makoskela 14.08.2003 20:31:09 | |
---|
Mielipiteitä. Missä tulee se raja vastaan, jolloin pitäisi saada paremmat laitteet, jotta soitto kulkisi paremmin? Onko sellaista? 20 vuotta soittaneena täytyy tunnustaa, että hyvät kamat saavat aikaan muutakin kuin hyvät fibat. Mielestäni ainakin laadukas kitara kädessä (joka on hyvin säädetty) on helpompi yrittää leikki rokkistaraa.. To live is to buy guitars... |
zorro 14.08.2003 20:35:02 | |
---|
sitten ku pystyy jameissa lähteen muitten mukaan ilman riitasointuja. jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
LaXu 14.08.2003 21:10:42 | |
---|
Sitten kun erottaa huonon ja hyvän soittimen/vahvistimen/efektin toisistaan. |
kivi 14.08.2003 21:18:42 | |
---|
Hm, mun mielestäni aloittelija tarvii paremmin säädetyt kamat, että into säilyy. Pelimies soittaa melkein millä vaan, kunhan ääntä lähtee:-) - ja usein todellisten pelimiesten kitarat onkin hyvän näköisiä, mutta kielet korkealla ja säädöt miten sattuu. Paremmat kamat tarvii siinä vaiheessa, kun edelliset eivät enää riitä. Jos kitara ei pysy vireessä keikalla, jos äänittäjä ilmoittaa, että "ton paistinpannun äänityksestä ei kyllä tuu lasta eikä..." ja kun vahvistinkin ottaa häiriöitä naapurin loisteputkista. Halvoillakin kamoilla voi soittaa vaikka koko ikänsä, kunhan niistä saa edes jotenkin järkevää ääntä. |
Jusstus 14.08.2003 21:20:02 | |
---|
Mielipiteitä. Missä tulee se raja vastaan, jolloin pitäisi saada paremmat laitteet, jotta soitto kulkisi paremmin? Onko sellaista?
No soiton kulkemisesta en tiiä, mutta noin niinku periaatteessa homman tulisi kulkea niin, että kun ite tiedostaa ja tajuaa, että omassa saundissa on puutteita, jotka johtuu huonoista laitteista tms. ja osaa itse objektiivisesti sanoa, että tämä kitara/vahvistin kuulostaa huonolta, olisi soittajan ansaittava jostain uudet vehkeet vanhojen tilalle. (Huh mikä lause, btw). Harmi vaan, että noita ei tipu taivaasta, vaan ne pitää vereslihalla ja työllä ansaita ne rahat, joilla laitekantaa saa päivitettyä. Valitettavan usein on kuitenkin niin, että tiedostaa, että saundi ei oo hyvä, mutta ei oo aavistustakaan, millä tuota lähtis korjaamaan. Mut periaatteessa meikäkin on sitä kantaa ja mieltä, että ei sen pitäis laiteurheilua olla, vaan tosiukot tekee taikoja vaikka millä vehkeillä... "These go to eleven.." |
zorro 14.08.2003 21:21:27 (muokattu 14.08.2003 21:21:51) | |
---|
Hm, mun mielestäni aloittelija tarvii paremmin säädetyt kamat, että into säilyy. Näinhän se on, siinä silti on se riski että jos isi ostaa kalliit laitteet ja poika koskee kitaraan muutaman kerran vuodessa. mutta olen silti samaa mieltä ja perun ton oman lauseen. jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
KooAa 14.08.2003 21:34:39 | |
---|
Jos on rahaa ostella niin mikäs siinä, saa ainakin muut sitten vittuilla ja naureskella että mitäs helvettiä sinä tommosilla laitteilla teet. Suomalainen kateus hoitaa asian olet sitten hyvä tai et. Varmaan vasta kun 100.000 levyä on myyty saa artisti soittaa millä haluaa. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
askomiko 14.08.2003 22:11:46 | |
---|
Suomalainen kateus hoitaa asian olet sitten hyvä tai et. Varmaan vasta kun 100.000 levyä on myyty saa artisti soittaa millä haluaa. Minäpä hyökkään hirveän läjän kanssa miittiin soittamaan e-kieltä, ja ihmettelemään, jotta onpa hienoa. Toiset kun on vaan niin tyhmiä tai julkeita ettei tajuu hävetä. :) Mutta niinkun ameriikan sedät sanoo: Why? Because I can! |
KooAa 14.08.2003 22:13:18 | |
---|
Minäpä hyökkään hirveän läjän kanssa miittiin soittamaan e-kieltä, ja ihmettelemään, jotta onpa hienoa. Toiset kun on vaan niin tyhmiä tai julkeita ettei tajuu hävetä. :) No mutta tuohan on ASIAA ! Noinhan minäkin meinasin tehdä ... Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Mutta niinkun ameriikan sedät sanoo: Why? Because I can! Ja sanoo ne muutakin.. Nääs kun meihin suomalaisiin on sisäänrakennettu sellainen metka ominaisuus.. Muistanpa kun laittelin yhessä paikassa kitaroita verstaan nurkassa, paikalle tuli jenkkipoika ja kotimainen kitaristi, milteipä samanlaiset kitarat työn alle ja jutustelemaan..kysäisin että olikos ollu hintavia nämä kitarat. Suomalainen siinä selittelemään: Ei se niin kallis ollu - tai olihan se mutta halvalla sain, se nyt on vähän tuollainen, joo kaveri myi.. Mutta jenkkipäs latas että, quite an expensive guitar, yes... Eli tahdoin sanoo että kaikkihan me soitetaan semmosilla erikois-erikoishalvoilla vehkeillä jotka on saanu vielä toosi edullisesti ja kaupanpäälle vielä toi triple rectifier, tai pitihän siitä vähän kuljetusmaksuja maksaa, mutta eeii- ei se niin paljon maksanu... mutta ollaan me vaan tälläisiä. Vaatimattomuus kaunistaa. Ja itse asiaan, jokainen saa mun puolesta ostaa vaikka Zemaitiksen tms. kunhan omilla rahoillaan ostaa eikä multa pitkäaikasta vippiä pyydä.. =) Soittotaito vs. kamojen laatu eivät juurikaan korreloi. Tosin joskus hämmästelytyttää joidenkin setupit mutta hei, sehän on heidän asiansa. |
askomiko 14.08.2003 22:38:12 (muokattu 14.08.2003 22:41:15) | |
---|
Sitähän se on. Minua ei ainakaan yhtään harmita, jos joku aloittaa uransa jollain 1954 Fenderillä, sarjanumero #2, ja jollain Trainwreckillä, ei se ole minulta pois! Jos jonkun isi ostaa pienelle Booteeq-stäkin, niin mieluummin semmoista sitten kuuntelee lavaltakin kuin Valvestatea. :) Omat kamis-hankinnat perustelen sillä että GAS on hauskaa, enkä (toistaiseksi) ole ryöstöillä niitä rahoittanut. Ja sillä että eipähän tullut sitäkään rahaa ryypättyä. :) Aika uskomattomia summia jotkut saa siihenkin menemään, vaikkei vielä oikeata spurgumeininkiä olisikaan. No, harrastushan sekin! |
makoskela 14.08.2003 22:48:29 | |
---|
...GAS on hauskaa... Älä lausu tuota kirjainyhdistelmää julkisesti... tyttöystävä on ehdottanut jo pakkohoitoakin... Tieto lisää tuskaa. Ja kokemus. Muistan, kuinka nuorena räkänokkana soittelin tyytyväisenä vanhaa Maison-merkkistä stratokopiotani. Olin täysin tietämätön siitä, että kyseessä oli kohtuullisen surkea soitin. Mutta se oli aikaa ennen kun kokeilin jotain parempaa. Se oli typerää se. Ainakin nyttemin se on tullut kalliiksi...haha. To live is to buy guitars... |
fox 14.08.2003 23:44:53 | |
---|
Omat kamis-hankinnat perustelen sillä että GAS on hauskaa, enkä (toistaiseksi) ole ryöstöillä niitä rahoittanut. Ja sillä että eipähän tullut sitäkään rahaa ryypättyä. :) Aika uskomattomia summia jotkut saa siihenkin menemään, vaikkei vielä oikeata spurgumeininkiä olisikaan. No, harrastushan sekin! Amen to that,bro! :) Tosiaan tässä on tullu nähtyä pelimannimiehiä ja vaan pelimiehiä jotka on onnistunu "to screw ev´rythin up - and big time" joten samoin itse ajattelen. Toiseks näissä kitarankorjaushommissa on matkan varrelta jäänyt itelle kaikenlaista.. Mutta mieluummin itsekin kattelen jotain soittokamantapaista nurkissa pyörimässä kuin h-tinmoista luottokorttilaskua josta ilmenee että viikolla xx tuli otettua muki tai pari. Ja ainoa muisto on se.. =) |
prtzah 17.08.2003 23:20:41 | |
---|
Kitaroita ei ole koskaan liikaa... ja kamat ei ole koskaan liian hyviä. Ihmisten kanssa tulee riitojakin ja ties mitä, mutta hyvään kitaraan voi luottaa aina... ja siinäkin säästää, että ostaa viinat alkosta ja juo ne sivistyneesti nautiskellen kotona soitellessa, eikä mene kapakkaan rällästämään... ja jos tätä harrastaa tarpeeksi kauan, niin voi siinä oppia jotenkuten soittamaankin ennen eläkeikää. |
outo_O 17.08.2003 23:31:44 (muokattu 17.08.2003 23:32:26) | |
---|
Pitäskö musakaupoissa teidän mielestä myydä kaljaa? Kitarat, Bassot, Vahvistimet, Viinat, Rummut jne.. edit: typoksimus Minä: "Saan varmaan pari plektraa ottaa kaupan päälle?" Myyjät yhteen ääneen:
Myyjä1: "en voi ylittää valtuuksiani.."
Myyjä2 "ota pari siitä" |
Jormaz 17.08.2003 23:32:15 | |
---|
Jos sä olet paska niin on ihan luonnollista että soittelet paskoilla kamoilla. Sitten kun rahaa ja taitoa kertyy niin voit palkita itsesi paremmilla kamoilla. Toki aloituskamat pitää olla sellaiset että niillä pystyy soittamaan ja mielenkiinto ei heti lopahda. Taas tämä vertaus: Kukaan ei ihmettele jos pistät 20 tonnia autoon mutta ai että jos pistät muutaman soittokamoihin.. Back to the 80's |
Ossi 17.08.2003 23:37:02 | |
---|
Itse olen lähtenyt siitä, että se vähä soittotaito, mikä on siunaantunut, ei saa vesittyä paskoihin soundeihin. Eo. johtuen tilanne on hivuttautunut sellaiseksi, että kamat ovat laadultaan selvästi ylimitoitetut suhteessa siihen, mitä niiden kautta pystyn soittamaan. Koskaan ei o hyvä :( "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Gypsy 17.08.2003 23:38:46 (muokattu 17.08.2003 23:40:28) | |
---|
Se on ihan perseestä revittyä kun mullekkin monet sanoo, että mitä helvettiä sä tommosia skittoja hommailet, tollahan sais hyvän auton. No, mun mielestä mun minkään skitan hinnalla ei sais helvetin hyvää autoo, uutena ei mitään. Ja siis kitarathan voi olla mulla mun loppuelämän, 20 000 euron autohan on jo kohta vanha romu millä ei tee mitään. Että mikä siinä on ihmeellisempää pistää rahat soittimiin kun johonkin kälyseen autoon? Ja kyllä mä heti ennemmin kunnon skitan otan kun jonkun kälysen nissanin minkä vois ajaa ensimmäiseen puuhun |
LaXu 17.08.2003 23:40:45 | |
---|
Se on ihan perseestä revittyä kun mullekkin monet sanoo, että mitä helvettiä sä tommosia skittoja hommailet, tollahan sais hyvän auton. No, mun mielestä mun minkään skitan hinnalla ei sais helvetin hyvää autoo, uutena ei mitään. Ja siis kitarathan voi olla mulla mun loppuelämän, 20 000 euron autohan on jo kohta vanha romu millä ei tee mitään. Että mikä siinä on ihmeellisempää pistää rahat soittimiin kun johonkin kälyseen autoon? Hehe..näin kyllä minäkin ajattelen. Bussillakin pääsee niin turha sitä autoa on bensakuluineen, veroineen ja vakuutuksineen hommata. |
Ossi 17.08.2003 23:44:34 | |
---|
Bussillakin pääsee niin turha sitä autoa on bensakuluineen, veroineen ja vakuutuksineen hommata. Joissain yksittäistapauksissa auto helpottaa kuitenkin elämää. Tuonne miittiin on helpompi lähteä kamojen kanssa ja kulkeehan siinä sivussa muutama pelimannikin :) "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |