Aihe: Demostudiossa tosi hiljaista, miksi?
1 2 3 4 5
StoRBa
07.02.2006 02:19:19

Genrejaottelu olisi kyllä kaikkien etujen kannalta parasta.
PomppoK
07.02.2006 03:35:29 (muokattu 07.02.2006 03:51:34)

Siinä tulisi taas yksi pysyvä ketju lisää jokaiselle palstalle. Niitä on jo nyt aika paljon, ja monet ovat vaatineet niiden vähentämistäkin.

Katsotaas:

Rock, pop, alternative: 0 pysyvää/FAQia
Keskustelua raskaammasta musiikista: 1 pysyvä (joka lienee poistettavissa, jossain vaiheessa?)
Jazz, fuusio, etno, proge, latin, reggae: 0 pysyvää/FAQia
Tanssimusiikki: 0 pysyvää/FAQia
Klassinen: 1 pysyvä, 1 FAQ
Roots: 1 pysyvä
Elektroninen ja elektroakustinen musiikki: 5 FAQia

Olisiko yksi pysyvä per alue aivan liikaa lisättäväksi, kokonaisuuden kannalta?

Yleistä-palsta ja esim. kitarapalstat hukkuvat toki noihin, mutta eipä niihin tarvitsis lisätäkään?

Jos sulkis tuon demokarsinan ja laittais pop, rock/raskas musiikki/roots/elektroninen jne. alueiden alkuun pysyväksi ketjun, jossa on ko. alan demoja ja joita voi käydä kommentoimassa?

Tästä vois vielä jalostaa niin, että ko. ketjuja klikkailemalla pääsis itse alueille, joissa demot on omina ketjuinaan. Taitaa mennä muuten tukkoon ja melko vaikeasti selailtavaksi, jos tarkoituksena on keskustellakin demoista.

Onnistuuko keskustelualueen sisään lisäämään vielä "uuden alueen", eli alikansioita? Kaiken järjen mukaan ei pitäis olla mitään ongelmia, mutta korjatkaa joku toki, jos ei toimisi millään. Itselläni ei järin vahvaa tietotaitoa verkko-ohjelmoinnin suhteen ole.
"Once black, you never come back."
rlo
07.02.2006 08:27:32 (muokattu 07.02.2006 08:28:19)

Laittakaa kaikki palautetta ylläpitäjille. Tehdään demostudiosta taas mielenkiintoinen paikka, jossa saa arvostella ja jättää omia juttuja arvosteltavaksi. Kaikki palaute mitä saa omista demoista on jokaisen edun mukaista, sillä tavalla kehitymme musiikin tekemisessä.

Osa meistä on ammattilaisia, minä olen aktiivinen harrastaja joka kaipaa juuri tällaista foorumia. Kukaties joskus vaikka ammattilainen musiikin tuottamisessa.
Les Is More
Atommic
07.02.2006 09:29:47 (muokattu 07.02.2006 09:30:16)
Ongelmana demopalstalla on se että kyllä sinne demoja tulee, mutta kukaan ei vain viitisi toisten tuotoksia kuunnella. Sitten vielä kehdataan vinkua että "kukaan ei käy kuuntelemassa mun musaa". Eihän se noin voi toimia.

Karkea luokittelu tyylisuunnasta, hyvä kuvaus biisistä ja esim. äänittelyistä (treeninauha vai oikeassa studiossa tehty jne) auttaisi kuuntelijoita löytämään itselleen kiinnostavia demoja. Tietysti jonkinlainen pisteytys esim. demon laadusta tms. voisi auttaa. Vähentää niiden huumopläjäysten määrää...

Nyt paikka muistuttaa lähinnä hautuumaata. Käykää ihmiset kuuntelemassa toistenkin tuotoksia, laittakaa rakentavaa palautetta niin yllättäen sitä alkaa itsellekin tippumaan.

Lisää kahvia...
Ambition makes you look pretty ugly
Progressor
07.02.2006 09:35:33
Rock, pop, alternative: 0 pysyvää/FAQia
Keskustelua raskaammasta musiikista: 1 pysyvä (joka lienee poistettavissa, jossain vaiheessa?)
Jazz, fuusio, etno, proge, latin, reggae: 0 pysyvää/FAQia
Tanssimusiikki: 0 pysyvää/FAQia
Klassinen: 1 pysyvä, 1 FAQ
Roots: 1 pysyvä
Elektroninen ja elektroakustinen musiikki: 5 FAQia

Olisiko yksi pysyvä per alue aivan liikaa lisättäväksi, kokonaisuuden kannalta?

Yleistä-palsta ja esim. kitarapalstat hukkuvat toki noihin, mutta eipä niihin tarvitsis lisätäkään?

Toden totta, en tullutkaan ajatelleeksi, että pysyvien ketjujen ongelma ei koskekaan tämän ketjun kannalta merkityksellisiä palstoja. Hyvä on. Minun puolestani tuo ratkaisu kyllä kelpaa siinä kuin omakin ehdotukseni. Pääasia on joka tapauksessa, että tyylilajit jaotellaan jollakin tavalla.

Voi olla, että Johtaja ja Juhani eivät enää tee tähän Muusikoiden.netin versioon muutoksia, mutta luulisin, että tämä ongelma kyllä huomioidaan versiossa 3.2.

Painoin itselleni varoitusta, jos vaikka ylläpitäjät sattuisivat lukemaan tätä ketjua.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Vilhelmus
07.02.2006 10:18:17

Ongelmana demopalstalla on se että kyllä sinne demoja tulee, mutta kukaan ei vain viitisi toisten tuotoksia kuunnella. Sitten vielä kehdataan vinkua että "kukaan ei käy kuuntelemassa mun musaa". Eihän se noin voi toimia.

Juurikin näin. Itse kuuntelin todella aktiivisesti monta vuotta demostudion biisejä ja antelin palautetta. Sitä sainkin kyllä kiitettävästi. Kuitenkin sitten, kun ensimmäistä kertaa kävi niin että laittamani biisi ei saanut ainoatakaan kommenttia, päätin että juuri nuo mainitsemasi vinkujat eivät ole ainuttakaan kommenttia ansainneet ja lopetin demostudion seuraamisen täysin.

Demostudiossa olisi mahdollisuutta vaikka mihin, mutta tuo "en minä kuuntele muita, mutta kuunnelkaa te minun" -asenne pilaa koko touhun.
Nyt on keltanen teema. Onpas pirtsakka. Heti alko tekee pilua ja appelsiinia mieli.
- ICE
rlo
07.02.2006 10:33:30 (muokattu 07.02.2006 10:46:46)

Minullekin kävi niin, että alkuun kuuntelin ahkerasti ja kirjoittelin palautteita mutta sitten laitoin toiveikkaasti pari omaa demoa palstalle ja noin nolla palautetta tuli. Se kyllä lamaannuttaa muiden arvostelun täysin. Tässä ei varmasti kenelläkään ole vinkumisesta kysymys vaan siitä juuri että MIKSI ARVOSTELLA JA KUUNNELLA MUIDEN DEMOJA KUN MUUTKAAN EIVÄT KUUNTELE MINUN.

Ei se auta mitään vaikka kuuntelisin kuinka paljon muita. Tämä demo-palsta pitää saada mielenkiintoiseksi ja se, että kuunnellaan todella muitakin, eikä vaan tuijotella omaa demoa josko sinne arvosteluja olisi tullut.

Kävin arvostelemassa juuri "Liikahdus: Muumejen maahan", aika mielenkiintoinen pläjäys, jousella soitettu skitta.
Les Is More
John Titor
07.02.2006 11:51:00 (muokattu 07.02.2006 11:55:48)

Olisi hyvä, jos Demostudio eroaisi hieman keskustelupalstoista. Palsta voitaisiin toteutettaa sillä tavalla, että tyylilajit olisivat erikseen ja niiden sisällä voitaisiin arvostella kappaleita arvosanoin (joillain tähdillä, joita voidaan klikata, kommentteja voisi kirjoittaa halutessaan). Näin arvostelua saisivat ainakin hyviä arvosanoja keränneet kappaleet. Top-lista ja uusimmat kappaleet voisivat olla näkyvissä etusivulla ja sillä tavalla kiireisemmät ihmiset voisivat kuunnella ja arvostella ainakin paremman pään demoja jos ei aika riitä syventymiseen.

Lisäksi kommentteja saattaisi lisätä se, että kommentin kirjoittaja palkittaisiin. Tämä voitaisiin tehdä sillä tavalla että kommentin alla näkyisivät linkit kappaleen arvioijan omiin biiseihin. Jos kommentoitavan biisin tekijällä olisi vielä mahdollisuus poistaa epäasialliset kommentit, vältyttäisiin "paskaa!!112€42" -osaston kommenteilta joiden perimmäisenä tarkoituksena olisi vaan levittää omia kappaleitaan.

Jos vielä top-lista nollautuisi riittävän usein ja vanhat biisit poistettaisiin palstalta, kaikilla olisi mahdollisuus saada helpommin musiikkiaan arvioitavaksi. Lisäksi voisi olla joku genreriippumaton suosittelu-mahdollisuus, jotta nekin ihmiset, jotka eivät normaalisti kuuntele vaikkapa klassista, voisivat eksyä ei-niin-tutuissa genreissä piilevien hyvien biisien pariin.

Jotain tällaista olen jo pidempään pohdiskellut.
rlo
07.02.2006 12:04:16

Hienoa pohdintaa tuossa yllä. Top-ten aiheuttaisi juuri sen ettei heikompia kuunnella ja arvostella koska ne juuri sitä palautetta tarvitsevat. Olihan tuossa maininta että se nollattaisiin aika-ajoin.

Tuo "paskaa" arvostelu jää sillä pois kun nimimerkki jää kuitenkin arvosteluun.
Itse uskallan arvostella ja esiintyä omalla nimellänikin joka voisi olla hyvä asia.
Minusta poistoa ei saisi itse tehdä, koska silloin sitä pystyy fiksaamaan niin, että vaan positiiviset ja itseä mielyttävät arvostelut jäisivät näkyviin.

Pelkkiä tähtiä taas vastustan koska silloin jää sanallinen arvostelu pois varsinkin jos antaa miinuspisteitä kuten tuolla artikkelipuolella tapahtuu. Olen saanut 10 ääntä ja saldo on -8 eikä kommentteja ole tullut kuin + pisteen antajalta.

Koskahan tämä uusi versio tästä saitista tulee??? Voidaanko me vaikuttaa siihen???
Les Is More
KTR
07.02.2006 12:08:52 (muokattu 07.02.2006 12:11:40)
Vai pitäskö demostudio erottaa kokonaan tästä keskustelupalstasta ja tehdä omaksi osiokseen tuolla etusivulla? Ehkä satunnainen selailijakin kiinnostuis tsekkailee demoja, kun näkee palstan etusivulla? Pakko myöntää että itse oon semmonen, että en muiden demoja arvostele ikinä. Mut ei sitä kiinnosta ruveta etsimään mitään mukavaa, kun ei ne oo tyylilajettain vaan tommonen yks iso pökäle kaikki demot.

-- Eiku onhan tossa etusivulla tuo demostudio. Hups. Mut silti.
John Titor
07.02.2006 12:18:52

Hienoa pohdintaa tuossa yllä. Top-ten aiheuttaisi juuri sen ettei heikompia kuunnella ja arvostella koska ne juuri sitä palautetta tarvitsevat. Olihan tuossa maininta että se nollattaisiin aika-ajoin.

Tuo "paskaa" arvostelu jää sillä pois kun nimimerkki jää kuitenkin arvosteluun.
Itse uskallan arvostella ja esiintyä omalla nimellänikin joka voisi olla hyvä asia.
Minusta poistoa ei saisi itse tehdä, koska silloin sitä pystyy fiksaamaan niin, että vaan positiiviset ja itseä mielyttävät arvostelut jäisivät näkyviin.

Pelkkiä tähtiä taas vastustan koska silloin jää sanallinen arvostelu pois varsinkin jos antaa miinuspisteitä kuten tuolla artikkelipuolella tapahtuu. Olen saanut 10 ääntä ja saldo on -8 eikä kommentteja ole tullut kuin + pisteen antajalta.

Koskahan tämä uusi versio tästä saitista tulee??? Voidaanko me vaikuttaa siihen???

Olisihan mahdollista sekin, että peränpitäjät, keskikasti ja kärkipää näkyisivät. Ja jos lista nollautuisi riittävän usein ja kappaleilla olisi joku kuukauden tai kahden maksimi-palstallaoloaika niin sekin saattaisi auttaa asiaa.

Voisihan poiston tehdä niin että ylläpidolle voisi huomauttaa tosi asiattomista viesteistä. Onhan niitäkin jotka rekisteröityvät jollain kummallisella nimimerkillä voidakseen terrorisoida palstoja, niin järjettömältä kuin se kuulostaakin.

Joku palkitsemissysteemi olisi mielestäni aika jees, koska se rohkaisisi kommenttien kirjoittamiseen. Pelkästään se, että kommenttien määrä listattaisiin numeroilla ja top-lista näkyisi etusivulla (1. Esko222 - 5127 kommenttia), saattaisi riittää - ihmiset kun ovat niin kovin kilpailunhaluisia (lisäksi huijaaminen voitaisiin ehkäistä sillä että kommentteja voitaisiin poistaa tms.). Pelkkien tähtien antaminenkin saattaa jo rohkaista tekijöitä ja mielestäni mahdollisuus helpompaan arvosteluun täytyy olla, koska ei jollekin keskikastin biisille jaksa välttämättä paljon palautetta kirjoittaa, jos se vaan on niin keskiverto ettei keksi mitään sanottavaa - "ihan jees, paranna kaikkee". Tollasessa tapauksessa, tai sitten jos on kiire, on mukavampi vaan antaa tähtiä. Ja jos pelkkien tähtien antamisesta ei palkittaisi, homma saattaisi toimia.
Juntunen
07.02.2006 12:48:16

Mulla ainakin lopahti mielenkiinto Demostudioon juuri näiden todella huonosti tehtyjen mukahauskojen huumoripläjäysten määrään. Ei jaksa kiinnostaa, niitä on ihan liikaa koko ajan. Ja jos tuo Arvan mainitsema tyylisuunta puuttuu, niin jätän suosilla yleensä väliin. Suora linkki biisiin on myös yksi mikä pitää olla. Suoraan oikeaan tiedostoon siis. Ei mitään linkkejä johonkin mikseri.netin lataussivustosekamelskaan. Tässäpä muutamia syitä miksi jää multa biisit kuuntelematta.

Samat syyt täällä. Huumorimusiikki vaan ei jostakin syystä kiihota sitten yhtään ja tyylisuunta pitäs näkyä otsikossa. Mulle ei tuo suora linkki oo ihan välttämätön. Jaksan klikata mikserin sivuilta biisin auki mikäli kiinnostusta sinne asti riittää.
rlo
07.02.2006 13:21:00 (muokattu 07.02.2006 13:21:28)

Näin on, kyllä sieltä mikseri-sivuiltakin pääsee demoja kuuntelemaan. Suora linkki on vaan helpompi ja kohdistuu siihen tiettyyn biisiin.
Les Is More
jussiohman
07.02.2006 13:28:38
Niin, ja nuo linkit jonnekin paskan kusen mikseriin jää multa poikkeuksetta noteeraamatta. Ei niitä.
Jussi in the sky with diamonds
Teijo K.
07.02.2006 13:39:01

Niin, ja nuo linkit jonnekin paskan kusen mikseriin jää multa poikkeuksetta noteeraamatta. Ei niitä.

Mikseri on helppo paikka laittaa biisejä jakoon sellaistenkin jotka eivät ole vallan nörttejä. Eli minua eivät häiritse ollenkaan. Osaan kyllä klikata sieltä sitä latausnappulaa eikä itketä yhtään.
Munsta.
Atommic
07.02.2006 14:16:12 (muokattu 07.02.2006 14:17:45)
Mikseri on helppo paikka laittaa biisejä jakoon sellaistenkin jotka eivät ole vallan nörttejä. Eli minua eivät häiritse ollenkaan. Osaan kyllä klikata sieltä sitä latausnappulaa eikä itketä yhtään.

Sujuvasti taittuu mullakin, vaikka mikseri on kyllä joskus vähän jumissa. Tosin niin on moni muukin saitti.

Mä vierastan noita top-listoja sillä kärkipää vaan vahvistaa asemiaan ja muut jää jalkoihin.

Yksi idea voisi olla että voidakseen ladata yhden biisin tulee ensin kommentoida vaikka muutamaa biisiä. Ja "v***u mitä paskaa" kommenteista valvojat poistavat ko. tyypin biisin palstalta. Reilu peli.

Edit: Niin ja kommentoinnissa voisi ihan itse valita ryhmän josta biisejä kommentoi. Ei tarvi ördä-metallia kuunnella jos ei halua.
Ambition makes you look pretty ugly
Deep Shadow
07.02.2006 14:47:43
Se genrejako olisi ehkä yksi tärkeimmistä tekijöistä. Monta kertaa on ollut puhetta siitä, että itse laittaa vaan siihen nimen perään sen genren, mutta harva sitä laittaa ja toisaalta silloin se voi olla esim. (no tää on jotai hevii...).

Eli se genrejako pitäisi saada mun mielestä siihen lomakkeeseen, jolla biisit lähetetään demopalstalle. Pudotusvalikkoon vaan lista, josta voi valita sopivimman. Hienoahan sitten olisi tietysti, jos tämä sitten näkyisi tuolla varsinaisen demopalstan puolella siten, että eri genreille olisi omat kansiot. Siis tarkoitan sitä, että kun nyt klikkaa tuota demostudiota, niin sieltä pamahtaa kaikki demot silmille, mutta parempi olisi, jos siitä pääsisi vielä valikkoon, josta voisi valita minkä genren demoja haluaa kuunnella. Tämä siis sellaisena karkeana jakona esim. noiden keskustelualueiden tyyliin (rock, pop, alternative), (raskas musiikki), (jazz, fuusio, etno...) jne. Kyllähän siellä genren sisällä sitten on vielä liuta alalajeja, mutta se nyt voisi sitten esim. näkyä siinä nimen perässä sen mukaan minkä on tarkaksi genreksi valinnut lähettäessään demoa demostudioon.

Minäkin kyllä aika harvoin nykyään kuuntelen noita, ennen tuli aktiivisemmin arvosteltua. Osittain johtuu tietysti siitäkin, kun ei itsellä ole juuri koskaan mitään tuonne demostudioon laitettavaa, niin eipä sitten tule vierailtua niin usein siellä.
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15
Suhteettomat Toverit #2
Fortune
07.02.2006 15:21:55

Minulla Mikseri.netin latausnappula ei ainakaan toimi. Ei tee mitään. Pitäisi olla varmaan jotain Javascriptiä tms. päällä.

Kai niihin Mikseri.netin tiedostoihinkin on suora linkki olemassa ja ei vaatine kovin suurta tietämystä etsiä sellaista linkitettäväksi. Sen vertaa jos ei viitsi panostaa, että kysyy joltakulta joka tietää, niin kaipa se kertoo aika paljon bändihommiin panostamisestakin.
Look behind you, a three-necked guitar!
Hannu H.
07.02.2006 15:26:30

Voitais vaikka ylläpidon toimintaa ootellessa aktivoitua ite ja alkaa pistämään sinne perään se (pop/rock/hevi/metalli/tanssmusiikki/jazz/blues/) tai muu mikä tahansa YLEISluokitus.. ei siis laiteta että (newage grindcoreprogemetallia avantgardevaikuttein). Ne tarkemmat kuvaukset voi pistää sinne kuvaukseen sitte...
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)