Aihe: Kumu - Miksi ?
1 2 3 4
Tindrum
09.02.2006 12:10:13 (muokattu 09.02.2006 13:18:41)
Miksi et sano nimeä? Vianmääritys helpottuis, hehe. Mutta syitähän voi olla esim. miksaaja tai rumpujen vire. Eihän ne Kumut nyt mitkään ihmepöntöt ole, joista paskaa soundia ei sais ollenkaan irti.

Ok, ei se varmaan vire ollut, kyllähän Kuoppamäki virittää osaa. Ja bändi oli siis Zook.
Oisko sitten olleet uudet prototyyppiasteella olevat koekalvot tai jotain muuta yliluonnollista. Mut näin.

Niin ja onhan se harvemmin kun Kumujen kuulee saundaavan paskalle. Niitä ei niin monella aloittelevalla rumpalilla näe. Usein sellaisten omistaja osaa jo virittää rummut.
m© Niin tai näin, mutta näin on.
Niskamies
09.02.2006 15:23:58
Niitä ei niin monella aloittelevalla rumpalilla näe. Usein sellaisten omistaja osaa jo virittää rummut. ja soittaa niitä.

Soittajan vaikutusta saundiin ei pidä vähätellä.
More is more.
Epämuusikko
09.02.2006 17:22:59 (muokattu 09.02.2006 17:23:25)
Sama kummallisuus on sattunut kohdalle. Olin Tavalla tsekkaamassa yhtä suomalaista huippurumpalia bändinsä kanssa (en sano nimeä), ja saundi oli täysi tumppu! Äänimaailma oli ihan sama kuin reilunkaupan banaanilaatikoissa.
Pääesiintyjän rumpalilla oli 80-luvulta olevat (Taman?) pannut ilman alakalvoja ja nekin kuulosti todella hyvältä niiden Kumujen jälkeen.
En tiedä mitä oli tapahtunut, mutta en totisesti ollut ainoa joka asiaa ihmetteli...

Tänne kans sama "poikkeus vahvistaa säännön, monta poikkeusta vahvistaa uskomuksen"-tyylinen tapaus.

Soittajan vaikutusta saundiin ei pidä vähätellä. Tässä tapauksessa soundi ei To-Dellakaan jäänyt soittajasta kiinni.
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. Kuuntele räkäpnukia http://www.mikseri.net/artists/?id=52448
Groovi
09.02.2006 19:29:23
Kukaan suomalainen rumpali ei tällä hetkellä kääri mitään järjettömiä hilloja maailmalla, ei edes HIM:n Kaasu.

Bisnes on bisnes, ja sitä se Helanenkin tekee. Mutta en minä sitä ilmaiseksi mainostaisi jos olisin asemassa, jossa mainostamisellani olisi jotain arvoa.

Sepä se, juurikin se. Kun hilloa ei heille tule tarpeeksi bändin puolesta, on pakko soittaa niillä joista maksetaan eniten.

Olet tarkoittamani asian ytimessä kun kamat valitaan rahan, eikä tunteen takia.
Tavallaan voisi sanoa että mä ainakin teen oman työni sellaisilla työkaluilla mitkä sopii juuri omaan käteen ja mitkä itse valitsen, enkä sellaisilla jotka on "pakko" ottaa.

Totta tosin on sekin mitä sanoit, että Suomalaisia rahamies-rumpaleita ei ole vielä syntynytkään.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
hollmi-5
09.02.2006 23:36:22
Totta tosin on sekin mitä sanoit, että Suomalaisia rahamies-rumpaleita ei ole vielä syntynytkään. Nykäsen Anssilla on ihan hyvät tulot. Ahkeralla asenteella ansaitsee elannon, mutta rikkaakksi ei tulla kuin mahtavalla mäihällä.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Groovi
09.02.2006 23:42:38
Nykäsen Anssilla on ihan hyvät tulot. Ahkeralla asenteella ansaitsee elannon, mutta rikkaakksi ei tulla kuin mahtavalla mäihällä.

Niinpä, varsinkaan jos tarkoittaa rikkaalla sitä, ettei enään tarvitsisi edes soittaa elääkseen loppuelämänsä hyvin. Näitä löytyy kansainvälisesti katsottuna "jonkin verran", mutta Suomesta ei yhtään. Liekö koskaan löytyykään.

Mutta kuten sanoit: tuuria, tuuria. Sitähän se on lottokin...
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
zily
10.02.2006 12:09:48
Ok, ei se varmaan vire ollut, kyllähän Kuoppamäki virittää osaa. Ja bändi oli siis Zook.
Oisko sitten olleet uudet prototyyppiasteella olevat koekalvot tai jotain muuta yliluonnollista. Mut näin.

Niin ja onhan se harvemmin kun Kumujen kuulee saundaavan paskalle. Niitä ei niin monella aloittelevalla rumpalilla näe. Usein sellaisten omistaja osaa jo virittää rummut.

Itse olen kuullut tuota samaa kuoppiksen settiä pariinkin otteeseen muutaman metrin päästä ilman mikitystä ja kyllä kuulosti hyvältä. Lukkarisen Jaskan settiä olen myös kuullut ja soittanutkin mikityksellä ja sekä ilman mikitystä, eikä ole soundissa valittamista. Treeniksellä on myöskin Kumun setti ja sekin on loistava soundinen. Onhan Kumuissa oma soundinsa mutta mielestäni hyvä sellainen. Paha sanoa mistä on johtunut paska soundi. Miksaaja päissään:)
ei se mitn!
Lord Torment
10.02.2006 12:58:52
Nyt on taas se aika vuodesta kun tulee GAS..

Eli

1. Kuinka monella on täällä kumut ?

2. Miksi ?

3. Millaiset ?

4. Linkkiä soundi sampleen ?

5. Jos olisit voinut ostaa kumut miksi et niin tehnyt ?

ps. nyt äkkiä ostakaa joku mun sähkikset pois !!

1. Ei ole

2. Ei ole vielä rahaa tarpeeksi. Säästöä on käynnissä. Kohta lähtee ostoon kaksi tomia ja pikkuhiljaa ostan koko setin Kumuiksi.

3. Hienot

4 . Ei nyt

5 . En olisi voinut
Tindrum
10.02.2006 14:31:10
Nyt on taas se aika vuodesta kun tulee GAS..

Eli

1. Kuinka monella on täällä kumut ?

2. Miksi ?

3. Millaiset ?

4. Linkkiä soundi sampleen ?

5. Jos olisit voinut ostaa kumut miksi et niin tehnyt ?

ps. nyt äkkiä ostakaa joku mun sähkikset pois !!

1. Ei ole
2. -
3. -
4. -
5. Jotenkin tuntuu että menis meikäläisen kohdalla hukkaan hyvät vehkeet. Vasta 29 vuotta soittaneena en tunne olevani pro. Siksi pro-kamoilla soittaminen olis vähän huvittavaa teline(väline)urheilua.
Ehkä sitten kun mä opin soittamaan...
m© Niin tai näin, mutta näin on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)