niksa78 02.02.2006 15:03:53 | |
---|
Moro! Olisin kiitollinen, jos joku voisi täällä vastata seuraaviin kysymyksiin: Minulla on läppäri hp pavilion ze4400. Pystyykö sillä tekemään kotiäänityksiä vai täytyykö hommata järeämpi kone? Pystyykö siihen hommaamaan ulkoisen äänikortin ja tarvitsenko siihen lisä muistia?Olen täysin aloittelija äänityshommissa joten olisi kiva tietää miten pääsen alkuun. |
CryptoFib 02.02.2006 15:06:39 | |
---|
Mitä speksejä (prossu, muisti lähinnä) kone sisältää? (näet ne sähläys-/ohjauspaneelista järjestelmä -kohdasta) Mitä meinasit äänitellä? Kitaraa? Laulua? montaa raitaa kerralla? Noiden määrittelyn jälkeen vastaaminen helpottuu mukavasti. :) Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
niksa78 02.02.2006 17:17:01 | |
---|
prosessorina on amd athlon xp2400 ja muistia on 256mt.tarkoitus olisi tehdä kotidemoja bändikavereille raita kerrallaan. jotenkin vaan tuntuu että tehot ei tule riittämään koneessa. Saisikohan jollain 600eurolla kohtuullisen tehokkaan pöytäkoneen ja äänikortin, jolla voisi sitten demo äänityksiä väsäillä? |
Fortune 02.02.2006 17:33:58 (muokattu 02.02.2006 17:34:47) | |
---|
prosessorina on amd athlon xp2400 ja muistia on 256mt.tarkoitus olisi tehdä kotidemoja bändikavereille raita kerrallaan. jotenkin vaan tuntuu että tehot ei tule riittämään koneessa. Saisikohan jollain 600eurolla kohtuullisen tehokkaan pöytäkoneen ja äänikortin, jolla voisi sitten demo äänityksiä väsäillä? Kyllä sillä demotuksia väsää, ei mitään ongelmaa. Usb-väylään liitettävät äänipalikat toimivat mainiosti tuohon tarkoitukseen, niitä on monilla merkeillä, halvimmat maksavat reilusti alle satasen. Muistia tarvitset lisää vasta, kun alat käyttää hirmuisesti plugareita ja raitamäärät kasvavat mahdottomuuksiin. Raita kerrallaan tapahtuvaan demotusäänittelyyn tuo riittää mainiosti. Look behind you, a three-necked guitar! |
Titares 02.02.2006 17:43:19 | |
---|
|
Fortune 02.02.2006 20:24:43 | |
---|
Look behind you, a three-necked guitar! |
Titares 03.02.2006 12:31:36 (muokattu 03.02.2006 12:33:37) | |
---|
... Saisikohan jollain 600eurolla kohtuullisen tehokkaan pöytäkoneen ja äänikortin, jolla voisi sitten demo äänityksiä väsäillä? No ainakin silleen, että ko. sivuilta voi etsiä muidenkin komponenttien edullisia hintoja. Itse katselin näyttöjä ja tämä sattui olemaan käsillä. |
Aki 04.02.2006 03:47:27 | |
---|
Itse katselin näyttöjä ja tämä sattui olemaan käsillä. Jaajaa. No entäs tämä: http://www.hedcom.fi/kauppatuotteet?group=2.0&subgroup=2.1.2.Olin katselemassa mikrofoneja ja painoin vahingossa väärästä linkistä. ;oP No, asiaan. Jos tuossa koneessa on vain edes mikrofoniliitäntä, tai linjaliitäntä, sillä saa demotasoista jälkeä tehtyä ihan hyvin. Ilmaisia ohjelmia Kristal ja Audacity, ilmaisia plugareita Kjaerhus-audiolta. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
-septimisti- 04.02.2006 10:27:35 | |
---|
Kyllä tuo kone on aivan riittävä. Tottakai jokaisesta saa väännön loppumaan, jos vähänkin yrittää. Jos lähdetään sille linjalle, että siinä demobiisissä niitä raitoja alkaa olla päälle kolmekymmentä ja jokaiselle raidalle on ihan pakko saada OMA kompressorinsa ja reverbinsä ja muut hilut, niin kyllä tuo kone kyykkää. Jos tehdään sillä tyylillä, että niitä reverbejä on auxissa kaikille raidoille yhteiset lyhyt ja pitkä plus ehkä sitten vielä lead laululle omansa, niin sitten ei ole mitään hätää. Jos hommaa uusinta uutta softaa (tarkoitan lähinnä efektejä ja virtuaali instrumentteja), niin siinä on toinen kompastuskivi. Siinä missä amplitube1:n demo vei mun koneesta jotain 2% tehoja, vie nyt testissä oleva guitar rig 2:n demo sellaset 25%. Varsinaista laadullista eroa näillä ei hirveästi ole. Guitar rig on melkein kuolleemman kuuloinen kuin amplitube, mutta se siitä. Sama sitten softasyntikoiden kanssa. Jotain NI:n Pro53:sta tollanen kuvatunlainen kannettava pystyis pyörittämään varmaan 100 äänen polyfonialla. Sitten taas jotain Arturian virtuaali-moogia ehkä kymmenen äänen verran ja sitten tulee stoppi. Ei siitä kuitenkaan niin montaa vuotta ole kun hämmästelin erään studion hirveää tehojuhtaa. Oli pentium 700mhz ja muistia hirveät 768 megaa. Kiintolevy oli jättiläismäinen 40 giganen. Tosin siinä oli pro-tools systeemit, mutta silti. Tuplaat tai triplaat tuon muistimäärän, hommaat tarkoituksiisi ja kukkarollesi sopivan sopivan äänikortin ja softan/softaa. |
CryptoFib 05.02.2006 15:14:06 | |
---|
Guitar rig on melkein kuolleemman kuuloinen kuin amplitube, mutta se siitä. taas se mollaa parasta kitaraohjelmaa.. :P Kyllä tuolla koneella demoja tekee. osta giganen muistikampa ja varmaan pyörii noihin tarpeisiin. Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista. |
Minulla oli läppärin kaverina M-Audion firewire solo ja pelas cubasen kanssa tosi hyvin. Jos nyt ei mahdottomia raitamääriä tai prosessointia vaadi, niin kyllä tuommoisella setillä voisi pärjätäkkin. UsB:n kautta vielä ulkoinen kiintolevytsydeemi, ni ei mee koneen tilat tukkoon. Jos on mahdollista muisti tuplata, ei sekään olisi pahitteeksi. Linkki M-Audioon http://www.maudio.co.uk/products/en_gb/FireWireSolo-main.htmlSuosittelen. |
niksa78 06.02.2006 20:54:31 | |
---|
Kiitoksia kaikille neuvoista! Tuota M-audion fire-wireä on joku muukin suositellut. Taidanpa harkita sen hankkimista. |