Kaveri kööppas basson päri päivää sitten, ja koska ei omista t.konetta ni pisti mut kyseleen kaiken bassoaloittelijan tarpeista. Eli lista olis aika valtava, mut ei kai kaikkeen tarvii vastata vaik hyvä olis.. Kertokaas te basistit.. -Hyvä bassokirja aloittelijalle, missä harjoituksia ja teoriaa hyvin. Eikä hinta mikään tosi paha mielellään -Kasa kuuluisia basisteja, ja mistä neki on mualiman päälle maineeseen ponkassu -Bassomusiikkia mitä kannattaa kuunnella, ei siis mitään Judas Priestiä ym. ym. mistä tuskin saa bassosta selvää, vaan joku esim. basisti joka vetelee soolouraa ja sen kappaleita ja levyjä jotka aloittelijan on hyvä kuulla. Tai sitten jonkun bändin musa tai erillinen biisi saattaa olla hyvä bassomeiningillä höystetty. -Muutama kuuluisa sähköbassomerkki -Minkä tahansa laisia neuvoja (siis tosi naurettavan helppojakin) jotka auttas eteenpäin, kuten miten kannattaa harjotella ja mitä.. oman maun mukaan Danke Nyt kyllä sattu Juhaa leukaan! |
Novis_3 08.02.2006 20:52:43 | |
---|
Karsseen duunin nakitti sulle.. :) Suosittelisin kutsumaan kaveris vaikka kaffeelle sun luo ja istutat hänet koneelle ja siinäpä selatkoot m.netin basso-palstaa. Jo muutaman sivun selaamisen jälkeen kaveris on huomattavasti viisaampi ja sulle ei jääny ku kahvin keitto.. :) |
PnukBassist 09.02.2006 10:22:47 | |
---|
Eikös se enää menekkään niin että joku ilta kun juopotellaan kavereiden kesken niin joku heittää toista bassolla ja sanoo että olet nyt basisti, perkele. Minulle kävi niin ja hyvin on luistanu tähänkin asti. Parit tabulatuurit kun opettelee ja alkaa seurata kaikesta mahdollisesta musiikista niitä bassokuvioita ja tyylejä niin siinäpä se sitten menee kaikkea kuulemaansa matkiessa. Tottahan sitä voi kirjoistakin opiskella jne, mutta ainakin mulle on parhaiten menny näin ihan sormituntumalla. Pitihän siinä tietenkin jossain välissä käytännössä yksi talvi pinnata koulusta että sen homman oppi mutta kyllähän se yhtä juhlaa sen jälkeen on ollu. Sano sille että hommaa jostain lempibändiensä bassotabulatuureja/nuotteja ja aloittelee joillain helpoilla biiseillä niin siitä se lähtee. Tai sitten aloittelee ihan klassikoilla, kukapa nyt ei Roadrunnerista pitäisi? Minun mielestä ei kannata heti alkaa opettelemaan mitään semmoista mistä ei itse kauheasti välitä, kunhan löytyy muutama semmoinen helppo biisi mitä osaa itse soittaa mankan mukana niin oppii ikään kuin ne perusteet, osaa soittaa oikein oikeasta kohtaa. Siitä on sitten helppo jatkaa... Joo no nyt alkaa olla taas työpäivää käytettynä johonkin turhuuteen niin pitää kai tässä mennä tienaamaankin, hehheh. Ei tullut paskasta konvehtia. |
Basismi 09.02.2006 11:29:36 (muokattu 09.02.2006 11:29:48) | |
---|
-Kasa kuuluisia basisteja, ja mistä neki on mualiman päälle maineeseen ponkassu -Bassomusiikkia mitä kannattaa kuunnella, ei siis mitään Judas Priestiä ym. ym. mistä tuskin saa bassosta selvää, vaan joku esim. basisti joka vetelee soolouraa ja sen kappaleita ja levyjä jotka aloittelijan on hyvä kuulla. Tai sitten jonkun bändin musa tai erillinen biisi saattaa olla hyvä bassomeiningillä höystetty. Kato tuosta alempaa levyjä joilla on basso pääosassa. -Muutama kuuluisa sähköbassomerkki Fender -Minkä tahansa laisia neuvoja (siis tosi naurettavan helppojakin) jotka auttas eteenpäin, kuten miten kannattaa harjotella ja mitä.. oman maun mukaan
Harjoitella kannattaa paljon. Viistous helpottaa soittamista! |
JurviZ 09.02.2006 17:36:26 | |
---|
Invisible flying pyramids, there are millions in the sky! |