Aihe: Koch -vahvistinten kestävyys/luotettavuus?
1
Vehkis
09.02.2006 10:43:58
Moi!
Suunnitelmissa olisi Koch -vahvistimen osto. Onko jollakin tietoa siitä, kuinka kestäviä/laadukkaita nämä vahvistimet ovat? Kovasti olen lukenut kehuja näiden vahvistinten soundimaailmasta, mutta en siitä, kuinka helposti ne hajoavat. Jostakin muistan lukeneeni, että valmistuserien kasvaessa vahvistinten laatu olisi heikentynyt. Pitääkö paikkansa? Haluaisin tietoa erityisesti Powertone II -vahvistimen laadusta.
-Vehkis-
Fide
09.02.2006 10:49:30

Ei huomautettavaa aktiivisen käytön ja viikottaisen roudaamisen jäljiltä (on case). Nyt vain en enää oikein hahmota, kauanko tuo II:n mulla on ollut... valehtelenkohan pahasti, jos väitän, että viime kesänä sen vaihdoin (siis Twintone I:seen, joka oli reilun 2 vuotta vanha niin ikään ilman mitään ongelmia)

Ensiasennusputket eivät ole parhaimmasta päästä tuossa minun yksilössäni, koska viitteitä putkirempan lähestymiselle on ainakin cleanissa jo havaittavissa, mutta tuo nyt ei sinänsä ole itse vaffarin laatuongelma...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Tomtom
09.02.2006 10:52:29
Multitone 50w nuppi löytyy. Noin parikymmentä keikkaa _ilman_ casea kiertäneenä pelaa ku junan vessa. Ajattelin teettää putkirempan, vaikka tarvetta ei ole ilmennyt, ihan varmuuden vuoksi.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
wilo
09.02.2006 14:17:27
Ostin Studiotonen käytettynä muutama kuukausi sitten. Vahvari oli saanut sellaisen kolauksen, että reverb-potikka oli rikki, muuten oli kunnossa.
Pari viikkoa sitten soitin vahvarilla bänditreeneissä ja muutaman tunnin soittamisen jälkeen otti ja mykistyi lähes täysin. Kuuluu enää hyvin hiljaa ja voimakkaasti säröytyvästi. Putket kokeilin vaihtaa, joten siitä ei ole kyse.

En tiedä, mistä tuo johtuu; onko valmistusvika vai mikä. Tutkailin kerran oman kochini sisälmyksiä ja hyvin se on ainakin rakennettu, mm. pääteputket tukevan kehikon sisällä hyvin vaimennettuna resonoinneilta.
Fide
10.02.2006 09:02:07

Ostin Studiotonen käytettynä muutama kuukausi sitten. Vahvari oli saanut sellaisen kolauksen, että reverb-potikka oli rikki, muuten oli kunnossa.
Pari viikkoa sitten soitin vahvarilla bänditreeneissä ja muutaman tunnin soittamisen jälkeen otti ja mykistyi lähes täysin. Kuuluu enää hyvin hiljaa ja voimakkaasti säröytyvästi. Putket kokeilin vaihtaa, joten siitä ei ole kyse.

En tiedä, mistä tuo johtuu; onko valmistusvika vai mikä. Tutkailin kerran oman kochini sisälmyksiä ja hyvin se on ainakin rakennettu, mm. pääteputket tukevan kehikon sisällä hyvin vaimennettuna resonoinneilta.

Jos vehjes on saanut edelliseltä omistajalta nappuloita rikkovaa rankaisua, niin valmistusvian piikkiin mykistymistä voi olla aika vaikea saada...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
wilo
10.02.2006 15:10:26 (muokattu 10.02.2006 15:11:46)
Jos vehjes on saanut edelliseltä omistajalta nappuloita rikkovaa rankaisua, niin valmistusvian piikkiin mykistymistä voi olla aika vaikea saada...

Eipä tietenkään valmistusvika ole, kysehän on vahvistimen kestävyydestä.
Potikan rikkomiseen ei tartte kovaakaan kolahdusta. Mun studiotone on muilta osin täysin virheetön, eli ei ole saanut kovaa tälliä. Siitä syystä en välttämättä pidä sitä rakenteellisesti kestävänä. Ainakaan JCM800 ei säry niin helposti.

Edit: ja varsinkin kun combon ovh on 1200 euroa, sillä luulisi saavan jo kestävän pelin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)