niksa78 02.02.2006 15:03:53 | |
---|
Moro! Olisin kiitollinen, jos joku voisi täällä vastata seuraaviin kysymyksiin: Minulla on läppäri hp pavilion ze4400. Pystyykö sillä tekemään kotiäänityksiä vai täytyykö hommata järeämpi kone? Pystyykö siihen hommaamaan ulkoisen äänikortin ja tarvitsenko siihen lisä muistia?Olen täysin aloittelija äänityshommissa joten olisi kiva tietää miten pääsen alkuun. |
CryptoFib 02.02.2006 15:06:39 | |
---|
Mitä speksejä (prossu, muisti lähinnä) kone sisältää? (näet ne sähläys-/ohjauspaneelista järjestelmä -kohdasta) Mitä meinasit äänitellä? Kitaraa? Laulua? montaa raitaa kerralla? Noiden määrittelyn jälkeen vastaaminen helpottuu mukavasti. :) Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
niksa78 02.02.2006 17:17:01 | |
---|
prosessorina on amd athlon xp2400 ja muistia on 256mt.tarkoitus olisi tehdä kotidemoja bändikavereille raita kerrallaan. jotenkin vaan tuntuu että tehot ei tule riittämään koneessa. Saisikohan jollain 600eurolla kohtuullisen tehokkaan pöytäkoneen ja äänikortin, jolla voisi sitten demo äänityksiä väsäillä? |
Fortune 02.02.2006 17:33:58 (muokattu 02.02.2006 17:34:47) | |
---|
prosessorina on amd athlon xp2400 ja muistia on 256mt.tarkoitus olisi tehdä kotidemoja bändikavereille raita kerrallaan. jotenkin vaan tuntuu että tehot ei tule riittämään koneessa. Saisikohan jollain 600eurolla kohtuullisen tehokkaan pöytäkoneen ja äänikortin, jolla voisi sitten demo äänityksiä väsäillä? Kyllä sillä demotuksia väsää, ei mitään ongelmaa. Usb-väylään liitettävät äänipalikat toimivat mainiosti tuohon tarkoitukseen, niitä on monilla merkeillä, halvimmat maksavat reilusti alle satasen. Muistia tarvitset lisää vasta, kun alat käyttää hirmuisesti plugareita ja raitamäärät kasvavat mahdottomuuksiin. Raita kerrallaan tapahtuvaan demotusäänittelyyn tuo riittää mainiosti. Look behind you, a three-necked guitar! |
Titares 02.02.2006 17:43:19 | |
---|
|
Fortune 02.02.2006 20:24:43 | |
---|