askomiko 13.08.2003 18:17:18 (muokattu 24.10.2004 16:18:28) | |
---|
Ja vieläpä ilmainen! http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm Sitten lainaan itseäni kitarakamat-palstalta: Sitten kun Pod 5 on tällä tasolla niin ostan. Pyörittelin päässä PodXT:n ostamista, mutta prkl, ei se ole nähnytkään tätä tasoa. En voi käyttää tarpeeksi ylisanoja, miten hyvä tuo paketti on! Nyt on pakko hommata Nuendo, jonka kanssa voi jo äänittäessä käyttää plugareita. Kun vaikeaa on soittaa puhtaana tumppuna sisään, ja sitten kuulla se komeana mallinnus-soundina. Kuulosti nääs hyvältä. Ensimmäinen särömallinnus, josta ei iske korvaan "Pöö, se onPOD". Voisin vaikka vannoa että tämä on tehty vahvaria huudattamalla: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/plugarit/ Siinä on se särmä, terä, rähinä, jota en ole koskaan podista kuullut. Perkele! Mallintakaa lisää!! Nyt olen uskovainen! http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kita … t/plugarit/AntiBlues_vittuJytaa.mp3 |
PIM 13.08.2003 18:31:51 | |
---|
Nyt on pakko hommata Nuendo, jonka kanssa voi jo äänittäessä käyttää plugareita. Kun vaikeaa on soittaa puhtaana tumppuna sisään, ja sitten kuulla se komeana mallinnus-soundina.
N-Trackissä on myös tämä ominaisuus. En ole kyllä testannut miten toimii, mutta ainakin näin luvataan. Uutta tavaraa myynnissä. ADAT-äänikortti, Alvarez strato, Fenix strato, Fenix Les Paul, putkikombo. |
Yrtti 14.08.2003 11:30:42 | |
---|
oi mahtava juttu, pitääpäs koittaa. kiitän ja kumarran. särösaundit on ollut aina hukassa. |
tee1 14.08.2003 12:32:14 (muokattu 14.08.2003 12:56:49) | |
---|
Oletko kokeillut koskaan Amplitubea? EDIT: ja kiitos linkistä. Pitääpä testailla. |
niko 14.08.2003 12:51:05 | |
---|
Voihan logicissakin. Ainakin 5.5.1:ssä. Ja kun on pienen latenssin kortti, voipi monitoroida ihan järkevästi (latenssi 3ms sisään, 3 ulos -> ei haittaa ainakaan minunlaistani hämeen hitainta kitaristia) Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. |
askomiko 14.08.2003 13:01:14 | |
---|
Eli software monitoring päälle? Tulee huima 4ms latency, ei tuu kesää... |
niko 14.08.2003 13:26:28 (muokattu 14.08.2003 13:26:50) | |
---|
Eli software monitoring päälle? Tulee huima 4ms latency, ei tuu kesää... Joko olet sairaan nopea tai sitten tuo oli vitsi. Insinööri kun olen, en kykene tällaisia nyansseja erottelemaan. Pitäähän sen äänen mennä koneeseen sisään ja tulla sieltä ulos. Ja jos on 256 tai 128 tavua latenssia molempiin suuntiin, niin vaikea on allekaan päästä. Nuendonkaan. Vai tekeekö nuendo tuon jotenkin eri tavalla? Ja uudessa locigissa voi tosiaan tallentaa äänen efektien läpi. Tämän ehkä jo tiesitkin. Toisaalta muutaman millisekunnin viipeen ei pitäisi kenenkään maailmaa kaataa, onhan noissa normaaleissa digitaaliefektipurkeissakin latenssia millisekunti tai pari. Jos sinulla on midi-keyboard ja erillinen soundimoduli ja näiden välissä midi letku ja painat 8 kosketinta yhtäaikaa, alkaa vimeinen nuotti soida noin 4 ms:n kuluttua. Midi liikenne = 31250 bps, yksi nuotti noin 16 bittiä (voi olla muutakin, en muista note on command ja velocityhän siinä menee) elikkäs yhteensä noiin 16*8/31250 = 0.004 s. Ja kyllähän tuommoisella latenssilla soittaa. Ihme jaaritusta, myönnän. edit: ajatusvirhe Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. |
Peter Gunn 14.08.2003 17:18:54 | |
---|
Joko olet sairaan nopea tai sitten tuo oli vitsi. Insinööri kun olen, en kykene tällaisia nyansseja erottelemaan. Kyllä tuon viive tuntuu ja haittaa. |
niko 14.08.2003 17:45:31 | |
---|
Kyllä tuon viive tuntuu ja haittaa. No prkl, kyllä te olette tarkkakorvaisia. Äänihän kulkee normaalioloissa noin 343 metriä / sekunti. Eli millisekunnissa (= 1/1000 sekunti) 343m / 1000 = 0,343m = 34,3 cm. Neljässä millisekunnissa ääni kulkee 4*34,3 cm eli noin 1,4 metriä. Jos soitat kitaraa suoraan vahvistimeen ja seisot 1,4 metrin päässä kaapista, kestää kaiuttimesta lähtevältä ääneltä 4 ms tulla korvaasi (1,4 m / 343 m/s = 0,004s). Olen kuitenkin nähnyt taitavienkin kitaristien (joka itse siis en missään nimessä ole, päinvastoin kuin masentavan suuri osa muusikoiden.net:n vakiväestä) seisovan jopa useiden metrien päässä vahvistimistaan ja soittavan ilman merkittäviä latenssista johtuvia vaikeuksia. Itse olen tosiaan soitellut logicin läpi sekä koskettimia, että kitaraa (komppia enimmäkseen) ilman sen suurempia ongelmia. Softasyniä soittelen usein koskettimilla reaaliajassa, kuten varmaan koko joukko muitakin ihmisiä, ilman sen kummempia ajastusongelmia. Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. |
Vilhelmus 14.08.2003 17:47:27 | |
---|
Kyllä tuon viive tuntuu ja haittaa. Kitaransoitosta en tiedä, mutta ainakaan koskettimilla 4ms ei ole MITÄÄN. Smash is the way you deal with your life
Like an outcast you're smashing your strife |
askomiko 14.08.2003 18:07:24 (muokattu 14.08.2003 22:17:17) | |
---|
No hoho, ei voi alottaa tuommosesta heitosta väittelyä! :D Mutta en osaa käyttää Logiccia, en saa kuulumaan efektiä soiton päälle. Tai no, en ole kunnolla yrittänytkään. Kumman laiska sitä on, kun musaohjelmia varten pitää kone buutata toisen käyttiksen puolelle.. Ja imutukset kesken tällä puolen, ni ei jaksa. Ja kukas sitten kertoisi mitä irkissä tapahtuu!11! :) Edit, laitetaan sitten vielä se latenssihymiö että tulee selväksi. -> :) Ainoa oikeasti häiritsevä latenssi johon olen törmännyt oli entisen koneen 750ms. Sen jo huomaa! :D |
Ukko 14.08.2003 18:28:25 | |
---|
Kitaransoitosta en tiedä, mutta ainakaan koskettimilla 4ms ei ole MITÄÄN. Jostain syystä kiippareilla 10:kin millisekkaa softasynilla menee vielä mutta kitaralla jo parikin millisekkaa on liikaa. Eikä sillä ole mitään tekemistä soittajan nopeuden kanssa. |
PIM 14.08.2003 19:55:33 | |
---|
Come on, jätkät. Se 2 millisekkaa tarkoittaa äänen kulkumatkana ilmassa vajaata 70 senttiä. Ainakin mulla on tietokoneen kajarit ainakin sen verran lähempänä korvaa kuin vahvistimen kajarit normaalisti seisoaltaan soittaessa. Aivan sama viipyykö se ääni koneen sisällä vai ilmassa sen ajan. Uutta tavaraa myynnissä. Alvarez strato, Fenix strato,putkikombo. |
Peter Gunn 14.08.2003 21:10:06 | |
---|
En sitten tiedä valehteleeko kone tuon viiveen määrän. Mutta olen valinnut viiveeksi 5ms, koska sitä pienemmällä ääni puuroutuu. Ja tuolla asetuksella sen ainakin huomaan. |
niko 15.08.2003 09:17:56 | |
---|
No hoho, ei voi alottaa tuommosesta heitosta väittelyä! :D Ainahan asioista pitää väittää. Mutta alkuperäinen väitteesihän oli, että aika hyviä plugeja (etenkin hintaansa nähden) olivat nuo. Minäkin latasin ja kokeilin, ja oikeassa olit. Ja soitin jopa locigilla Software Monitorin päällä ilman sen ihmeempiä latenssiongelmia. MOT :) Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. |
mr.bungle 15.08.2003 10:36:53 | |
---|
Oletko kokeillut koskaan Amplitubea? EDIT: ja kiitos linkistä. Pitääpä testailla. Amplituben saundit on varsin kehnot. Digitaalista ja ponnetonta pihinää järjettömästi scoopatulla midrangella. Steinbergin Warpin pleximarsu puolestaan on hyvä, muista sen mallinnuksista (jazz chorus&rectumfier) en niin välitä. Tällä hetkellä käytän kitararaidoissa lähinnä noita Simulanalogin ilmaisplugareita. Ne on parhaita :) |
Jurza 15.08.2003 11:29:17 | |
---|
Hei sällit, auttakaa vähän avutonta! Mitä ihmettää teen väärin ku en saa noita plugineja toimimaan Cubasessa? Olen laittanut ne sinne cubasen plugin-kansioon ja silti ei löydy cubasen Efekti eikä VST-instrumentti listasta noita plugareita. Mitä teen väärin? "Like my brother Jimmie says, I play like I'm breaking out of jail." -Stevie Ray Vaughan |
Amplituben saundit on varsin kehnot. Digitaalista ja ponnetonta pihinää järjettömästi scoopatulla midrangella.
Mun mielestä sillä saa aikaan varsin hyviä soundeja, mutta sehän on toki mielipide ja säätökysymyskin. |
askomiko 15.08.2003 19:27:45 | |
---|
|
Juntunen 15.08.2003 19:42:17 | |
---|
|