Aihe: Boss GT-Pro
1
JR
09.02.2006 13:27:56

korvasin rikki menneen g-majorin tällä gt-prolla ja kyllä on hyvin pelittänyt.
USB äänitys on kiva lisä. Et tartte äänikorttia tai mitään voit suoraan äänittää vaikka cubaseen tms. GT-pro toistaa tietty myös mp3:t ja pelit eli kuulokkeet gt-prohon kiinni ja menoks :)

Soundista toiseen vaihtoon ei ole latenssia, ja delay spilloverit onnistuu.
Parasta mun mielestä tuossa on nuo monipuoliset input output liitännät joiden ansiosta toimii esim. loopperina tai koko räkin keskusohjaimena. Voi ajaa myös moneen suuntaan ääntä. Päättäriin / pöytään / digi out / vaikka kahteen päättäriin / usb jne.

Loopissa mulla on putkietuaste ja ohitan gt-pron omat mallinukset. Näin viskaamalla etusen looppiin toimii efektit tarvittaessa ennen etusta tai etusen jälkeen. Reititys on täysin vapaa.
Tämä mahdollista monenlaisen soundin tekemisen. Efektien järjestystä muuttamalla tulee dramaattista eroa. Ja GT-pron editorilla voi suoraan hiirellä vetää efekti ketjut järjestykseen ja tehdä nopeasti uusia soundeja tms.

Ihan hyvä peli on. Efektit on jees ja jotkut mallinuksetkin ihan ok.

Korjattavaa: spring reverb on huvittava kohahdus. Suurin osa särö efekteistä on huonoja. Mallinuksista aika moni on vähän niin ja näin. Tosin JC-120 mallinus (puhdas) on ihan sika hyvä, parhaita puhtaita mitä on. Ja marsun hi-gain mallinukset on ihan ok.
Myös harmonizer saisi olla parempi. Tremolon soundista en kauheesti innostunut.
Kyllä nämä gt-pron efektit silti ihan jees on ja miljoona kertaa monipuolisemmat yhdistelmät mahdollisia kuin suurimmalla osalla kilpailijoita.

Jos et tarvi liitäntöjä, usb editoria ja räkki vehjettä ja halua maksaa hiukan paremmista komponenteista saa sen lattiamallin paljon halvemmalla.
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
Sinap
10.02.2006 10:53:26
Saakohan sen rolandin lattiapedaalin toimimaan niin, että jokainen kytkin toimii yhden efektin bypassinä. Eli pro:hon laittais efektit jonoon ja pedaali toimis ikäänkuin ne kytkimet olis erillisiä efektipurkkeja?
Jesus_Plastica
10.02.2006 11:09:48
Itse ostaisin kyllä mielummin GT-8:n, tuo GT-Pro on kyllä aika ylihinnoiteltu, ja eipä tuo midi ohjainkaan halpa ole.
Sinap
10.02.2006 13:01:40
Itse ostaisin kyllä mielummin GT-8:n, tuo GT-Pro on kyllä aika ylihinnoiteltu, ja eipä tuo midi ohjainkaan halpa ole.

Midiohjaimena tulisi toimimaan efektivaihdoissa(mikäli se toteutetaan) taustanauhoja pyörittävä sekvensseri...silloin efektit vaihtuu kätevästi biisin mukaan. Toivottavasti myös käytännössä, eikä vain haaveissani. Räkkimalli on plussaa sekä USB-interface. Eihän se hinta ole paha, kun verot otetaan päältä pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)