Aihe: Carvin X50B
1
saastara
08.02.2006 11:42:58 (muokattu 08.02.2006 11:43:13)
Otsikkokin kertoo..

Carvineista on itsellä vain positiivisia kokemuksia. Monipuolisia vehkeitä joilla irtoaa kaikki hempeilystä raiskaukseen. Kyseistä yksilöä en ole vain päässyt koskaan testaamaan..

Eli siis, kokemuksia kyseisestä nupista?
Sinun postimerkkisi palavat.
Aki
08.02.2006 13:04:27

Toi on niitä vintage-Carvineja, joita itsellä ollut parin combon muodossa. Jotenkin aika oma soundinsa. Säätimillä saa kyllä ihan mitä haluaa, ja soundit on pääosin oikein hyvät.

Kaveri sanoi taannoin Recto-pinon edestä, että "perhana kun sun 1x12" combo kuulostaa tuhdimmalta ja paremmalta kun mun 4x12"-stäkki!". Tuolloin mulla oli Carvin XV100 -combo.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
saastara
08.02.2006 20:48:21 (muokattu 08.02.2006 20:48:48)
http://www.carvinmuseum.com/images/vintageads/gftpmoct86vai.jpg

Tutun näköinen poika.. :)

Entäpä minkälaisia kokemuksia ihmisiltä löytyisi tuosta Carvinin Master Tube Seriesistä..? Omat kokemukseni kun rajautuvat lähinnä joihinkin 80-luvun putkicomboihin. Vaikka toki kelpo pelejä olivat, en usko, että antoivat täysin kokonaista kuvaa Carvinin tuotannosta.

Missä muuten noita Carvineita voisi päästä kokeilemaan..? Maahantuonti kun ei ole noilla vahvin laji. Lahdessa kuulemma joku kauppa niitä tuo, mutta ei millään jaksaisi reissata sinne asti vain kättelemään meininkiä..
Leo80
08.02.2006 22:16:29 (muokattu 08.02.2006 22:17:07)
Missä muuten noita Carvineita voisi päästä kokeilemaan..? Maahantuonti kun ei ole noilla vahvin laji.

No en tiiä missä päin vaikutat, mutta Vaasassa Vaasa Music Shop ainaki myy Carvineita.

...tarjonnasta sitte taas ei oo mitään tietoa. :/
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
Aki
08.02.2006 23:34:01 (muokattu 08.02.2006 23:35:03)

Carvinin X100B nuppi ja voisin olettaa että tuo on kovin saman oloinen.

Omassa X100:ssa oli 6V6-pääteputket, X50:ssä EL34-putket. 50:nen oli hieman uudempi, liekö vaihtaneet jossain vaiheessa koko sarjaan.

Itse olen käyttänyt omassani useimmiten nupin "50w asentoa" jolloin pari pääteputkea kytkeytyy irti.

Kytkentäkaavion katselu paljastaa, että tuolla kytkimellä ei poisteta putkia pois käytöstä, vaan valitaan teho muilla konsteilla. Kaikki putket ovat siis käytössä joka tilanteessa.

Edit: Ainiin, Carvineita tuo nykyään maahan Silfverberg. Huom, Suomen hinnat lasketaan Carvin.com MSRP-hintojen mukaan, EI factory-direct-tilaushintojen mukaan. Näin ollen hinnat ovat Suomessa kovat.
Jäärä
09.02.2006 08:56:36
Eli siis, kokemuksia kyseisestä nupista?

Mulla on tollanen karvamattopäällysteinen malli. Hyvä puhdas soundi, säröt otan purkista, tässä se särö on vähän liian rakeinen ja repaleinen. Jopa niin repaleinen, että vein korjattavaksi, muttei vikaa löytynyt, sen sijaan paljastui, että se on joskus muinoin kärähtänyt aika kovin (melkein piirilevykin sulanut), mutta toimi silti.

En käytä sitä "tehontiputus"-nappulaa, sillä se heikentää mun mielestä selvästi soundia. Ennenmuinoin mulla oli se 100 W versio samasta laitteesta, tässä pienemmässä mallissa on mielestäni lämpimämpi soundi, se iso oli pikkuisen kirskuva.

Ton särökanavan soundin ja sen kärähtämisen ansiosta (koko ajan on pieni pelko persiissä keikalla) oon harkinnut vaihtoa johonkin muuhun, mutta se puhdas kanava on vaan niin messevä, että kattellaan ny vielä vähän. Eq:t todella toimii tässä vehkeessä.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
JuSu
09.02.2006 09:35:24
se on joskus muinoin kärähtänyt aika kovin (melkein piirilevykin sulanut), mutta toimi silti.

Oho? Tää taitaa olla se nuppi, joka mun käsien kautta sulle päätyi? Mä en tuosta ym. kärähtämisestä tiennyt mitään.

Hassua sinänsä, sillä putkirempankin teetin vehkeeseen, mutta silloin ei huollossa asiasta mitään mainittu.

Anteeksi nyt kuitenkin.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
JuSu
09.02.2006 09:44:39
Huom, Suomen hinnat lasketaan Carvin.com MSRP-hintojen mukaan, EI factory-direct-tilaushintojen mukaan. Näin ollen hinnat ovat Suomessa kovat.

"Näin ollen ovat
hinnat Suomessa kovat"

=)

Ikävää tuossa on se, että Carvin käsittääkseni ei edes toimita suoraan tehtaalta Suomeen, koska maahantuoja löytyy. Ymmärrettävää sinänsä, ettei syödä maahantuojan bisnestä, mutta näillä dollarin kursseilla suoratilaushinnat ovat kyllä houkuttelevia...

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
saastara
10.02.2006 19:19:40
säröt otan purkista, tässä se särö on vähän liian rakeinen ja repaleinen. Jopa niin repaleinen, että vein korjattavaksi, muttei vikaa löytynyt, sen sijaan paljastui, että se on joskus muinoin kärähtänyt aika kovin (melkein piirilevykin sulanut).

Tämähän on sangen hämmentävää..

Entä onko kokemuksia "terveemmän" yksilön särösoundeista..?
Aki
10.02.2006 21:00:15

Entä onko kokemuksia "terveemmän" yksilön särösoundeista..?

Mun 100-wattisessa oli oikein mainio särö, laajalla EQ:lla siitä sai rouheet murinat, terävät sirinät, paksut möyhinät, ja kaiken noilta väleiltä. 50-wattisen kuvittelin olevan rikkinäisillä putkilla varustettu, joten ostin sen, mutta huomasin soundin olevan hyvin eriluonteinen. Särö oli melkein enemmän Fuzz kuin Drive. Liekö ollut vain sellainen yksilö, ilmeisesti.

Jusun 50-wattisessa EL34-nupissa muistelisin olleen vallan rouheat säröt.
Miikkaeel
17.05.2023 16:48:22
Tulin runsas vuosi sitten hankkineeksi Carvin Legacy 1:n. Hyvä styrkkari erityisesti cleanilla puolella Marshallin EL34 50/50 ja JMP-1 etuasteeseen verraten, joka oli aivan onneton. Ei mitään voimaa ellei lisää säröä.
Sitä kysyisin onko jollain kokemusta Legacy 1:stä X100B:een verraten? Käsittääkseni viimeksimainitussa on enemmän säröä kuin Legacyssa jossa sitä on itselleni hieman liian vähän. Ongelmanahan tämä ei lisäsäröllä ole mutta kunhan kysyn.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)