the jokke 13.08.2003 22:53:13 | |
---|
Niin, ostin tuollaisen Boss DS-1 säröpedaalin ja ennestään mulla on joku DODin paskaoverdrive. Ongelmana on näiden laitteiden riittämätön voluumitaso. Entisen multiefektin kanssa olin tottunut siihen, että särö on aina kovemmalla kuin puhdas, mutta noilla peruspedaaleilla sitä ääntä ei saa lähellekään tarpeeksi, vaikka level-potikka olisi täysillä. Mistä tämä mahtaa johtua? Entä onko tähän jotain ratkaisua vai pitääkö mun kuitenkin ostaa joku multiefekti? |
Dumb 13.08.2003 23:01:02 | |
---|
Minä olen huomannut saman varsinkin tuon DS-1:sen kanssa. Mulla särösoundi pitää tulla aina selkeästi lujempaa kuin puhdas. |
the jokke 13.08.2003 23:17:33 | |
---|
Mites sulla noiden muiden säröpedaalien kanssa on? onko sama ongelma? |
Dumb 13.08.2003 23:35:08 | |
---|
Tuotanoin... eipä ole säröpedaaleja tullut juurikaan käyteltyä parina viime vuonna, mutta muistaakseni OS-2:nen (joka on kyllä rikki tällä hetkellä...) ja DS-2:nen puskee enemmän ääntä ulos kuin DS-1:nen. Roger Mayerin Fuzz sen sijaan on sen verran kranttu vahvistimen suhteen, ettei siitä voi mitään yleistystä sanoa (trankkuvahvistimen kanssa huutaa kuin viimeistä päivää mutta mesan putkietusen kanssa juuri ja juuri tarpeeksi). |
Insane Kane 14.08.2003 08:29:35 | |
---|
Kokkeileppa ihan kunnon voluumeilla.... Ei makuuhuone tasolla Vitusti säröä perkele!!! |
the jokke 14.08.2003 11:35:24 | |
---|
Kokkeileppa ihan kunnon voluumeilla.... Ei makuuhuone tasolla mulla ei edes oo makuuhuoneessa vahvistinta. kämpällä on. ja siellä soitetaan koko bändin voimin.. ja kovaa. |
Huevos 14.08.2003 14:01:53 | |
---|
Osta 100w putkivahvari ja huudata täysillä. |
Dumb 14.08.2003 14:12:59 | |
---|
Joo, joo, siis kyllä siitä DS-1:sestä (tai mistä tahansa "hiljaisesta" säröpedaalista) saa ääntä lähtemään kun pistää vahvistinta tarpeeksi isolle, mutta ongelma onkin siinä kun sen vahvistimen puhtaan kanavan pitäisi olla _hiljaisemmalla_ kuin särön. Jos sitä puhtaan kanavan volumea käyttää buustaamaan tuota säröpedaalia, ei haluttuun lopputulokseen päästä! |
makoskela 14.08.2003 20:18:41 | |
---|
Osta 100w putkivahvari ja huudata täysillä. You've got it! To live is to buy guitars... |
Huevos 14.08.2003 20:21:41 | |
---|
Joo, joo, siis kyllä siitä DS-1:sestä (tai mistä tahansa "hiljaisesta" säröpedaalista) saa ääntä lähtemään kun pistää vahvistinta tarpeeksi isolle, mutta ongelma onkin siinä kun sen vahvistimen puhtaan kanavan pitäisi olla _hiljaisemmalla_ kuin särön. Jos sitä puhtaan kanavan volumea käyttää buustaamaan tuota säröpedaalia, ei haluttuun lopputulokseen päästä! Parasta säröä ei muutenkaan saa pelkästään pedaaleilla. Jos sulla on hyvä vahvistin se menee hukkaan pedaaleja käyttämällä. Paras särö syntyy putkista. |
zorro 14.08.2003 20:25:31 | |
---|
mulla on tavallaan sama ongelma ton shredmasterin kanssa, sillä sen aina kerran/parikertaa vuodessa saa kuulumaan kovemalla kun kliinin, mutta musta tuntuu että vika saattaa olla jopa piuhoissa.. pitäis ostaa sellaset valmiit piuhat noihin pedaalien väliin. jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
Huevos 14.08.2003 20:28:00 | |
---|
Outo. Mulla ei ole mitään ongelmia ollu koskaan ton kaa...Siis miten helvetin hiljaa sen kliinin pitää sit olla suhteessa säröön? Mulla on säröpedaali tyyliin 6 ja silti meinaa tukka lentää päästä.. |
hemmo 14.08.2003 20:56:25 | |
---|
Parasta säröä ei muutenkaan saa pelkästään pedaaleilla. Jos sulla on hyvä vahvistin se menee hukkaan pedaaleja käyttämällä. Paras särö syntyy putkista. Mulla on säröpedaali tyyliin 6 ja silti meinaa tukka lentää päästä.. Mitä se Huevos oikein selittää? Onko se paras saundi putkivahvari täysillä vai ei? Mitä sitten teet säröpedaalilla? Päätä nyt jo! Ihan diibadaabaa. Munsta, eli siis minusta, paras särö syntyy kun kiusaa jotain pientä trankkuvahvaria jollain kivalla pierufutsilla. Ja palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, niin joidenkin säröjen volume (=boost) ei vaan yksinkertaisesti riitä voimistamaan ääntä tarpeeksi. Sen mukaan on vaan elettävä. Mulla oli joskus Italiassa valmistettu hieno Art Deco-tyylinen Proel-särö, joka kaikki potikat täysillä vaimensi saundia. Höh! Myin heti pois. Säröä beibi! |
the jokke 14.08.2003 20:58:35 (muokattu 14.08.2003 20:58:58) | |
---|
mulla on säröpedaalin vola täysillä, mutta silti kun tallaan särön päälle, niin se hukkuu rumpalin jalkoihin (ja sitä ennen siis puhdas kuuluu todella hyvin). eikä sen nyt tarttis olla hirveesti puhdasta kovemmalla, mutta kun se ei ole lähelläkään. pitää varmaan koittaa toisen vahvistimen kanssa jos se vaikka auttais asiaan. voisiko piuhat oikeasti vaikuttaa asiaan? Entä voisiko muuntaja vaikuttaa? |
the jokke 14.08.2003 21:00:14 | |
---|
Mulla oli joskus Italiassa valmistettu hieno Art Deco-tyylinen Proel-särö, joka kaikki potikat täysillä vaimensi saundia. Höh! Myin heti pois. no höh.. kai se mullakin on sitten sama edessä joskus. |
Bluesmies 14.08.2003 21:00:20 | |
---|
Osta bossin SD-1, niin ei ainakaan oo tota ongelmaa!! Nim. Kokemusta on Kitara on tyhmä!! |
the jokke 14.08.2003 21:05:03 | |
---|
mä luulen, että ostan jonkun multiefektin. niistä mä oon aina tykännyt ja volumeakin riittää.. |
Jusstus 14.08.2003 21:07:36 | |
---|
Höh! Myin heti pois. Se olikin varmaan se ainoo kerta ku oot myyny vai..? Hehe. "These go to eleven.." |
zorro 14.08.2003 21:12:40 | |
---|
Entä voisiko muuntaja vaikuttaa? Huonot piuhat vie saundista munat. minun tapauksessa ne piuhat on parivuotta sitten juotettu. ne oli niitä aikoja jolloin ensimmäisiä kertoja koskin kolviin, joten ne on aika huonolaatusia juotoksia. jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
Jusstus Se olikin varmaan se ainoo kerta ku oot myyny vai..? Juu, olen myynyt/vaihtanut muistaakseni noin 40-50 pedaalia. Ei huonoja tai ei-niin-mieluisia viitti pitää. Mitä niistä. Säröä beibi! |