Roitto 05.02.2006 13:46:40 | |
---|
Olen ajatellut tuollaisen hankkimista, ja haluaisin kuulla kokemuksia tuosta kitarasta. Onko parempaa mallia tarjolla samassa hintaluokassa, entä millaiset mikit tuossa on? Kiertääkö paljon ja etcetc. Tulisi siis vähän kaikenlaisen musiikin soittoon, joten säröjen tulisi olla hyvät, kuten cleaninkin. Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan kyseistä kitaraa, joten olisi kiva saada taustatietoa. Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
fox 05.02.2006 14:23:45 | |
---|
Tulisi siis vähän kaikenlaisen musiikin soittoon, joten säröjen tulisi olla hyvät, kuten cleaninkin. Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan kyseistä kitaraa, joten olisi kiva saada taustatietoa. Riippuu säröt ja kliinit vahvistimesta enemmän. Ja suosittelen että kokeilet ensin itse joko kyseistä kitaraa tai yleensä V-mallista, miltä se tuntuu soittaessa. Malli asettaa vähän rajoituksia soittamiseen, toki näyttävä on se. Mikit ´67- Gibassa on tsekattavissa www.gibson.com osokkeessa ja muutkin speksit. |
Tompsi 05.02.2006 14:54:59 | |
---|
Mikit eivät kierrä ainakaan normaalihkossa kasariheveilyssä. Kliinit ja särösaundit ovat monien mielestä hyvät, monien mielestä hirveän paskat. Omasta haarukastani olen tykkäillyt huomattavasti. Tämmöinen se on: http://kotisivu.dnainternet.fi/tompsi/veera.jpg |
Roitto 05.02.2006 16:12:47 | |
---|
Mikit eivät kierrä ainakaan normaalihkossa kasariheveilyssä. Kliinit ja särösaundit ovat monien mielestä hyvät, monien mielestä hirveän paskat. Omasta haarukastani olen tykkäillyt huomattavasti. Tämmöinen se on: http://kotisivu.dnainternet.fi/tompsi/veera.jpg Oi, hän on kaunis. Hmm, pitääpä mennä testaamaan tässä joku päivä paikalliseen. Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
MarkoA 09.02.2006 14:50:38 | |
---|
Tuo on melko jännä soitin vähemmän V-tyyliä käyttäneelle. Soittelin tuossa yhtenä iltana musaliikkeessä jonkun tovin moisella ja mitä pidempään sitä kädessä roikotti niin sen paremmalta se tuntui. Liikkeessä oli myös yksi Custom shop malli jossa oli Bigsby asennettuna. Sen ulkonäkö oli no..hmm.. ihan jännä. Koesoittoon en uskaltanut ottaa kun oli hintalapussa jotain järkyttävää tekstiä. Samalla täytynee offtopicin omaisesti kertoa, että kun samassa kaupassa (Linz, Itävalta, Musichaus Willburger) tuli koesoitettua useampaa mallia niin kyllä se on tuo kaupassa pikainen testaus melkolailla yhtä tyhjän kanssa. Joku 3000€:n Les Paulikin voi tuntua ihan surkealta jos siinä on semmoset vanhat ja kuluneet omaan käteen vääränpaksuiset kielet. 250€ Stagg soi ja tuntui paremmalta... mutta tämä tosiaan menee jo ohi. Kannatan V:n testiä tosimielessä. Makeat soundit lähtee ja näyttää todella viileältä! - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Härski 09.02.2006 14:56:00 | |
---|
Heh, Kitarapajalla Heritage Flying V myynnissä. Olisipa rahaa.. Kuka ostaa Les Paulin ja V:n multa pois? Mutta joo, kyllä mä diggailen tuota omastani paljon. Tuota aiemmin omistin Epiphonen '58 Flygarin ja siitä jäi kyllä hyvä maku pitkäksi aikaa. Siksi oli pakko hommata V viime syksynä. |
mokes 09.02.2006 15:30:17 | |
---|
Mä oon kans ajatellu tommosen flaikkarin ostamista ku on vaan niin pirun hyvä kitara ja saundaa just oikeelta mun korvaan. Täytyis vaan päästä kokeileen johonkin. |
fox 09.02.2006 16:48:08 | |
---|
Liikkeessä oli myös yksi Custom shop malli jossa oli Bigsby asennettuna. Sen ulkonäkö oli no..hmm.. ihan jännä. Koesoittoon en uskaltanut ottaa kun oli hintalapussa jotain järkyttävää tekstiä. Lonnie Mack signature, pitkärunko-Bigsbyllä.. luultavasti. ;) |
Dinorocker 09.02.2006 17:36:18 | |
---|
Ite pidän kovasti, mikit vaihtuneet matkan varrella. Akustinen sointi todella "iso". Hiukan hankala testattavaksi liikkeissä, kun ei siihen välttämättä tunnissakaan ehdi samaan tatsia/asentoa... Mutta helvatin kova työkalu se on ; ) Outrider |
Desolate1 09.02.2006 17:44:17 | |
---|
Itse olen ajatellut juuri tuollaista '67-V:tä seuraavaksi hankinnaksi, ainut joka mietityttää on käyttämäni vire eli soitan D:ssä. Joskus olin lukevani verkosta että V-mallien kanssa alavireellä esim. 0.10-kielillä soittaminen ei oikein kunnolla onnistuisi, oliskohan kaulasta johtunut tai jotain. Osaakos täällä ammattilaiset valaista asiaa? |
pahala 09.02.2006 19:55:59 (muokattu 09.02.2006 20:12:23) | |
---|
Itse olen ajatellut juuri tuollaista '67-V:tä seuraavaksi hankinnaksi, ainut joka mietityttää on käyttämäni vire eli soitan D:ssä. Joskus olin lukevani verkosta että V-mallien kanssa alavireellä esim. 0.10-kielillä soittaminen ei oikein kunnolla onnistuisi, oliskohan kaulasta johtunut tai jotain. Osaakos täällä ammattilaiset valaista asiaa? Gibsoneissa skaala on 24.75" joka jättää kielet hieman löysemmiksi, kuin monissa 25.5" skaalaisissa hevikepeissä. Mutta eipä tuo mikään ongelma ole. Vahvempaa kielisettiä vaan kehiin. Joku 11-52 tai 12-54 setti toiminee hyvin D-vireessä, soittajan sormista riippuen. Eikä light top/heavy bottom 10-52 setissäkään ainakaan punotut kielet liian spagettia vielä olisi. In Flames esimerkiksi vetää Gibsoneilla C-vireessä. 8) |
Joees 09.02.2006 20:39:42 | |
---|
Gibsoneissa skaala on 24.75" joka jättää kielet hieman löysemmiksi, kuin monissa 25.5" skaalaisissa hevikepeissä. Mutta eipä tuo mikään ongelma ole. Vahvempaa kielisettiä vaan kehiin. Joku 11-52 tai 12-54 setti toiminee hyvin D-vireessä, soittajan sormista riippuen. Eikä light top/heavy bottom 10-52 setissäkään ainakaan punotut kielet liian spagettia vielä olisi. In Flames esimerkiksi vetää Gibsoneilla C-vireessä. Juu. Ei nuo paksummat kielet tunnu niin raskailta tuossa gibsonin skaalassa. Kymppisetti stratossa ja LP:ssä on ihan eri juttu. Jucciksella oli kai jotain hässäkkää noista eroista. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Itse olen ajatellut juuri tuollaista '67-V:tä seuraavaksi hankinnaksi, ainut joka mietityttää on käyttämäni vire eli soitan D:ssä. Joskus olin lukevani verkosta että V-mallien kanssa alavireellä esim. 0.10-kielillä soittaminen ei oikein kunnolla onnistuisi, oliskohan kaulasta johtunut tai jotain. Osaakos täällä ammattilaiset valaista asiaa? Ei tosta ongelmaa tule! Mulla toimii mainiosti d-vire ja vielä sekin, jos droppaa d:n c:ksi. Kielinä on 11-52 ja normi vireen g on punottu. Täytyy muistaa että säädöt ovat kunnossa. Helpoittaa elämää huomattavasti! -Sellasta se vaan on- |
Desolate1 09.02.2006 21:28:52 | |
---|
Allright, kiitoksia vastauksista. Sitten vaan etsimään tiiliskivi jonka viskaa Soundgardenin ikkunasta sisään; pitää varoa ettei tule skebaan naarmuja.. ;) |
Tomtom 10.02.2006 09:43:38 | |
---|
Mulla oli taannoin V- jossa oli maali myös kaulassa. En tiedä onko näin kaikissa malleissa, ei varmaan esim. jossain cherry- värityksellisissä, mutta joka tapauksessa tuo lähmääntyi mulla tosi nopeasti. Muutenkin mulle jäi tuosta kappaleesta vähän kökkö fiilis. Jotain mojontapaista V:ssä on kyllä reipas annos, mutta en tykännyt myöskään tuosta soittoasennosta istuessa. Ehkä vielä joskus, mutta ehdottomasti kaula ohuella lakalla.. Keikkakitarana tietty aatelia. Kitarismista mitään tietämättömät hemmot kävivät usein kyselemässä että onks toi AITO gibbon flying V. Vähän ristiriitaisin tuntein noihin aina tuli suhtauduttua, kun tuo merkki nyt ei oo oman suosikkilistan ihan kärkipäässä. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
Nacher 10.02.2006 16:07:06 | |
---|
Onko tuo 496R & 500T kuinka vakio mikkisetti noissa Flygareissa? En ole ainakaan millään muulla nähnyt. Oma kokemus on, että niillä mikeillä ei kyllä paljoa sointukomppeja cleanina vedetä, joskin särösoundit kyllä rouhivat urakalla. |
Härski 10.02.2006 16:19:18 | |
---|
Oma kokemus on, että niillä mikeillä ei kyllä paljoa sointukomppeja cleanina vedetä, Miksi ei? Liian kuumat? Volaa alemmas? Mikkien väliasento on kyllä erittäin hyvä puhaisiin soundeihin. |
teme666 15.02.2006 18:49:38 | |
---|
onko muuten tolla 67 flying v gibsonilla muuta eroo tähän special faded flying v gibsoniin ku ulkonäkö kysyn vaa niiku enemmän soittotuntumasta sori vaik on vähä offtopic oli pakko kysyy ku mietityttää nii paljon ja ei voi testata? :) |
Härski 15.02.2006 19:41:20 (muokattu 15.02.2006 19:43:56) | |
---|
onko muuten tolla 67 flying v gibsonilla muuta eroo tähän special faded flying v gibsoniin ku ulkonäkö kysyn vaa niiku enemmän soittotuntumasta sori vaik on vähä offtopic oli pakko kysyy ku mietityttää nii paljon ja ei voi testata? :) Käytä välimerkkejä ja vertaile noita kitaroita osoitteessa www.gibson.com EDIT: Eihän siellä ole enää '67:n speksejä. Nooh, mitä tuossa kattelin, ni lähinnä se todennäköinen viimeistelemättömyys ja Case/gigbag eroina noissa on. En tiedä... |
Härski 15.02.2006 19:45:46 | |
---|
Ja sitten kysymys liittyen Gibsoniin ylipäänsä. Minkä ihmeen takia tolla meikäläisen LP:llä on paljon "raskaampi" soittaa, kuin tuolla Flygarilla? SG:lläkin oli helppo vedellä. Lähinnä bendaukset ovat paljon raskaampia LP:llä. Voisiko johtua siitä, että siinä on aika matalaksi hiotut nauhat? Meinaan, ku noissa on sama mensuuri ne, että niissä sitä eroa ei ole... |