Aihe: Devin Townsend
1 2 3 4 511 12 13 14 15122 123 124 125 126
carnation
01.02.2006 19:52:38
Mistäs listasta nyt puhutaan?

Suomen virallisesta albumilistasta kai.
"Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ!
Milkop
01.02.2006 19:53:45

Mistäs listasta nyt puhutaan?

http://www.yle.fi/lista/listat/albumit.php

Ei tuolta ainakaan löydy, minkähän maan lista on kyseessä?
carnation
01.02.2006 19:54:35 (muokattu 01.02.2006 20:03:11)

Ei tuolta ainakaan löydy, minkähän maan lista on kyseessä?

Ei ole vielä päivittynyt?

E: Nyt on, siellähän se Devin luuraa. Melkoisen yllättävä, mutta ehdottoman positiivinen homma tuo listalle nouseminen.
"Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ!
fidZi
01.02.2006 20:01:52
Nuiden lisäksi siellä jossain on ne Alienin "SAY IT!!!" -kohdat, Judgementin "I'm So Sorry" voisi viitata Cityn All Hail The New Fleshiin ja Notes From Africassa on sekä Terria-viittaus ("miles & trials") että Love?-viittaus ("Oh what a feeling/feeding!"). Niin ja jossain loppupuolella on Truth-sointukulkuja! Olisiko A Simple Lullabyssä? Tätä on helppo ajatella Alienin sisaralbumina, kuten Dev siitä sanoi.

Uusi arvio lisäkuuntelun jälkeen: Biisit ovat laidasta laitaan kuin Infinityssä, mutta konseptiajattelulla jota ei mielestäni yhtä voimakkaasti ole Devinillä nähty ennen. Ja äänimaailman ilmavuus ja paksuus on parannus AE:iin verrattuna.
Itselläni Terrian atmosfäärit ovat yhä ykkösenä. Olen vain enemmän heikkona sellaiseen fiilistelyyn, ehkä siksi parhaiten Synchestrallakin uppoaa tämä Mental Tan/Sunset/Let It Roll/Triumph -akseli...niin ja Judgementin loppupuoli, sen "BOW!!!"-osan jälkeen.

Alku toimii TODELLA hyvin. Hypergeekissä alkaa hymyillä nyt. Baby Song vaatii vielä sulattelua. Vampira on selvästi karannut joltain Judas Priestin albumilta. Gaia on helppotajuinen, mutta mitään päänräjäytyselementtiä siinä ei ole. Ainoat pettymykset ovat oikeastaan Pixillate, se on rasittava, pitkä ja jumittava, sekä A Simple Lullaby. Vaikka Dev sanoi sitä albumin kohokohdaksi, on se liian äänekäs, liian raskas ja liian täynnä kaikkea. Paljon paremman kliimaksin olisi voinut tehdä. Sunset on rauhoittava ja Notes From Africa tuo loppuun svengiä ja pirteyttä.

Sunshine & Happiness on aika rock'n'roll, mutta ehkä siitä olisi voinut vääntää enemmän HHJJ:n vielä.
Et ce temps, où est-il allé?
carnation
01.02.2006 20:05:24 (muokattu 01.02.2006 20:05:36)
Nuiden lisäksi siellä jossain on ne Alienin "SAY IT!!!" -kohdat, Judgementin "I'm So Sorry" voisi viitata Cityn All Hail The New Fleshiin ja Notes From Africassa on sekä Terria-viittaus ("miles & trials") että Love?-viittaus ("Oh what a feeling/feeding!"). Niin ja jossain loppupuolella on Truth-sointukulkuja! Olisiko A Simple Lullabyssä? Tätä on helppo ajatella Alienin sisaralbumina, kuten Dev siitä sanoi.

No mun mielestä myös Babysongin lyriikat ovat melkeinpä vastakohta, ainakin osittain, Alienilta löytyvän Possessions-kappaleen tekstille.
OSTAKAA LEVYJÄ!
Akiman
01.02.2006 20:25:06

Nyt näkyy. Pakkohan se on uskoa! Onnea Devin, en olisi tätä päivää uskonut näkeväni! :D
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: TUOREIMMAT HAASTATTELUT: EDGUY ::
rc
01.02.2006 22:45:32
Tämä levyhän pelittää. Vampolka/Vampira - pari on mielestäni selkeästi onnistunein, edellämainittu biisi loksautti leuan totaalisesti. Triumphin sekoilu toimii myös loistavasti.

Last Day In Heaveniä kuulin itsekin Gaiassa...hassu juttu...
Porvarit erikseen
Juzzu
02.02.2006 07:16:09
Mä oon vieläkin niin sekaisin tuosta levystä että parempi etten enempää vielä arvioi levyä kokonaisuutena. Valitettavasti tuohon sekavuuden tilaan kuuluu myös jonkinlaista pettymystä. Noh, kuunnellaan vielä lisää ja palataan asialle myöhemmin.
lethus1
02.02.2006 09:13:46
Kyllä taas on kehuttava miten soljuvaksi tuo alku on tehty. Let it rollista babysongin viimoisiin tahteihin menee ihan hujauksessa eikä väliin mahdu mitään turhaa, huonoa tai tylsää. Mun ei tarvii Babysongia sulatella, kuuluu tän hetken levyn suosikkeihin.

Nyt tein sen mistä työkaverit ei tykkää - eli otin kuunteluvehkeet ja luurit duunipaikalle. Se kun on kuulemma ärsyttävää ja epäkohteliasta kuunnella niitä jos jollain on vaikka asiaa... Tehokuunteluun Mental Tanista eteenpäin. Gaia ei edelleenkään vakuuta mutta Pixellate toimii jo kuin häkä. Joku valitteli jumitusta ja jurnutusta siinä mutta works for me. Ja kun ne naislaulut lähtee, niin huhhuh: ei niissä mitään ihmeellistä ole näin laulusuorituksen vinkkelistä mutta tulee välittömästi aivan mielettömän hyvä fiilis ittelleen.

Ja sitten. Etukäteen hehkutettu kliimaksi Simple Lullaby ei minulle sitä ole. Päinvastoin, melkoinen antikliimaksi kun odottelin jotain elämää suurempaa. Jumittelua, epämääräinen rakenne, melua, ei oikein päätä eikä häntää. Mikäs kliimaksi se tälläinen on ? Mutta tosiaan, kuunnella pitää lisää ja PALJON.

L
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
-K-
02.02.2006 09:18:23
Nyt näkyy. Pakkohan se on uskoa! Onnea Devin, en olisi tätä päivää uskonut näkeväni! :D

Tämähän on vain viittaus siihen että eivät levyjä osta kuin musiikin harrastajat.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
Syöpä
02.02.2006 13:37:14
Kun noista levyllä esiintyvistä musiikillisista viittauksista on ollut täällä paljolti puhetta, niin kuunnelkaapa huviksenne Christeen EP:ltä löytyvä "Processional"...
Liekö tahallisia vai Devyn ns.maneereja, väliäkö sillä.
McRami
03.02.2006 16:31:21
Onkos kukaan muu huomannut tällä levyllä Alien-viitteitä? Itse olen ainakin yhden, mutta enpä paljasta vielä. Jatketaan kuuntelua.
tottahan toki....... se yksin, mitä varmaan tarkotat, on melko selkeäkin.

Katosjoo... Kyllähän tää levy eräänlainen pahan Alienin hyvä puoli on. Infernossa on haastis muuten deviniltä.
Heartwood
03.02.2006 17:40:19
Eka kuuntelukerta takana ja hyvältähän tämä kieltämättä vaikuttaa. Vielä en uskalla lähteä muihin herran tuotoksiin vertaamaan, mutta luulenpa Synchestran hyvin pärjäävän.

Alku toimi tosiaan hyvin aina sinne Triumphin loppupuolelle asti. Tässä nyt kävi vähän kuten pelkäsin, eli Deviniltä on kyllä hävinnyt arvostelukyky jonnekin Vain tapauksessa. Kyseinen egoisti melkein pilaa koko muuten hienon biisin limaisella ja niljakkaalla runkkaussoolollaan.

Onneksi erittäin syvän aallonpohjan vastapainoksi loppulevy kohoaa heti ihan toisenlaisiin sfääreihin nimeltämainitsemattomien urheilijoiden poistuessa studiosta. Babysong vaikuttaisi parhaalta tällä hetkellä ja Vampolka-Vampira -kaksikko on hieno piristysruiske. Kokonaisuus kantaa loppuun asti, ainoastaan bonuskappaleelta odotin juttujen perusteella enemmän. Ja A Simple Lullaby tuntuu ainakin tässä vaiheessa vielä turhan täyteenpakatulta.

DVD:tä en ole vielä katsonut, joten siitä ei sanottavaa. Kassellaan nyt ensin tuo levy vielä muutaman kerran läpi.
"From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical" - Leonard Nimoy" Romantikkoitkijät #42
carnation
03.02.2006 17:57:50 (muokattu 03.02.2006 17:59:49)
Ja A Simple Lullaby tuntuu ainakin tässä vaiheessa vielä turhan täyteenpakatulta.

Tuo tosiaan on vähän mitä sattuu... muuten alkaa jo levy potkimaan varsin maukkaasti. Kun tuota kyseistä kappaletta ennen on jo kaksi aika massiivista vyörytystä, Pixillate ja Judgement, niin kolmas samanlainen joka kestää 7 minuuttia tuntuu olevan vähän liikaa. Alkaa yksinkertaisesti puuduttamaan sen verran pahasti, että tekee melkein mieli skipata koko A Simple Lullaby. Siinä ei oikeastaan tapahdu mitään mielenkiintoista, se on vain tasapaksua laahaamista, valitettavasti. Positiivinen asia tuossa on kuitenkin se, että heti biisin jälkeen starttaava vapautunut ja raikkaasti soiva Sunset kuulostaa entistäkin upeammalta. Harmillisesti Synchestra ei ainakaan minulle aiheuttanut sellaista välitöntä hyvänolontunnetta kappaleillaan. Olisi tämä voinut olla vieläkin aurinkoisempi teos, enemmän Lifen, Stagnantin ja Slow Me Downin kaltaisia pop-helmiä, kiitos!

Hivenen enemmän sulattelemista vaativa teos tämä uutukainen. Ja noissa rumpusoundeissa saisi olla ehkä vähän enemmän munaa.
OSTAKAA LEVYJÄ!
Jaskanpoika
08.02.2006 00:39:12
Aivan mahtava levy täytyy myöntää! Nyt muutaman kerran kuuntelun jälkeen on suoranaisesti jäänyt koukkuun. Viimeiset seitsemän iltaa ainakin nukahtanut tuon tahidissa. Niin mieltä rauhoittavaa musiikkia tuo on. Mahtavan fiiliksen luo kyllä synkän SYLin Alienin jälkeen...
CFH
lethus1
08.02.2006 09:17:45
Nyt pitääkin ruveta korjailemaan aijemmin kirjoiteltuja mielipiteäisi. Niin kuin toivoinkin.

Eli Pixellate / Judgement / A Simple Lullaby on tajutomman kova kombo. Raskas ja hidassoutuinen kyllä, mutta kova. Edelleenkään A Simple Lullaby EI ole sellainen mieletön lopetus mitä minä toivoin sen olevan eikä se edelleenkään ole mikään maailman nerokkain biisi, mutta rupeaapi kolisemaan.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
slipkorn
08.02.2006 12:25:42
Tällä hetkellä tylsimmiltä kuulostavat Pixillate ja Judgement. Taitaa tosin riippua mielialastakin, nimittäin nuo kuulostavat välillä aivan jumalaiselta. John.
marke-
08.02.2006 13:25:48
Nyt kolahti. Aukeni. PARASTA!!!IHQUA!! Vähintään on puoliheijari kun tän kuuntelemistakin ajattelee. Tän on pakko olla hyvä levy, koska skeptikkona vihasin tätä ennen ekaa kuuntelukertaa ja nyt tää on jotain aivan muuta. "Minä olen Devin, sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia." Liian hyvää!!"121212epjwefjpefwop. Tää ei oo enään edes musiikkia..äänitaidetta alusta loppuun!

sori.
Seksi
pehko
08.02.2006 16:23:33

"Minä olen Devin, sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia."

näin on!
"Shit! He's dead, man! He's fucking dead, man! SHIT!!!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)