Aihe: Unohtunut tekniikka, bendailu?
1 2 3
Uli Con Carne
15.08.2003 15:47:41

Nii, sen takia kun ketään täällä ei oikeasti ymmärrä mitään sen päälle, varsinkaan "hei-mä-oon-UliCC-ja-mä-en-soita-mitään-**tun-rytmiä-ikinä-kun-se-on-niin-***tanan-puolalaista-" -tyyppiset tapaukset.

Meikä onkin soolokitaristi, siis soitan vain soolot. Rytmikitara jätettäköön muille, otan jo vihjaukset rytmikitaran suuntaan omasta soitostani puhuttaessa hyvin henkilökohtaisesti.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
Hannu H.
15.08.2003 15:54:34

Ja kyllä se tilutus (esim. nyt vaikka slash soittaa tälleen aika paljon) kuullostaa paremmalta kun sinne väliin vetää bendejä nopeesti...

Asiasta kolmanteen. Kuinkas puhtaasti teiltä lähtee vibra kun on kyse bendatusta nuotista? Itsellä ei vielä kovin hyvä ole kun en hirveästi vielä ole tuota reenannu, mutta työnalla :-)
Piirakka
15.08.2003 18:56:12
Kyllähän se vibrato kuuluu bendattuihin säveeliin!

Kannattaa treenata tuota, kuulostaa hyvältä ja vireisemmältä jos soittaa melodiaa siten että osa sävelistä on bendejä..

Niin monta epävireistä versiota "For The Love Of God":sta kuulleena : )
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
PoLFus
15.08.2003 19:36:16

Kyllähän se vibrato kuuluu bendattuihin säveeliin!

Kannattaa treenata tuota, kuulostaa hyvältä ja vireisemmältä jos soittaa melodiaa siten että osa sävelistä on bendejä..

Niin monta epävireistä versiota "For The Love Of God":sta kuulleena : )

on loistava sävellys!
~ why everybody always pickin' on me? ~
kimurantti1
15.08.2003 20:35:02
Lisäisinpä vielä, että joskus kannattaa tahallaan bendata yli siitä nuotista. Voi kuulostaa todella hyvältä oikeassa paikassa.

Oikeassa paikassa? Itse teen tätä silloin ainakin kun haluan tuoda jonkun äänen/venytyksen selvästi esille (oikea paikka?)...
leather rebel
15.08.2003 20:49:13
on loistava sävellys!

On.
kid ego
15.08.2003 21:18:37
on loistava sävellys!

Ellei peräti täydellinen. Vai olisiko Tender Surrender sittenkin parempi?
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
R.Cooley
16.08.2003 10:04:31
Meikä onkin soolokitaristi, siis soitan vain soolot. Rytmikitara jätettäköön muille, otan jo vihjaukset rytmikitaran suuntaan omasta soitostani puhuttaessa hyvin henkilökohtaisesti.

Asennetta. thumbs up.
Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti
Piirakka
16.08.2003 13:31:41 (muokattu 16.08.2003 13:32:02)
on loistava sävellys!

On.

Aika tylsä, en tiedä.. Kyllä EJ parempia biisejä tekee, siis instrumentaaleja, laulaa äijä miten laulaa.. Pienensi ainakin mulla kynnystä aloittaa itse laulaminen : )
PoLFus
16.08.2003 13:32:53

Aika tylsä, en tiedä.. Kyllä EJ parempia biisejä tekee, siis instrumentaaleja, laulaa äijä miten laulaa.. Pienensi ainakin mulla kynnystä aloittaa itse laulaminen : )

niin..joo EJlä on loistavia biisejä...manhattan ja zap suosikkini
~ why everybody always pickin' on me? ~
Jani The Rock
16.08.2003 13:43:03

Kyllä mun soittotyyliin kuuluu bendaus olennaisena osana. Sitä en sitten tiedä meneekö se oppikirjan mukaan teknisesti oikein mutta kuulostaa ainakin omaan korvaan hyvältä.
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
JCM
16.08.2003 14:01:18

Itseäni alkoi harmittaa avuton bendailutaitoni kun yritin soitella Gary Moorea (no korvakuulolta tietenkin).

The Loner on vallan oiva ja mainio bendailubiisi.
HeavyMan
16.08.2003 19:08:39

Rupesin tossa pari viikkoa sitten opetelemaan maidenin infinite dreamsia enkä sitä ennen ollu hirveästi bendailu.Nyt kun olen sitä kappaletta pari viikkoa soitellut ja varsinkin introa niin kyllä bendit lähtee.Ei se niin vaikeaa ole.
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
I.S.S
16.08.2003 21:56:28 (muokattu 16.08.2003 21:57:00)
Oletkos kuullut Cliffs Of Doverin? Siinä vasta upea instrumentaali.

Helvetin hyvä, on EJ:n hieman rokimpaa materiaalia. Löytys tabulatkin siihen, mut en oo uskaltanu opetella ku sen pääriffin.
Piirakka
17.08.2003 15:19:27
Mulla on Johnsonin kaikki levyt, Electromagnetsia en ole löytänyt.. Sillä on ehkä maailman parhaat kitarasoundit! Cliffs on opeteltu kyllä..
ICE
17.08.2003 16:29:05
Mun suosikki Johnson biisi on Trademark, löytyypi Ah Via Musicomilta.
- sideburns forever -
rockitsb
20.11.2003 13:34:09
Miten bendataan oikeaoppisesti? Ylös vai alaspäin? Siis paksuinta kieltä kohti vai ohuinta? Oon nimittäin nähnyt kun jotkut virtuoosit bendaa, ni ne bendaa ylöspäin ja niin minäkin tavallisesti, mutta kun pitää samalla vibrata bandattua kieltä, niin alaspäin on paljon helpompaa.
Ei kaikki voi olla tsimi hendriksejä!
Brian May jr.
20.11.2003 15:33:41
bassokieliä tulee harvemmin bendattua, mutta niitä alaspäin, ja ylä E:stä G:hen luonnollisesti ylöspäin.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Brian May jr.
20.11.2003 15:34:25 (muokattu 20.11.2003 15:35:09)
bassokieliä tulee harvemmin bendattua, mutta niitä alaspäin, ja ylä E:stä G:hen luonnollisesti ylöspäin. Ja vibraan samoihin suuntiin.

EDIT: Hups.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)