Aihe: COB @ Yle Live, Sun 5.2. Yle TV2 klo 22.50
1 2 3 4 5 6 7 8 9
McNulty
07.02.2006 14:44:20
No mutta onhan tässä se juttu, että jos ne meikit oikeasti vie sinun mielestä pohjan ja uskottavuuden siltä hommalta, niin silloin on ehkä syytä miettiä sitä, kannattaako ylipäätään mennä todistamaan livenä kyseistä bändiä. Eikö totta? Koska kuten toteat, ei ole kauhean kiva mennä sinne silmät kiinni hengailemaan.

Jep, se on kurjaa kun ei voi nauramatta ja hymyilemättä katsoa Laihoa vääntämässä naamaa ja "laulamassa". Vaikka musiikillisesti kahdesta viimeisimmästä albumista pidänkin suurilta osin, niin sitten livessä bändin on täysin koominen. Ristiriitaista...
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
John Titor
07.02.2006 15:05:07

Lainaan tässä erästä kirjoitusta:
"Paradigman vaihdos pään sisällä tai sitten ei mene keikoille vaan panee levyn pyörimään ja kuuntelee sitä musiikkia eikä tuijota soittajien kuvia, niin ei pitäisi häiritä yhtään."

Eli pitääkö minun nyt jollain tavalla muuttua että kykenen sietämään meikkaavaa Laihoa?

Tarkoitin siis että jos diggaa musiikista, niin sitten on joko paras sietää niitä meikkejä, tai sitten vaan digata sitä musiikkia eikä mennä keikoille ollenkaan. Jos välttää vielä muitakin tilanteita joissa joutuu katselemaan jätkiä, niin ei pitäisi olla ongelmaa.

Jos ei musiikista diggaa, niin sittenkään ei pitäisi olla ongelmaa. Enkä mä toisaalta sulla mitään varsinaista ongelmaa näekään, saa asioita kritisoida ja pitääkin. Itse en vaan jaksa välittää jonkun pukeutumisesta tai siitä käyttääkö se meikkejä, jos musiikki on jees. Sitten kun meikki ja asenteet alkavat kuulua musiikissa, huolestun. Sonata Arctican tribaalivaatteet ei jaksa kiinnostaa piirun vertaa, koska musiikki toimii. Jos musiikki on kakkaa ja imagokin on hirveä, niin sitten varmasti häiritsee jo kaikki.
Alexi69
07.02.2006 16:33:31
Tuo tuskin on "oma tyyli" sillä noita kajaalinaamoja on ollut 60-luvulta lähtien.
Kannattaa tutustua vaikkapa David Bowie-nimiseen artistiin :)
Kyllähän sitä voi olla omaperäinen muutenkin kuin käyttämällä meikkejä, etenkin kun se taitaa olla nykyään enempi "massaa" kuin "omaperäistä".

Minusta tuon kajaalin vaikutus on sama kuin huulipunan. Alelta voisi olla aika omaperäistä vetästä seuraava keikka huulipunat yllä ja jättää kajaali kotiin. Siinä vois olla monelle HC Bodom-fanillekin ihmettelemistä :)

http://www.bbc.co.uk/totp2/features/wallpaper/images/800/slade.jpg

Enpä tainnut missään vaiheessa mainita että Laiho olisi meikkauksen salaisuuden keksinyt.Taisivat olla jopa egyptiläiset eivätkä 60-luvun poprokkarit.Mutta jos nyt ei panna sitä pilkkua niin kyse oli siitä että jokainen tehkööt omaa hommaansa tyylillään.Entäs nämä massamuusikot jotka pukeutuvat farkkuihin ja hihattomiin teepaitoihin?Miksei heille ole omaa palstaa jossa valitetaan heidän uskottavuudestaan tai siitä ettei sitä lähinnä ole?Hevi hevareille ja tylsät vaatteet sekä kantri asenne hillbillyille.On se niin huutava vääryys että melkein jo naurattaa...
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
McNulty
07.02.2006 16:47:55 (muokattu 07.02.2006 16:48:48)
Entäs nämä massamuusikot jotka pukeutuvat farkkuihin ja hihattomiin teepaitoihin?Miksei heille ole omaa palstaa jossa valitetaan heidän uskottavuudestaan tai siitä ettei sitä lähinnä ole?Hevi hevareille ja tylsät vaatteet sekä kantri asenne hillbillyille.On se niin huutava vääryys että melkein jo naurattaa...

No huh huh... nyt on taas sen verran typerää lässytystä etten voi kuin ihmetellä. Ilmeisesti kirjoittaja on kovin nuori ja on löytänyt "hevin" pari vuotta sitten. Nimittäin mustat farkut ja bändipaita = hevipukeutumista. Country-äijistä sitä paitsi voisi monikin ottaa tyyliä. Esimerkiksi Johnny Cash, Tim McGraw, Hank Williams, Merle Haggard jne jne. Kaikkien näiden pukeutuminen on varsin tyylikästä suurelta osin.

Minuakin kyllä naurattaa... vissiin vaan vähän eri asia kuin sinua.

Mielestäni on hevi/rock-uskottavaa esiintyä farkuissa ja t-paidassa. Vai millaisissa vermeissa sinun idolisi vetävät? Minihameissa?

Joillekin myös sopii nahkahousut ja nahkaliivi tms.
meitu
07.02.2006 16:54:54

Tämä keskustelu huvittaa minua kovasti.
Ne jotka soittaa ne tietää
Alexi69
07.02.2006 17:05:10
No huh huh... nyt on taas sen verran typerää lässytystä etten voi kuin ihmetellä. Ilmeisesti kirjoittaja on kovin nuori ja on löytänyt "hevin" pari vuotta sitten. Nimittäin mustat farkut ja bändipaita = hevipukeutumista. Country-äijistä sitä paitsi voisi monikin ottaa tyyliä. Esimerkiksi Johnny Cash, Tim McGraw, Hank Williams, Merle Haggard jne jne. Kaikkien näiden pukeutuminen on varsin tyylikästä suurelta osin.

Minuakin kyllä naurattaa... vissiin vaan vähän eri asia kuin sinua.

Mielestäni on hevi/rock-uskottavaa esiintyä farkuissa ja t-paidassa. Vai millaisissa vermeissa sinun idolisi vetävät? Minihameissa?

Joillekin myös sopii nahkahousut ja nahkaliivi tms.

Hohhoh....Varmasti asia näin on.Kuten jo tuosta bbc:n linkistä voi huomata että jos sinun tyylissäsi olisi Suomen musiikin tulevaisuus, kaivaisin silmät päästäni ja puhkaisisin tärykalvoni paremman elämän toivossa.Kuka sanoo että mustat farkut+bändipaidat on hevipukeutumista?Sinäkö?Jos näin on niin onko vika asenteessa tai omistatko peiliä?
Enkä kylläkään aasinsiltaa tämän keskutelun ja minun ikäni välillä?Ehkäpä siis olen 12vuotiaan tasolla kun en ajattele asioita kuin sinä?Tai sitten sinulla jäi kehityskaari joosain vaiheessa vajaaksi ja sinä et sitä huomaa?Kuka tuohon todellakaan osaa sanoa oikeaa vastausta?Ja siinä joku oli enemmän kuin erityisen oikeassa että älä mene sinne Bodomin keikoille ja avaa sitä booklettiä jos noin paljon sattuu sieluun.
Pysyttele vain siinä vanhassa ja turvallisessa Panterassa joka on pääsyt jo noiden "vaiheiden" yli...
Alexi69
07.02.2006 17:07:26
Tämä keskustelu huvittaa minua kovasti.

Eikö vain?Tämähän on hauskaa kuin rasvattu minkki liukkaalla jäällä.
Voittaa kauniit ja rohkeat.. :)
McNulty
07.02.2006 17:25:55 (muokattu 07.02.2006 17:28:50)
Hohhoh....Varmasti asia näin on.Kuten jo tuosta bbc:n linkistä voi huomata että jos sinun tyylissäsi olisi Suomen musiikin tulevaisuus, kaivaisin silmät päästäni ja puhkaisisin tärykalvoni paremman elämän toivossa.

Millä tavalla tuo nyt liittyy mihinkään? Pistin sen vaan mikä oli Sladen tapa olla persoonallinen ja omaperäinen omana aikanaan. En minä kannusta tuollaiseen tyyliin. On lähes säälittävän typerää sinulta vetää johtopäätöksiä tyhjän pohjalta. Sanoinko minä jossain että haluan kotimaisen musiikin näyttävän Sladelta jatkossa?

Kuka sanoo että mustat farkut+bändipaidat on hevipukeutumista?Sinäkö?Jos näin on niin onko vika asenteessa tai omistatko peiliä?

Ööö... sanoin vain että oletko esim. nähnyt 80-luvun death-, thrash- tai speedmetal
bändejä kuvissa ollenkaan. Valtaosalla pukeutuminen oli nimenomaan farkkuja ja t-paitaa. Joillain saattoi olla prätkärotsi ja sen päällä farkkuliivi. Kerrohan minulle mitä sinun mielestäsi hevipukeutuminen sitten on, kun näin kovasti olet asiasta tietoinen ja sinun sanasi näyttää painavan "niin paljon" näissä keskusteluissa.

Katso nyt ensin vaikka omakuvaasi ja mieti sen jälkeen vasta mitä lauot.

Enkä kylläkään aasinsiltaa tämän keskutelun ja minun ikäni välillä?Ehkäpä siis olen 12vuotiaan tasolla kun en ajattele asioita kuin sinä?Tai sitten sinulla jäi kehityskaari joosain vaiheessa vajaaksi ja sinä et sitä huomaa?Kuka tuohon todellakaan osaa sanoa oikeaa vastausta?Ja siinä joku oli enemmän kuin erityisen oikeassa että älä mene sinne Bodomin keikoille ja avaa sitä booklettiä jos noin paljon sattuu sieluun.
Pysyttele vain siinä vanhassa ja turvallisessa Panterassa joka on pääsyt jo noiden "vaiheiden" yli...

Ohhoh! En uskonut että noin kovasti rintaan sattuu kun joku on asioista eri mieltä Alexi69-nickillä varustetun CoB-fanin kanssa. Tämä on aina yhtä mukavaa kun nämä "tosifanit" ottavat itseensä ja kovin henkilökohtaisesti. Eli kun arvostelen Bodomia, arvostelen heidän fanejaankin? ko? kö?

Minä sen sijaan näen aasinsillan tämän keskustelun ja sinun iän välillä, koska nämä vastineesi kielivät siitä että kyseessä on joku yläasteella oleva Children Of Bodom-paitainen äidin ja isän rahoilla levyjään osteleva angstinen teini, joka ei kykene käsittämään sitä seikkaa että joku ei pidä Bodomin tietyistä osa-alueista tai heidän tyylistään.

Kyllä sinäkin voit tulla Pantera-threadiin haukkumaan Panteraa surkeaksi bändiksi... monelle se jopa on sitä tai että Anselmo on ihan pelle niine ränttäyksineen. Ei se sitä silti tarkoita että minä vetäisin herneet siitä nenään. Makuja kun on monenlaisia. Toiset tykkää, toiset ei. Ei vaikuta minun musiikkimakuuni millään tavalla vaikka olisin maailman ainoa Pantera-fani ja muut dissaisivat sitä.

Toista se on täällä Bodom-threadissa. Arvostelin televisiosta näytettyä keikkaa vähän kriittisemmin kuin tavan bodom-fanit, olen erimieltä bändin synajutuista kuin tavan bodom-fanit ja olen vieläpä eri mieltä Laihon tyylistä kuin tavan Bodom-fanit. Tämä on maailman suurin asia "tosifaneille" jotka eivät suosikistaan löydä mitään kritisoitavaa eivätkä kestä sitä että heidän idoleitaan hieman arvostellaan. Tuollainen touhu osoittaa sen että fanit eivät osaa olla itsekriittisiä ja ovat todella haavoittuvaisia.

PS. vaikuttaa siltä että monella on selkeästi vielä pakko itselleen vakuutella "kuinka täydellinen Children of Bodom" on. Siksi minun kritiikistäni ja mielipiteistä vedetään koko hernepelto nenään.
FatSam
07.02.2006 17:31:26

Ei jumalauta, niin olitko Bonecrusher yli 20-vuotias oikeasti, vai?
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
McNulty
07.02.2006 17:33:13
Ei jumalauta, niin olitko Bonecrusher yli 20-vuotias oikeasti, vai?

En vaan leikisti.
Alexi69
07.02.2006 17:47:52
Millä tavalla tuo nyt liittyy mihinkään? Pistin sen vaan mikä oli Sladen tapa olla persoonallinen ja omaperäinen omana aikanaan. En minä kannusta tuollaiseen tyyliin. On lähes säälittävän typerää sinulta vetää johtopäätöksiä tyhjän pohjalta. Sanoinko minä jossain että haluan kotimaisen musiikin näyttävän Sladelta jatkossa?

Joillakin on näköjään erittäin vähän huumorintajua?Mutta ei se mitään.Älä huolestu, kyllä se sieltä iän myötä tulee.

Ööö... sanoin vain että oletko esim. nähnyt 80-luvun death-, thrash- tai speedmetal
bändejä kuvissa ollenkaan. Valtaosalla pukeutuminen oli nimenomaan farkkuja ja t-paitaa. Joillain saattoi olla prätkärotsi ja sen päällä farkkuliivi. Kerrohan minulle mitä sinun mielestäsi hevipukeutuminen sitten on, kun näin kovasti olet asiasta tietoinen ja sinun sanasi näyttää painavan "niin paljon" näissä keskusteluissa.
Katso nyt ensin vaikka omakuvaasi ja mieti sen jälkeen vasta mitä lauot.

Omakuvassani näkyvä paita ei taida olla mikään bändipaita kuten aikaisemmin otit puheeksi.

Ohhoh! En uskonut että noin kovasti rintaan sattuu kun joku on asioista eri mieltä Alexi69-nickillä varustetun CoB-fanin kanssa. Tämä on aina yhtä mukavaa kun nämä "tosifanit" ottavat itseensä ja kovin henkilökohtaisesti. Eli kun arvostelen Bodomia, arvostelen heidän fanejaankin? ko? kö?
Minä sen sijaan näen aasinsillan tämän keskustelun ja sinun iän välillä, koska nämä vastineesi kielivät siitä että kyseessä on joku yläasteella oleva Children Of Bodom-paitainen äidin ja isän rahoilla levyjään osteleva angstinen teini, joka ei kykene käsittämään sitä seikkaa että joku ei pidä Bodomin tietyistä osa-alueista tai heidän tyylistään.

Hohhoi taas...Yläaste on ollut ohi jo erittäin kauan sitten eikä vanhempien hoivissakaan ole oltu vuosikausiin.Kiitos silti kiinnostuksesta henkilökohtaista elämääni kohtaan(asun myöskin avoliitossa enkä pidä miehistä joten älä tuhlaa aikaasi arvuutteluun siitä, millainen minä olen)!Angstia täällä ei taida löytyä muualta kuin sinun kovin ahdistuneesta asenteestasi ja erittäin ahdasmielisestä ajatusmaailmastasi joka ei näköjään salli erilaisuutta.

Kyllä sinäkin voit tulla Pantera-threadiin haukkumaan Panteraa surkeaksi bändiksi... monelle se jopa on sitä tai että Anselmo on ihan pelle niine ränttäyksineen. Ei se sitä silti tarkoita että minä vetäisin herneet siitä nenään. Makuja kun on monenlaisia. Toiset tykkää, toiset ei. Ei vaikuta minun musiikkimakuuni millään tavalla vaikka olisin maailman ainoa Pantera-fani ja muut dissaisivat sitä.

Miksi minä Panteraa haukkuisin?Loistava bändihän se on...Antti Tuiskusta en pidä mutta en myöskään kuluta sormenpäitäni kitisemällä netissä asiasta ja suutu henkilökohtaisesti aina siitä jos muut eivät ole kaiken turhanpäiväisen sanomani kannalla.

Toista se on täällä Bodom-threadissa. Arvostelin televisiosta näytettyä keikkaa vähän kriittisemmin kuin tavan bodom-fanit, olen erimieltä bändin synajutuista kuin tavan bodom-fanit ja olen vieläpä eri mieltä Laihon tyylistä kuin tavan Bodom-fanit. Tämä on maailman suurin asia "tosifaneille" jotka eivät suosikistaan löydä mitään kritisoitavaa eivätkä kestä sitä että heidän idoleitaan hieman arvostellaan. Tuollainen touhu osoittaa sen että fanit eivät osaa olla itsekriittisiä ja ovat todella haavoittuvaisia.

Itsekritiikkiä löytyy mutta nämä sinun mielipiteesi taitavat olla lopussa yhtä tarkoituksettomia kuin sinun oma henkilökohtainen elämäsi?

PS. vaikuttaa siltä että monella on selkeästi vielä pakko itselleen vakuutella "kuinka täydellinen Children of Bodom" on. Siksi minun kritiikistäni ja mielipiteistä vedetään koko hernepelto nenään.

Mistään vakuuttelusta itselleni ei ole kyse.Kyse on ennnemminkin siitä että jos noin turhautunut ihminen ei osaa käydä kunnon väittelyä, vaan vetää sen noin tyhmiin ja lapsellisiin henkilökohtaisuuksiin kuin esim. tuo ikä asia, yritä huomata kommenteistasi että joko olet katkera vanhemmillesi koska eivät antaneet sinun meikata lapsena tai sitten kyse on vain turhautumisesta omaan ulkonäköönsä.

Nämä jutut alkavat kiinnostaa jo kuin pussillinen apulantaa joten jatka pois.
McNulty
07.02.2006 18:16:21 (muokattu 07.02.2006 18:18:59)
Joillakin on näköjään erittäin vähän huumorintajua?Mutta ei se mitään.Älä huolestu, kyllä se sieltä iän myötä tulee.

En yleensä ota syytöksiä huumorilla. En etenkään henkilöiltä jotka eivät tunne minua tai joita minä en tunne.

Omakuvassani näkyvä paita ei taida olla mikään bändipaita kuten aikaisemmin otit puheeksi.

T-paita ja farkut tässä ilmeisesti oli pääasiallisena puheenaiheena. Otin puheeksi bändipaidat lähinnä tästä syystä:

http://grishnackh.tooblog.fr/images/CannibalCorpse_band.jpg
http://music.coven.vmh.net/pics/artists/kreator.jpg
http://www.roughedge.com/photogallery/1998/images/slayer4.gif
http://www.metaleros.de/countries/brazil/pics/intro_sepultura_85.jpg
http://img.interia.pl/rozrywka/nimg/Children_Bodom_Children_815469.jpg
jne jne... Eli bändipaidat ja farkut ovat olleet pitkään "kova sana" hevibändien keskuudessa. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö muitakin vermeitä voisi käyttää... mutta kun sanoit että t-paidat ja farkut ovat massamuusikoita ja että hevin tulee säilyä hevinä, niin siinä on mielestäni ongelma.

Angstia täällä ei taida löytyä muualta kuin sinun kovin ahdistuneesta asenteestasi ja erittäin ahdasmielisestä ajatusmaailmastasi joka ei näköjään salli erilaisuutta.

En minä ole ollenkaan ahdistunut. Etenkään musiikillisesti... sillä olen lähes kaikkiruokainen sen suhteen. Mielipiteet minulla kyllä on vahvoja ja jos se koetaan "ahdasmielisenä" niin sillehän minä en voi sitten mitään. Hyviä päätelmiä taas ajatusmaailmastani kun itsekin varmasti tiedät että tuo mitä väität ei ole lähelläkään totuutta.

Miksi minä Panteraa haukkuisin?Loistava bändihän se on...Antti Tuiskusta en pidä mutta en myöskään kuluta sormenpäitäni kitisemällä netissä asiasta ja suutu henkilökohtaisesti aina siitä jos muut eivät ole kaiken turhanpäiväisen sanomani kannalla.

Saan minä kai silti kritisoida sellaista bändiä jonka musiikkia kuuntelen? Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa ymmärtää että on olemassa näitä hännystelijöitä jotka vain myötäilee ja nuolee *****ttä ja sitten on heitä jotka pystyvät jopa pitämästään musiikista ja artisteista nostamaan esiin kritisoitavia asioita? En vaan käsitä enää mikä tämän foorumin tarkoitus on, jollei mitään voi arvostella/arvioida, mitään ei voi kritisoida ja mistään ei saa olla omaa mieltä.

Itsekritiikkiä löytyy mutta nämä sinun mielipiteesi taitavat olla lopussa yhtä tarkoituksettomia kuin sinun oma henkilökohtainen elämäsi?

Touchy... melkein loukkaannuin :)
Eihän minun mielipiteillä ole muutenkaan väliä muille kuin minulle itselleni. Sinun mielipiteilläsi ei ole väliä minulle, korkeintaan sinulle itsellesi. Henkilökohtaisesta elämästä sen verran, että mielipiteeni eivät estä minua elämästä rikasta elämää. Ei henkisesti, fyysisesti eikä taloudellisestikaan. Se se vasta tarkoituksetonta elämää olisikin jos joka asiaan pitäisi myöntyä ja ei olisi kanttia kyetä olemaan avoimesti omaa mieltä asioista.

Mistään vakuuttelusta itselleni ei ole kyse.Kyse on ennnemminkin siitä että jos noin turhautunut ihminen ei osaa käydä kunnon väittelyä, vaan vetää sen noin tyhmiin ja lapsellisiin henkilökohtaisuuksiin kuin esim. tuo ikä asia

Hmm... minähän esitin tällä threadilla vain omia näkemyksiäni enkä väitellyt niistä. Sen sijaan sain tuohtuneita kommentteja vastineeksi. Mielestäni ei ole yhtään väärin vetää johtopäätöstä sinun iästäsi jos keskustelualueella kommenttiesi taso on "hoho, sais nuo country-äijät ajatuksineen pysyä siellä hillbilly-landiassa" jne jne. Se jos joku on osoitus tietämättömyydestä ja lähinnä sellaiseen henkiseen kasvamattomuuteen halusin kärkkäästi ottaa kantaa.

yritä huomata kommenteistasi että joko olet katkera vanhemmillesi koska eivät antaneet sinun meikata lapsena tai sitten kyse on vain turhautumisesta omaan ulkonäköönsä.

Haha... ensiksi haukut minua turhautuneeksi ihmiseksi joka sortuu lapsellisiin henkilökohtaisuuksiin ja heti perään vedät itseltäsi maton alta. Henkilökohtaisuuksien lisäksi vedät mukaan myös vanhempani, mutta sanottakoon nyt että olen saanut mielestäni varsin vapaan kasvatuksen. Silti meidän perheessä on ollut moraalisesti hyvät pelisäännöt aina. Vanhempani ovat olleet enemmän kuin hyviä vanhempia. Mitä taasen tulee lapsuuteeni, niin siihenhän oli kaikki edellytykset että minustakin olisi tullut jokin meikkikeisari. Onhan minulla kaksi sisarusta, kuuntelin WASPia, KISSiä, Iron Maidenia yms. joskus 85-86 kun naapurin heviäijältä sain kasetillisen ko. bändien musiikkia synttärilahjaksi. Vaan eipä minusta tullut.

Ulkonäöstä sen verran että minulla ei ole sen suhteen muuta ongelmaa, kuin että näytän huomattavasti nuoremmalta mitä olen. Yleensä kaikkialla kysyvät papruja missä sellaisia joutuu näyttämään, esim baarit ja Alko. Toisaalta taas, monikin neito on ilmaissut pitävänsä minua komeana ja hyvän näköisenä, ja kyseessä ei ole vain muutama tuttu vaan ihan esim. New Yorkia myöten kun olin siellä vaihdossa. Ei minulla ainakaan turhautumista tuon ulkonäön suhteen ole.

Nämä jutut alkavat kiinnostaa jo kuin pussillinen apulantaa joten jatka pois.

Minusta tämä on ihan mukavaa etenkin näin kun on kipeänä kotosalla. Pahoittelen kirjoitusvirheitä, mutta niitä voi näin nuhakuumeessa ilmaantua. Sinänsä vain on hauska nähdä millaisen hate-porukan saa kimppuunsa kritisoimalla Bodom-foorumilla ko. bändiä :)

Suurelta osalta myös kärjistän asioita todella paljon, koska niihin reagoidaan juuri kuten moni on taas osoittanut. Se on kerrassaan koomista :)
Teemu K.
07.02.2006 18:16:41

Jätkät näkee vaivaan tän threadin suhteen...
Kunpa Jumala olisi elossa ja näkisi tämän kaiken. -Homer Simpson
Deep Shadow
07.02.2006 18:20:42

Mun kalenterissani mennään nyt jo vuotta 2006. Voisiko olla näin, että pukeutumisessa on tässä välillä tapahtunut jotain muutoksia ja ihan siihen "normaaliin hevipukeutumiseen" saattaa nykyään jo kuulua vähän meikkiäkin? Bändistä ja henkilöistä riippuen. Ja kyllähän jotkut jätkät taitaa pitää hamettakin, ei se nyt niin justiinsa ole...

Nämähän on toki niin mielipidejuttuja mistä kukakin tykkää, mutta ei ne mustat farkut ja bändipaitakaan välttämättä automaattisesti pamauta sitä uskottavuuden leimaa kaverin otsaan. Saattaapa joskus antaa jopa sellaisen mielikuvan, että tässä nyt yritetään olla toki kovaa rokkaria, vaikka totuus ei niin kova olisikaan.

Olen siis sitä mieltä, että se musiikki on kuitenkin se pääasia. Ulkomusiikilliset tekijät ovat toki tärkeitä nekin esim. juuri sen livetilanteen vuoksi ja promoamisenkin vuoksi, mutta Bodomilla ei tuon suhteen varmastikaan ole hätää, ihan edustavan näköinen poppoo se on.
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15
Suhteettomat Toverit #2
McNulty
07.02.2006 18:27:34
Mun kalenterissani mennään nyt jo vuotta 2006. Voisiko olla näin, että pukeutumisessa on tässä välillä tapahtunut jotain muutoksia ja ihan siihen "normaaliin hevipukeutumiseen" saattaa nykyään jo kuulua vähän meikkiäkin? Bändistä ja henkilöistä riippuen. Ja kyllähän jotkut jätkät taitaa pitää hamettakin, ei se nyt niin justiinsa ole...

Nämähän on toki niin mielipidejuttuja mistä kukakin tykkää, mutta ei ne mustat farkut ja bändipaitakaan välttämättä automaattisesti pamauta sitä uskottavuuden leimaa kaverin otsaan. Saattaapa joskus antaa jopa sellaisen mielikuvan, että tässä nyt yritetään olla toki kovaa rokkaria, vaikka totuus ei niin kova olisikaan.

Olet aivan oikeassa! Lähtökohta oli se että farkkuja ja t-paitaa pitäviä kutsuttiin massamuusikoiksi ja sen jälkeen todettiin että hevin tulee pysyä hevinä. Jotenkin siitä sai sellaisen kuvan että t-paidat ja farkut eivät ole "heavy enough" ja siihen halusin puuttua koska se ei pidä paikkaansa.

Mielestäni on huvittavaa että kaupungilla näkee Burzum-paitaisia, hyvin nuoria henkilöitä joilla on ranteet täynnä piikkejä. Se on nimenomaan pikemminkin merkkin "wannabe-touhusta" kuin siitä että sillä saisi huomattavan määrän uskottavuutta taakseen. Eli olen samaa mieltä kanssasi että touhua on monenlaista ja aina se ei toimi niin kuin haluaisi.

Olen siis sitä mieltä, että se musiikki on kuitenkin se pääasia. Ulkomusiikilliset tekijät ovat toki tärkeitä nekin esim. juuri sen livetilanteen vuoksi ja promoamisenkin vuoksi, mutta Bodomilla ei tuon suhteen varmastikaan ole hätää, ihan edustavan näköinen poppoo se on.

On toki... kyllä minäkin antaisin Bodomin ulkoasusta arvosanaksi jonkun 7+/10, mutta pari asiaa tekemällä toisin antaisin 8½. Tämä meikkijuttu oli alunalkaen minun henk.koht. näkemys asiasta eikä mikään fakta. Pelkään vain että turhan moni otti sen sellaisena että "Bonecrusher on Bodom-vihaaja" ja että "se varmasti aattelee nyt että Laiho on huono kitaristi kun se meikkaa" ja tästähän ei ollut lainkaan kyse :)
Deep Shadow
07.02.2006 18:30:16
Tämä meikkijuttu oli alunalkaen minun henk.koht. näkemys asiasta eikä mikään fakta. Pelkään vain että turhan moni otti sen sellaisena että "Bonecrusher on Bodom-vihaaja" ja että "se varmasti aattelee nyt että Laiho on huono kitaristi kun se meikkaa" ja tästähän ei ollut lainkaan kyse :)

Näin siinä helposti voi käydä :)
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15
Suhteettomat Toverit #2
moottorisaha
07.02.2006 20:26:57

Mun mielestä se ei kyllä ole pelkästään minkään meikkien syytä. Varsinkin uutta levyä kuunnellessa tulee sellanen olo että ei ne pojat vaan enää oo vihasia. Kuulostaa jotenkin tosi teennäiseltä se uho, naurattaa kun pojat huutaa että "fuck die!". Liekö sen syytä, että elämä on ihan mukavaa kun saa tehdä sitä mistä diggaa ja vielä tienaakin sillä. Aikasemmilla levyillä ei vaivannut moinen, mutta uusimmasta tulee vaan sellanen olo että pojat on onnellisempia kuin ikinä, mutta yrittävät silti olla vielä entistäkin vihaisempia.

Minulle sentään se musiikki ja biisit ovat vielä se juttu bändien kohdalla. Eikä se että kuinka vihainen kukin on. :)
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
moottorisaha
07.02.2006 20:29:48 (muokattu 07.02.2006 20:38:17)

Minusta bändin ulkoiset seikat ovat jossain määrin tärkeitä ominaisuuksia myöskin. Enkä minä mitään kitise. Minä olen ilmoittanut mielipiteeni johon muuta ovat lähinnä todennut, että:"miten sä et voi tykätä meikeistä?"

Eli minulle se ei ole ihan "se ja sama" jos esim. blackmetal bändi nousee lavalle pinkeissä ballerina-asuissa. Bändin ulkoasulla on siis merkitystä vaikka ei välttämättä suoraan juuri niihin säveliin mitä soitetaan.

Ilmeisesti tämä nyt on taas asia mitä eräät henkilöt eivät kykene ymmärtämään. Minusta Aleksi olisi huomattavasti fiksumman ja vakuuttavamman näköinen ilman niitä kajaaleita ja muita helyjä. Ei tässä muuta... senkus veätte hernepellon nokkaan :)

Jep, eli "punanen on tyttöjenväri!!11" jutusta tässä olikin kyse. En ole nähnyt koskaan nähnyt ketään jolla olisi noin suuria ongelmia jonkun meikkauksen kanssa. Sehän on vain jumalauta mustaa väriä silmän ympärillä?! :D Miten ihmeestä siitä saa väännettyä tuon kokoluokan jutun, että se veisi koko bändiltä uskottavuuden pois. Mitäköhän kummallista tuon ongelmasi taustalla oikein piilee? :)

Eikös se ole meikkaamista että Dimebag värjää partansa? :) Olen lisäksi nähnyt hänelläkin rannehelyjä ja YLITRENDIKKÄITÄ rannenauhoja!! Vie koko uskottavuuden pois. Ainiin vieläpä se kaulakorukin.

BTW, etkö itsekkin hehkuttanut muutama päivä sitten jotain kaulakoruasi? :D
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
McNulty
07.02.2006 23:31:42
Jep, eli "punanen on tyttöjenväri!!11" jutusta tässä olikin kyse. En ole nähnyt koskaan nähnyt ketään jolla olisi noin suuria ongelmia jonkun meikkauksen kanssa. Sehän on vain jumalauta mustaa väriä silmän ympärillä?! :D Miten ihmeestä siitä saa väännettyä tuon kokoluokan jutun, että se veisi koko bändiltä uskottavuuden pois. Mitäköhän kummallista tuon ongelmasi taustalla oikein piilee? :)

Eli jos Arvi Lind vetäsis uutiset sukkahousuissa ja huulipunat poskilla niin sinuako se ei yhtään huvittaisi? Eli, kyllä ulkonäöllä on merkitystä kun haluaa saada asian uskottavasti ilmaistua. Humoristit sitten erikseen.

Kyseisestä syystä moni uutistenlukija pitää yllä siistiä pukua tms. jolloin hän antaa vakuuttavamman kuvan itsestään ja uutiset on tuolloin helpompi ottaa vakavasti. Ja hei! Sinulle moottorisaha tiedoksi nyt, ettei tämä tarkoita sitä että Bodomin olisi vedettävä keikat suorat puvut päällä. Kunhan kerroin että ulkoasun vaikutusta ei tulisi aina aliarvioida.

Eikös se ole meikkaamista että Dimebag värjää partansa? :)

Hiusväri ja kajaali eivät ole sama asia. Toisekseen parran värjääminen on huomattavasti vähemmän feminististä toimintaa kuin kajaalin käyttäminen. Johtuen ehkä paljolti siitä, ettei kovinkaan usealla naisella parta kasva. Paitsi Itä-Saksassa :)

Olen lisäksi nähnyt hänelläkin rannehelyjä ja YLITRENDIKKÄITÄ rannenauhoja!! Vie koko uskottavuuden pois. Ainiin vieläpä se kaulakorukin.

Kaulakoruna hänellä on partaterä, ei esim. mitään sydänkorua. Ylitrendikkäät rannenauhat on monesti perusteltua käyttää esim. live tilanteissa jos käsivarret hikoilee. Tällöin hiki ei valu kämmeniin ja pilaa koko touhua. Itseasiassa tuo razorblade-koru on ainoa sellainen esine yhdessä skebojen ja vaffareiden kanssa joka säilyi Dimellä 80-luvun alun glam-ajoista aina kuolemaansa saakka.

Ja kyllä kyllä... Dime siis Diamond Darrell käytti meikkiä ja karuja kuteita myöskin nuoruudessaan. He vain eivät yrittäneetkään olla "badass fuck yeah die jau jau... kill the angels"-tyyppinen bändi tuohon aikaan. Suurin osa noista Panteran pre-CFH levyistä ovatkin "rakkauslauluja" :)

Hyviksilläkin on "vähemmän uskottavia" ja suorastaan naurettavan huvittavia aikakausia. Uskon näin olevan myös Laiholla.

BTW, etkö itsekkin hehkuttanut muutama päivä sitten jotain kaulakoruasi? :D

Kyllä kyllä... mitä tekemistä kaulakorulla on meikkaamisen kanssa?
En nyt oikein ymmärrä analogiaasi tässä asiassa. Vähän sama kun sanois että "eikös jätkäkin esitellyt kenkiään täällä yks päivä?" Ripsiväri, kynsilakka, huulipuna, puuteri, kajaali yms. tuotteet löytyvät kovin usein "naistenosastolta", kun taas koruja on olemassa miehille, naisille ja unisex-tyyppisesti. Minä en siis lähtisi rinnastamaan kaulakorua meikkeihin. En myöskään rinnasta korvarenkaita tai muita lävistyksiä meikkaamiseen. Sormuksetkin ovat jotain ihan muuta kuin "meikkejä".

Pistetään tähän nyt vielä kevennykseksi ettei muille tule paha mieli:
http://www.deanguitars.com/userpics … 4/dimebag%20as%20a%20kid_edited.jpg

hehehee...

Tuo kuva huvittaa minua samalla tavalla kuin Laihon meikkibuumi. Kummatkin ovat hyviä kitaristeja (tai no Dimebag oli, RIP) ja se ei vähene siitä vaikka olisivatkin olleet tai ovat parhaillaan koomisen näköisiä. Eli jos sanon Laihon meikkailua neitimäiseksi ja huvittavaksi, ei sen mielestäni pitäisi olla millään tavalla "loukkaavaa"... etenkään faneja kohtaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)