Aihe: Miten teillä riittää aika?
1 2
Toveri
14.08.2003 21:35:27

Mikä aika?
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Basismi
14.08.2003 22:43:19
Ei voi koululaisella olla ajan kanssa tiukkaa. Koulusta pääsee kahdelta-kolmelta, nukkumaan tuskin kukaan ennen kymmentä menee, joten syömiset kun jättää pois niin joka arkipäivä on kuusi tuntia tehokasta käyttöaikaa + viikonloput. Mihin te sen kaiken ajan tuhlaatte? Ruokaakaan tuskin laitat itse tai pyykkejäsi peset? Eri asia on sitten, kun käy työssä täyden päivän ja sen jälkeen kotona odottaa tenavat leikittäjää. "Omaa" aikaa on iltakymmenestä eteenpäin.

Joten, kuten joku jo aiemmin sanoi: treenatkaa nyt niin helvetisti kun vielä voitte, sillä pitää pärjätä loppuikä.
M-Juhana
15.08.2003 09:24:18

Niin kuin Kivi totesi harjoitelkaa nyt. Kun nuorena ei musiikista tullut ammattia, niin nyt 40v:n kriisissä tuppaa oleen paniikki, että vieläkö sitä kerkee.Kyllä kerkee...

Aika ?

Perhe, 3 lasta niiden harrastukset yms./vaimon harrastukset
Työ, päivätyö vie 5pv viikossa about 8-10h/pv, satunnaisesti matkustamista, joten saattaa mennä 24h/pv ja 5 pv putkeen.
Koti, nurmikon leikuut, lumityöt puhumattakaan remonteista yms.
.
.
.
Musiikki, sitä kuunnellaan ja soitetaan sitten kun yllä olevat on hoidettu. Joskus menee viikko etten soita itse tai kuuntele mitään. Joskus on sopivia "rakoja", että riittää aika jopa 3-4h: sessioihin. Joten nuoremmat muusikot, priorisoikaa ajankäyttönne nyt, sitten kun teidänkin elämänne on näin, muut asiat hoitavat aikataulunne.

Mutta..hyvä näin, uskokaa pois, soittohommat tuntuu mukavilta, kun ne ovat vastapainona tälle muulle. Ja kyllä omille lapsille soiton opettaminen on antoisaa, ilo heidän oppimisesta on paljon suurempi kuin omasta.
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Gamo
15.08.2003 09:30:48
Ei se voi riittäää. Harrastuksille on aikaa n. puoli tuntia päivässä, kun vaimo katsoo Salattuja elämiä. Venyttäisivät sen roskan vaikka kahden tunnin jaksoiksi, niin olisi aikaa tehdä jotain.
planet
15.08.2003 13:17:25
Kyllähän se aika on välillä vähissä. Pitää vaan kuvitella että käytettynä ei menis hukkaan.
Kitarajeesus
15.08.2003 17:35:36
Siihen on vaan totuttava,että jos haluaa joskus soittaa todella hyvin,niin on paljon asioita mistä se on pois.
Itse olen tehnyt valintani ja kyllähän tämä välillä raskasta on.
Normaali koulupäivänä kotiin tultuani syön ja sen jälkeen aloitan reenaamisen.Soitan n.2-3 h,käyn netissä,teen läksyt ja jatkan reenaamista.Soitan yleensä klo 24-01 asti ja sen jälkeen luen 1-2 h jotain hyvää kirjaa ja kuuntelen taustalla jazzia tai klassista.Herään seitsemältä aina yhtä väsyneenä.Koulussa yleensä nukun tunneilla ja välitunneilla mahdollisuuksien mukaan.Raskaaksihan tuo käy ja tasaisin väliajoin tahtoo iskeä myös flunssa jne.Viikonloput menevätkin sitten nukkuessa.Koulumenestyksestä tuo ei ainakaan vielä ole ollut juurikaan pois,koska saan aina hyviä numeroita kokeista vaikka tunneilla keskittyisinkin nukkumiseen.Totuushan kuitenkin on,että tulevaisuudessa sille soittamiselle ei sitten jääkään niin paljon aikaa eli nyt on reenattava kun vielä voi.
Musiikki on elämä.
Sebastian
15.08.2003 18:17:59
Hankin duunin johon kuluu 3 tuntia yössä. Siirryin elävään kasvis ravintoon joka vähensi unentarpeen 6 tuntiin. Myin telkkarin. Jätin sosiaalisen elämän vähemmälle. Nyt aikaa riittää ja fiilis on tosi hyvä kun ei tarvii koko ajan miettiä et tänkin ajan mä oisin paljon mieluummin soittamassa/säveltämässä. Kävi vielä sillä lailla että tyttöystävä on tässä 2 kuukautta toisella paikkakunnalla töissä, joten soittoaikaa on päivässä 10 - 14 tuntia. Ja materiaalia syntyykin sen mukaisesti :) Ai kun on kivaa! Jee jee..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)