Aihe: Kitarakaiutinkaapin rakentaminen
1 2 3 4 5
Laiskiainen
01.02.2006 15:32:33
No niin, kun vaihdoin etulevyn koivuvaneriin niin toimi heti paremmin. Hieman ongelmia saada nuo mitälie muhvit ruuvattua vaneriin niin lähellä reiän reunaa mutta onnistui silti paremmin kuin lyömämutterit liimapuulevyyn.

En tiedä miltä pienempi, suljettu 1x12 kuullostaa tarkalleen mutta tämä mölytoosa ainakin rähinöi ja mekkaloi aika perusteellisesti.
- The late bird catches a nap -
kert
01.02.2006 23:30:00
En ole vielä päättänyt laitanko kankkaan vai teräsverkon.
mistäköhän sellaista verkkoa muuten saa.
Jaba
05.02.2006 22:50:12 (muokattu 05.02.2006 23:43:25)
Päätin alkaa rakentaa 4x12" kaapia. Mitkäs oli sellaset hyvät ja halvat "vintage British" (esim. vanhat Marshallit) ämyrit? Eminencen Legend V12 oon kattellut halvan hintansa puolesta + Private Jack.
Crackis
06.02.2006 12:44:39
Päätin alkaa rakentaa 4x12" kaapia. Mitkäs oli sellaset hyvät ja halvat "vintage British" (esim. vanhat Marshallit) ämyrit? Eminencen Legend V12 oon kattellut halvan hintansa puolesta + Private Jack.

Itseasiassa nuo jenkkilän musakaupat väittävät kovasti nettisivuillaan että Krankin 4x12" Revolution kaappi olisi syönyt juurikin noita Legend V12- elementtejä. Moni on tuota kaappia itsessään kehunut, pelkistä elementeistä en sitten tiedä. Saattaisi melkein pari kappaletta noita ostaa jahka tuo oma 2x12"-kaappiprojekti on ajankohtainen.
Shit happens when u party naked
Jaba
06.02.2006 13:51:37
Itseasiassa nuo jenkkilän musakaupat väittävät kovasti nettisivuillaan että Krankin 4x12" Revolution kaappi olisi syönyt juurikin noita Legend V12- elementtejä. Moni on tuota kaappia itsessään kehunut, pelkistä elementeistä en sitten tiedä. Saattaisi melkein pari kappaletta noita ostaa jahka tuo oma 2x12"-kaappiprojekti on ajankohtainen.

Ilmeisesti näissä on aika hyvin bassoa, eikä niinkään paljon yläpäätä? Ei kyllä oikein mulle sovi.
Crackis
06.02.2006 16:08:34
Ilmeisesti näissä on aika hyvin bassoa, eikä niinkään paljon yläpäätä? Ei kyllä oikein mulle sovi.

Tosiaan noissa ei tuo yläpää yllä niin ylös kuin joissakin muissa elementeissä. Toisaalta tuo nyt ei välttämättä ole mitenkään niin huono ominaisuus, saattaa tuoda jopa aivan uusia ulottuvuuksia tuon treble-potikan käyttöön.
Jaba
06.02.2006 21:12:48
Tosiaan noissa ei tuo yläpää yllä niin ylös kuin joissakin muissa elementeissä. Toisaalta tuo nyt ei välttämättä ole mitenkään niin huono ominaisuus, saattaa tuoda jopa aivan uusia ulottuvuuksia tuon treble-potikan käyttöön.

Soundilta haen sellasta pehmeää stratosoundia (kuuntele Deep Purple: Machine Head). Vahvistimena tulee toimimaan luultavasti Carlsbron Top 50- nuppi tmv. Tiedän ettei elementit yksin tee soundia, mutta ymmärtääkseni suuri osa? Että jos joku osaisi neuvoa sopivia elementtejä hyvään hintaan? Toisaalta stratossahan on hieman kirkkaampi soundi, voisi ollakkin hyvä tuon LEgendin kanssa... Tiedä sitten :/
Crackis
07.02.2006 12:57:15
Siis jos nyt tuota Celestion V30:n soundia olet hakemassa, niin käsittääkseni tuo Legend V12 on hieman samanhenkinen elementti. V30 ei myöskään ole mikään treblekäs, siinä on vain se ylämiddlepiikki, joka tekee sen soundista niin läpileikkaavan. Ja siis tuonne metallipuolellekkin V30 taittuu enemmän kuin hyvin, samoin kuin varmasti tuo V12. Se on loppujen lopuksi kiinni vain mitä tarkalleen haet.
Jaba
08.02.2006 10:51:09
Siis jos nyt tuota Celestion V30:n soundia olet hakemassa, niin käsittääkseni tuo Legend V12 on hieman samanhenkinen elementti. V30 ei myöskään ole mikään treblekäs, siinä on vain se ylämiddlepiikki, joka tekee sen soundista niin läpileikkaavan. Ja siis tuonne metallipuolellekkin V30 taittuu enemmän kuin hyvin, samoin kuin varmasti tuo V12. Se on loppujen lopuksi kiinni vain mitä tarkalleen haet.

Metallisoundia en siis todellakaan ole hakemassa. Vaan semmosta Blackmoren soundia, läpileikkaava stratosoundi, mutta josta löytyy silti munaa.
JAM
08.02.2006 17:39:17
Mulla on eka kaappi teon alla, 1x12" Eminence Swamp Thang -elementillä.
Miten kaiutinpiuha juotetaan tähän jakkiin? Plussa keskimmäiseen ja miten sitten?

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=234
Pakkanen kesyttää nudistin.
päänahka
08.02.2006 17:49:02
Mulla on eka kaappi teon alla, 1x12" Eminence Swamp Thang -elementillä.
Miten kaiutinpiuha juotetaan tähän jakkiin? Plussa keskimmäiseen ja miten sitten?

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=234

Miksi kytkimellinen jakki?
Ei kestä.
JAM
08.02.2006 19:12:18
Miksi kytkimellinen jakki?

No semmoinen nyt sattuu olemaan saatavilla, kai sillä saa toimimaan?
päänahka
08.02.2006 21:21:14
No semmoinen nyt sattuu olemaan saatavilla, kai sillä saa toimimaan?

Toki. Ajattelin että olit ostamassa. Kuvan perusteella paha sanoa, mutta mittaa vaikka yleismittarilla, mikä läpyskä on yhteydessä mihinkin. Mittaa plugin kanssa ja ilman, niin et juota vahingossa plugin mukana kytkeytyvään läpyskään.
Ei kestä.
JAM
09.02.2006 00:34:45
eikö tosiaan löydy mitään yleismaailmallista ohjetta, että mihin läpyskään pitää juottaa miinus ja mihin plus tuohon jakkiin?
Laiskiainen
09.02.2006 00:51:10
Mulla oli tismalleen samaa kysyttävää jonkin aikaa sitten:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=112075

niin, ja aivan sama elementti myös
- The late bird catches a nap -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)