sieniesko 05.02.2006 22:01:55 (muokattu 05.02.2006 22:20:54) | |
---|
Moro. Skitassa on gibsonin alkuperäis mikit (vuodelta 97) ja jotenkin aika tumma soundi. Tuntuu,ettei "rhythm" asennolla tee mitään ja "treble" on ainut käyttökelpoinen. Kyseessähän on varmaan musatyyliin sopivuus,että johokki noi voi olla tosi hyvänkin kuuloiset. Onko vinkkejä voisiko mikkejen vaihdolla saada kirkkaampaa ja heleämpää soundia. Akustisesti kitara kuullostaa erittäin hyvältä. Mikit on tällä hetkellä tuolla kuoren alla. En oo ihan varma mikkejen tyypeistä, mutta tosiaan ne vakiot..(tyypit löytyy itseasiassa tuolta) http://www.gibson.com/Products/Gibs … c%20Guitars/LesPaul/Studios/Studio/ Jotkut on puhunu potikoiden vaihdoista ja vaikutuksesta soundiin. Voisko joku kertoa, miten ne vaikuttaa ja onko vaikea vaihtaa ym... |
p130 06.02.2006 11:58:01 | |
---|
Kokeileppa aluksi vaihtaa tonepotikoiden konkat pienempiarvoisiin (olikohan se .47 alkuperäisten arvo... .22 esimerkiksi muuttaa jo paljon soundia). Ensimmäisen kokeilun voi vaikka suorittaa irrottamalla konkat tonepotikoista, sillä saa "maksimikirkastuksen" aikaan. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
losli 06.02.2006 12:22:48 | |
---|
Toisena tulee mieleen että lykkäät vastuksen sarjaan tuon tonekonkan kanssa. Tämä vähentää leikkaavaa vaikutusta. Kun taas konkan vaihto siirtää leikkaamisaluetta. "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |
burning wee 06.02.2006 12:28:54 | |
---|
Jos kitara painaa n.5kg hujakoilla tai yli niin ei auta mikin vaihdot,mitä painavampi lp sitä tummempi sointi. Only GIBSON is good enough! |
losli 06.02.2006 12:37:01 (muokattu 06.02.2006 13:05:37) | |
---|
Jos kitara painaa n.5kg hujakoilla tai yli niin ei auta mikin vaihdot,mitä painavampi lp sitä tummempi sointi. Mutta saako kevyestä LP:stä mikkiä vaihtamalla tummemman? :-) "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |
Jamminen 06.02.2006 12:39:05 | |
---|
Kokeile ensin vaihdella mikkien korkeutta. Sitten voi säätää niillä "pole"ruuveilla. Maybe nothing matters anyway... |
Joees 06.02.2006 12:50:28 | |
---|
Jos kitara painaa n.5kg hujakoilla tai yli niin ei auta mikin vaihdot,mitä painavampi lp sitä tummempi sointi. Studio nyt ei varmaan paina viittä kiloa. Luulisin, en ole ainakaan yhteenkään studioon törmännyt joka painaa enemmän kuin mun stankku ja sekään ei paina viittä kiloa. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Juzzu 06.02.2006 12:51:45 | |
---|
Jos kitara painaa n.5kg hujakoilla tai yli niin ei auta mikin vaihdot,mitä painavampi lp sitä tummempi sointi. Jaahas. Mihin tämä perustuu? |
Explorer 06.02.2006 13:03:59 | |
---|
Jaahas. Mihin tämä perustuu? Itseänikin kiinnostaisi tämä mullistava tutkimus. |
Joo kiitos hyvistä vinkeistä, pitää testailla. Kyllä toi mun lp studio painaa aika paljon. En lähe nyt ihan tarasti sanoo,kun ei oo tullu punnittua,mutta luulis,että ainakin sen 5kg |
Joees 06.02.2006 18:41:03 | |
---|
Joo kiitos hyvistä vinkeistä, pitää testailla. Kyllä toi mun lp studio painaa aika paljon. En lähe nyt ihan tarasti sanoo,kun ei oo tullu punnittua,mutta luulis,että ainakin sen 5kg Jo saa olla studio sitten se. Mun stankkukaan ei paina noin paljoa. Joitai customeita oon kokeillu mitkä on menny yli 5kg. Mut siinä se. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
burning wee 07.02.2006 14:36:06 | |
---|
Perustuu vuosia kestäneeseen ja hermoja raastavaan tutkimustyöhön jota suoritin lukuisten gibboneiden kanssa.Ja niin se vaan on,että mitä enemmän kitara painaa niin tummempi on sointi sitä ei mikit muuta.Omasta mielestäni mitä kevyempi lp sitä parempi soundi ja tämähän oli siis makuasia joten siitä on turha tuskin alkaa vääntään.Studioitten painosta ei o kokemuksia,mutta customit ,standardit ja deluxet on näin testattu ja kuulain soundi lähti n.4 kg hujakoilla yli 7kg oli sitten aivan eri maata tummanpuhuva.Eli lopputuloshan on,että tokihan mikkejä vaihdella voi ,mutta itse huomasin sen olevan turhaa. Only GIBSON is good enough! |