Aihe: Heel&Toe tekniikka
1 2 3
balski
08.02.2006 20:18:01
eli jos joku viittis laittaa jonku videopätkän jossa selitettäis tarkasti tästä. sitte tämmöne helppokysymys niille jotka tämän taitavat että nopeasti soitettaessa
onko tarkoitus keinuttaa jalkoja tyyliin "KANTAPÄÄ, KANTAPÄÄ, VARVAS, VARVAS.." vai vuorotellen kumpaakin jalkaa ?
Alpha
08.02.2006 20:25:54
balski
08.02.2006 20:45:16
kiitos
kattila
08.02.2006 21:50:04

Olen nyt laiska, kun en jaksa hakea uudestaan tuota videota, mutta onko tuo se, missä kaverilla on basari-virveli-ride setti ja neuvoo suurimmaksi osaksi yhdellä jalalla treenaamista?

Olen myös itse miettinyt tuota jalka järjestystä, että meneekö se kantapää, kantapää, varpaat, varpaat vai eka toinen jalka ja sitten toinen jalka. Tähän ei oikein noista videoista ole saanut selkoa, kun kaikissa tuplatykityksissä tempo on ollu 230-250, joten liikkeistä ei kauheasti ole saanut selvää.
MegaMan Club #008 - Spark Man
K.Suninen
08.02.2006 22:24:55
Itse, (vaikka enemmän jazz olenkin), olen opetellut kyseisen tuplatekniikan, koska en jaksa yrittää paahtaa kauheaa vauhtia singleiskuilla.
Ensinnäkin pedaalien säätö on iso osa koko hommaa, itselläni on yamahan flying dragonin suoravedot, ja niitä olen joutunut tunaamaan erittäin paljon opetellessani tätä systeemiä. Siis viime syksystä olen opetellut tätä, ja nyt menee tempolla 200 16-osia, ei tosin loputtomiin, meinaa vieläkin jalat krampata.
Mitä pidempi boardi pedaalissa on , sitä parempi, koska kantapääisku vaatii pitkää boardia. Sitten vaan yksinkertaisesti pitää alkaa reenata ensin sitä kantapääiskua. Se on aluksi pirun vaikeaa, pitää vain rautalangasta vääntää kantapääiskua ja samalla tutkia, millä säädöillä kantapää toimii parhaiten. Erityisesti slavepedaalin kanssa on vaikeaa. Itse keksin ratkaisun pistämällä slavepedaalin päähän toisen jousen, sen kun saa hajoitettua kahdeksi sinkuksi, ja sitä myötä slavesta tuli huomattavasti vakaampi ja tuntui enemmän kahdelta sinkulta.
Sitten vain täytyy alkaa koettaa saada hallintaan double stroke rollia jaloilla, ensin isku kantapäällä, sitten päkiällä ja toinen jalka perässä samaan tapaan. Koko ajan tätä opetellessani jalkani jännittyivät liikaa ja pyrin saamaan niitä rennommiksi. Periaatteesa kun on iskenyt kantapäällä, kannattaa liu´uttaa sen jälkeen jalkaa taaksepäin päkiäiskussa, se jotenkin vain ehkäisee kramppautumista, ja antaa lisää voimaa jaloille. Pyrkimyksenä on saada sellanen smooth liike, niinkuin isojen poikien videoissa.. Koko ajan ajatuksena oli vain se, että kantapää liidaa ja päkiä tulee perässä.
Itselläni meni jotain 4 kuukautta(joulun aikaan alkoi onnistaa) saada tuplaiskut toimimaan kompissa. sitten kun on saanut duoblestroken toimimaan, kannattaa juuri komppia reenatessa ajatella vain kantapäiden iskujen keskittämistä oikeaan kohtaan tahtia, kyllä ne päkiät perässä tulevat.
Mihinkään en periaattessa tuota tekniikka tarvitse, koska en ollenkaan soita spiidiheivä. Mutta siisti juttu se silti on. Seuraava tavoite on triplaiskut.

Tällä hetkellä soitan Big Bandissa.
En perusta Wecklistä
kattila
08.02.2006 22:37:25

Kiitos tuota tarvitsin! Plussan saat.
MegaMan Club #008 - Spark Man
K.Suninen
09.02.2006 08:04:38
Voisin koettaa tuossa vielä vaikka kuvata videon jollain digipokkarin räyskällä, nii sendin sitten..
En perusta Wecklistä
Liver-Box
09.02.2006 08:36:59

Eikös tähän samaan tarkoitukseen ole myös erilainen tekniikka, liu-u-tus tyylinen? En tiedä tarkkaa nimeä jos sellaista on. Itse tuntuisin käyttävän juuri tätä kyseistä tekniikkaa, vaikea tuota on ilman peiliä toisaalta vahtia soittaessa. En pahemmi ole treenannut tarkoituksellisesti, muun ohessa vaan ruvennu toimimaan paremmin ja paremmin. Vasurilla taas on aivan turhaa yrittääkkään samaa, ei meinaa millään saada vahvaa iskua siitä jälkimmäisestä. Jos olis hyviä vinkkejä vasurin reenaamiseen ni saa laittaa tänne.
Jakso.
balski
09.02.2006 14:11:36
Eikös tähän samaan tarkoitukseen ole myös erilainen tekniikka, liu-u-tus tyylinen? En tiedä tarkkaa nimeä jos sellaista on. Itse tuntuisin käyttävän juuri tätä kyseistä tekniikkaa, vaikea tuota on ilman peiliä toisaalta vahtia soittaessa. En pahemmi ole treenannut tarkoituksellisesti, muun ohessa vaan ruvennu toimimaan paremmin ja paremmin. Vasurilla taas on aivan turhaa yrittääkkään samaa, ei meinaa millään saada vahvaa iskua siitä jälkimmäisestä. Jos olis hyviä vinkkejä vasurin reenaamiseen ni saa laittaa tänne.

vasurin harjotteluun aivan samat harjotukset ku teet oikeella jalalla.
kyseinen tekniikka ei muuten ole tämä liu-u-tus tekniikka, eikä pidemmällä footboardilla ole mitään tekemistä tämän kanssa.
tossa videossa tulee hyvin kaikki selville
Liver-Box
09.02.2006 14:52:58

kyseinen tekniikka ei muuten ole tämä liu-u-tus tekniikka

Hmm, enhän minä niin väittänytkään? :)
Jakso.
rm_wispila
09.02.2006 16:10:11
Onko tuo nimi hieman harhaanjohtava? Itse olen tuota tekniikkaa (tai ainakin sitä samaksi luulen) käyttänyt päkiä - jalkapohja- tyyliin, vielä tuossa järjestyksessä.
(Näen siis sieluni silmillä jonkun punnertavan kantapäätään varvaat villisti ilmassa heiluen pienelle petaalille ja heti perään varpaat solmuun kaksinkerroin runttaava isku, jolloin varpaat taittuvat kaksinkerroin, ja rumat sanat kimpoilevat treenikämpän munakennoihin... ;D)

Isku on muotoutunut vuosien saatossa tuplaiskun omaiseksi, ja nyttemmin olen sitä "lenkkeilymielessä" treenannut vasurillekin tuplapetaalilla.
Varsinaisessa pedaalinpoljennassa en ainakaan tietoisesti liuta jalkaa mihinkään. Päkiäiskussa kantapää on ylhäällä, sitä seuraavassa koko jalkapohja painaa petaalia (kantapää saattaa tässäkin olla inansa ilmassa).

Tuplille siirrettynä olen harjoitellut samaan tapaan kuin käsilläkin; ensin vuorotellen singleinä o v o v, seuraava tahti tuplattuna oo vv oo vv.

Se, että vasurin ja oikean iskun "lomittaa" kuulostaa vaikeasti hallittavalta (siis ov ov ov ov vuorotellen päkiällä ja kannalla).
Tosin hyvin opittuna voisi toimiakin, joku supernopeita tuku-tukuja harrastava voisi tuosta enemmän valaista...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
the_anaster
09.02.2006 16:34:30 (muokattu 09.02.2006 16:34:41)
Mä en harrasta nopeita tukuhupulupui, mutta vois kuvitella että hyvin treenattuna oo vv oo vv sujuis helpommin pääkopan kannalta, mutta tasapainon hakemin on työläämpää
Simbe
09.02.2006 16:36:34 (muokattu 09.02.2006 16:38:55)
Onko tuo nimi hieman harhaanjohtava? Itse olen tuota tekniikkaa (tai ainakin sitä samaksi luulen) käyttänyt päkiä - jalkapohja- tyyliin, vielä tuossa järjestyksessä.
(Näen siis sieluni silmillä jonkun punnertavan kantapäätään varvaat villisti ilmassa heiluen pienelle petaalille ja heti perään varpaat solmuun kaksinkerroin runttaava isku, jolloin varpaat taittuvat kaksinkerroin, ja rumat sanat kimpoilevat treenikämpän munakennoihin... ;D)

Isku on muotoutunut vuosien saatossa tuplaiskun omaiseksi, ja nyttemmin olen sitä "lenkkeilymielessä" treenannut vasurillekin tuplapetaalilla.
Varsinaisessa pedaalinpoljennassa en ainakaan tietoisesti liuta jalkaa mihinkään. Päkiäiskussa kantapää on ylhäällä, sitä seuraavassa koko jalkapohja painaa petaalia (kantapää saattaa tässäkin olla inansa ilmassa).

Tuplille siirrettynä olen harjoitellut samaan tapaan kuin käsilläkin; ensin vuorotellen singleinä o v o v, seuraava tahti tuplattuna oo vv oo vv.

Se, että vasurin ja oikean iskun "lomittaa" kuulostaa vaikeasti hallittavalta (siis ov ov ov ov vuorotellen päkiällä ja kannalla).
Tosin hyvin opittuna voisi toimiakin, joku supernopeita tuku-tukuja harrastava voisi tuosta enemmän valaista...

Joo, muakin tossa vähän haittas se, että ennen yhtään iskua pitää se jalka nostaa kokonaan ilmaa. Kauhea rasitus reisilihaksille, hyi.
Minä laiskimus tekisin sen niin, että kun jalka lepää pedaalilla kantapää maassa, niin eka isku tulee nostamalla kantapää ylös ja toinen sitten laskemalla koko jalkapöytä takaisin lepoasentoon.

E:
Okei... testailinkin oikein tohon lattiaan. Onhan toi ekaksi mainittu tapa kai sitten nopeampi. Vähemmän rasitusta sitten normisoittoon tolla jälkimmäisellä.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass.
ÄM
09.02.2006 16:47:03

Tuossa olis jonninlainen:

http://ota.tr.samk.fi/~jupiltt/musiikki/Heel-Toe_Video.wmv

Loistavaa, kiitos!

Tämä avas mullakin. Ei oo tuo video ennen kohdalle sattunut ja siksi pimennossa on ollut tekniikan salat. Mä oon aina luullu, että se oikeesti on se kantapää, mikä iskee ja tämmönen 45-jalka kun ei mahdu edes Axis Long Boardiin. Mutta jos se kerran noin on, niin ei kun reenaamaan. Mikähän siinä on muissa videoissa ollut niin helvetin vaikeeta sanoa sitä asian ydintä, en ymmärrä.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
drum_man
09.02.2006 17:24:53
Mulla tuo tekniikka tuli ihan itsestään en näe siinä mitään vaikeata... Soitan vielä Pearlin perus P120-P sinkulla, tai jollain semmosella, en nyt muista kirveelläkään tota mallia, mutta helvetin hyvä pedaali musta hintasekseen... Tosiaan saa soitettua aika rivakasti semmosia tupla iskuja ja sitten vielä semmosia triploja silleen, että ensin polkasee päkiä, ja sitten heti perään tulee ''kantapää'' ja sitten päkiä. Mutta tolla tekniikalla saan soitettua esim. Deep Purplen- Lazyn.
LordInferno
09.02.2006 22:48:30
Joo eli siis, niinkun pojat on jo asian muutamaan otteeseen selittäny niin tarkotus EI ole soittaa heel,heel,toe,toe vaan ensin toisen jalan heel + toe, sitten toisen (jos käyttää 2 pedaalia). Ite reenaan kyseistä tekniikkaa tällä hetkellä joten paha on lähtee sanoon kuinka kauan menee ennen kun osaan kunnolla. Video tosiaan näyttää että jalka pitäis nostaa kokonaan pois boardilta, joka ei ainakaan mun tapauksessa oo mitenkään järkevää / hyödyllistä. Ja toi videon "harjottele tasasella lattialla" homma on kans täyttä paskaa mun mielestä. Jos on vielä kysyttävää niin pikaa tuleen.
-Inf-
"When existence does not exist"
Legatus
09.02.2006 22:52:15
Tolla ukolla oli tuplat mutta ei käyttäny niitä tossa. Olen pettynyt :)
Roddy on jumala!!
Cirya
10.02.2006 00:00:19
hmmm... oiskohan ton tekniikan _oikeesti_ hallitessaan mahollista soittaa semmosia ylinopeita purskutuksia tasaisen tukutukun väliin soittamalla muuten oovvoovvoovvoovv ja heittämällä sinne väliin yhden lomitetun sarjan..? tyyliin tukutukutukutukutukutukutrrrrruku? Kuulostaa epämääräiseltä ja vaikeasti hahmotettavalta mutta tiedättekö ketään joka käyttäisi tuonlaista tekniikkaa? eli siis ikäänkuin

o v o v o v o v o v o v ovov ov tai vaikka o v o v ovov o v o v o v ovov o v

täh..?
balski
10.02.2006 09:48:33
Hmm, enhän minä niin väittänytkään? :)

meinasin siis sunista ku puhu tästä liu-u-tuksesta ja pitkästä footboardista
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)