Aihe: Symbaalien puhdistus
1 2
Aegis
14.08.2003 20:10:30
Niin, että miten usein ja millä tavalla kannattaa tehdä ja millä/minkä hintaisilla aineilla?
Joutsenolainen Thrash pumppu tarvitsee voimakasäänisen laulajan. Mailaa heti!
Bacchus
14.08.2003 21:06:35
Niin, että miten usein ja millä tavalla kannattaa tehdä ja millä/minkä hintaisilla aineilla?

Eihän noita nyt hirveän usein tarvitse hangata. Jos keikkailee paljon, niin silloin tietenkin eri asia. Mä ainakin puhdistan silloin ku rupee patinaa näkymään, eli aika pitkä aikaväli siinä kertyy.

Mä hankin sellaisen putelin minkä merkkiä en nyt muista (oisko ollu Dunlop?) levytukusta ja ihan hyvin on toiminut. Joku 6 € se tais maksaa.

Näytän jo valmiiksi keskisormea kaikille, jotka sanovat että ei niitä peltejä tarvitse ikinä putsata, niihin kun tulee sellainen "vintage"- soundi. Lässynlässyn.

Älä vaivaudu Roberto.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Speedy
14.08.2003 23:27:09

Paisteella ja Zildjianilla ainakin on omia puhdistus aineita. Ja itte pesen yleensä ihan vaan Fairilla ja vedellä, noin 2-3 kuukauden välein..

Tosin mulla on joku neuroottinen ilmiö, mulla ei saa olla yhtään jälkee pelleissä, joten ei ne yleensä likaseks pääse menemäänkää..=I Pölyjä aina sillon tällön pyyhkii, ja enimmät rasvajälet, nii se riittää mulla.. plus fairi..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Mikael
15.08.2003 10:43:11

Näytän jo valmiiksi keskisormea kaikille, jotka sanovat että ei niitä peltejä tarvitse ikinä putsata, niihin kun tulee sellainen "vintage"- soundi. Lässynlässyn.

Meitsi vaivautuu, sillä yhtä oikein on olla sitä mieltä että peltejä ei kannata putsata koska soundi on siten parempi. Ei se mitään lässytystä ole. Laput pois silmiltä ja keskisormi taskuun - kyllä tähän maailmaan mielipiteitä mahtuu. Kannattaa oikeasti kokeilla asioita ja kuunnella omilla korvilla.

Ootkos jo "tuhonnut" sen alapellin, vai laitetaanko tarjousta vetämään...?
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Roberto
15.08.2003 15:29:00

Älä vaivaudu Roberto.

Piipipii, piipipiipipiipipii... (wind of change-melodialla)

Teiniangstin vallatessa kannattaa istua soffalle, siirtää naama hetkeksi pois ruudun edestä ja juoda vaikka kuppi teetä tai jotain muuta tosi vintagee.
Silvio Dante
15.08.2003 16:52:30
Kyllä mä tuohon Roberton mielipiteeseen (totuuteen?) yhdyn. Parasta puhdistusta symbaaleille on niiden soittaminen.
Just when I thought I was out, they pull me back in!
Joku vaa
15.08.2003 18:29:15

Mä pesen pellit nii että pistän ne suihkun lattialle ja ruiskautan vettä päälle. Kyllä crashit kannattaa pestä mutta esim haikat vaan paranee lian myötä.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Mikko A
15.08.2003 23:42:58
Mä kans mieluummin jätän ne pellit puhdistamatta, mutta sehän riippuu aivan siitä, minkälaista soundia haluaa. Jos haluaa tummaa vintagesoundia niin sitten ei puhdista ja ne muut sitten puhdistaa =)
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Aegis
16.08.2003 12:54:31
Kyselin tässä tutuilta rumpaleilta heidän mielipiteitään aiheesta ja tuli aika vinha pointti: Likainen symbaali hajoaa helpommin, koska pieniin koloihin menevä mönjä on omiaan tehostamaan halkeamien syntyä. Loistavaa, kauhun hetket ovat alkaneet.
Bacchus
16.08.2003 13:11:36
Piipipii, piipipiipipiipipii... (wind of change-melodialla)

Teiniangstin vallatessa kannattaa istua soffalle, siirtää naama hetkeksi pois ruudun edestä ja juoda vaikka kuppi teetä tai jotain muuta tosi vintagee.

Huomaan, että juuri teiniangsti taitaa olla se suuri voima Roberton kommenttien takana.

Mä kans mieluummin jätän ne pellit puhdistamatta, mutta sehän riippuu aivan siitä, minkälaista soundia haluaa. Jos haluaa tummaa vintagesoundia niin sitten ei puhdista ja ne muut sitten puhdistaa =)

Tuo on kyllä totta.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Roberto
16.08.2003 19:10:55

Huomaan, että juuri teiniangsti taitaa olla se suuri voima Roberton kommenttien takana.

Heviurpon psykoanalyysi menee nyt aikalailla metsikköön... muutenkin on aika mielenkiintoista postailla keskustelualue-nimiseen mestaan viestejä joihin saa vastailla vain jos on kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

Yleisen keskustelun tarkoitus ei liene henkilökohtainen dumailu?
Aegis
16.08.2003 23:58:31
Voisitteko vittuilla toisillenne jossain muualla? Kiitos.
Bacchus
17.08.2003 12:58:12 (muokattu 17.08.2003 20:50:11)
Heviurpon psykoanalyysi menee nyt aikalailla metsikköön... muutenkin on aika mielenkiintoista postailla keskustelualue-nimiseen mestaan viestejä joihin saa vastailla vain jos on kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

Yleisen keskustelun tarkoitus ei liene henkilökohtainen dumailu?

Hahhah, heviurpo, toi oli jo halpa.

Selitetään nyt sitten niin että sinäkin, Roope, ymmärrät. Keskisormen näyttäminen oli lähinnä vitsimielessä kirjoitettu, mutta myös kohdistettu tietynlaisia kommentteja kohtaan. Nimittäin on arvattavaa, että kun joku kysyy miten usein puhdistusaineita kukin käyttää ja mitä ainetta käyttää, niin joku kuitenkin kommentoi "hemmetin pelle, ei niitä käytetä ollenkaan". Ettei tule sellaisia "turhaa laiterunkkausta"-kommentteja.

EDIT:turhaa selitystä
Aegis
17.08.2003 14:23:48
Sillä lailla, tuleeko tästäkin ketjusta taas sen seuraajjille viihteellinen kuranheittokisa? Minä haluaisin tietoa ja myös saada aikaan keskustelua, mutta sitten tänne tulee kaksi 3-vuotiaan tasolla liikkuvaa egomaanikkoa testaamaan kumpi on parempi vittuilemaan ja mittaamaan kummalla on isompi muna. Taputetaan kaikki yhdessä tälle älyn ja yhteishengen riemuvoitolle.
Bacchus
17.08.2003 16:20:09 (muokattu 17.08.2003 17:50:17)
Sillä lailla, tuleeko tästäkin ketjusta taas sen seuraajjille viihteellinen kuranheittokisa? Minä haluaisin tietoa ja myös saada aikaan keskustelua, mutta sitten tänne tulee kaksi 3-vuotiaan tasolla liikkuvaa egomaanikkoa testaamaan kumpi on parempi vittuilemaan ja mittaamaan kummalla on isompi muna. Taputetaan kaikki yhdessä tälle älyn ja yhteishengen riemuvoitolle.

Tsori, en vaan voinu antaa olla.

Niin, mutta siitä puhdistusaineesta, ni se oli tuollaista kun Dunlop 65 polish&cleaner-ainetta. Ihan hyväksi oon sen huomannut, eikä ollut kalliskaan.
Blitz
18.08.2003 08:55:46
Voisitteko vittuilla toisillenne jossain muualla? Kiitos.

Eihän kaikki aina jaksa tätä Righteous Drummers meininkiä. Itse olen ainakin vähän yli täynnä sitä. Muistin virkistämiseksi ja hermojen kiristämiseksi:

http://go.to/righteousdrummers

:)
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
jussijoe
18.08.2003 09:09:15

Eihän kaikki aina jaksa tätä Righteous Drummers meininkiä. Itse olen ainakin vähän yli täynnä sitä.

jätkää vaan pistää kyrsimään, ku siellä vittuillaan tamasta, ku näköjään oot taman miehiä... ;D
yo yo yo check it out yo yo!!!
Mikael
18.08.2003 12:50:48 (muokattu 18.08.2003 12:51:20)

Kyselin tässä tutuilta rumpaleilta heidän mielipiteitään aiheesta ja tuli aika vinha pointti: Likainen symbaali hajoaa helpommin, koska pieniin koloihin menevä mönjä on omiaan tehostamaan halkeamien syntyä. Loistavaa, kauhun hetket ovat alkaneet.

Hmm... mun pelit rupeavat lähentelemään 40:n vuoden rajapyykkejä ja hyvinpä ovat kestäneet. Kyllä se peltien rikkoontuminen on etupäässä muista seikoista kiinni (kuten: huono tekniikka ja soittotapaan soveltumaton peltivalinta).

Ja ainakin itselleni soittimessa selkeästi tärkein ominaisuus on soundi, joten mikäli se pelti nyt kestäisi puhdistuksen ansiosta 40 vuoden sijaan 45 vuotta (ja vieläpä sen 45 vuotta huonompisoundisena) niin eipä juuri paina vaakakupissa. Sama juttu ulkonäön kanssa: upeasti kiiltävä, mutta huonompisoundinen pelti ei kauhiasti innosta.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Roberto
18.08.2003 14:43:55

Selitetään nyt sitten niin että sinäkin, Roope, ymmärrät. Keskisormen näyttäminen oli lähinnä vitsimielessä kirjoitettu, mutta myös kohdistettu tietynlaisia kommentteja kohtaan. Nimittäin on arvattavaa, että kun joku kysyy miten usein puhdistusaineita kukin käyttää ja mitä ainetta käyttää, niin joku kuitenkin kommentoi "hemmetin pelle, ei niitä käytetä ollenkaan". Ettei tule sellaisia "turhaa laiterunkkausta"-kommentteja.

Kiitokset selityksestä. Kuolemanvakavissaanhan tässä tietysti ollaan liikenteessä.

Hymiö.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)