Aihe: Stratoprojekti valmis
1 2
Manicci
06.02.2006 12:53:15 (muokattu 06.02.2006 17:02:45)
Pienien epäonnistumisien jälkeen uusi strato on nyt valmis.

Body on vissiinkin Squierista, kaula SP-Elektroniikalta, ja mikit japsi Stratosta.

Talla ja virittimet ovat mallia tarvike, halvat oli, mutta kampeen en muutenkaan koske, niin vire pysyy paremmin kuin mm. Squierissani.

Pleksi oli alunperin SSS mallinen, mutta tein itse siihen tallaan humbucker kokoisen aukon.

Kaula on hieman paksumpi kuin muissa omissa stratoissani, mutta se tuo sopivasti jykevyyttä tatsiin. Kaula maksoi 99€, joten hintaa löytyi, mutta viimeistely ja työnjälki on myös sen mukaista. Ainoana miinuksena ohuen E:n kohdalta 13. nauha särisee ikävästi.

Todella mukavana yllätyksenä huomasin, että kaula on vakiosatulalla lähes yhtä vireinen, kuin Earvanalla varustut kitarani.

Sustainiakin löytyy paremmin kuin vertailukohtana pitämässä Squierissa. Myös mikit yllättivät ollessaan paljon paremmat kuin mihin olin varautunut. Humppareita olen aina hieman vierastanut, mutta nyt ajatukset muuttuivat täysin. Tuosta ainakin löytyy juuri sellainen paksu ja muriseva rokkisaundi mistä pidän. Nuo 2 singlecoilia ovat myös ihan hyvät, paremmat nekin huomattavasti kuin Squierini vakiot :)

Väriksi piti tulla alunperin kulta, mutta se maali oli kakkaa tavaraa, ei kuivunut kunnolla ja naarmuuntui pienestäkin hipaisusta, niin laitoin sitten metallihohtovioletin ja lakan.

Näkyypi omakuvassa

E:Typot
Rock'n'Roll nousee
Juzzu
06.02.2006 12:58:02
Ärtsy väri! :o)
Laitoitko siis kaulan ihan kylmiltään paikoilleen, vai hioitko nauhat? Satula passasi kerralla kohdilleen sitten...?
Manicci
06.02.2006 13:02:59 (muokattu 06.02.2006 13:04:27)
Ärtsy väri! :o)
Laitoitko siis kaulan ihan kylmiltään paikoilleen, vai hioitko nauhat? Satula passasi kerralla kohdilleen sitten...?

En suorittanut nauhoille mitään hiontaa, paitsi no kankaanpalalla niitä "kiillotin" :D
Mutta oletin ettei tarvi, ja ei tarvinnutkaan. Ainoa on tuo yks ja ainoa kohta mikä on huono, mutta kyllä sekin soi jotenkin.

Jep, satula todellakin oli suoriltaa, todella hyvä. Valmiina se oli kaulassa kiinni kun kaulan tilasin. Ekojen nauhojen vireestä ei valittamista.

Väri on omalla tavallaan hieno :) valkonen pleksi ja vaahteraotelauta sopii hyvin violetin kanssa, näköjään...

niin ja tohon kaula hommaan vielä, sitä mainostettiin "valmiina" kaulana, joten en edes ajatellut joutuvani tekemään mitään sille, kun lakkakin oli jo päällä.
Rock'n'Roll nousee
P2
06.02.2006 13:07:24
Ihan kiva, tosin tallamikki on ainakin normaalisti ajatellen väärin päin.
Manicci
06.02.2006 13:09:37
Ihan kiva, tosin tallamikki on ainakin normaalisti ajatellen väärin päin.

Väärin päin, Hmm... Onkos sillä jotain väliä? Ton messinkikuoren alta paljastuu ihan normaali humppari, josta ei erota mitenkään et kuinka päin on.. Lätkäsin ton metallikuoren tohon päälle nyt sattumalta noin että reijät on eteenpäin.
Rock'n'Roll nousee
ktvr
06.02.2006 13:10:55
Väri on omalla tavallaan hieno

Sanoisin jopa että parempi kuin kultainen.
P2
06.02.2006 13:12:01
Väärin päin, Hmm... Onkos sillä jotain väliä? Ton messinkikuoren alta paljastuu ihan normaali humppari, josta ei erota mitenkään et kuinka päin on.. Lätkäsin ton metallikuoren tohon päälle nyt sattumalta noin että reijät on eteenpäin.

Ok, joo, katoin vaan että on noi napapalat kaulaan päin vaikka yleensä on tallaan päin. Eli jos se on sellainen missä ei oo säädettäviä napapaloja, niin tuskin on merkitystä kummin päin laittaa.
Manicci
06.02.2006 13:13:53
Sanoisin jopa että parempi kuin kultainen.

Itseasiassa taitaa jopa olla :)
Rock'n'Roll nousee
HanskiS
06.02.2006 14:53:14 (muokattu 06.02.2006 15:16:40)
Alla lainaus P2:n kirjoituksesta
Eli jos se on sellainen missä ei oo säädettäviä napapaloja, niin tuskin on merkitystä kummin päin laittaa.

Entäpäs jos mikissä on säädettävät napapalat, onko silloin väliä kumminpäin se laitetaan?
Itselläni on nyt soittokunnossa sellainen stradonmuotoinen tekele jossa on kaksi humpparia, ja olen mietiskellyt, olenko laittanut ne oikein päin.

Yksi asia vielä mietityttää humpparien toiminnasta. Kuuluko hummparin toimia siten, että kun mikistä on käytössä vain toinen puolikas, niin signaali on silloin voimakkaampi kun siinä tapauksessa että molemmat käämit on kytketty sarjaan ?
P2
06.02.2006 14:57:20
Entäpäs jos mikissä on säädettävät napapalat, onko silloin väliä kumminpäin se laitetaan?
Itselläni on nyt soittokunnossa sellainen stadonmuotoinen tekele jossa on kaksi humpparia, ja olen mietiskellyt, olenko laittanut ne oikein päin.

Yleensä tallamikissä napapalat on tallaan päin ja kaulamikissä kaulaan päin.
päänahka
06.02.2006 16:53:33
Yksi asia vielä mietityttää humpparien toiminnasta. Kuuluko hummparin toimia siten, että kun mikistä on käytössä vain toinen puolikas, niin signaali on silloin voimakkaampi kun siinä tapauksessa että molemmat käämit on kytketty sarjaan ?

Jos kelat ovat vierekkäin, niin ei. Jos kelat ovat päällekkäin, kuten yksikelaisen kokoisissa humppareissa usein, niin signaali on vähän voimakkaampi mikin ollessa puolitettuna.

Itselläni kuulostaa kyllä tallamikki puhtailla soundeilla isommalta puolitettuna. Johtuu varmaankin siitä, että silloin tallan puoleinen kela jää pois, eli mikki menee vähän kaulamikin suuntaiseksi. Vaikea sanoa, onko signaali yhtään hiljaisempi tai voimakkaampi, ero on melko pieni.
Ei kestä.
Manicci
06.02.2006 16:57:53 (muokattu 06.02.2006 17:00:59)
Mitäs soundieroo sillä pitäs sit olla, jos humpparis on säädettävät napapalat kaulaan päin siihen verrattuna et olis tallaan päin?

Ei siinä mitää, toi ainakin soundaa mun korvaan hyvältä.

E: siis tallahumpparis. Eiks kaulahumpparis taas pitäs olla kaulaanpäi?
Rock'n'Roll nousee
AndyH
06.02.2006 17:20:02
Nätti on. Vaahteraotelauta on kyllä hieno ja sopii hienosti tuon värin kanssa.

Hitsi kun en saa omaani edistymään, kaulat on kivenalla.
AndyH
06.02.2006 19:03:15
Dr Partsia oon just yrittänyt hankkia :D Sisko kävi tänään Soitin-Huttusella ostamassa, mutta olivat tietty loppu. Tulee erä 1-2 viikon sisällä kuulemma.
overthewall
06.02.2006 19:13:32
Dr Partsia oon just yrittänyt hankkia :D Sisko kävi tänään Soitin-Huttusella ostamassa, mutta olivat tietty loppu. Tulee erä 1-2 viikon sisällä kuulemma.

Juu minäkin kävin siellä tänään kuulemassa samat sävelet kauppiaan suusta.
Juzzu
07.02.2006 07:42:13
Mitäs soundieroo sillä pitäs sit olla, jos humpparis on säädettävät napapalat kaulaan päin siihen verrattuna et olis tallaan päin?

Hyvin vähän eroa, jos ollenkaan. Tuollaisissa humppareissa ei yleensä ole juuri kompensoitu noita volia eri kielillä kun magneettikin pötköttelee poikittain kauempana kielistä kuin vaikkapa yksikelaisissa. Lähinnä tuo on vähemmän katu-uskottava.
jyrki_i
07.02.2006 12:14:00

Toivottavasti siskosi osaa valita sellaisen kaulan, joka ei ole susi, muuten tulee asiaa kauppaan uudestaan.
efunkelist
07.02.2006 12:24:03

Oikein hyvän näköinen tuo vaahtera-valkoinen-violetti väriyhdistelmä! Paljon enemmän "royal" kuin mikään kultainen, imho. Kultainen on paremminkin turhamainen ;)
AndyH
07.02.2006 16:36:38 (muokattu 07.02.2006 16:37:33)
Toivottavasti siskosi osaa valita sellaisen kaulan, joka ei ole susi, muuten tulee asiaa kauppaan uudestaan.

Tietenkin hakisin itse mutta asun täällä Pohojammaalla, niin aika harvoin liikun siellä, se kun taas asuu siellä pk-seudulla. Pitää vain saada ajoitettua Helsingin visiitti just siihen aikaan kun Huttusella on kauloja :D Sori kun menee jo OffTopiciksi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)