Aihe: Oulun soitin ja tarvike
1
Jake.e
06.02.2006 16:58:59
Elikkä huomasin tuossa noin kk sitten että t-kaupasta tilattu jaguar ei ollutkaan se "mun juttu". Nyt oon hetken aikaa kuunnellu mielipiteitä ja kokeillu erilaisia keppejä. Käteen tuntu osuvan mukava ibanez rg1570. Ehdotin sähköpostilla nuille soitin ja tarvikkeen koijareille vaihtoa ja siellä suostuttiin. ibanezin hinta hyllyssä on tuota 800 pinnassa ja jaggeni 700 pinnassa. Jaguaarissani ainoa käytön jälki on ne pienet naarmut joita ilmestyi sinne alas. Eli jos pidät kitaraa soittoasennossa niin reiden päällä on tämä alaosa. Got that? Kuitenkin välirahaa tuosta pitää maksaa. Sovittiin että väliraha selviää sen jälkeen kun soitin on nähty(siis jagge). Nämä naarmut ovat siis todella mitättömiä. Ja nyt tulee se kysymys! Kuinka paljon ehdotatte välirahaksi. 150€?
If you'd been a dog They would've drowned you at birth
Super-Jari
06.02.2006 17:01:49
150e kuulostaa hyvältä, mutta varaudu pahimpaan.
Kapane
06.02.2006 17:03:58

150-350e
Skenehuora jo 4 vuotta.
Super-Jari
06.02.2006 17:05:09
150-350e

Veikkaan että mennään lähempänä tuota jälkimmäistä.
JPQ
06.02.2006 17:08:00

Naarmut pitäs varmaankin nähdä mutta jos olemattomia niin musta yli
150-250e väli raha on käsittämätöntä. Nyt ei saa tulla sanomaan on ne
eli haluaisin itse nähdä tarkan kuvan että voisin sanoa oman kantani
kitaroista silti mitään tajuamatta. Siis siitä miten arvo
laskee/nousee. PS. parempi otsikko jatkossa kiitos.
Fortune
06.02.2006 17:11:09
Jaguar uutena 700e.
Jaguar kaupasta ulos kannettuna 0,7*700=490e.

Ibanez uutena 800e.
Vaihto, ts. ei käteisalennusta.

Väliraha 800-490=310e.

Vähintään. Käytännössä enemmän, sillä Jaguarin myyntihinta käytettynä kaupassa on ehkä 500-600e ja hyvitys sinulle on ehkä noin puolet siitä, että homma kannattaisi kauppiaalle.

Paremman diilin teet, kun yrität myydä Jaguarin ja ostat Ibanezin niillä rahoilla.
Look behind you, a three-necked guitar!
LaeLea
06.02.2006 17:19:25
Paremman diilin teet, kun yrität myydä Jaguarin ja ostat Ibanezin niillä rahoilla.

Näin se olis järkevintä. Välirahasta sen verran, että varautuisin maksamaan väh. 300e. Tietenkin, jos kaupan henkilökunta ei tiedä kitaroiden hinnoista mitään, saatat päästä halvemmalla. Luultavasti kuitenkin tajuaa, ja haluaa vielä tienata niiden myymisellä elantonsa, rutjakkeet. 500e enempää en kuitenkaan maksaisi, vaikka ois kuinka kauhea GAS.
Hänen nimensä on Jürgen Pettersen. Ei, hän on tanskalainen.
Jake.e
06.02.2006 18:08:31
Pitää katella. Ne on kuitenkin soitin ja tarvikkeen väkeä. kusettaa niin saatanasti ettei oo tottakaan :).
If you'd been a dog They would've drowned you at birth
LaXu
06.02.2006 18:35:07

Täysin samaa mieltä. Kyllä noissa vaihtokaupoissa aina jää ostaja altavastaajaksi. Sitäpaitsi tuota RG1570 täysin vastaavan RG5xx-sarjan skeban saa käytettynä jollain 300-500€ hinnalla, monesti vieläpä paremmilla mikeillä varustettuna.
Pnctocn
07.02.2006 09:28:47

Jep, uskon että liikkeen välirahatarjous on 250-400€ (epäreilua-mutta todellisuutta). Jaguarin saat varmaan helposti myytyä n.500 ekulla muutenkin, jolloin saat myyjältä myös alennusta tingittyä. Ja ehjän soittimen "lahjoittaminen" liikkeeseen harmittaa aina, varsinkin kun näkee hintalapussa kaksinkertaisen hinnan ja soitin on parin viikon päästä kadonnut liikkeestä uudelle onnelliselle omistajalle.

Myy itse käytetty - osta käytetty.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
pliksu
07.02.2006 09:39:01
Pitää katella. Ne on kuitenkin soitin ja tarvikkeen väkeä. kusettaa niin saatanasti ettei oo tottakaan :).

Itsepäs luulen kusettaneeni heitä kerran. Hihih.
Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again | Kamaa myynnissä mm. Peaveyn C30 & Pod 2.0 / Ostetaan Fender Bassman! (kts. kuvaus)
J.RA
07.02.2006 09:46:54
Itsepäs luulen kusettaneeni heitä kerran. Hihih.

Kerro lisää ihmeessä! :)
-Sellasta se vaan on-
el lobo
07.02.2006 13:30:45
itse kävin kaappaamassa tuolta liikkeestä vanhan käytetyn akustisen ibanez LS300:sen hintaan 150e. tosi hyvä soundinen on ja hyväkuntonen, kuin uusi. en tiedä oliko tuo sitten oikea hinta tuolle, mutta erittäin tyytyväinen olen kumminkin kauppaan. mielipiteitä? on muuten tyylikäs kitara!
pliksu
07.02.2006 13:50:30 (muokattu 07.02.2006 13:51:22)
Kerro lisää ihmeessä! :)

Ostin semmosen kokolailla pakasta vedetyn, mutta käytetyn, Jekyll & Hyden tuolta. Siinä alkoi jo hirvittämään kun puhuivat keskenään, et jossain Savon susimailla oli samaisesta loodasta pyytetty uutena jotain 170e luokassa. Sanoin siihen, etten ite ole tavannut uutena kuin korkeintaan siihen 110-120e hintaluokkaan. Tässä kohtaa ilmeisesti tapahtui kusetus, koska olen nähnyt ne normaalisti siinä 140-150e hinnoissa. Niinpä vanhempi heistä (nimiähän en opi muistamaan) sanoi, että 90e siitä ja koko setti lippuineen, lappuineen, koteloineen ja pattereineen on minun. Enpä kahta kertaa epäröinyt kun overdriven tarve oli aika kova. Visa (electron) vinkui, eikä ole tarvinut kauppaa kahdesti katua.
Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again | Kamaa myynnissä mm. Peaveyn C30 & Pod 2.0 / Ostetaan Fender Bassman! (kts. kuvaus)
Santtu_123
07.02.2006 14:07:26

Veikkaan että 400€ joudut antamaan välistä, ihmisillä on veikee käsitys että musaliikkeet maksaa omistajan uudesta kitarasta jotain rahaa. Musamaailman kaava menee näin:
ostohinta-50% josta vielä -20%(jotta saavat kullemma jotain katetta).
Älä myy kauppaan vaan yksityiselle.
Kerrothan mitä tarjosivat kun oot käyny kaupassa :)
Jag
07.02.2006 15:21:24

Torille vaan myytiin jos ei miellytä.

En kyllä ymmärrä miksi haluat loistavasta kitarasta luopua ;D

OT.Mimmosta musaa soittelet?
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Aki
07.02.2006 19:10:49

ostohinta-50% josta vielä -20%(jotta saavat kullemma jotain katetta).

Ja sit se ihanainen alvi, jonka musaliike joutuu maksamaan käytettynä vaihtoon tulleista soittimista myynnin yhteydessä. Plus mallien vanhetessa käytetyt joutuu kuitenkin myymään polkuhintaan pois. Jos itse pitäisin musaliikettä, en suostuisi ottamaan vaihdossa juuri mitään, markkinataloudellisesti sehän on tyhmää.

Älä myy kauppaan vaan yksityiselle.

Juuri näin.

Ja Jake.e, kokeile ensikerralla keksiä hieman osuvampi otsikko.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)