85423321 13.08.2003 19:34:49 | |
---|
En tunnu millään saavan kieliä ibanezin ohjevihkon suosittelemalle etäisyydelle (2mm basso, 1,5mm treblepuoli) otelaudasta ilman, että ne särisevät. Olen säätänyt kaularautaa, ja kaula näyttää jo melko kaarevalta, enkä ole varma uskallanko säätää sitä enää. Miten muuten mittaatte kielten etäisyyden otelaudasta? Kaulan kaarevuutta määritellessä pitäisi mitata alle 1mm etäisyyksiä, eikä siitä tule mitään. "Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!"
-? |
Härski 13.08.2003 20:38:17 | |
---|
Onko talla kulunut? Mihin suuntaan se kaula on kaarellaan? |
DeathBlooms 13.08.2003 21:48:26 | |
---|
Just tänään nostin kielet vaan tarpeeks korkeelle, että sain sen särinän loppumaan.. soittoon sekin tuo vaan haastavuutta lisää kun kielet on korkealla..=) -
" I'm praying for rain
And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way " |
kivi 13.08.2003 22:33:02 (muokattu 13.08.2003 22:35:01) | |
---|
Miten muuten mittaatte kielten etäisyyden otelaudasta? Kaulan kaarevuutta määritellessä pitäisi mitata alle 1mm etäisyyksiä, eikä siitä tule mitään. Rakotulkki (sellainen, jota käytetään mm sytytystulppien kärkivälin säätöön) ja poranterä ovat hyviä, tasapaksuja mittavälineitä. Hm, mistä kohdasta mittaat? Onko kieli painettuna alas joiltakin nauhoilta - itse mittaan kaulan kaarevuuden 1. ja 12. nauhoilta painamalla, siitä 5. nauhalta mitaten, silloin välystä on sellainen "plektran verran". Oletko antanut kitaran elää (kielet viritettyinä) yli 24 tuntia jokaisen kaularaudan säätämisen jälkeen? Sen verran se kestää, ennen kuin se vaikuttaa. Kaikki säädöt tehdään aina kielet oikeassa vireessä. |
85423321 14.08.2003 20:28:54 | |
---|
Onko talla kulunut? Ei ole. Mihin suuntaan se kaula on kaarellaan? No se on taipunut hieman siihen suuntaan, mihin kielet vetävät. Se olisikin aika kummallista, jos olisi toisin päin kaarellaan! :) Rakotulkki (sellainen, jota käytetään mm sytytystulppien kärkivälin säätöön) Mistä näitä saa? Huoltoasemalta? Hm, mistä kohdasta mittaat? Onko kieli painettuna alas joiltakin nauhoilta - itse mittaan kaulan kaarevuuden 1. ja 12. nauhoilta painamalla, siitä 5. nauhalta mitaten, silloin välystä on sellainen "plektran verran". Mittaan just samalla tavalla. Oletko antanut kitaran elää (kielet viritettyinä) yli 24 tuntia jokaisen kaularaudan säätämisen jälkeen? Sen verran se kestää, ennen kuin se vaikuttaa. Näin olen tehnyt. "Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!"
-? |
No se on taipunut hieman siihen suuntaan, mihin kielet vetävät. Se olisikin aika kummallista, jos olisi toisin päin kaarellaan! :) Ei siinä olisi mitään ihmeellistä. Jos vaikka ohuemmat kielet vaihtaa kitaraan, niin kaula saattaa taipua taaksepäin. Sulla voi olla paskat nauhat Ite en ole kyllä ikinä missään kitarassa mittaillu kielten korkeuksia |