Nelikielipiru 07.02.2006 08:39:23 | |
---|
Paska otsikko mutta asiaan. Ylehän pitää suomen virallista myyntilistaa ja eikös tämän listan tulokset perustu ennakkomyyntiin, eli siihen miten ovat kaupat ottanu levyä myyntiin? Tuossa kaverin kanssa mietittiin asiaa ja mä muistelisin että olis näin, muistelisin että joskus olisin kuullut joltain "luotettavalta" taholta faktana mutta nyt iski epävarmuus asian suhteen. Jos joku tietää tarkemmin niin auttakees pikkusen. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
BenGlenton 07.02.2006 09:21:14 | |
---|
Ylen Top40-lista ja sen "liitännäiset" ei perustu ennakkomyyntiin. Se perustuu listaliikkeistä ostettujen levyjen todelliseen myyntiin. Liikkeet raportoivat myyntinsä kerran viikossa Ylelle. Lista liikkeistä löytynee jostain YleX:n sivuilta. Sitä vastoin näissä kultalevy ym. -myynneissä ennakkoon myydyt levyt lasketaan mukaan. Onhan kultalevyjä tietääkseni saatu jo ennen kuin levy on ollut edes myynnissä ;) www.supremecourtband.fi |
Ylen Top40-lista ja sen "liitännäiset" ei perustu ennakkomyyntiin. Se perustuu listaliikkeistä ostettujen levyjen todelliseen myyntiin. Liikkeet raportoivat myyntinsä kerran viikossa Ylelle. Lista liikkeistä löytynee jostain YleX:n sivuilta. Sitä vastoin näissä kultalevy ym. -myynneissä ennakkoon myydyt levyt lasketaan mukaan. Onhan kultalevyjä tietääkseni saatu jo ennen kuin levy on ollut edes myynnissä ;) Ok, eli osittain olin oikeessa ja toisaalta olin metsässä. Jeah, kiitos tiedoista. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
kivi 07.02.2006 10:56:36 | |
---|
Ok, eli osittain olin oikeessa ja toisaalta olin metsässä. Jeah, kiitos tiedoista. Jep. Lista ei todellakaan ole tasapuolinen ja reilu, koska siinä listaliikkeistä ostettavan materiaalin osuus korostuu, ja jos kohderyhmää paremmin palvelevat kaupat ovat esim indie-liikkeitä tai levy liikkuu vain keikkamyynnissä, se ei tilastoissa näy. Yhdysvalloissa myynti lasketaan eri tavalla, siellä tilastot tehdään "on the counter" eli tiskiltä, siellä siis näkyvät vain oikeasti myydyt levyt, muistelisin. |
Nelikielipiru 07.02.2006 11:32:05 | |
---|
Jep. Lista ei todellakaan ole tasapuolinen ja reilu, koska siinä listaliikkeistä ostettavan materiaalin osuus korostuu, ja jos kohderyhmää paremmin palvelevat kaupat ovat esim indie-liikkeitä tai levy liikkuu vain keikkamyynnissä, se ei tilastoissa näy. Joo ei ole, levy-yhtiön jakelu kohteet vaikuttaa aivan pirusti kun näyttäs olevan hyvin marketti painotteinen tuo listaliike lista. Tuossa joku "vanha" lista Radio Mafian ajoilta, tuskin on kovin hirveesti muuttunut kokonais kuvaa kun katsotaan. http://www.yle.fi/radiomafia/lista/alasivu.3.shtml Ja eikös eri lafkoilla oo noitten ketjujen kanssa diilejä, esim. Spinefarm -> Anttila jne. ja noin kun on niin sinne ei juuri sorkkimaan tulla saman genren musalla ilman diiliä mitä tuskin tulee saamaan kovin helposti. Huonosti asia ilmastu mutta kumminkin joku varmaan saa kuvan mitä haen. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
Antero 07.02.2006 15:19:06 | |
---|
Ja eikös eri lafkoilla oo noitten ketjujen kanssa diilejä, esim. Spinefarm -> Anttila jne. ja noin kun on niin sinne ei juuri sorkkimaan tulla saman genren musalla ilman diiliä mitä tuskin tulee saamaan kovin helposti. Huonosti asia ilmastu mutta kumminkin joku varmaan saa kuvan mitä haen. Anttilaan on ihan mahdollista saada levyä myytyä. HotOne liikkeet onkin sitten asia erikseen. Kannattaa hoitaa myyntitiliin, jos muuten ei natsaa.
|