Aihe: Vox tonelab SE
1
Syren
06.02.2006 13:58:10
Olen kiinnostunut kyseisestä kitaraprosessorista. Onko kellään antaa mitään tietoa kyseisestä laitteesta? Mitä siitä saa irti, mallintaa 16 klassista vahvistinta, se tiedetään, mutta kuinka esimerkiksi kaikusimulaatiot? Löytyykö ne ja onko laitteesta mahdollisesti nauhakaiun korvaajaksi. Alan liikkeiden sivustoilta en saa kummoista tietoa,että kaikki tiedot tervetulleita. tuossa SE-mallissahan on myös tupla polkimet, onkohan samassa rasiassa mahdollisesti myös wah-wah?
Feggy
06.02.2006 16:39:18

Olen kiinnostunut kyseisestä kitaraprosessorista. Onko kellään antaa mitään tietoa kyseisestä laitteesta? Mitä siitä saa irti, mallintaa 16 klassista vahvistinta, se tiedetään, mutta kuinka esimerkiksi kaikusimulaatiot? Löytyykö ne ja onko laitteesta mahdollisesti nauhakaiun korvaajaksi. Alan liikkeiden sivustoilta en saa kummoista tietoa,että kaikki tiedot tervetulleita. tuossa SE-mallissahan on myös tupla polkimet, onkohan samassa rasiassa mahdollisesti myös wah-wah?

Tästä on ollut jo puhetta useammassakin ketjussa...kokeiles hakua sanalla tonelab.
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Hornanturska
06.02.2006 17:49:27 (muokattu 06.02.2006 17:51:43)
kokeiles hakua sanalla tonelab.

En nyt halua ketään loukata. "Offtopic osa 666" :

Mä olin nyt tän kerran utelias ja päätin käyttää hakua. En pikaisella silmäyksellä löytänyt vastausta edes puoliin aloittajan esittämistä kysymyksistä?

Täällähän pitäisi syntyä keskustelua! Eikö tämä koko Mnetin keskustelu ole sitä varten?
Voi kysyä ihmisiltä joilla on enemmän tietoa ja saada vastauksen kysymyksiinsä?
Viimeisen 4 vuoden Mnetin seuraamisen aikana olen huomannut miten "sisäpiiri" kääntyy yhä enemmän sisäpiiriksi ja uusia käyttäjiä nuijitaan alas ja haukutaan tyhmiksi joiden pitäisi käyttää hakua? Poikkeuksiakin löytyy tottakai! Mutta ei tänne enää nähtävästi ketään haluta?

Mitä vitun hyötyä koko palstasta on kohta enää kenellekään?

Vastauksen saan varmaan käyttämällä hakua.
Black Liquid
06.02.2006 18:04:48
Loistopeli, jossa hyvät kaiut & delayt. Laite taipuu mielestäni tyyliin kuin tyyliin ja on soundiltaan luonnollisempi kuin esim Podit ja boss gt-8. Vastaa hyvin soittoon ja omien
asetusten teko on mukavaa puuhaa.

Kilpailijoilla on ehkä enemmän efektejä, mutta mielestäni tonelab SE:ssäkin niitä on jo ihan liiankin kanssa. Miten paljn niitä oikein tarvitaan :)
harmonycentral.com :ista kannattaa lukea review-puolelta arvioita. Muutamia ihan päteviä selostuksia niissäkin.
Milloin katkeaa Genenkin kieli?
turhala
06.02.2006 18:28:38
Loistopeli, jossa hyvät kaiut & delayt. Laite taipuu mielestäni tyyliin kuin tyyliin ja on soundiltaan luonnollisempi kuin esim Podit ja boss gt-8. Vastaa hyvin soittoon ja omien
asetusten teko on mukavaa puuhaa.

Kilpailijoilla on ehkä enemmän efektejä, mutta mielestäni tonelab SE:ssäkin niitä on jo ihan liiankin kanssa. Miten paljn niitä oikein tarvitaan :)
harmonycentral.com :ista kannattaa lukea review-puolelta arvioita. Muutamia ihan päteviä selostuksia niissäkin.

Näin On , täysin samaa mieltä ja se Wah Wah ;kin löytyy ihan samasta rasiasta.
'' kun sä miesten lehdessä pyllistit ,mua juopporentuksi pystybaarissa solvataan.''
Feggy
06.02.2006 18:33:27 (muokattu 06.02.2006 18:35:13)

En nyt halua ketään loukata. "Offtopic osa 666" :

Mä olin nyt tän kerran utelias ja päätin käyttää hakua. En pikaisella silmäyksellä löytänyt vastausta edes puoliin aloittajan esittämistä kysymyksistä?

Ensin voi käyttää hakua ja sitten kysyä asioita, jotka ei selvinnyt. Mä olen kirjoittanut omat kokemukseni tuosta vehkeestä ainakin kolme kertaa enkä jaksa tehdä sitä enää. Niinpä annoin vain hyödyllisen neuvon kysyjälle, jos tämä ei ole seurannut tätä palstaa pidempään. En osaa sanoa, korvaako tonelab oikeaa nauhakaikua, ei kokemuksia. Mun korvaan kyllä kuulostaa hyvältä.
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Welc
06.02.2006 18:51:37

Täällähän pitäisi syntyä keskustelua! Eikö tämä koko Mnetin keskustelu ole sitä varten?
Voi kysyä ihmisiltä joilla on enemmän tietoa ja saada vastauksen kysymyksiinsä?
Viimeisen 4 vuoden Mnetin seuraamisen aikana olen huomannut miten "sisäpiiri" kääntyy yhä enemmän sisäpiiriksi ja uusia käyttäjiä nuijitaan alas ja haukutaan tyhmiksi joiden pitäisi käyttää hakua? Poikkeuksiakin löytyy tottakai! Mutta ei tänne enää nähtävästi ketään haluta?

Mitä vitun hyötyä koko palstasta on kohta enää kenellekään?

Luepa aloitusviesti uudestaan.

"Onko kellään antaa mitään tietoa kyseisestä laitteesta?"
"mutta kuinka esimerkiksi kaikusimulaatiot? Löytyykö ne"
"Alan liikkeiden sivustoilta en saa kummoista tietoa,että kaikki tiedot tervetulleita."

Tuollaiseen viestiin vastaaminen on ihan puhdas karhunpalvelus. Minkä tahansa noista virkkeistä pitäisi pistää hälytyskellot soimaan, ja kysytyn minkä-vaan-tiedon antamisen sijaan ohjata kysyjä itse hakemaan tietoa oikeista paikoista. Palstan vitun hyöty on omakohtaisten kokemusten ja vinkkien - yleisesti ottaen minkä vain hyödyllisen tiedon, jota ei voi lukea jostain sivusta tai manuaalista - antamisessa.

Itse aloitusviestiin sen sijaan:

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa: http://images.misupply.com/products/originalzoom/VOX/120146.jpg

Kaikkien mallinnuksien kuvaukset sen sijaan voi lukea laitteen manuaalista, joka taas löytyy - yllätys, yllätys - valmistajan sivuilta: http://www.voxamps.co.uk/support/re … roductCode=TLABP&groupCode=MANS
Hornanturska
06.02.2006 18:59:01 (muokattu 06.02.2006 18:59:36)
Mun moka. Yleisesti menee vaan hermo tähän "käytä hakua" meininkiin.
Syren
07.02.2006 11:01:11
Kiitos vastauksesta. Ideahan oli nyt tässä, että olen ostamassa kyseistä laitetta, ja tiedän kyllä ne faktat joita voxinkin sivuilla kerrotaan. Muotoilin ehkä kysymykseni väärin ja hain kokemusperäisiä vastauksia ja vinkkejä koska tämäkin laite on suhteellisen kallis ostaa ihan vaan "mukava kokeilla" asenteella. Eli kiinnostaisi tietää, miten ko.laitteessa kaiku soundaa.. tottahan vox valmistajana ja muutkin merkit kehuvat omaansa, eikä latele negatiivista asiaa sivuillensa. Ja kommentit mitä tuli muiltakin tahoilta, että täällä ei saisi enää tyhmiä kysellä, pitänee näillä kokemuksilla paikkansa, jos ei ole antaa tietoa ja kokemusta joistakin laitteista, niin niihin ei ole pakko vastata. Ihmettelen vaan, koska näilläkin sivuilla jutun aiheena on tyyliin: Kitaraani tuli naarmu, mitä teen? Näille kysymyksille kyllä löytyy vastauksia jopa useita satoja.
fenderman
06.03.2006 18:04:42
Njoo. Tulinpa ostaneeksi mööpelin pari viikkoa sitten.
Niinkuin kaikissa multiefektihässäköissä on sitä säätämisen makua. Mutta täytyy sanoa että vox on ensimmäinen multiefekti jonka olen saanut soimaan vahvistimen kanssa kohtuullisesti.
Yleensä kaikki kokeilemani aparaatit ovat soineet mallinnuksilla todella mauttoman huonosti. Särösaundit todella huonoja, mallinnuksista puhumattakaan.
Soundit olleet "muovisia".
Kokeilin voxia kahdella eri vahvistimella. Täysputkifenderillä, ja roc pro1000 trankku fenderillä.( efektilooppi )
Alkushokki oli melkoinen. Ajattelin että voi ****, tulinpa ostaneeni paskan jälleen kerran. En saa tätä soimaan millään.

Kuulokkeille soittamalla ja säätelemällä ei ole mitään tekemistä varsinaisen soundin löytämiselle vahvistinkäytössä- Ne ovat aivan kaksi eri asiaa.
No...havaitsin että parhaiten saan soimaan 4 kaapelin kytkennällä transistorivehkeellä. ?? Omituista..
Hirvittävän ruuvaamisen jälkeen sain aika miellyttävän rautalankasaundin aikaiseksi. Lämmintä overdrivea sieltä saa kyllä aikaiseksi, rolandin space-echosta puhumattakaan....näkisin näin että kunnon tukkaheavyyn tätä laitetta ei kannata hankkia. Semmosta en minä ainakaan siitä saanut irti. Menee puuroksi..
Nyt aika menee agentsia apinoidessa...tarvittaessa by pass tilassa voin ohittaa voxin ja käyttää vahvistimen omaa säröä...ja tukka heiluu, jos sitä olisi...
Monipuolisuus valttia.

Kyllä laitteesta on saatu aika hyvät mallinnukset AC30:stä aikaiseksi. Pienellä overdrivellä, choruksella ja nauhakaiulla, ehkä hieman reverbiä...Yllättää herkullisuudellaan joka kerta. Suosittelen lämpimästi.
kojones
06.03.2006 19:03:51
Onkos tuossa wah-wahille miten säätöjä, vai löytyykö vain Vox-Wahin "ainoa oikea"-asetus?
Black Liquid
08.03.2006 23:01:10
Manuaalista:

3. VOX WAH
This effect is modeled on two legendary VOX wah pedals; the V847 and the V848
Clyde McCoy model. Thanks to their unique “throaty” tone, these are the only wah
pedals many professionals will consider stepping on. When used wisely, this pedal
can either make your guitar cry like a baby or howl like a man possessed!

USEFUL TONE HINT: A great tonal trick that’s employed by many guitarists,
including some who are household names, is to find a “sweet spot” within the range
of their Wah pedal and then leave it there. This is often called stuck-Wah (imagine
that!) and, when used tastefully, can be very effective as it produces a very distinctive
sound that will cut through any mix. You can dial in a stuck-Wah “sweet spot”
with your TONE control in a heartbeat. Try it, it’s cool...

4. AUTO WAH
The lazy man’s Wah pedal! Only kidding...this quirky but useful effect allows you to
create an automatic “Wah” effect that varies with your picking dynamics (i.e. how
hard or soft you hit the strings). As in VOX WAH, you can select either V847 or
V848 as the wah type.

1 “SENS” 1.0...10.0 Adjusts the sensitivity of the compressor (i.e. when its
“smoothing” effect kicks in). The amount of compression/
sustain will increase the more you turn this control up.
2 “LEVEL” 0.0...10.0 Adjusts the output level.
3 “ATTACK” 1.0...10.0 Adjusts the strength of the attack.
1 “BODY” 1.0...10.0 Adjusts the body resonance. You’ll need to adjust the
BASS along with this parameter to keep a balance.
2 “BASS” 0.0...10.0 Adjusts the bass.
3 “TREBLE” 0.0...10.0 Adjusts the treble.
2 “CLOSE” 1.0...10.0 Adjusts the tone when the wah pedal is closed.
3 “OPEN” 1.0...10.0 Adjusts the tone when the wah pedal is open.
4 “MANUAL” 1.0...10.0 * Adjusts the openness (position) of the wah.
5 “TYPE” 847, 848 Selects either V847 or V848 Clyde McCoy model as the
wah type
6 “ORDER” PrE(PRE),
PoS(POST)
Selects the connection order. PRE/POST connects the
wah before/after the Amp Model.
1 “SENSE” 0.0...10.0 * Adjusts the sensitivity with which the wah
responds to the volume of the guitar.
2 “POLARITY” uP(UP),
dn(DOWN)
Sets the direction in which the auto wah will operate
"You can take the man out of the 80's but you can't take the 80's out of the man" - Paul Gilbert
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)