Ensi viikolle olemme Umossa seuraavanlaista tapahtumaa järjestämässä - tervetuloa! t. Jouni Järvelä Lenny Pickett UMOn vieraaksi Yksi maailman tunnetuimmista saksofoni- soundeista soi UMO Jazz Housessa helmikuun puolivälissä, kun mm. Tower of Powerissa ja Saturday Night Live Bandissa vaikuttanut säveltäjä-fonisti Lenny Pickett vierailee UMO Jazz Orchestran solitina. Lenny Pickett tunnetaan laajimmin Tower of Powerin 70-luvun kulta-aikojen hienoimpana tenorisaksofonisolistina sekä Saturday Night Live Bandin jäsenenä vuodesta 1985- ja musiikillisena johtajana vuodesta 1995-. Pickett on laaja-alainen ja luova muusikko, jonka omia yhtyeitä ovat mm. Borneo Horns ja The Thing. Hän on esiintynyt lukuisilla maailmantähtien levyillä ja kiertueilla (mm. David Bowie, Talking Heads, Elton John jne.). Hän on säveltänyt Kronos Quartetille ja New York City Operalle. Pickett soittaa kaikkia saksofoneja, klarinetteja ja huiluja, ja on tunnettu erityisen dynaamisesta, sävykkäästä ja rytmisestä soitostaan. Pickettin saksofonisoundi on eräs maailman tunnetuimmista - sen voi kuulla jokaisen Saturday Night Live-lähetyksen tunnusmusiikissa. Lenny Pickett myös opettaa New Yorkin yliopistossa. UMOn konserteissa kullaan pääosin Pickettin sävellyksiä, joista kuusi maailman kanta- esityksinä. Lisäksi konserteissa esitetään yksi Pickettille ja UMOlle sovitettu Rich Shemarian kappale, sekä yksi Tower of Power -kappale. UMO:n taiteellisena johtajanakin työskennellyt Rich Shemaria toimii myös konserttien kapellimestarina. UMO plays the music of Lenny Pickett Kapellimestari: Rich Shemaria Saksofonisolisti: Lenny Pickett UMO Jazz House, Pursimiehenkatu 6 16.2. klo 21 ja 17.2. klo 21 Liput 15/10 e. Ennakko: Lippupiste. Lisäksi Lenny Pickett ja Rich Shemaria vierailevat Sibelius-Akatemiassa sunnuntaina 19.2. |
Martso 17.02.2006 02:12:28 | |
---|
Kiitos vaan Jouni! Oli hienoa meininkiä tarjolla. |
chromazone 18.02.2006 21:16:12 | |
---|
Hieno konsertti, hyvät biisit ja loistavaa soitantaa! Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |
mr.muzak 18.02.2006 21:32:26 | |
---|
Hieno konsertti, hyvät biisit ja loistavaa soitantaa! Kyllä, nää on näitä minkä takia on hienoa asua pääkaupunkiseudulla. |
M.i.k.key 18.02.2006 21:59:54 | |
---|
Kyllä, nää on näitä minkä takia on hienoa asua pääkaupunkiseudulla. Voisko sitä asua jossain muuallakin? :) hehe Möllisty! |
Notefix 18.02.2006 22:04:48 | |
---|
Voisko sitä asua jossain muuallakin? :) hehe Vois! Hehe! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Epämuusikko 18.02.2006 23:34:09 | |
---|
Vois! Hehe! Niin vois. Oulussa on onneksi pari DJ:tä ja Työväen soittokunta. Eli ei me kakkoseksi jäädä pääkaupunkiseudun musiikkitarjonnalle. Vittu. En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
Kuuntele räkäpnukia http://www.mikseri.net/artists/?id=52448 |
maama 19.02.2006 18:18:35 | |
---|
Kuulin tässä taannoin että UMO olis suorittanu just Big Bandien A-tutkinnon sibiksessä/konsalla? Kummassahan? Huuda mun arvonimee! |
mr.muzak 19.02.2006 18:40:18 | |
---|
Kuulin tässä taannoin että UMO olis suorittanu just Big Bandien A-tutkinnon sibiksessä/konsalla? Kummassahan? Sibis on ainut paikka missä A-tutkintoja voi edes suorittaa. |
maama 19.02.2006 20:14:25 | |
---|
Selvä pyy,Olen yhtä tietoa rikkaampi Huuda mun arvonimee! |
magnetman 004 20.02.2006 17:05:17 | |
---|
Kyllä, nää on näitä minkä takia on hienoa asua pääkaupunkiseudulla. Jaa... Asuessani 500km:n päässä tuli silloin tällöin pistäydyttyä Helsingissä konserteissa. Mattojen puisteluun suosittelen Tarjoustalo-hengityssuojaa! |