Aihe: Tärkeetä kysyttävää!!
1
-Sammy-
04.02.2006 19:36:03
Kun mul on tällänen pikkunen ongelma et mä kun en itse osaa säveltää niin saako sävellyksii tilattuun tai auttajia vaikka.. tai jotain!!
Rakkaudessa on kolme sääntöä... Usko, toivo ja rakkaus.
Mike M. Hiirenloukku
04.02.2006 23:09:37
Kun mul on tällänen pikkunen ongelma et mä kun en itse osaa säveltää niin saako sävellyksii tilattuun tai auttajia vaikka.. tai jotain!!

Kyllä varmasti sävellyksiä saa tilattuakin. Sitä en tiedä kauanko olet soitellut ja mitä, mutta ajan myötä, kun oppii "vaan soittelemaan" niin vahingossakin keksii itseään miellyttäviä biisin pätkiä -> sävellys. Jos näin ei tapahdu, ja kuitenkin jostain syystä haluaa jonkun muun itselleen sävelätämän kappaleen, niin sitten udestaan kysymään. Tätähän voisi verrata vaikka cover -biisin "tekemiseen" - otat minkä vaan biisin mistä tykkäät ja avot.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
JamesHetfield
05.02.2006 14:46:18

Mä oon soittanu kohta neljä vuotta kitaraa. Kun oli soittokokemusta siinä 1,5 vuotta, mulle tuli aikamoinen inspiraatio tehdä omia biisejä -> aloin vaan soittamaan, ja kun keksin uuden riffin (metallimusiikkia kun soittelen) laitoin sen heti ylös paperille ja kansioon. Tällä periaatteella mulla on kansioon kerääntyny reilut 200 riffiä. Tällä ajanjaksolla soittelin siis pelkästään yksin, ei ollut mitään bändiä, missä olisin ollut.

Ja nyt, kun soitan bändissä, en enää jaksa laittaa kaikkea ylös, vaan nauhoitan mankalle (jaa no voishan senkin joku laskea ylös laittamiseksi...) ja sit näytän ne seuraavissa treeneissä kavereille, ja jos se on hyvä, se jää elämään johonkin biisiin, jos huono, sitä ei enää tarvi muistella.

Toi edellinen kappale oli vähän off-topic, mutta jatketaan nyt siitä oikeasta aiheesta: Noi 200 riffiä mitkä mä keksin siinä vuoden aikana, on kehittäny mun "sävellyskorvaa" aika prkleen paljon, luulen. Niistä 200:sta riffistä mitkä siellä kansiossa makoilee, vähintään 150 on sellasia mitä ei kannattais edes mainita, mutta ne on saanut tän homman mun osalla alkuun, ja omasta mielestä kyllä kokemuksen myötä alkaa tuleen parempaa matskua, jos vaan uskaltaa aloittaa, eikä lannistu, jos ekasta kymmenestä riffistä tai ideasta yksikään ei oo hyvä.

Eli rohkeasti kokeilemaan vaan!:)
"funk you motherfunkers!" -Jussi P.
Janus
05.02.2006 15:54:05

Saa tilattua. Maksaa ihan vitusti. Laitetaanko tulemaan?
-Sammy-
05.02.2006 16:03:30
Mä olen kokeillu tota et otan vaan syntikan esiin ja alan pimputella mut ei onnistu... ja sit jos tulee joku hyvä niin se unohtuu heti kun ei saa mihinkään muistiin.. kun ei ole tietokoneseen liitäntää sillä ja en jaksa kirjotella nuotteja viivastoon
Rakkaudessa on kolme sääntöä... Usko, toivo ja rakkaus.
randy
05.02.2006 16:17:21
kun ei ole tietokoneseen liitäntää sillä ja en jaksa kirjotella nuotteja viivastoon

Tässäpä vastasit melkein itse omaan kysymykseen, eli hommaa liitäntä, tai kirjottele pallukoita. Voisit tietenkin aina soittohommiin ryhtyessä laittaa vaikkapa kasettimankan nauhoittamaan soittoa, niin jää varmasti kaikki talteen.
En ota vastuuta yläpuolella olevasta kirjoituksesta.
secondarymind
06.02.2006 17:44:17
Mä olen kokeillu tota et otan vaan syntikan esiin ja alan pimputella mut ei onnistu... ja sit jos tulee joku hyvä niin se unohtuu heti kun ei saa mihinkään muistiin.. kun ei ole tietokoneseen liitäntää sillä ja en jaksa kirjotella nuotteja viivastoon

Mulla on ihan hyvin toiminut sellanen, että jos oon keksinyt mielestäni jonkun hyvän jutun, oon soittanut sitä repeatilla monta kertaa (kitaralla siis, ei nauhalta), jotta se olis vielä huomennakin mielessä. Monesti käy kuitenkin niin, että seuraavana päivänä sen jutun hakeminen saattaa vähän kestää, mutta jos on edes joku osa siitä mielessä, lähden siitä osasta liikkeelle ja loputkin usein palautuu nopeasti mieleen.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Perza
07.02.2006 10:25:41

No jos kerran et jaksa/viitsi mitään itte tehdä, ni miks et soittele jostain kirjoista biisejä, ku eikse ole ihan sama juttu, ku soitella jonku sulle postissa lähettämiä biisejä, ku ei ne kuitenkaa ole omia.

Jos musiikin harrastaminen on tuolla pohjalla, että ei jaksa eikä viitti, ni heitä hyvä mies vittuun hyvissä ajoin.

Ne omat biisit sieltä kyllä tulee aikanaan, ku soitto taito ja korvat kehittyy. Toisaalta mitä enemmän soitat niitä nuotti vihkoja läpi sitä enemmän se musiikki sitä aukeaa ja samalla oma tyyli kehittyy, mutta jos ei jaksa/viitti, ni eiku kamatt kaniin ja karkkia ostaan.
Turhaa
Landola59
07.02.2006 16:43:17
Saa tilattua. Maksaa ihan vitusti. Laitetaanko tulemaan?

HOHO. Ei muuta :D
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Pitkavirta
13.02.2006 16:16:13 (muokattu 13.02.2006 16:16:48)
ei midist.
Mrezzye
13.02.2006 17:21:12

Tärkeää on oppia otsikoimaan kysymystä kuvailevasti, niin ehkä saa myös vastauksia!
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)