mattijii 10.02.2006 00:26:57 | |
---|
Koko illan keikka, siis 4 - 5 settiä a' 45 - 50 minuuttia. Millaista palkkiota voi pyytääja millaisen sitten saa? Kertokaa, kiitos, omia kokemuksianne! |
Mesa/Boogie 10.02.2006 01:37:32 | |
---|
Koko illan keikka, siis 4 - 5 settiä a' 45 - 50 minuuttia. Millaista palkkiota voi pyytääja millaisen sitten saa? Kertokaa, kiitos, omia kokemuksianne! En kyllä lähtis alle 150€:n. (ja toi ei siis ole koko bändin palkkio) |
kid ego 10.02.2006 08:39:18 (muokattu 10.02.2006 08:44:37) | |
---|
Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. Lataa kavereiden tekemän leffan traileri tästä (13,3 Mt) ! |
omarklah 10.02.2006 08:58:01 | |
---|
Koko illan keikka, siis 4 - 5 settiä a' 45 - 50 minuuttia. Millaista palkkiota voi pyytääja millaisen sitten saa? Kertokaa, kiitos, omia kokemuksianne! 200 Eur/nuppi + matkakulut + safkat. Alle tuon ei kannata lähteä. Keikkapalkkaa saat juuri sen verran kuin pyydät. Vaikka et ehkä joka paikasta. Tieysti se vaikuttaa asiaan onko kyseessä vain yksittäinen keikka vai jonkun asteinen jatkumo... Jos paljon tuon alle menette - herää kysymys - arvostatteko olenkaan omaa osaamistanne ? Tää sit sanois tälleen... |
rlo 10.02.2006 08:58:43 | |
---|
Minä lähden siitä että jos bändi on hyvä ja oikeassa paikassa niin 1000€ on minimi 3-4 setistä. Alle ei kannata lähteä ellei sitten halua vain kokemusta. Monet ihmettelevät varmasti hintaa, mutta kannattaa selittää että roudaukset, ajomatkat, bensat ja sound chekit kuuluvat hintaan. Ruoka on melkein aina osa palkaa jos ruokailuun on mahdollisuus. Kaljoja ei kannata ruinata, ne kannattaa ostaa itse ja juoda siten ettei sitä muut huomaa ja hillitysti. Jos liikaa pämppää, ei varmasti ole enää asiaa ko. paikkaan ja Suomi on pieni maa, jossa sana kiertää hyvin nopeasti. Les Is More |
Sertzo S 10.02.2006 09:05:32 | |
---|
En kyllä lähtis alle 150€:n. (ja toi ei siis ole koko bändin palkkio) Hyvin harvoin, kun käyn tai pyydetään pienimuotoisille haitarikeikoille paljastan, että en alla 150€ liikahdakkaan. Eipä noita keikkoja liiemmilti ole ollut, johtuen osaksi siitä että muut näillä seuduin tekevät varmasti niitä halvemmalla ja ovat usein parempia harmonikansoittajiakin kuin minä. Silleen täällä Itä-Suomessa. |
humbbaaja 10.02.2006 09:17:25 (muokattu 10.02.2006 09:17:47) | |
---|
Ilmaset lärvit joka jätkälle(paitsi raittiille). |
baron 10.02.2006 09:40:13 | |
---|
Ilmaset lärvit joka jätkälle(paitsi raittiille). Kyllähän siitä vähän maksaakin voisi, kun noin kauan saa soittaa. My name is Baron, Sir Baron. |
rlo 10.02.2006 10:36:40 | |
---|
Muistakaa itsekunnioitus, jos menette liian halvalla, teitä ei oteta tosissaan.... Antakaa niitten ilmaiseksi/kaljapalkalla soittajien hoitaa paskakeikat, odotelkaa parempia joista myös maksetaan. Soittaminen on raakaa työtä ja kuulijoiden/tanssijoiden viihdyttämistä eikä niin päin, että yleisö määrää palkan, heille me työmme teemme ja maksakoon perkele työstä. Ei kukaan myy itseään ilmaiseksi esim. vaikka siivooja tai lehdenjakaja ihan siitä ilosta että vaan saa tehdä jotain. Nyt alkaa v......ttaa tuo ilmaisjuttu Les Is More |
Bonham 10.02.2006 10:41:21 | |
---|
Muistakaa itsekunnioitus, jos menette liian halvalla, teitä ei oteta tosissaan.... Antakaa niitten ilmaiseksi/kaljapalkalla soittajien hoitaa paskakeikat, odotelkaa parempia joista myös maksetaan. Soittaminen on raakaa työtä ja kuulijoiden/tanssijoiden viihdyttämistä eikä niin päin, että yleisö määrää palkan, heille me työmme teemme ja maksakoon perkele työstä. Ei kukaan myy itseään ilmaiseksi esim. vaikka siivooja tai lehdenjakaja ihan siitä ilosta että vaan saa tehdä jotain. Nyt alkaa v......ttaa tuo ilmaisjuttu Ja kääntäen: jollei bändi ole tunnettu/tehnyt keikkaa lainkaan, miksi siitä pitäisi maksaa??? Miten niitä keikkoja saa, jollei tee ensin itesään tunnetuksi/myyväksi ja saa kokemusta. Tässä on nyt niputettu ilmeisesti kaikki bändit samalle viivalle. Ei ehkä kannata jakaa yleispäteviä neuvoja, niitä kun ei ole olemassa. Aloittelijat ja ammattilaiset hieman eri viivalla. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Gandhi 10.02.2006 10:41:53 | |
---|
Hö. Ihme rahanpalvojia. Kyllä minä esiinnyn ainakin ihan ilosta. Matkat + ruoat + jotain juominkeja + mahdollinen yöpaikka jos on pitkä reissu, niin olen kyllä täysin tyytyväinen. Tosin en tästä mitään ammattia taida koskaan jaksaa/voida tehdäkään. Lopetan ennen kuin jatkan. |
leka 10.02.2006 10:44:57 | |
---|
Tässä on nyt niputettu ilmeisesti kaikki bändit samalle viivalle. Ei ehkä kannata jakaa yleispäteviä neuvoja, niitä kun ei ole olemassa. Aloittelijat ja ammattilaiset hieman eri viivalla. Ja cover/viihde/humppa-aktit eri viivalla, kuin omaa materiaalia soittavat. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Guitar Hero 10.02.2006 10:50:35 (muokattu 10.02.2006 10:52:28) | |
---|
mun mielestä 100e tarjoaminen 300km päästä omalla bäklainilla ja pa:lla tulevalle bändille on ku munille potkis. oletus on kuitenkin, että bändi, jo pienelläkin mainonnalla, tuo ravitsemusliikkeeseen lisäkatsojia.. eli rahaa. "Jumalaut mä oon out" |
gösplstorm 10.02.2006 10:52:34 | |
---|
Hö. Ihme rahanpalvojia. Kyllä minä esiinnyn ainakin ihan ilosta. voi olla että eri ihmiset haluaa soittamisesta eri asioita. Mulle kyl kans riittää toi hyvä fiiwis |
rlo 10.02.2006 10:53:06 (muokattu 10.02.2006 10:53:30) | |
---|
Ja kääntäen: jollei bändi ole tunnettu/tehnyt keikkaa lainkaan, miksi siitä pitäisi maksaa??? Miten niitä keikkoja saa, jollei tee ensin itesään tunnetuksi/myyväksi ja saa kokemusta. Tässä on nyt niputettu ilmeisesti kaikki bändit samalle viivalle. Ei ehkä kannata jakaa yleispäteviä neuvoja, niitä kun ei ole olemassa. Aloittelijat ja ammattilaiset hieman eri viivalla. Toki aloittelijat on toinen asia, silloin pitääkin saada keikkakokemusta. Pyörrän puheeni aloittelijoiden osalta. Mutta jos on valmis hyvä setti ja treenannut hyvin, on siihenkin palanut erinäisiä tunteja joka pitää ottaa huomioon. Onhan huvikseen soittajia kuten tuossa on mainittu. Se on oma lukunsa joka jää myös pois minun kommenteistani. Les Is More |
M-Juhana 10.02.2006 10:53:09 | |
---|
mun mielestä 100e tarjoaminen 300km päästä omalla bäklainilla ja pa:lla tulevalle bändille on ku munille potkis. oletus on kuitenkin, että bändi, jo pienelläkin mainonnalla, tuo ravitsemusliikkeeseen lisäkatsojia.. eli rahaa. Juu, liikaa on munstakin toi ! RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
rlo 10.02.2006 10:55:11 | |
---|
Juu, liikaa on munstakin toi ! Niin on, eli keikkapaikka tienaa rahaa ja ei saa repiä sitä bändin selkänahasta, osa kuulu soittajille eli viihdyttäjille. Les Is More |
mun mielestä 100e tarjoaminen 300km päästä omalla bäklainilla ja pa:lla tulevalle bändille on ku munille potkis. oletus on kuitenkin, että bändi, jo pienelläkin mainonnalla, tuo ravitsemusliikkeeseen lisäkatsojia.. eli rahaa. No on tuo aika vähän tosiaan. Se, tuoko bändi lisäarvoa ja rahaa baarille, vaiko hävittää entisetkin asiakkaat onkin jo toinen juttu... mutta siksi baarissa pitääkin olla ammattitaitoinen keikkabuukkaaja - tietää mitä musaa baariin kannattaa ottaa. Näin ei vaan aina tahdo olla... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
shagriml 10.02.2006 11:21:50 | |
---|
Mä voisin maksaa et pääsisin esiintyy :P tekis mieli vaa soitella ja vetää keikkoja mut eipä vaa bändiä saa kasaan... |
Tomtom 10.02.2006 11:54:41 (muokattu 10.02.2006 11:58:06) | |
---|
Mää sanosin että 200€ per pata on minimi. Olettaen että homma on oikeesti paketissa, eli kalusto kunnossa, valot jne ulkomusiikilliset seikat toimii, soitto toimii ja musiikkityyli on sitä mikä uppoaa ko. mestan yleisöön. Eli järjestävä taho voi olettaa saavansa performanssista oikeasti lisäarvoa. Kuten muutkin jo sanoivat, jos on tavoite saada kokemusta, päästä vaan soittamaan jne, niin sittenhän se on ihan sama. Kyllä mää ymmärrän hyvin niitä jotka sanovat että "ilmaiseksi-soittajat" vievät leivät ammattilaisten suusta ( noin isosti karrikoituna ) toisaalta taas fiilistelijöillekin on varmasti tilaa suomen elävän musiikin saralla. Omien kokemuksien pohjalta sen oman soiton ja koko hommaan panostetun vaivan "oikein arvostaminen" rahallisen korvauksen muodossa antaa myös tilaajalle kuvaa luotettavuudesta ja siitä "tosissaa olemisesta". Rahoille pitää tietty antaa aina vastinetta vähintään 150% verran jos meinaa saada toiminnalle jatkuvuutta, oli sitten rahasumma mikä tahansa. E: ja pakko todeta vielä se että jokainen jollaintapaa tyritty keikka on osaltaan vaikuttamassa yleiseen bändien liksapyyntöihin suhtautumiseen tilaajan taholta. Eli kun suomenniemi on kuitenkin "täynnä" jengiä jotka panostaa tosissaan jokaiseen keikkaan, niin eihän meistä kukaan syyllisty siihen perimmäiseen muusikon syntiin, eli esim. keikalla mogailuun kännissä, tai muuhun vastaavaan ala-arvoiseen toimintaan, eihän? "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |