salmivaara 03.02.2006 20:24:52 | |
---|
Popeda on kyllä niin aitoo rockia ettei Suomessa ole montaa. Tästäkin voi olla montaa mieltä. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Keppis 03.02.2006 20:39:44 | |
---|
Entiedä onko vanhemman Alangon elikkä Ipen säätiöineen sanoituksista keskusteltu tässä triidissä, mutta häneltä hyviä kornisanoitus esimerkkejä löytyy. Tässä yksi: "miksi sä paskannat päähäni niinkuin pulu, joka lentää yli/ Miksi mä kusen sun kintuilles niinkuin koira..." jne. Kerron lisää kun jaksan muistella. "Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!"
http://www.mikseri.net/fobia |
Järvihirviö 03.02.2006 20:41:10 (muokattu 03.02.2006 20:41:35) | |
---|
Se Uniklubin biisi, jossa rakastetaan vahvaksi ja lähdetään tähdeksi. Se melodramaattinen tulkinta vielä tuohon päälle, niin juomat on pian seinillä. |
Tapani L 04.02.2006 00:03:52 (muokattu 04.02.2006 00:07:05) | |
---|
Uniklubin se "Rakkaus on kuin laava joka kuljettaa". Eisssäääh! Muistaakseni tällä vertauksella ei kuitenkaan haettu sitä, että rakkaus tuhoaa ja polttaa kaiken tieltään tms. Tai että on sellainen kivi. EDIT: Sama biisi näköjään kuin tuo Järvihirviön mainitsema. Tässä kokonaisuutena pari Uniklubin sanoituksellista taideteosta http://www.expage.com/uksongs2Sivujen ulkoasu sopii mielestäni niin hyvin noiden sanoituksien kanssa, että en raaskinut irroittaa niitä sieltä. Mä |
Tempura 04.02.2006 06:26:11 | |
---|
Hanna Ekolan kappaleet on kanssa aikamoisia, muistan kuunnelleeni hänen levyään joskus pienenä, vaikkei ne mitään lastenlauluja ollutkaan. Vai oliko? Seuraavan kappaleen perusteella voisi päätellä jotain ihan muuta: Kuusi sanoi katajalle, tukehdutko oksain alle? Pilviin asti kasvan minä, varjossani kuihdut sinä. Katajalta pääsi poru, näinkö loppuu tääkin loru, suuret jyllää kaikkialla, pienet kituu oksain alla. Yöllä puhkes rajuilma, mökissänsä pelkäs Hilma. Maailmanlopun tulleen luuli, monta puuta kaatoi tuuli. Aamu valkeni jo uusi, maassa virui kuollut kuusi, katajalle kuiskas sieni, kelpaa sentään olla pieni.
Kun olin pentu, kuulin tuota kokoajan, kun vanhemmat soitteli. Vihattuani sitä ensin vuoden, opin tykkäämään siitä aivan saatanasti. Tuo koko homma kuulostaa tuossa noin aivan paskalta, ja saattaa se sitä ollakin, mutta se maalaa siihen lauluun hienon kuvan juuri tuollaisena. Hanna Ekola 4-EVA!!!!!111!!1111 THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
Jkob 04.02.2006 06:42:59 | |
---|
"Hippies are back and they're strong and healthy Reagan sells pretzels for peace Soap was invented by english roadies" Zero Nine: Drag Me To The Moon Zero vetää parhaimmillaan niin överiksi nämä sanat :D Närpiö & Curry; puhutte vähän mutta aisaa. Parhautta edustavat molemmat Lihapullat haisee perseelle - Vilhelmus |
Tempura 04.02.2006 06:47:08 | |
---|
EDIT: Sama biisi näköjään kuin tuo Järvihirviön mainitsema. Tässä kokonaisuutena pari Uniklubin sanoituksellista taideteosta http://www.expage.com/uksongs2 Sivujen ulkoasu sopii mielestäni niin hyvin noiden sanoituksien kanssa, että en raaskinut irroittaa niitä sieltä. Ei hyvä luoja. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
Rakkikoira 04.02.2006 06:59:53 | |
---|
Popeda on kyllä niin aitoo rockia ettei Suomessa ole montaa. Siitä saa olla onnellinen sitten. Jaksaako näistä vääntää aina? No eipä nää!!!11 |
tigrushka 04.02.2006 07:49:39 (muokattu 04.02.2006 09:15:45) | |
---|
Aikakone: "Anna mun bailata, anna mun bailaa" Eila Torvela: "On tässä hevostyttö villi, ei turhanpäinen itkupilli" Pepe Willberg: "Rasvis ei jää selustaan eikä varjoon, rasvaa sun lettiisi tarjoon" Essi Wuorelan "Mitä tarkoittaa rakas"- biisi alkaa jotenkin tyyliin "Tuut töistä ja laitat mikroon lasagnen". I got stripes ^..^ |
Lennu 04.02.2006 10:59:09 | |
---|
Essi Wuorelan "Mitä tarkoittaa rakas"- biisi alkaa jotenkin tyyliin "Tuut töistä ja laitat mikroon lasagnen". Hehee *tuulipuvun kahahdus* |
Daemon 05.02.2006 16:11:42 | |
---|
Joel Hallikaisella on ihan parhaita sanoituksia.Ehkä ainoastaan Nykäsen Matti pistää paremmaksi.mm. "Elää kukin tavallaan, pyörii pallo radallaan, ei ole suutarin lapsilla kenkiä ja eniten pesua kaipaa pyykkärin alushousut". |
Max-X 05.02.2006 22:17:00 | |
---|
Sama biisi näköjään kuin tuo Järvihirviön mainitsema. Tässä kokonaisuutena pari Uniklubin sanoituksellista taideteosta http://www.expage.com/uksongs2 Sivujen ulkoasu sopii mielestäni niin hyvin noiden sanoituksien kanssa, että en raaskinut irroittaa niitä sieltä. 'Miks lähdit ja muutuit tähdeksi?' tämä! kiitos että löysin sen! upean biisin nimi kuuluu muuten: 'näiden tähtien alla' ihan parhautta! hihi "Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula |
bonsaicat 06.02.2006 12:57:44 | |
---|
Huh huh...ehkä eka monisivuinen topic, jonka jaksoin lukea kokonaan :D Itselleni tuli mieleen baarissa joskus kuulemani suomirap-renkutus, joka meni tyyliin "TYÖSTÄ sun lantioo/vartaloo/persettä/mitänytonkaan" tjsp. Tuiskun Antti ainakin lauloi jotakuinkin "Hei beibi työstä sun lannetta, tästä yöstä tulee pitkä". Mua ehkä vähän ahdisti nähdä telkkarista, kun se lauloi tätä kuolematonta lausahdusta 10-vuotiaiden pikkutyttöjen jammatessa yleisössä. Myös Joulumaa-laulussa on nerokas riimittely, joista yksi on jäänyt erityisesti mieleen: "Voi, jos jostain saada voisin suuren puurokauhan,sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan! ". Liikuttavaa. "I enjoy looking like a tart and thinking like a politician"
-Pj Harvey |
En tiedä tuliko jo, mutta Käärmenäyttely -> mikseri.net Kunpa Jumala olisi elossa ja näkisi tämän kaiken. -Homer Simpson |
Tempura 06.02.2006 14:47:52 | |
---|
Tuiskun Antti ainakin lauloi jotakuinkin "Hei beibi työstä sun lannetta, tästä yöstä tulee pitkä". Mua ehkä vähän ahdisti nähdä telkkarista, kun se lauloi tätä kuolematonta lausahdusta 10-vuotiaiden pikkutyttöjen jammatessa yleisössä.
Ei hyvä luoja.
THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
-jxjj- 08.02.2006 18:42:07 | |
---|
Hauskoja tekstejä oli legendaarisella Papu ja Pojat -yhtyeellä... "Kissa on kat, koira on hund, hevonen on häst mutta piano on westerlund..." -rock'n'roll ain't dead, but if I'd be him, I'd commit a suicide- |
Teijo K. 08.02.2006 18:46:25 (muokattu 08.02.2006 18:46:47) | |
---|
S. Edelmannen "Mun sydämellä on kypärä", sekä mikäs .- olikohan Absoluuuuttisen nollapisteen biisissä kun veisataan jotain tyyliin: "Joskus teimme säääääähavaintoja, joskus emme tehneet säääääähavaintoja." Ai vittu kun naama irtoo! argh. Jaeh. Ettei ne vain olleet sääh -havaintoja. En taida uskaltaa laittaa mielestäni korneja tähän kun Jani suuttuu. Munsta. |
Jani The Rock 08.02.2006 19:55:32 | |
---|
En taida uskaltaa laittaa mielestäni korneja tähän kun Jani suuttuu. Jaa mää vai? Oonko mä muka joskus ämpyillyt jostain..? 8) Paa pois vaan. Mä puren hammasta ja kestän kuin mies. Ainakin yritän. Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
tigrushka 08.02.2006 19:58:18 | |
---|
La Paloman Suomi-versiossa on tämä käsittämätön "tuuli tyyntyvi oi, laulu kannella soi, rie-musta pojalle mertemme verten läikkyä poskiin toi" I got stripes ^..^ |
Pelsi 09.02.2006 11:18:56 | |
---|
Tuiskun Antti ainakin lauloi jotakuinkin "Hei beibi työstä sun lannetta, tästä yöstä tulee pitkä". Mua ehkä vähän ahdisti nähdä telkkarista, kun se lauloi tätä kuolematonta lausahdusta 10-vuotiaiden pikkutyttöjen jammatessa yleisössä. Hyi helevetti. Hoho, on! Varsinkin Father-biisi on sellaista tilitystä että oksat pois. Lue vaikka tosta: http://www.darklyrics.com/lyrics/timotolkki/hymntolife.html#8 Ja se pitää vielä sanoa, että kannattaa ehdottomasti kuunnella tuo kyseinen Father. Varmasti se on Tolkille itselleen hyvinkin henkilökohtainen tilinteko ja terapeuttinen kappale, ja kokonaisuudessaan synkkä kuin mikä, mutta ei ei ei, ei sitä voi naureskelematta kuunnella. Kahta ensimmäistä säkeistöä lukuunottamatta ihan kelpo sanoituksethan nuo olivat, mutta meinasi tulla räät nenästä kyllä tuossa "I damage you"-kohdassa. 'It's a far cry from small boys in the park, jumpers for goalposts. Isn't it? Mmmmm. Marvellous.' |