Aihe: Kitara ebaysta
1
lukeman
07.02.2006 13:32:26
No niin. Aina on tullut varottua ja varoiteltua muita ostamasta kitaraa kokeilematta sitä ensin. Itse kuitenkin "sorruin" tähän. Ebayn kautta tuli ostettua strato, Englannista. Tänään kitara tuotiin kotiovelle ja paketin avattuani koin iloisen asian. Kitara tuli täysin ehjänä perille ja on täysin virheettömässä kunnossa kuten myyjä kuvailikin, lisäksi yhteydenpito myös myyjän puolelta oli moitteetonta. Riskaabelia hommaahan tällainen on, mutta hyvin kävi tällä kertaa. Omassa kuvassa tuo strato näkyy jos jotain kiinnostaa. Eipä tässä muuta.
Tumppi38
07.02.2006 13:49:41
No niin. Aina on tullut varottua ja varoiteltua muita ostamasta kitaraa kokeilematta sitä ensin. Itse kuitenkin "sorruin" tähän. Ebayn kautta tuli ostettua strato, Englannista. Tänään kitara tuotiin kotiovelle ja paketin avattuani koin iloisen asian. Kitara tuli täysin ehjänä perille ja on täysin virheettömässä kunnossa kuten myyjä kuvailikin, lisäksi yhteydenpito myös myyjän puolelta oli moitteetonta. Riskaabelia hommaahan tällainen on, mutta hyvin kävi tällä kertaa. Omassa kuvassa tuo strato näkyy jos jotain kiinnostaa. Eipä tässä muuta.

Onneksi olkoon ! Hieno peli !

Näinhän sen pitäisi toimia aina mutta aina joukkoon joku venkula mahtuu.
"And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)"
lukeman
07.02.2006 13:55:51
Onneksi olkoon ! Hieno peli !

Näinhän sen pitäisi toimia aina mutta aina joukkoon joku venkula mahtuu.

Kiitoksia. Näin se on. Käyttäjäpalautteet kannattaa lukea vaan ei nekään 100 %:sta varmuutta takaa saati tyytyväisyyttä.
P-Nut
07.02.2006 13:59:39

Hieno on strato ja hieno juttu, että homma onnistui hyvin. Kiinnostaisi tosin tietää vähän, että millaiset toimituskulut tuosta muodostui ?
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
oiva tumpeloinen
07.02.2006 14:23:05
Onneksi olkoon nyt, onneksi kävi tuuri.

Jotta ei taas jollain mene pää täysin sekaisin ebayn ihanuudesta, niin kerronpa myös hieman huonomman esimerkin.

Huusin tuossa vuodenvaihteen jälkeen itselleni päättärin. Huudon jälkeen on ollut kohtuullisen verkkaista yhteydenpito myyjään; saattaa välillä mennä viikko, että saa häneen mitään yhteyttä.

Tuossa viikko sitten sain viimeksi häneen yhteyttä ja hän sanoi paketin olevan jo matkalla. Tässä on nyt taas odoteltu päätettä saapuvaksi siitä asti...

Tarinan onnellisena puolena on se, että mulla ei ole vielä penniäkään kiinni koko asiassa. Aluksi sovimme postiennakosta, mutta sanoi sitten laittaneensa paketin ilman postiennakkoa tulemaan. Sai laskettua sillä postikuluja korvaukseksi viivytyksestä.......saas nyt vaan nähdä tuleeko se paketti koskaan.
Ben_D
07.02.2006 14:36:04 (muokattu 07.02.2006 14:41:51)

Ja jotta menisi pää viekä enemmän sekaisin ebaysta niin kerronpa seuraavaa.

Olen ostanut kaksi Amerikan Jacksonia eBaysta Jenkeistä. Toinen on valkoinen RR-1T ja toinen KV-2. Ensimmäisenä ostin RR-1T:n Houstonista, Texasista hintaan $1000 posteineen ja toisen San Remosta länsirannikolta hintaan $870 posteineen. Tilanteen teki mielenkiintoiseksi se, että kumpaakaan kitaraa ei postitettu mulle himaan, vaan pomolleni Dallasiin. Näissä tapauksissa siis oli normaalia enemmän etappeja matkassa; ensin kitarat Jenkeissä kaupungista toiseen (Houston-Dallas, San Remo-Dallas) ja sitten vielä lento Dallas-Frankfurt, Frankfurt-Helsinki.

Kyllä siinä iso mies tutisi kun sain vihdoin skebat Jacksonin laukuissa itselleni. Molemmat olivat pitkän matkan jäljiltä täysin priimakunnossa. Mutta pointtina tässä on kitaroiden hinnat!!!! Noihan on puoli-ilmasia Euroopan hintoihin nähden. Vaikkakin sain kitarat normaalista poikkeavaa reittiä niin kyllä eBayn hinnat ovat kohdallaan ja sieltä voi tehdä todellisia löytöjä pilkkahintaan. Miinuspuolena tietenkin se, että kitaraa ei pääse kokeilemaan ennen ostoa, mutta ainakin Jacksonin tapauksissa laatu on niin huippuluokkaa, että ei pelottanut pätkääkään "sokkona" ostaminen.

Olen itse ostanut eBaysta n. 200-250 tuotetta eikä kertaakaan ole jäänyt tavarat tulematta. Ostomaina mainittakoon mm. USA, Englanti, Singapore, Brasilia, Kanada, Japani, Indonesia, Sveitsi, Italia, Itävalta, Tanska...

EDIT: Vaimo just soitteli ja kertoi, että taas odottaa kaksi kappaletta eBay paketteja postissa ;)
lukeman
07.02.2006 14:39:33
Hieno on strato ja hieno juttu, että homma onnistui hyvin. Kiinnostaisi tosin tietää vähän, että millaiset toimituskulut tuosta muodostui ?

Toimituskulut oli muistaakseni noin 40 euroa.
Jag
07.02.2006 16:01:35 (muokattu 07.02.2006 16:01:50)

Hieno on strato. itse tuskin koskaan uskallaudun tuollaista kokeiklemaanl. Niin jos ei postiennakolla sitten saa tilattua.

Eilen näin Ebayssa Gibsonin Les Paul speciaalin. Hintaa oli about 600$ kun vähän reilu puoli tuntia oli jäljellä.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
ballfish
07.02.2006 16:02:01
Minä en Ebaysta tilaa muuten kuin postiennakolla.
Olen hyvä uimaan katiskaan.
Invader
07.02.2006 16:17:41
Itselleni lähti eilen Saksasta toinen Jackson Pro kohti Suomea. Viime perjantaina kohteen voitin, lauantaina maksoin ja maanantaina lähti siis matkaan. Maksut hoitui PayPalilla totuttuun tapaan. Kitaran lähetys vakuutettuna kovassa laukussa 29 euroa. Ebay on kyllä aikamoinen siunaus meille kitaraholisteille :)
Tai sitten ei..
oiva tumpeloinen
07.02.2006 16:22:37
Jos turvallisuutta ajattelee niin postiennakko ei mun mielestä auta periaatteessa yhtään mitään. Ainakaan joka paikkakunnalla ja joka naamalla ei Postissa pääse pakettia avaamaan ennenkuin sen on maksanut. Maksamisen jälkeen ulkomaanpaketista voisi löytyä vaikka ruosteinen kardaani eikä asialle voisi sitten enää paskaakaan.

Periaatteessa näin. Tosin poikkeuksen tekee lähettäjän merkintä paketissa, jossa suostuu paketin avaamiseen ennen maksua....
ballfish
07.02.2006 16:28:29
Periaatteessa näin. Tosin poikkeuksen tekee lähettäjän merkintä paketissa, jossa suostuu paketin avaamiseen ennen maksua....

Ennen en tosiaan tilaisi, kun tuo lätkä on paketissa. Rajoittaahan se kylläkin ostomahdollisuuksia. :(
Olen hyvä uimaan katiskaan.
JLM
07.02.2006 16:31:32 (muokattu 07.02.2006 16:31:41)

Mainittakoon nyt sitten että ostin itsekin ESP Eclipsen Saksan ebaysta hyvällä menestyksellä. Kitara tuli perille ehjänä ja muutenkin juuri sellaisena kuin pitikin.
Jag
07.02.2006 16:42:49

Ei niistä keskeneräisistä hinnoista pysty mitään sanomaan. Parin viimesen minuutin aikana siellä usein tapahtuu. Dollarihintoja katsoessa kannattaa lisäs muistaa rahtikulujen sekä tullin ja veron vaikutus.

No 730$ on ollu loppuhinta

http://cgi.ebay.com/Gibson-Les-Paul … QcategoryZ47072QQrdZ1QQcmdZViewItem
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)