baron 06.02.2006 23:13:11 | |
---|
Eddie Cochran Jes, meitä ei 50-luvulla montaa ollut (ainakaan Suomessa) jotka siitä diggasi, mutta sen EP jossa oli C'mon Everybody, Twenty Flight Rock, Summertime Blues ja joku neljäs, jota en muista oli silloin kovaa kamaa! My name is Baron, Sir Baron. |
BigPapa 07.02.2006 09:44:33 | |
---|
Jes, meitä ei 50-luvulla montaa ollut (ainakaan Suomessa) jotka siitä diggasi, mutta sen EP jossa oli C'mon Everybody, Twenty Flight Rock, Summertime Blues ja joku neljäs, jota en muista oli silloin kovaa kamaa! Olisko ollut "Somethin´ Else" se neljäs? Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
baron 07.02.2006 11:59:38 (muokattu 07.02.2006 12:04:31) | |
---|
Olisko ollut "Somethin´ Else" se neljäs? Sen verran kiinnosti, että piti netistä käydä lunttaamassa. Harmittaa, kun muisti sen verran pätkii, että vuonna 1959 ostetusta ja ammoin hävinneestä EP:stä muistaa vain kolme kappaletta. Se neljäs oli "Sittin' In The Balcony" My name is Baron, Sir Baron. |
rheinone 07.02.2006 14:14:18 (muokattu 07.02.2006 14:36:40) | |
---|
Sen verran kiinnosti, että piti netistä käydä lunttaamassa. Harmittaa, kun muisti sen verran pätkii, että vuonna 1959 ostetusta ja ammoin hävinneestä EP:stä muistaa vain kolme kappaletta. Se neljäs oli "Sittin' In The Balcony" Jessus mikä EP, harvoin mahtuu 4 noin kovaa piisiä edes kokonaiselle älppärille! Onkos teillä muuten tallella alkuperäisiä 50-60-luvun rocksinkkuja/EP:itä? Multa löytyy Carl Perkins: Blue Suede Shoes / Honey Don't, Sun Records 1956. Aikamoinen klassikko sekin. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
baron 07.02.2006 15:37:32 | |
---|
Jessus mikä EP, harvoin mahtuu 4 noin kovaa piisiä edes kokonaiselle älppärille! Onkos teillä muuten tallella alkuperäisiä 50-60-luvun rocksinkkuja/EP:itä? Multa löytyy Carl Perkins: Blue Suede Shoes / Honey Don't, Sun Records 1956. Aikamoinen klassikko sekin. Mulla on ollut jopa savikiekkojakin aikamoinen kokoelma, mutta pikkuveljet, lapset ja muutot ovat saaneet aikaan sen, että vain harvoja enää jäljellä. My name is Baron, Sir Baron. |
rheinone 07.02.2006 15:46:11 (muokattu 07.02.2006 15:46:26) | |
---|
Mulla on ollut jopa savikiekkojakin aikamoinen kokoelma, mutta pikkuveljet, lapset ja muutot ovat saaneet aikaan sen, että vain harvoja enää jäljellä. Tais olla 50-luvun puolessavälissä ja myöhemminkin savikiekko vielä se yleisin formaatti? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Tais olla 50-luvun puolessavälissä ja myöhemminkin savikiekko vielä se yleisin formaatti? Mä muistelisin, että Bill Haleyt oli vielä savikiekkoja, mutta Elvikset ja Ankat ja Little Richardit taisi olla mun ekoja vinyylejä, veikkaisin ulkomuistista, että joskus 57-58 alkoivat tulla. My name is Baron, Sir Baron. |
isojussi 08.02.2006 17:51:05 | |
---|
*huokaus* Tätä musaa mä oon 35 vuotta digannu..... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
unami 12.02.2006 22:20:50 | |
---|
Mihin sä tälläistä tietoa tarvitset? Noita biisejä on aika monta. haluun tutustua ton ajan rokkiin, mutta en tienny suunnillee muuta sen ajan piisiä ku ton johnny b. gooden. |
Blue Moon 12.02.2006 23:01:04 | |
---|
Onkos teillä muuten tallella alkuperäisiä 50-60-luvun rocksinkkuja/EP:itä? Tuhannen kappaletta löytyy 50-60-l sinkkuja, tosin kaikki ei mene tuon "rock" - nimikkeen alle. Multa löytyy Carl Perkins: Blue Suede Shoes / Honey Don't, Sun Records 1956. Aikamoinen klassikko sekin. Tuo on kyllä helmi... Eipä ole montaa Sunin 45:sta mulle eksynyt. - Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin |
rheinone 14.02.2006 03:05:05 | |
---|
Tuhannen kappaletta löytyy 50-60-l sinkkuja, tosin kaikki ei mene tuon "rock" - nimikkeen alle. Löytyykö Gene Vincentiä? Heitä nyt joku hieno esimerkki peliin. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
baron 14.02.2006 04:05:54 (muokattu 14.02.2006 04:13:49) | |
---|
haluun tutustua ton ajan rokkiin, mutta en tienny suunnillee muuta sen ajan piisiä ku ton johnny b. gooden. Mun suosikkeja silloin 50-luvulla oli Bill Haley, Elvis, Little Richard, Eddie Cochran, Chuck Berry, Fats Domino, Buddy Holly, Jerry Lee Lewis. Englantilaisista Tommy Steele ja Cliff Richard (se oli kova rock-jätkä 50-luvulla ennenkuin alkoi lälläriksi) Ruotsista Little Gerhard, Norjasta Per Elvis. Yhden piisin suosikki Freddy Bell and the Bellboys "Giddy-up Ding Dong". Instrumentaalibändeistä Johnny and the Hurricanes (Oisko siitä Remu napannut itselleen nimen, väärin kirjoitettuna?) Yks erikoisuus oli Freddy Canon joka oli erikoistunut paikannimipiiseihin. Esim Tallahassee Lassie, jonka Hurriganeskin on levyttänyt on hänen originaalinsa. Ja sit tieteskin Everly Brothers. My name is Baron, Sir Baron. |