Aihe: Pedal steel kitaristit
1
Sandwich
31.01.2006 15:26:21
onko pedaals steel kitaristejö lisääntyny ollenkaan suomes
vai onko niitä vain me 20 miestä
Tasapaino
31.01.2006 19:00:35
On muuten härskin näköinen härveli, teepä tietämättömälle lyhyt selvennys miten tuo toimii, miten sitä soitetaan ja millaiseen musiikkiin sitä käytetään.
[( Vapaustaistelija Tasapaino )]
Sandwich
04.02.2006 21:43:02
no oon rakentanu yhren ja voin sanoa että ei se helppoa ensimmäisellä kerralla ollu

ja jos soittamisesta puhutaan niin on kädet polvet ja jalat pelis mukana
pedal steel kitara on kehitetty versio hawaiji kitarasta josta tuli lap steel ja sen jälkeen laitettiin sille peraalit ja sitä se on vielä tänä päivänä

ja parhaiten sen soittamisen oppi koska se on soitin vaikemmasta päästä koska pitää totutella sekä sormet kädet polvet ja jalat että ne työskentelee keskenään mutta sormien nopeus on kaikista tärkein sitä ei voi muuta ku harjotella ja harjotella ja harjotella

sillon ku mä alotin soitot tietenki satuin tietämään keltä sai ostaa yhden...

no jaa oon soittanu 15 vuotta ja ku aloottelin niin soitina 3 h päiväs ja kyllä sitä itkua oli myös muutta ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku että itku ei autaa vaan soitto
aina pitää olla tosi ihtepäinen ja vaan pakottaa ihteään

että kirjootelka stilikasta lisää vaan koska se aihe on erittäin mukavaa keskustella koska mä toivoisin että stilikan kiinnostus nousis suomes

kirjootelkaa ja jos haluatte nährä mun tekemä stilikka niin käykää kahtoomas rofiilin oma kuva :)
rattledad
04.02.2006 21:49:16 (muokattu 04.02.2006 21:51:26)

no oon rakentanu yhren

Siistin näköinen peli. Oikeastaan alkoi melkein kiinnostaa kun stilikkaa voi kerran väärinkäyttääkin noin:
http://www.robertrandolph.net/

E: Hienoahan tuo perinneosastokin tietty on.
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
Sandwich
09.02.2006 12:29:23
tuota niin nii tietääkö kukaan että onko kellään suomes kiinnostusta stilikan soitosta suomes kun tuota markkinakin stilikoille on erittäin matala täs maas
Sandwich
13.02.2006 15:30:00
Mä olen ihan varma, että mulla on slide putkena joku dildon/anustapin muinainen versio. Jos nyt ei vaikeimmasta päästä, niin ainakin härskeimmästä!

heh oon samaa mieltä
Sandwich
16.02.2006 15:10:46
yks asia ottaa muuten päähän (sen takia rakensin oman)

ku stilikat maksaa liikoja ottakaa esim MSA Millennium

kahtokaa tätä http://www.msapedalsteels.com/html/features.html

yli 5000 euroa ja tullit ja verot ja rahti päälle:(
E.Q
16.02.2006 21:55:09 (muokattu 16.02.2006 21:55:57)
Mul on Suomen ensimmäinen stilika ;?)
K100#10
pliksu
17.02.2006 08:44:10
Näppärä soitin. Ja kunnolla vedettynä aivan järisyttävän kaunista kuunneltavaa. Muistaakseni Kummelissa/Mankelissa oli hieno stiilikkakisa männävuonna. Taisi Olli Haavisto voittaa, aikamoinen yllätys? :) Vähän miettinyt, että olisi ihan perinteistä lap-steeliä hienoa oppia soittamaan. Minkälaista soundia tällaisesta parhaimmillaan lähtee? Eroaako juurikaan perus slide-soitosta?
Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again | Myynnissä: Peavey Classic 30 / Ostetaan Orange AD-30 nuppi
Flashboy
21.02.2006 12:36:06

Mistäs päin Pohojanmaata sä mahrat olla kotoosin?
Pedal Steelis on mielestäni maailman kaunein ääni. Ootko kuunnellu The Flying Burrito Brotherssia? Älyttömän hienoja Pedal Steel juttuja. Oon rakentanu Lap Steelin, mut soittotaitoa ei vielä ole. Täytyis kai treenailla...
randy
21.02.2006 12:50:38
Vähän miettinyt, että olisi ihan perinteistä lap-steeliä hienoa oppia soittamaan. Minkälaista soundia tällaisesta parhaimmillaan lähtee? Eroaako juurikaan perus slide-soitosta?

Minäkin oon pitkään himoinnu läppäristä. Suurin ero varmaankin slidesoittoon on tonebarin käyttö ja se että sitä soitetaan ylhäältä käsin. Läppärin soitto onkin sitten jo paljon halvempaa huvia kun tuon pedalin kanssa. Esim. http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_slider_ii_prodinfo.html
Onhan se Benton, mutta eiköhän silläkin alkuun pääse :)
Älä lue kirjoituksiani!
Numbie
21.02.2006 14:58:52 (muokattu 21.02.2006 15:07:02)

Minäkin oon pitkään himoinnu läppäristä. Suurin ero varmaankin slidesoittoon on tonebarin käyttö ja se että sitä soitetaan ylhäältä käsin. Läppärin soitto onkin sitten jo paljon halvempaa huvia kun tuon pedalin kanssa. Esim. http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_slider_ii_prodinfo.html

Noinko huokeella tuo lähtee? Pitääpä pistää tilaukseen kunhan löytyy ylimääräistä.

Niin ja heittäkääs jotain esimerkkibiisejä kovasta steelsoitosta. Dave Gilmourilla on ainakin hienoja juttuja monissa, mut onko ne sit soitettu lap vai pedal steelillä?
pliksu
21.02.2006 14:58:53 (muokattu 21.02.2006 14:59:12)

Joo, aloin heti gasittamaan. Perhana. Ois näitä muitakin hankintoja. Mietin sittemmin, et taidan rakentaa kesällä itse moisen. Tossa oli aika innostava sivu, joskaan ihan tuo perusperuskarvalakkimalli ei ole esteettisesti kovinkaan upea:

http://www.buildyourguitar.com/resources/lapsteel/
Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again | Myynnissä: Peavey Classic 30 / Ostetaan Orange AD-30 nuppi
randy
21.02.2006 15:53:36
Mietin sittemmin, et taidan rakentaa kesällä itse moisen.

Kanteleesta on helppo modata akustinen läppäri: ei tartte tehdä yhtään mitään :)
Älä lue kirjoituksiani!
randy
21.02.2006 15:53:37 (muokattu 21.02.2006 15:54:05)
E: Yksi kerta kai riittää.
Älä lue kirjoituksiani!
Sandwich
24.02.2006 20:26:41
oottako muuten kuullu sellaasest miehest nimeltä buddy emmons se on oikeen peraal steelin mestari ja legenda

paitsi mun mielestä se parhaiten hallistee c6 kaulan paremmin ku e9 mutta se on aika
jazz ja western swing mestari
Sandwich
24.02.2006 20:30:13
Minkälaista soundia tällaisesta parhaimmillaan lähtee? Eroaako juurikaan perus slide-soitosta?

joo siitäpä.... ei se ääni eroa. se tuota niin nii pedaal steeliä voi soitella samalla tavalla ku lapsteeliä se eroaa myös että pedaal steelis on enemmän kieliä ku lapsteelis :) että ei sen kummempaa
Sandwich
24.02.2006 20:35:29
Minkälaista soundia tällaisesta parhaimmillaan lähtee? Eroaako juurikaan perus slide-soitosta?

joo siitäpä.... ei se ääni eroa. se tuota niin nii pedaal steeliä voi soitella samalla tavalla ku lapsteeliä se eroaa myös että pedaal steelis on enemmän kieliä ku lapsteelis :) että ei sen kummempaa

lisään vielä siihen että viritys on sitten myös toinen vaikuttaja ja sitte nämä peraalin säädöt että kaks ensimmäistä poljinta kiristää 5 ja 6;tta kieltä että riipuen mihinä kohralla pitää kapulaa niin se esim e pompahta polkasus d duuriin muistaakseni

en osaa yhtään nuotteja enkä pysy sointujen mukana olenkkaan mutta niin kauan ku kuuloo mitä soittaa ja miten muut soittaa eli korva ja improvisoinnilla kuulolla potkii pitkälle. jos saa vielä lisätä :)
Sandwich
24.02.2006 20:37:10
HÖÖÖÖÖÖHH!!! liikaa kaljaa ja liian nopiasti kirjootteloo heh :)

mutta ee kai se haittaa:)) hehehehe
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)