Feggy 08.02.2006 20:40:41 | |
---|
Moi, mulla meni tänään pimeäksi Ylen digikanavat - kaiken lisäksi asun Ylen naapurina Helsingin Länsi-Pasilassa. Näkyy esim. voice ja urheilukanava, mutta Yle (esim. Teema) ei. Mietin vaan onko vika Ylessä vai mun päässä. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
Bonham 08.02.2006 20:42:27 | |
---|
Hyvin näkyy... antenniverkossa olen... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Onko Welhon. Tee uus kanavahaku. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Feggy 08.02.2006 20:57:43 | |
---|
Hyvin näkyy... antenniverkossa olen... Kiitos. Ongelma selvisi digiboxin ohjelmiston uudelleenasennuksella. Kummallisia laatikoita. Ja nyt Dostojevski-dokkarin pariin! Tai siis...menköön nyt sitten kuitenkin nauhalle. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
Jag 08.02.2006 21:20:48 | |
---|
Ei oo boxia. Sanokaapa mistä irtoisi halvalla kaapeliverkkoon tule boxi. Olymmppialaiset ja kaikki tulos. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
Feggy 08.02.2006 21:23:07 | |
---|
Ei oo boxia. Sanokaapa mistä irtoisi halvalla kaapeliverkkoon tule boxi. Olymmppialaiset ja kaikki tulos. www.huuto.net "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
Jag 08.02.2006 21:48:30 | |
---|
Uuet on hienompia. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
aikavaikea 09.02.2006 08:23:19 (muokattu 09.02.2006 10:47:21) | |
---|
Mietin vaan onko vika Ylessä vai mun päässä. Vika oli siis sun päässä ;-). Ostin eilen toisen digiboxin talouteen, kun halvalla sai. E: Tämä tarjousboxi oli Citymarketista 69 eurolla lähtevä Philips. Varsin toimivalta vaikutti kun sen illalla asentelin pojan telkkariin. |
Feggy 09.02.2006 10:42:23 (muokattu 09.02.2006 10:43:12) | |
---|
Vika oli siis sun päässä ;-). Ostin eilen toisen digiboxin talouteen, kun halvalla sai. Nimenomaan. Mun päässä on ollut vikaa viime aikoina aika usein. Pitäis kai viedä huoltoon... Ps. Uusia digibokseja saa halvalla verkkokaupasta. Saiskohan sieltä päitäkin, joissa on isompi kovalevytila... "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
Listen 09.02.2006 10:55:36 (muokattu 09.02.2006 10:55:46) | |
---|
Mulla muuten eilen illalla täällä Keski-Suomessa nimenomaan YLE Teema oli vähän aikaa pimeänä digikanavista kun selailin kanavia. Alkoi sitten muutaman sekunnin jälkeen näkymään. Yes sir, I can boogie. |
Torniojaws 09.02.2006 12:04:11 | |
---|
Ei näy digi-tv. |
NHR 09.02.2006 20:05:33 | |
---|
Mulla ei noita digivermeitä vielä ole, mutta meidän vanhukset olivat joskus joulun tienoilla itelleen hankkineet. Ainakaan viimeksi kun siellä kävin, niin ei näkynyt ollenkaan tekstityksiä YLEn kanavilla. Mistähän moinen voisi johtua? Onko siellä jotain asetuksia tms. mistä tuon saisi korjattua? Ilman digiboxia tekstitykset siis tulevat normaalisti kaikilla kanavilla (1-4) ja digipuolellakin kaikilla muilla paitsi YLEn kanavilla (1, 2, teema, mitä niitä oli...) Siis mitä vitt*a? Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
Listen 09.02.2006 21:48:29 (muokattu 09.02.2006 21:49:35) | |
---|
Mun mielestä YLE:n digikanavien tekstitykset tulevat jotenkin erillisenä lähetysvirtana kuvan/äänen rinnalla, toisin kuin analogikanavilla ja muilla digikanavilla, joissa tekstit on valmiiksi "liimattu" kuvaan. Siitä johtuu, että kun vaihtaa kaukosäätimellä YLE:n digikanavalle, niin tekstitys ei tulekaan heti. Tuntuu muutenkin olevan vielä lastentauteja tuossa tekstityshommassa edelleen. Johtuisiko tekstien kokonaan puuttuminen liian heikosta signaalista, eli talo olisi katvealueella? Yes sir, I can boogie. |
NHR 09.02.2006 22:07:01 | |
---|
Johtuisiko tekstien kokonaan puuttuminen liian heikosta signaalista, eli talo olisi katvealueella? Saattaa muuten olla, muistaakseni siellä oli tämän tästä ollut ongelmaa, vähän säistä riippuen, että kaikki kanavat eivät aina näkyneet kunnolla tai olleenkaan. Häiriöitä ja pätkintää on kuulemma toisinaan esiintynyt myös digipuolella. Mahtaako siihen sitten auttaa muu kuin antennin nostaminen sata metriä ylemmäs? Mutta sitä minä vähän ihmettelen, että miten se alue on yhtäkkiä muuttunut katvealueeksi, kun kyllä siellä joskus ennenvanhaan telkkari aina toimi. Oiskohan noita lähetystehoja yleisesti vähän laskettu? Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
Jag 10.02.2006 09:21:25 | |
---|
Mutta sitä minä vähän ihmettelen, että miten se alue on yhtäkkiä muuttunut katvealueeksi, kun kyllä siellä joskus ennenvanhaan telkkari aina toimi. Oiskohan noita lähetystehoja yleisesti vähän laskettu? digi-tv eetä tuupataan erilailla kun analogisia lähetyksiä. Eli noi katvealueet tulee muuttumaan. OT. tänäänkin Teemalta tulis Pink Floyd dokkari. Pitäisköhän sitä lähtee boxia ostaa. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
aikavaikea 10.02.2006 09:30:38 (muokattu 10.02.2006 09:31:12) | |
---|
Häiriöitä ja pätkintää on kuulemma toisinaan esiintynyt myös digipuolella. Mahtaako siihen sitten auttaa muu kuin antennin nostaminen sata metriä ylemmäs? Meillä on vähän ongelmapaikka maaston suhteen. Sellainen harju sopivasti talon edessä lähetysmaston suuntaan. Sen sijaan että oltaisiin kohotettu omaa antennimastoa älyttömyyksiin, keksikin fiksu antennisetä asentaa voimakastehoisemman antennivahvistimen. Auttoi ainakin meidän tapauksessamme, kaikenlainen häiriö katosi sen jälkeen. Saatiinpa vielä takuuseen koko hoito. Siitä Ylen tekstityksestä sen verran, että se tosiaankin kulkee eri signaalina kuin kuva, kuten aiemmin taidettiinkin mainita. Syynä se, että Ylen digilähetyksissä voit valita haluatko suomalaisen vai ruotsalaisen tekstityksen. Muilla kanavilla teksti on "poltettu" kuvaan kiinni. Jos tuntuu ettei teksti ala ilmestyä, niin käytä hetki toisella kanavalla ja palaa sitten takaisin alkuperäiselle kanavalle. Tepsii yleensä. Ongelmia tuntuu yleisimmin olevan kun ohjelma vaihtuu. |
Listen 10.02.2006 10:11:57 (muokattu 11.02.2006 10:17:56) | |
---|
Häiriöitä ja pätkintää on kuulemma toisinaan esiintynyt myös digipuolella. Mahtaako siihen sitten auttaa muu kuin antennin nostaminen sata metriä ylemmäs? Tuttujen talo on ollut iät ja ajat katvealueella. Viimein piti palkata paikallinen antenniguru rakentamaan korkea masto pari kolme vuotta sitten. Nyt näkyy hyvin, paitsi lumisella tai räntäisellä säällä voi vieläkin pätkiä. Jossain päin Keski-Suomea ei tänä päivänäkään näy digikanavat, kun ei ole tukiasemia tarpeeksi lähellä ja on muutenkin katvealuetta. "Se taitaa olla juuri se jätkä, joka jo pienenä
pisti useammin kuin kerran kielensä jäätyneeseen rautatankoon."
(Radiopuhelimet) |
mr.muzak 10.02.2006 10:38:34 | |
---|
HTV teki remppaa just 8.2. klo 2;00 yöllä, eli siellä just noiden kanavien asetukset muutui. Kanavahaku piti tehdä uudestaan. |
Feggy 10.02.2006 17:59:35 | |
---|
HTV teki remppaa just 8.2. klo 2;00 yöllä, eli siellä just noiden kanavien asetukset muutui. Kanavahaku piti tehdä uudestaan. Niinpä muuten onkin. Lisää on näemmä tullut BBC world, TV5, Deutsche Welle ja MTV digitaalitaajuuksille. Hyvä homma, nyt ei tarvii enää sählätä analogisten ja digitaalisten välillä. Ja se maanantainen Dostojevski-Idiootti-sarja oli ihan perhanan hyvä. Suosittelen, ensi maanantaina jatkuu klo 19 Teemalla (9 jaksoa jäljellä). Shake some action. |
NHR 10.02.2006 20:13:15 | |
---|
digi-tv eetä tuupataan erilailla kun analogisia lähetyksiä. Eli noi katvealueet tulee muuttumaan. Okei, mut ainakin mun vanhempien luona kuva meni huonommaks jo vuosia ennen digiaikaa, siis analoginen kuva. Mun "yhtäkkiä" tuossa edellä tarkoitti siis jotain 5-10 vuotta sitten... ;) Arvelin, että lähetysteho olisi tippunut jossain vaiheessa, kun en muita syitä kuvan huononemiseen heti keksinyt. Maasto ei ainakaan kovasti ole lähistöllä muuttunut, metsää on vähän edestä kaadettu, mutta ei sen nyt ainakaan huonontavan luulisi signaalia. Entä "kuluuko" se antenni muka käytössä jotenkin vuosien mittaan? Sen sijaan että oltaisiin kohotettu omaa antennimastoa älyttömyyksiin, keksikin fiksu antennisetä asentaa voimakastehoisemman antennivahvistimen. Joo, totakin vois paikallisesta kodinkoneliikkeestä vaikka kysästä, kun seuraavan kerran meilläkotonapäin käyn. Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |