainen yliyrittäminen läpi. Se ei ole saman kuuloista kuin vaikkapa Peepillä. Minulle vanhempi Rasmus-materiaali kolahtaa paljon enemmän kuin tämä uusi, joka tuntuu koko ajan saman biisin toistamiselta. Olenko ainoa joka on tämän huomannut?
soolo
15.08.2003 22:19:26
Laitoin tuossa yhtenä päivänä Rasmuksen debyyttilevyn soimaan ja hitto, kun oli tiukkaa tavaraa. Tuli sitten siinä mieleen, että mitähän bändille on oikein tapahtunut? Toki on hienoa, että menestyvät listoilla ympäri Eurooppaa, mutta kun vertaa uusinta Dead Letters-levyä Peepiin tai vaikka Hellofatesteriin, niin tuntuu että bändin musasta on tullut jotenkin väkinäistä. Tämä kuuluu varsinkin Laurin laulussa, ennen niin hienosta lauluäänestä on tullut jokseenkin väsynyt ja rasittava. Siitä paistaa sellainen yliyrittäminen läpi. Se ei ole saman kuuloista kuin vaikkapa Peepillä. Minulle vanhempi Rasmus-materiaali kolahtaa paljon enemmän kuin tämä uusi, joka tuntuu koko ajan saman biisin toistamiselta. Olenko ainoa joka on tämän huomannut?

Minulle rasmus ei oikein kolahda.
elämä on laiffii
HaloOfFlies
15.08.2003 22:23:29 (muokattu 15.08.2003 22:35:25)

Minulle rasmus ei oikein kolahda.

Ei minullekaan tämä uusi Rasmus kolahda. Mutta kolme ensimmäistä levyä ovat mielestäni hienoja.
Deep Shadow
15.08.2003 22:24:54
Juuri tänään kuuntelin tuota Peep-albumia! =)
Ja hieno lättyhän se on, mutta karu totuus taitaa olla, että ei sillä maailmalla pärjää... Ja raakaa bisnestähän tuo musiikki on jos sillä itsensä meinaa elättää...
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
Mia
15.08.2003 23:35:38
The Rasmus-nimellä tehdyt levyt ei kolahda. Ei varsinkaan tämä uusin. Ekasta levystä asti olen diggaillut ja hankkinut levyt ja sinkut, mutta nyt ensimmäistä kertaa mietin, kannattaakohan seuraavaa levyä ollenkaan hankkia.

Rasmuksen musasta on tullut tavallaan liian helppoa. Radiossa kyllä soi ja MTV soittaa, mutta särmä puuttuu. Harmittaa todella. Parin viime vuoden keikoillakaan en ole jaksanut innostua. Raha haisee liikaa.
In the world where you can be anything-be yourself.
kid ego
15.08.2003 23:40:52
Ei minullekaan tämä uusi Rasmus kolahda. Mutta kolme ensimmäistä levyä ovat mielestäni hienoja.

Meillä on yhteinen mielipide.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
HaloOfFlies
15.08.2003 23:47:13 (muokattu 16.08.2003 00:03:22)

The Rasmus-nimellä tehdyt levyt ei kolahda. Ei varsinkaan tämä uusin. Ekasta levystä asti olen diggaillut ja hankkinut levyt ja sinkut, mutta nyt ensimmäistä kertaa mietin, kannattaakohan seuraavaa levyä ollenkaan hankkia.

Rasmuksen musasta on tullut tavallaan liian helppoa. Radiossa kyllä soi ja MTV soittaa, mutta särmä puuttuu. Harmittaa todella. Parin viime vuoden keikoillakaan en ole jaksanut innostua. Raha haisee liikaa.

Ite oon pannut merkille, että Liquidia lukuunottamatta sitä vanhaa materiaalia, joka tehtiin vielä ilman The-etuliitettä, sitä ei soiteta radiossa toisin kuin tätä uutta. Se on sääli, sillä sieltä löytyy ne todelliset helmet sieltä vanhemmasta päästä. Into-levystä alkoi musiikillinen alamäki, joka vaan pahenee ja pahenee. Ite oon nähnyt bändin vain kerran keikalla, seitsemän vuotta sitten ja silloin oli todella energinen näky lavalla. Mitä oon uusimpia keikkoja nähnyt TV:stä, niin se energia ja lavasäteily ei kyllä ole enää entisensä.
Bonham
15.08.2003 23:49:47
Ite oon pannut merkille, että Liquidia lukuunottamatta sitä vanhaa materiaalia, joka tehtiin vielä ilman The-etuliitettä, sitä ei soiteta radiossa toisin kuin tätä uutta. Se on sääli, sillä sieltä löytyy ne todelliset helmet sieltä vanhemmasta päästä. Into-levystä alkoi musiikillinen alamäki, joka vaan pahenee ja pahenee.

Onhan tästä ollut juttua - kertakäyttöistä kamaa, jotta saadaan äkkiä uutta hyllyille...

Mutta kyllä mun mielestä The Rasmus on sellaisen yläpuolella. En jaksa samalla tavalla innostua tästä bändistä, kuin vaikka Absoista. Selkeästi nuorille suunnattua kamaa ja toimivaa omassa osassaan.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
the jokke
16.08.2003 02:50:02
vanha rasmus on pirun hyvää. into-levy on aika huono, mutta toi uudempi on kanssa v***n hyvä!
samwyse
16.08.2003 03:34:44

Funky jam!
Jabbe
16.08.2003 10:54:34
Mulla on Rasmuksen levyistä vaan tuo Into, mut sekä uudempi että vanhempi tavara kolahtaa ihan hyvin. Eikä se ole ollenkaan huono asia, jos biisejä soitetaan radiossa/MTV:llä. Tätä kautta monet löytävät bändin ja siten ehkä tutustuvat myös vanhempaan tuotantoon. Hiipumisesta en tiedä, kun en ole alkuajoista lähtien bändiä seurannut.
HaloOfFlies
16.08.2003 16:35:08

Mulla on Rasmuksen levyistä vaan tuo Into, mut sekä uudempi että vanhempi tavara kolahtaa ihan hyvin. Eikä se ole ollenkaan huono asia, jos biisejä soitetaan radiossa/MTV:llä. Tätä kautta monet löytävät bändin ja siten ehkä tutustuvat myös vanhempaan tuotantoon. Hiipumisesta en tiedä, kun en ole alkuajoista lähtien bändiä seurannut.

Vanha materiaali on paljon monipuolisempaa kuin uusimmat levyt, jotka on selkeästi suunnattu teinitytöille. En usko, että bändi enää pystyy esim. Jailerin tai Life 705:n kaltaisia biisejä tekemään. Ne kuulostavat edelleen raikkailta ja ovat ajattomia klassikoita.
"Some people think we're crazy to attempt this and maybe we are, but that's what makes us Kiss" Paul Stanley - Telstra Dome, Melbourne 28.2.2003
ozz3
16.08.2003 18:01:09
Ei ole koskaan kolahtanut, kuin yksi biisi: Liquid. Siinä on hyvä slovari ja sen takia tuli ostettua Hellofacollection.
"Live fast, die young I guess."
Supernaut
16.08.2003 19:15:54
Joskus aikoinaan ostin Rasmuksen Playboysin ja pidin siitä silloin paljon. Sitten musiikkimaun hieman muuttuessa ja laajentuessa levy lojui hyllyssä koskemattomana joitakin vuosia, kunnes löysin sen uudelleen joskus viime talvena.

Playboysin musiikki on tosiaankin erilaista, kuin nykyinen The Rasmus. Ei ehkä niin laskelmoitua ja jotenkin tuoreempaa. Siinä on oikeaa energiaa. Yllätyin kovasti, kun en edes muistanut, että siinä oli esim. puhaltimia. Mukavaa kuunneltavaa, mukaansatempaavaa ja hyviä melodioita. Parhaita kappaleita ovat mielestäni Ice ja Sophia.

THE Rasmusta en ole muuten kuullut kuin radiosta, mutta ei se kyllä niin iske kuin vanha materiaali.
Funk you!
juustola
29.08.2003 16:23:35
voi rasmus... demoarviot-alueella bändi nimeltä CLARK KENT vetää pop/rok-tyylistä matskua. kuunnelkaa ja kommentoikaa siellä. vaikka biisi nimeltä SHUT DOWN. löytyy myös täältä: www.nomasi.com/clarkkent
Jaska
30.08.2003 00:43:00
mun mielestä rasmus on paskaa ja niin on the rasmuskin. saattaa tosin johtua siitä että sitä soitetaan 20 kertaa päivässä kissillä ja novalla ja mafialla ja energyllä, siksi kuuntelenkin vaan groovea
Mimi
30.08.2003 10:21:43
mun mielestä rasmus on paskaa ja niin on the rasmuskin. saattaa tosin johtua siitä että sitä soitetaan 20 kertaa päivässä kissillä ja novalla ja mafialla ja energyllä, siksi kuuntelenkin vaan groovea

Radiosoitto muuten pilaa aika monta hyvää biisiä... Kun joku biisi alkaa soimaan viidella kanavalla yhtäaikaa, ja tätä biisiä vielä toistetaan pari kertaa tunnissa niin se alkaa olla jo vähemmän hyvä juttu.... Toisaalta jotkut biisit toimii kerta kerralta paremmin kun niitä kuulee radiosta, henk. koht. kuitenkin harvemmin biisit parantuu... Esim. In the Shadowsia ei enää jaksa kuunnella niin hirveästi nykyään levyltä, yhä useammin tulee skipattua yli, kun sen osaa jo etu- ja takaperin ulkoo.. kohta sama tilanne In my Lifen kanssa, tosin en alunperinkään oikein pysyny sen biisin kyydissä....
per aspera ad astra
AoA
30.08.2003 11:42:48
Ei kyllä paljoa pysty puhuttelemaan Rasmusta ja The Rasmusta samana bändinä.
Easy Comes Easy Goes
HaloOfFlies
30.08.2003 15:48:09 (muokattu 30.08.2003 15:48:57)

Ei kyllä paljoa pysty puhuttelemaan Rasmusta ja The Rasmusta samana bändinä.

No ei. Musiikissa on niin paljon eroja. Vanhempi materiaali on kestävämpää kuin uudet biisit, ehkä osittain tai ehkä juuri sen takia, että vuosina 1996-1998 ilmestyneitä sinkkuja ei aikanaan soitettu radioissa puhki. Vanha materiaali on myös monipuolisempaa kuin uusi, Löytyy akustisia biisejä(Life 705, Jailer), funkmeininkiä(Postman), ska-vaikutteita(Sophia) ja niin edelleen. Uusi matsku on yksipuolista ja tylsää saman kappaleen soittamista kerta toisensa jälkeen. Vanhassa vara parempi.
"It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)