Onko kellään tietoa/käyttökokemuksia kyseisestä putkivahvistimesta? Milloin näitä on valmistettu ja kuinka arvokkaasta laitteesta on kyse? Googlella kyseisestä laitteesta löytyy harmillisen vähän infoa, Carlsbron kotisivuista puhumattakaan, eli kaikki apu on tervetullutta. Thänks. - from dream to dream, we have always been, like an ever flowing stream - |
Tuolla Huttusella soittelin hyvän tovin. Potentiaalia on paljon. Soundi on mun makuun pienen karvan liian tumma, en oikein saanut sellaista Fenderille tyypillistä heleyttä irti. Monesti putkien tarkka valinta tosin korjaa tuonkin vaivan. Tuossa on semmoinen EL34-meininki, pikkasen jopa Bluesbreaker-fiilis se vähä mitä siitä tiedän. Särö on muistikuvani mukaan oikein hieno, ja uskoisin toimivan boostattuna oikeinkin laulavasti. 1x12" comboksi iso soundi. Upea vahvistin, suuri harmi ettei jostain syystä lähtenyt markkinat vetämään. Hinta onkin sitten ongelmallisempi juttu. Listahinta on takuulla jotain aivan yliluonnollista, kuten Trace-Elliot Speed-Twin -sarjalaisissa, mutta suurin osa laitteista on vaihtanut omistajaa puolella hintaa, myös uutena. Huttunen on varmasti erimieltä, mutta juuri Harmony-Centralin arvostelu antaa osviittaa siitä, miten varastontyhjennyshintoja on poljettu rajusti. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
Muutamaan kertaan olen joutunut/päässyt vetämään ko. laitteella ja hienosti on toiminut. Viimeksi viime viikonloppuna, kun oma oli huollossa. Samaisesta syystä johtuen vedin myös yhden tv-vedon tuolla laittella ongelmitta. Hyvät puhtaat tuosta kyllä saa erittäin helposti jo suorallakin eq:lla. Säröpuolikin toimii, mutta erillisiä gain-säätöjä ei ole. Särö on aika brittihenkinen, esikuvia on varmaan haettu omasta 70-luvun tuotannosta. Tukevampikin mättö onnistuu kyllä, mutta joku boosteri voi olla tarpeen. Kaiku on asiallinen, muttei polkimella kytkettävissä. Efektilooppikin masiinasta löytyy. Tuossa on pari kytkintä (Scoop ja Fat), joiden toimintaan en sen kummemmin tutustunut, mutta Fat tuntui toimivan yksikelaisten kanssa hienosti. Scoop on vissiin joku keskialuesäätö, mutta ei toiminut mulle. Kotelo on suljettu, mikä osaltaan tukevoittaa soundia, mutta tekee ämyristä suuntaavamman. Elementistä ei ole hajua, mutta ihan toimivalta tuntuu. Ei kaikista helein sointi, mutta oikein asiallinen. Oikeastaan ainoa häiritsevä juttu on standby-kytkimen puute (vrt Peavey Classic). Tätähän ei enää valmisteta. Carlsbro siirsi valmistusta Kiinaan ja samalla ilmeisesti Fat Boy tiputettiin listoilta. Hintaa oli mun mielestä aika reilusti (karvan alle 1400,-), mutta kyllä rahalleen ihan vastinetta saa. Samassa hintaluokassa noilla ominaisuuksilla alkaa vaan olla jo aika paljon valinnavaraa, esim uusiopainos VOX AC15:sta maksaa alta tonnin. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |